BANKOWOŚĆ MOBILNA

Aplikacja mobilna PekaoFirma24 oferuje pełną funkcjonalność transakcyjną systemu internetowego PekaoFirma24. Ponadto umożliwia skorzystanie z funkcji wielopodpisu, czyli opcjonalnej akceptacji zleceń przez kilka osób łącznie, obsługę rachunków wielu firm z poziomu jednej aplikacji oraz pełne wykorzystanie modułu autodealingu.

Aplikacja jest dostępna na najpopularniejsze systemy mobilne: Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry oraz Symbian. 

Aby pobrać aplikację mobilną zaloguj się do bankowości internetowej PekaoFirma24 i przejdź do zakładki Ustawienia -> Aplikacja mobilna -> Pobieranie aplikacji. Wskaż z jakiego systemu operacyjnego korzysta Twoje urządzenie mobilne i klknij przycisk POBIERZ.

Aplikacja domyślnie wysyłana jest na numer telefonu zaufanego, można go jednak zmienić i wysłać link do aplikacji na dowolny numer telefonu komórkowego.

Po pobraniu aplikacji należy ją aktywować na telefonie i w bankowości internetowej. 

Aplikację można pobrać również ze sklepu dostawcy systemu operacyjnego zainstalowanego na urządzeniu mobilnym. Wystarczy na urządzeniu mobilnym uruchomić aplikację do obsługi sklepu, a następnie wyszukać hasło PekaoFirma24 i pobrać aplikację.

Android
              iOS
              Windows Phone
BlackBerry
         Symbian
         

Po pobraniu aplikacji należy zainstalować ją na urządzeniu mobilnym, a następnie aktywować.
W poniższych zakładkach opisany został przebieg aktywacji aplikacji na dostępnych systemach operacyjnych. Zrzuty ekranu mają charakter poglądowy. W zależności od wersji oprogramowania oraz od modelu urządzenia moblnego wygląd ekranów może się różnić.

Android

Zrzuty ekranu pochodzą z systemu Android 4.0.3.
 

Aby rozpocząć proces aktywacji należy uruchomić aplikację na urządzeniu mobilnym, a następnie wybrać opcję Aktywacja

 

 

Zostanie wyświetlony komunikat, w którym użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie Identyfikatora oraz kodu aktywacyjnego

 

 

Aby uzyskać kod aktywacyjny należy zalogować się do bankowości internetowej PekaoFirma24 i przejść do zakładki Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i wybrać przycisk Dodaj nowe urządzenie.

 

Zostanie wyświetlony kod aktywacyjny, który należy przepisać do aplikacji mobilnej.

 

 

Na ekranie aktywacji należy wprowadzić Identyfikator (ten sam, który służy do logowania do bankowości internetowej) oraz wygenerowany ciąg cyfr - kod aktywacyjny.

 

Po wprowadzeniu danych należy wybrać przycisk Aktywuj. Pojawi się kolejny ekran z prośbą o ustanowienie kodu PIN do aplikacji mobilnej.

 

 

Kod PIN musi zawierać od 6 do 10 cyfr. Będzie służył do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej PekaoFirma24. Po wprowadzeniu kodu należy wybrać przycisk Dalej.

 

Pojawi się komunikat potwierdzający aktywację aplikacji na urządzeniu. Aby dokończyć proces aktywacji należy aktywować urządzenie w bankowości internetowej PekaoFirma24.

Należy ponownie wejść w zakładkę Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i zaznaczyć urządzenie na liście, a następnie wybrać przycisk Aktywuj urządzenie.

 

Następnie należy podpisać dyspozycję zgodnie z używaną metodą autoryzacji. Pojawi się komunikat informujący, że aktywacja urządzenia została zakończona prawidłowo.

Po aktywowaniu aplikacji można już zalogować się do bankowości mobilnej używając identyfikatora oraz hasła używanego do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24.

 

iOS (iPhone, iPad)

Zrzuty ekranu pochodzą z wersji systemu operacyjnego iOS 5.1.1.

Aby rozpocząć proces aktywacji należy uruchomić aplikację na urządzeniu mobilnym, a następnie wybrać z menu opcję Aktywacja.

