ARCHIV3
  • Arctic World Archive
  • Tokenizacja
PL / EN
ARCHIV3
  • Arctic World Archive
  • Tokenizacja
PL / EN

Tokenizacja

Nasza cyfrowa galeria przekształca arcydzieła sztuki w tokeny NFT na ekologicznym blockchainie Aleph Zero. Zapewniamy wieczne istnienie, autentyczność i globalną dostępność kulturowych skarbów. To miejsce, gdzie historia sztuki zostaje zachowana w transparentny i niezmienny sposób, łącząc przeszłość z przyszłością w cyfrowym wymiarze.

Przewiń
po więcej

Wojciech Kossak - Bitwa fragment panoramy Bitwa pod piramidami
Wojciech Kossak

Bitwa fragment panoramy Bitwa pod piramidami

Wojciech Kossak - Bitwa fragment panoramy Bitwa pod piramidami
Wojciech Kossak
"Bitwa fragment panoramy Bitwa pod piramidami", 1900
Wojciech Kossak (1856–1942), malarz, syn i uczeń Juliusza Kossaka, ojciec Jerzego. Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, w Akademii monachijskiej i w École des Beaux Arts w Paryżu. W latach 1895–1902 przebywał głównie w Berlinie jako nadworny malarz cesarza Wilhelma II. Wiele podróżował po Europie, do Egiptu i USA. Był współautorem czterech panoram: „Racławice”, „Berezyna”, „Bitwa pod Piramidami” i niezrealizowana „Somosierra”. W 1915 r. został profesorem batalistyki w SSP w Warszawie, od 1921 r. miał pracownię w hotelu Bristol. Malował sceny batalistyczne, historyczne, rodzajowe, portrety, głównie z ulubionym motywem konia.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091151
Timestamp:
2024-08-28 12:04:47 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0xf9ccd67128a554f8b837e77f9d117d4495a6f65140d7b924ea0195ef6226fecf
Tadeusz Dominik - Wiosna
Tadeusz Dominik

Wiosna

Tadeusz Dominik - Wiosna
Tadeusz Dominik
"Wiosna", 1991
Tadeusz Dominik (1928–2014), malarz, grafik, długoletni pedagog. W latach 1946–1951 studiował w ASP w Warszawie, dyplom uzyskał w 1953 r. Od 1951 r. pracował na macierzystej uczelni, początkowo jako asystent J. Cybisa, od 1965 r. prowadził własną pracownię, w 1979 r. został profesorem. Dwukrotny dziekan Wydziału Malarstwa, uczył do 1990 r. Początkowo uprawiał drzeworyt, później skupił się na malarstwie, zajmował się również tkaniną artystyczną, ceramiką, sztuką wideo, a od połowy lat 90. grafiką komputerową. Uczestniczył w wielu prestiżowych wystawach, laureat licznych nagród.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091103
Timestamp:
2024-08-28 12:03:59 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0x772ac47f9a35bd82a0a8c30369c616aec3b024894893c455cb6787cad0708677
Julian Fałat - Portret dyrektorów Kasy Oszczędnościowej w Krakowie: Zygmunta Kowalskiego i Walentego Staniszewskiego
Julian Fałat

Portret dyrektorów Kasy Oszczędnościowej w Krakowie: Zygmunta Kowalskiego i Walentego Staniszewskiego

Julian Fałat - Portret dyrektorów Kasy Oszczędnościowej w Krakowie: Zygmunta Kowalskiego i Walentego Staniszewskiego
Julian Fałat
"Portret dyrektorów Kasy Oszczędnościowej w Krakowie: Zygmunta Kowalskiego i Walentego Staniszewskiego", 1910
Julian Fałat (1853–1929), malarz, pedagog, jeden z najwybitniejszych artystów polskich XIX/XX w., członek polskich i europejskich stowarzyszeń twórczych, wielokrotnie odznaczany i nagradzany. Studiował w krakowskiej SSP (1868–71 i 1881) i Akademii monachijskiej (1877-80). Następnie wiele podróżował po Europie, a w 1885 r. odbył podróż morską dookoła świata. W latach 1886-1895 był w Berlinie nadwornym malarzem cesarza Wilhelma II. Od 1895 r. dyrektor krakowskiej SSP, a po jej przekształceniu w ASP w 1900 r. rektor do 1910 r. Po przejściu na emeryturę zamieszkał na stałe w Bystrej. Znakomity akwarelista.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091057
Timestamp:
2024-08-28 12:03:13 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0xfa640f0888896b43c8f0e6e35c55edf460710ddd82018511bbcbbf2538874658
Jan Matejko  - Anioł
Jan Matejko

