Wsparcie Seniorów - Bank Pekao S.A.

Wsparcie seniorów

Przygotowaliśmy materiały, które pomogą Ci załatwić codzienne bankowe sprawy w wygodny sposób

Poznaj internetową Strefę seniora – bazę wiedzy przygotowaną specjalnie dla Ciebie

 Wejdź na www.pekao.com.pl/strefaseniora:

  • dowiedz się, jak korzystać z Internetu. Nie tylko do bankowania, ale równie do kontaktu z rodziną, wykonania zakupów czy rozrywki czy korzystania z profilu zaufanego,
  • poznaj zasady bezpiecznego bankowania w Internecie,
  • korzystaj z przygotowanych przez nas instrukcji i filmików.

Poznaj, jakie możliwości daje dostęp do serwisu internetowego Pekao24 i aplikacji PeoPay.

Dzięki bankowości elektronicznej bez wychodzenia z domu możesz m.in.:

Bankowanie przez telefon bez wychodzenia z domu

Przekonaj się, jak proste i wygodne może być korzystanie z usług banku przez telefon: sprawdzaj stan konta, opłacaj rachunki, doładowuj telefon na kartę, aktywuj lub zastrzegaj kartę do konta. Usługa jest dostępna dla osób, które zawarły z nami umowę o Pekao24.

Jakie sprawy załatwisz na infolinii seniora:

 

Zobacz też nasze artykuły: 

Jak skorzystać z infolinii

Przygotuj numer klienta lub pesel, abyśmy mogli zweryfikować Twoją tożsamość. Aby wykonać niektóre operacje możesz potrzebować nr PIN do TelePekao. Jeżeli go nie posiadasz, konsultant pomoże Ci go ustalić/uzyskać. 

Zadzwoń pod numer +48 519 222 222

Na infolinii uzyskasz informacje o naszym banku i naszej ofercie. Infolinia czynna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. 

Specjalnie przeszkoleni konsultanci pomogą Ci załatwić codzienne bankowe sprawy w wygodny dla Ciebie sposób.

Zamówienie karty do konta bez wychodzenia z domu – zobacz, jakie to proste!

Czy wiesz, że posiadając konto osobiste, kartę do konta możesz teraz zamówić rozmawiając przez telefon z pracownikiem oddziału?

Zadzwoń z telefonu, którego numer podałeś wcześniej naszemu bankowi. Przygotuj swoje dane, abyśmy mogli się upewnić, że to na pewno Ty. Zapytamy też o usługi, z których korzystasz (lub nie korzystasz) w naszym banku. 

Pamiętaj o zachowaniu bezpieczeństwa podczas korzystania z bankowości elektronicznej Pekao24, aplikacji PeoPay i karty do konta. Zasady znajdziesz tutaj

Skontaktuj się ze swoim doradcą z oddziału lub zadzwoń pod numer naszej infolinii +48 519 222 222 (opłata wg cennika operatora). Poinformuj nas, że chcesz zamówić kartę debetową do swojego rachunku, a my pomożemy Ci umówić się z doradcą w dogodnym dla Ciebie terminie. Doradca z oddziału zadzwoni do Ciebie, przeczyta treść aneksu o kartę do konta i – jeśli potwierdzisz aneks – zamówi tę kartę dla Ciebie. Odpowie też na wszystkie pytania dotyczące karty i jej aktywacji.
Kartę otrzymasz na adres korespondencyjny po kilku dniach. Potwierdzenie zawarcia umowy o kartę dostaniesz mailem lub pocztą. 

Wraz z kartą otrzymasz informację, jak otrzymać PIN oraz aktywować kartę.

Kartę możesz zamówić także w serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay samodzielnie, logując się na swoje konto klienta. Zaloguj się do bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji PeoPay, kliknij w zakładkę Oferty i wnioski (w aplikacji zakładka Dla Ciebie), wybierz Karta debetowa i kliknij Zamów kartę

Wybierz standardowy lub indywidualny wzór karty (wydanie karty z wizerunkiem standardowym jest bezpłatne, a z indywidualnym kosztuje 5 zł). W przypadku niektórych kart dostępne są tylko wizerunki standardowe.

Zapoznaj się z umową o wydanie karty debetowej, którą z nami zawrzesz. Zaakceptuj warunki, a już za kilka dni karta będzie w Twoim domu.