 

Zostanie wyświetlony ekrany, na którym użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie Identyfikatora oraz kodu aktywacyjnego.  

 

Aby uzyskać kod aktywacyjny należy zalogować się do bankowości internetowej PekaoFirma24 i przejść do zakładki Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i wybrać przycisk Dodaj nowe urządzenie

 

Zostanie wyświetlony kod aktywacyjny, który należy przepisać do aplikacji mobilnej. 

 

Na ekranie aktywacji należy wprowadzić Identyfikator (ten sam, który służy do logowania do bankowości internetowej) oraz wygenerowany ciąg cyfr - kod aktywacyjny

 

 

Po wprowadzeniu danych należy wybrać przycisk Gotowe, a następnie Dalej. Pojawi się kolejny ekran z prośbą o ustanowienie kodu PIN do aplikacji mobilnej. 

 

Kod PIN musi zawierać od 6 do 10 cyfr. Będzie służył do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej PekaoFirma24. Po wprowadzeniu kodu należy wybrać przycisk Gotowe, a następnie Dalej

 

Pojawi się komunikat potwierdzający aktywację aplikacji na urządzeniu. Aby dokończyć proces aktywacji należy aktywować urządzenie w bankowości internetowej PekaoFirma24.

Należy ponownie wejść w zakładkę Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i zaznaczyć urządzenie na liście, a następnie wybrać przycisk Aktywuj urządzenie

 

Następnie należy podpisać dyspozycję zgodnie z używaną metodą autoryzacji. Pojawi się komunikat informujący, że aktywacja urządzenia została zakończona prawidłowo.

Po aktywowaniu aplikacji można już zalogować się do bankowości mobilnej używając identyfikatora oraz hasła używanego do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24. 

Windows Phone

Zrzuty ekranu pochodzą z wersji systemu operacyjnego Windows Phone 8.0.

Aby rozpocząć proces aktywacji należy uruchomić aplikację na urządzeniu mobilnym, a następnie wybrać z menu opcję Aktywacja.



Zostanie wyświetlony ekrany, na którym użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie Identyfikatora oraz kodu aktywacyjnego.  



Aby uzyskać kod aktywacyjny należy zalogować się do bankowości internetowej PekaoFirma24 i przejść do zakładki Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i wybrać przycisk Dodaj nowe urządzenie



Zostanie wyświetlony kod aktywacyjny, który należy przepisać do aplikacji mobilnej.



Na ekranie aktywacji należy wprowadzić Identyfikator (ten sam, który służy do logowania do bankowości internetowej) oraz wygenerowany ciąg cyfr - kod aktywacyjny



Po wprowadzeniu danych należy wybrać przycisk zatwierdzić zmiany przyciskiem na dolnej części ekranu. Pojawi się kolejny ekran z prośbą o ustanowienie kodu PIN do aplikacji mobilnej. 



Kod PIN musi zawierać od 6 do 10 cyfr. Będzie służył do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej PekaoFirma24. Po wprowadzeniu kodu należy zaakceptować kod PIN przyciskiem na dole ekranu.



Pojawi się komunikat potwierdzający aktywację aplikacji na urządzeniu. Aby dokończyć proces aktywacji należy aktywować urządzenie w bankowości internetowej PekaoFirma24.

Należy ponownie wejść w zakładkę Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i zaznaczyć urządzenie na liście, a następnie wybrać przycisk Aktywuj urządzenie



Następnie należy podpisać dyspozycję zgodnie z używaną metodą autoryzacji. Pojawi się komunikat informujący, że aktywacja urządzenia została zakończona prawidłowo.

Po aktywowaniu aplikacji można już zalogować się do bankowości mobilnej używając identyfikatoraoraz hasła używanego do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24. 


BlackBerry

Zrzuty ekranu pochodzą z wersji systemu operacyjnego BlackBerry 6.0.

Aby rozpocząć proces aktywacji należy uruchomić aplikację na urządzeniu mobilnym, a następnie wybrać z menu opcję Aktywacja.

 

Zostanie wyświetlony ekrany, na którym użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie Identyfikatora oraz kodu aktywacyjnego.