Anioł

Jan Matejko  - Anioł
Jan Matejko
"Anioł ", 1889
Jan Matejko (1838–1893). W latach 1851–1858 uczył się w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Wojciecha Kornelego Stattlera i Władysława Łuszczkiewicza, w 1859 r. studiował w akademii sztuki w Monachium w klasie Hermanna Anschütza, w 1860 r. w akademii sztuki w Wiedniu w pracowni Christiana Rubena. Całe życie mieszkał w Krakowie. W 1873 r. został mianowany dyrektorem Szkoły Sztuk Pięknych w Krakowie. Od 1874 r. był członkiem zagranicznym Institut de France i berlińskiej Akademii Sztuki, od 1878 r. członkiem Rafaelowskiej Akademii w Urbino, a od 1889 r. – Künstlergenossenschaft w Wiedniu. Najwybitniejszy przedstawiciel polskiego malarstwa historycznego. Styl Matejki polegał na tworzeniu wielopostaciowych, tłumnych kompozycji, w których akcja rozgrywa się głównie na pierwszym planie. Najważniejszym środkiem wyrazu była ekspresja twarzy o zdecydowanej mimice i wyrazistym spojrzeniu oczu. Artysta dążył też do dokładnego odtworzenia strojów, ozdób i broni, malowanych z dużym talentem kolorystycznym. Oprócz obrazów historycznych Matejko tworzył także portrety. Malował zarówno swoją rodzinę, jak i znane osobistości życia publicznego. Oprócz malarstwa interesował się też konserwacją zabytków oraz ratowaniem dawnych budowli Krakowa. Wraz z Tomaszem Prylińskim brał udział w odnowieniu Sukiennic, a latach 1889 – 1891 Matejko wykonał dekorację malarską kościoła Mariackiego w Krakowie, gdzie w prezbiterium namalował anioły trzymające banderole z wezwaniami litanii loretańskiej.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091251
Timestamp:
2024-08-28 12:06:27 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0x46d9e0fd4f848fe8aa8fe10d9ad35b27c6845900cb34bf5412b22cdd43094b66
Lia Kimura - Mirror of the soul
Lia Kimura

Mirror of the soul

Lia Kimura - Mirror of the soul
Lia Kimura
"Mirror of the soul", 2024
Polsko-Japońska artystka, której prace zapraszają widzów do zgłębiania niuansów własnych emocji, oferując lustro do kontemplacji złożoności ludzkiej kondycji. Jako osoba, która dorastała w dwóch krajach, Kimura stała się uważnym obserwatorem ludzkiego zachowania, dylematach i różnic kulturowych. Każde dzieło staje się filarem ludzkiej egzystencji, ujawniając głęboko skrywaną prawdę o emocjach, które często trudno wyrazić słowami. Kimura utrzymuje fizyczny kontakt z obrazami, co symbolizują odręczne ślady na płótnach.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091227
Timestamp:
2024-08-28 12:06:03 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0xf745cde207efd3b4f5300e27021c47f1048cca05406041c8b1366c0357c247f7
Stanisław Wyspiański - Orzeł
Stanisław Wyspiański

Orzeł

Stanisław Wyspiański - Orzeł
Stanisław Wyspiański
"Orzeł", 1896
Stanisław Wyspiański (1869–1907). Uczęszczał do Gimnazjum św. Anny, m.in. z Józefem Mehofferem, Lucjanem Rydlem czy Stanisławem Estreicherem. Na przełomie lat 1884 i 1885 oraz w latach 1887–1895 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie, głównie u Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki. W latach 1887–1890 i 1896–1897 kontyuował naukę na Wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Początkowo artysta zajmował się głównie malarstwem, od 1897 r. był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, od 1902 r. – Towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. Ulubioną techniką Stanislawa Wyspiańskiego był pastel. Bardzo ważne miejsce w jego dorobku zajmowały również projekty witraży i polichromii wnętrz, w latach 1890– 1891 wykonał wraz z Janem Matejką i Józefem Mehofferem kartony do witraży i polichromii do kościoła Mariackiego w Krakowie, a latach 1897–1905 pracował nad dekoracją kościoła Franciszkanów. W twórczości plastycznej Wyspiańskiego przeważały portret i pejzaż. Opracowywał również projekty dekoracji wnętrz, mebli i tkanin oraz projekty architektoniczne. Był jednym z twórców programu i praktyki tzw. sztuki stosowanej w Polsce. W jego stylu widoczny jest wpływ Jana Matejki oraz zainteresowanie malarza impresjonizmem.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091003
Timestamp:
2024-08-28 12:02:19 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0xf01019220bc09bed66163653de1b9d23f86d257834439ed190dab54c38bc030d
Stanisław Wyspiański - Bratki
Stanisław Wyspiański