 

Aby uzyskać kod aktywacyjny należy zalogować się do bankowości internetowej PekaoFirma24 i przejść do zakładki Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i wybrać przycisk Dodaj nowe urządzenie

 

Zostanie wyświetlony kod aktywacyjny, który należy przepisać do aplikacji mobilnej.  

 

 

Na ekranie aktywacji należy wprowadzić Identyfikator (ten sam, który służy do logowania do bankowości internetowej) oraz wygenerowany ciąg cyfr - kod aktywacyjny.  

 


 

Po wprowadzeniu danych należy wybrać przycisk OK. Pojawi się kolejny ekran z prośbą o ustanowienie kodu PIN do aplikacji mobilnej.  

 

Kod PIN musi zawierać od 6 do 10 cyfr. Będzie służył do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej PekaoFirma24. Po wprowadzeniu kodu należy wybrać przycisk OK.

Pojawi się komunikat potwierdzający aktywację aplikacji na urządzeniu. Aby dokończyć proces aktywacji należy aktywować urządzenie w bankowości internetowej PekaoFirma24.

Należy ponownie wejść w zakładkę Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i zaznaczyć urządzenie na liście, a następnie wybrać przycisk Aktywuj urządzenie

 

Następnie należy podpisać dyspozycję zgodnie z używaną metodą autoryzacji. Pojawi się komunikat informujący, że aktywacja urządzenia została zakończona prawidłowo.

Po aktywowaniu aplikacji można zalogować się do bankowości mobilnej używając identyfikatora oraz hasła używanego do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24.  

Symbian

Zrzuty ekranu pochodzą z wersji systemu operacyjnego Symbian Anna.

Aby rozpocząć proces aktywacji należy uruchomić aplikację na urządzeniu mobilnym, a następnie wybrać opcję Aktywacja.  

 

Zostanie wyświetlony komunikat, w którym użytkownik zostanie poproszony o wprowadzenie Identyfikatora oraz kodu aktywacyjnego.

 

Aby uzyskać kod aktywacyjny należy zalogować się do bankowości internetowej PekaoFirma24 i przejść do zakładki Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i wybrać przycisk Dodaj nowe urządzenie

 

 

Zostanie wyświetlony kod aktywacyjny, który należy przepisać do aplikacji mobilnej. 

 

Na ekranie aktywacji należy wprowadzić Identyfikator (ten sam, który służy do logowania do bankowości internetowej) oraz wygenerowany ciąg cyfr - kod aktywacyjny.

 

 

Po wprowadzeniu danych należy wybrać zatwierdzić formularz. Pojawi się kolejny ekran z prośbą o ustanowienie kodu PIN do aplikacji mobilnej.

 

Kod PIN musi zawierać od 6 do 10 cyfr. Będzie służył do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej PekaoFirma24. Po wprowadzeniu kodu należy zatwierdzić formularz.

 

Pojawi się komunikat potwierdzający aktywację aplikacji na urządzeniu. Aby dokończyć proces aktywacji należy aktywować urządzenie w bankowości internetowej PekaoFirma24.

Należy ponownie wejść w zakładkę Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń i zaznaczyć urządzenie na liście, a następnie wybrać przycisk Aktywuj urządzenie.

Następnie należy podpisać dyspozycję zgodnie z używaną metodą autoryzacji. Pojawi się komunikat informujący, że aktywacja urządzenia została zakończona prawidłowo.

Po aktywowaniu aplikacji można już zalogować się do bankowości mobilnej używając identyfikatora oraz hasła używanego do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24. 

W poniższych zakładkach przedstawiony został przebieg logowania do aplikacji mobilnej, kroki niezbędne do wprowadzenia i wysłania przelewu oraz obsługa przez aplikację mobilną zleceń wprowadzonych w bankowości internetowej PekaoFirma24.

Zrzuty ekranu mają charakter poglądowy i zostały wykonane na telefonie z systemem Android 4.0.3. 

Logowanie do aplikacji mobilnej

Logowanie do aplikacji mobilnej PekaoFirma24 odbywa się za pomocą identyfikatora oraz hasła, któe służą do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24.

Aby zalogować się do aplikacji niezbędne jest pobranie aktywowanie jej na urządzeniu mobilnym i w bankowość internetowej. 

Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z menu opcję Logowanie.

 

Pojawi się ekran, na którym należy wprowadzić Identyfikator, a następnie wybrać przycisk Dalej. Identyfikator to ciąg znaków, który służy do logowania do bankowości internetowej PekaoFirma24.

 

Na kolejnym ekranie zostanie wyświetlona prośba o hasło w postaci maskowanej (instrukcja wprowadzania hasła maskowanego). Należy uzupełnić odpowiednie znaki z hasła i wybrać przycisk Zaloguj.

 

Jeśli użytkownik posiada dostęp do kilku firm, to na kolejnym ekranie pojawi się prośba o wybranie firmy, której rachunki będą obsługiwane.

 

Po wybraniu firmy lub w przypadku, gdy użytkownik posiada dostęp wyłącznie do jednej firmy zostanie wyświetlone menu transakcyjne z poziomu którego można sprawdzić historię operacji lub wykonać przelew.

 

Po zalogowaniu można zmienić firmę wybierając na ekranie głównego menu transakcyjnego opcję: przycisk Zmień firmę (iOS), ikonę w prawym górnym rogu (Android), opcję Zmień firmę z menu kontekstowego (BlackBerry), przycisk Zmień firmę (Symbian).

Wykonanie przelewu krajowego

Aby poprzez aplikację mobilną wykonać przelew krajowy należy zalogować się, a następnie przejść do zakładki Płatności.

 

Z listy, która zostanie wyświetlona należy wybrać opcję Przelew krajowy.

 

Pojawi się formularz przelewu krajowego, który należy wypełnić danymi kontrahenta.

 

Kontrahenta można również wybrać z bazykontrahentów wybierając opcję  Wyszukaj kontrahentów.

 

Z wyświetlonej listy należy wskazać kontrahenta - formularz zostanie wypełniony danymi kontrahenta wprowadzonymi w bankowości internetowej PekaoFirma24. 

Następnie należy uzupełnić pozostałe dane płatności (kwota, tytuł, data realizacji) i wybrać opcję Podpisz i wyślij

 

Zostaną wyświetlone szczegóły zlecenia w formie nieedycyjnej. 

 

Należy przewinąć ekran w dół i w polu Wprowadź PIN należy wpisać ustanowiony podczas aktywowania aplikacji kod PIN (6-10 cyfr) i wybrać przycisk Zatwierdź.

 

Po zatwierdzeniu zlecenia pojawi się komunikat informujący, że zlecenie oczekuje na realizację.

 

Status zlecenia można sprawdzić w Rejestrze zdarzeń.  

Przewalutowanie w module dealingowym

Aby w aplikacji mobilnej skorzystać z modułu dealingowego należy posiadać co najmniej dwa rachunki w różnych walutach i udostępniony moduł dealingowy w ramach PekaoFirma24.

Po zalogowaniu do aplikacji należy wybrać z menu opcję Moduł dealingowy.

 

Wejście do modułu dealingowego wymaga autoryzacji, czyli podania kodu PIN do aplikacji mobilnej. Na ekranie pojawi się komunikat informujący o konieczności złożenia podpisu. Dzięki podpisaniu dyspozycji na tym etapie, kolejne operacje realizowane w ramach modułu dealingowego nie będą wymagały potwierdzenia kodem PIN.

 

Po wprowadzeniu kodu PIN i wybraniu przycisku Zatwierdź. Zostanie wyświetlony formularz, na którym należy wybrać rachunek obciążany i uznawany, wybrać, czy transakcja ma obciążać czy uznawać wskazany rachunek, a następnie wpisać kwotę przewalutowania. Po wypełnieniu kwoty i wybraniu rachunków należy kliknąć w przycisk Pobierz kurs.

 

Pojawi się ekran ze szczegółami operacji (kupuję, sprzedaję, kurs, data) oraz licznik odmierzający czas do końca ważności kursu. Czas na akceptację jest zależny od pary walutowej, kwoty i sytuacji na rynku. Minimalnie to 30 sekund. Wybranie przycisku Zatwierdź spowoduje skierowanie przelewu do realizacji. 

 

Po zatwierdzeniu przelewu zostanie zaprezentowany komunikat mówiący, że operacja została skierowana do realizacji.