Bratki

Stanisław Wyspiański - Bratki
Stanisław Wyspiański
"Bratki", 1895
Stanisław Wyspiański (1869–1907). Uczęszczał do Gimnazjum św. Anny, m.in. z Józefem Mehofferem, Lucjanem Rydlem czy Stanisławem Estreicherem. Na przełomie lat 1884 i 1885 oraz w latach 1887–1895 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie, głównie u Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki. W latach 1887–1890 i 1896–1897 kontyuował naukę na Wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Początkowo artysta zajmował się głównie malarstwem, od 1897 r. był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, od 1902 r. – Towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. Ulubioną techniką Stanislawa Wyspiańskiego był pastel. Bardzo ważne miejsce w jego dorobku zajmowały również projekty witraży i polichromii wnętrz, w latach 1890– 1891 wykonał wraz z Janem Matejką i Józefem Mehofferem kartony do witraży i polichromii do kościoła Mariackiego w Krakowie, a latach 1897–1905 pracował nad dekoracją kościoła Franciszkanów. W twórczości plastycznej Wyspiańskiego przeważały portret i pejzaż. Opracowywał również projekty dekoracji wnętrz, mebli i tkanin oraz projekty architektoniczne. Był jednym z twórców programu i praktyki tzw. sztuki stosowanej w Polsce. W jego stylu widoczny jest wpływ Jana Matejki oraz zainteresowanie malarza impresjonizmem.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88090985
Timestamp:
2024-08-28 12:02:01 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0x5ea34b01267aa1b7bceab825e275ee6dd3dbdc34146d0fda3b0b3c34623e6fce
Tadeusz Dominik - Jesień
Tadeusz Dominik

Jesień

Tadeusz Dominik - Jesień
Tadeusz Dominik
"Jesień", 1991
Tadeusz Dominik (1928–2014), malarz, grafik, długoletni pedagog. W latach 1946–1951 studiował w ASP w Warszawie, dyplom uzyskał w 1953 r. Od 1951 r. pracował na macierzystej uczelni, początkowo jako asystent J. Cybisa, od 1965 r. prowadził własną pracownię, w 1979 r. został profesorem. Dwukrotny dziekan Wydziału Malarstwa, uczył do 1990 r. Początkowo uprawiał drzeworyt, później skupił się na malarstwie, zajmował się również tkaniną artystyczną, ceramiką, sztuką wideo, a od połowy lat 90. grafiką komputerową. Uczestniczył w wielu prestiżowych wystawach, laureat licznych nagród.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091088
Timestamp:
2024-08-28 12:03:44 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0x93128667a7b9acd78b35a34c7a12987453f1e787a3b15af2da961c0218e764bb
Zygmunt Waliszewski - Kopiec Kościuszki
Zygmunt Waliszewski

Kopiec Kościuszki

Zygmunt Waliszewski - Kopiec Kościuszki
Zygmunt Waliszewski
"Kopiec Kościuszki", 1936
Zygmunt Waliszewski (1897 Petersburg – 1936 Warszawa), malarz, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli koloryzmu. Dzieciństwo spędził w Gruzji, gdzie pobierał pierwsze lekcje malarstwa i rysunku. W czasie I wojny światowej walczył w armii rosyjskiej. W 1921 r. zamieszkał w Krakowie i podjął studia w tamtejszej ASP, od 1924 r. kontynuował naukę w Paryżu jako członek Komitetu Paryskiego. W 1930 r. powrócił do kraju ze względów zdrowotnych. Po powrocie uczestniczył w wystawach, wykonał dekorację plafonu w Kurzej Stopce na Wawelu. Projektował również scenografie i kostiumy teatralne, plakaty, ilustracje książkowe, karykatury. Jego prace znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach prywatnych.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091197
Timestamp:
2024-08-28 12:05:33 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0xc805304271e43fcb3f73b651482350981b243d8ca1518dc979571f90c85e5118
Zygmunt Waliszewski - Martwa Natura
Zygmunt Waliszewski

Martwa Natura

Zygmunt Waliszewski - Martwa Natura
Zygmunt Waliszewski
"Martwa Natura", 1930
Zygmunt Waliszewski (1897 Petersburg – 1936 Warszawa), malarz, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli koloryzmu. Dzieciństwo spędził w Gruzji, gdzie pobierał pierwsze lekcje malarstwa i rysunku. W czasie I wojny światowej walczył w armii rosyjskiej. W 1921 r. zamieszkał w Krakowie i podjął studia w tamtejszej ASP, od 1924 r. kontynuował naukę w Paryżu jako członek Komitetu Paryskiego. W 1930 r. powrócił do kraju ze względów zdrowotnych. Po powrocie uczestniczył w wystawach, wykonał dekorację plafonu w Kurzej Stopce na Wawelu. Projektował również scenografie i kostiumy teatralne, plakaty, ilustracje książkowe, karykatury. Jego prace znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach prywatnych.
Blockchain:
Aleph Zero
Block:
88091174
Timestamp:
2024-08-28 12:05:10 (+UTC)
Extrinsic Hash:
0x2149caf5db3af2e9d7d4bce50af9003b919e5bda94f80b4c02f35875dfc046d0

PROJEKT ARCHIV3 ZOSTAŁ PRZEPROWADZONY WSPÓLNIE Z FIRMĄ DEGEN HOUSE