 

Status przelewu można sprawdzić w Rejestrze zdarzeń. 

Aplikacja bankowości mobilnej PekaoFirma24 zapewnia w pełni transakcyjną obsługę rachunków firmy. Ponadto umożliwia: 

  • Obsługę rachunków wielu firm - podczas logowania należy wskazać firmę, której rachunki będą obsługiwane, firmę można zmienić w trakcie korzystania z aplikacji bez konieczności ponownego logowania,
  • Wykorzystanie funkcji wielopodpisu, czyli opcjonalnej możliwości akceptacji przelewów przez kilku użytkowników firmy łącznie,
  • Dostęp do zleceń wprowadzonych w bankowości internetowej PekaoFirma24.
 
Operacje dostępne po zalogowaniu do aplikacji:
  • Weryfikacja salda i historii operacji rachunków bieżących, pomocniczych, kredytowych, kart płatniczych,
  • Podpisywanie i wysyłanie - dostęp do listy operacji wprowadzonych w bankowości internetowej i mobilnej PekaoFirma24,
  • Przelewy:
- krajowe,
- wewnętrzne,
- na rachunki ZUS i US,
- zagraniczne,
- SEPA,
  • Przelewy zdefiniowane,
  • Zlecenia stałe,
  • Przelewy z przyszłą datą realizacji,
  • Moduł dealingowy - możliwość wykonania przewalutowań pomiędzy własnymi rachunkami, z akceptowaniem kursu wymiany,
  • Zakładanie i zrywanie lokat, dostęp do listy lokat,
  • Doładowania telefonów komórkowych,
  • Rejestr zdarzeń - informacje na temat statusu wysłanych zleceń.
 
Część informacyjna dostępna bez konieczności aktywowania aplikacji i logowania: 
  • Wyszukaj na mapie - lokalizacja bankomatów, oddziałów, punktów rabatowych Banku Pekao SA,
  • Oferta produktowa Banku,
  • Kursy walut - aktualne kursy Banku Pekao SA i kursy średnie NBP, kalkulator walut,
  • Informacje giełdowe - informacje ze spółek, notowania GPW, indeksów zagranicznych i surowców,
  • Kontakt - najważniejsze numery telefonów i adresy email, formularz kontaktu z Bankiem,
  • Demo - wersja demonstracyjna aplikacji bankowości mobilnej PekaoFirma24.

 

 

  • Ustanów limity transakcyjne (jednorazowe i dzienne) dla przelewów wysyłanych przez bankowość mobilną. Możesz to zrobić w bankowości internetowej PekaoFirma24 wchodząc w zakładkę Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Limity.
  • Zabezpiecz swoje urządzenie mobilne za pomocą programów antywirusowych. 
  • Nie korzystaj z aplikacji poprzez publiczne sieci Wi-Fi. 
  • Loguj się wyłącznie przy użyciu identyfikatora i hasła maskowanego.
  • Numery PIN do aplikacji mobilnej powinny być inny niż PIN do bankowości telefonicznej i do karty mikroprocesorowej. Nie może być taki sam jak PIN do telefonu. Wybierz kombinację cyfr trudniejszą do odgadnięcia niż data Twoich urodzin. 
  • Pamiętaj o wylogowaniu się po zakończeniu pracy w części transakcyjnej aplikacji. Nie pozostawiaj telefonu w miejscach publicznie dostępnych. 
  • Ustanów PIN do odblokowania telefonu. 
  • W przypadku utraty / kradzieży urządzenia mobilnego pamiętaj o niezwłocznym dezaktywowaniu go w bankowości internetowej. Możesz to zrobić w zakładce Ustawienia -> Bankowość mobilna -> Lista urządzeń wybierając przycisk USUŃ.
  • Pamiętaj aby usunąć aplikację ze starego urządzenia w przypadku jego zmiany.
  • Dodatkowo - dla Android: Aplikacja mobilna ma uprawnienia do: komunikacji sieciowej, Twojej lokalizacji, czytania danych kontaktu i unikalnych danych telefonu, wysyłania wiadomości sms i email.
Toolbox
  Kontakt
  Pomoc techniczna
  Sterowniki do kart
  Instrukcje
   Zapamiętane skróty