Wraz z kartą otrzymasz informację, jak otrzymać PIN oraz aktywować kartę.

Pekao24 to usługa bankowości elektronicznej (np. serwis internetowy, aplikacja PeoPay) i usługa bankowości telefonicznej. Sprawdź tutaj znaczenie tych pojęć i kilku innych użytych wyżej.

Płać bezgotówkowo kartą do konta Banku Pekao S.A.

Karta do konta daje wiele możliwości i ułatwia codzienne załatwianie spraw. 

Dzięki karcie do konta zapłacisz za zakupy w ulubionym sklepie osiedlowym, supermarkecie, aptece czy piekarni bez konieczności odliczania gotówki, bez reszty i bezkontaktowo. W razie potrzeby wypłacisz nią również gotówkę z bankomatu lub w niektórych sklepach podczas codziennych zakupów. 

Możliwości, jakie daje Ci karta do konta:

  • BEZgotówkowo – ogranicz korzystanie z gotówki dzięki płatnościom bezgotówkowym.
  • BEZ reszty – dzięki karcie do konta zapłacisz w większości sklepów, zarówno za drobne, jak i za większe zakupy. 
  • BEZ kolejek – będziesz mieć dostęp do swoich pieniędzy bez konieczności czekania do kasy w banku. Wypłacisz je w bankomacie w dogodnym dla siebie momencie, bez konieczności stania w kolejkach do okienka kasowego. 
  • BEZpiecznie – zrobisz bezpieczne zakupy w internecie bez wychodzenia z domu, jeśli będziesz stosować się do zasad bezpieczeństwa określonych przez bank. Opis tych zasad znajdziesz tutaj.
  • BEZ PIN-u – prosto i szybko zapłacisz za zakupy do 100 zł bez wprowadzania PIN-u ( może się zdarzyć, że poprosimy o podanie PIN-u ze względów bezpieczeństwa lub kiedy będziesz wykonywać szóstą transakcję zbliżeniową z rzędu). 
  • Bezcenne®  Chwile – możesz zapisać się do programu, zbierać punkty nawet przy najmniejszych zakupach płacąc kartami Mastercard® Banku Pekao S.A., a punkty wymieniać na nagrody z katalogu pasji, np. vouchery zakupowe. Program prowadzi Mastercard.

Więcej informacji na pekao.com.pl/bezcennechwile

 

Jak wypłacać gotówkę podczas zakupów?

Potrzebujesz wypłacić gotówkę, a w okolicy nie ma bankomatu?
Wypłacaj gotówkę w łatwy sposób podczas płatności kartą za zakupy w sklepie, na stacji benzynowej lub w innym punkcie handlowo-usługowym. Z usługi możesz korzystać za pomocą karty debetowej (do konta) lub aplikacji PeoPay. 

Jak to zrobić? 

  • Upewnij się, że sklep obsługuje wypłaty gotówki za pomocą karty do konta.
  • Zanim zapłacisz kartą za zakupy, powiedz sprzedawcy, że chcesz wypłacić gotówkę.
  • Poinformuj sprzedawcę jaką kwotę chcesz wypłacić. 
  • Kwota wypłaty zostanie dodana do wartości zakupów – zaakceptuj transakcję kodem PIN i odbierz gotówkę.

Bankuj bezpiecznie z Bankiem Pekao S.A.

Podczas rozmowy telefonicznej NIGDY nie poprosimy Cię o podanie: 

  • pełnego hasła do bankowości elektronicznej, aplikacji czy serwisu telefonicznego, możemy poprosić o wybrane znaki z hasła,
  • PINu do karty,
  • numeru CVV2/CVC2 umieszczonego na odwrocie Twojej karty,
  • producenta, modelu czy numeru telefonu, chyba, że zgłaszasz techniczne problemy ze swoją aplikacją PeoPay.

Nie poprosimy również o wykonanie przelewu w celu testów.

Uważaj na oszustów! Przestępcy stosują metody „na wnuczka”, „na policjanta”, „na prokuratora” czy „na ZUS”? Polegają one na tym, że przestępcy podszywają się pod bliską osobę lub funkcjonariusza publicznego, aby wzbudzić Twoje zaufanie i proszę o podanie danych lub przelanie środków. 

Przestępcy próbują również zdobyć dane wysyłając smsy lub wiadomości przez komunikatory z linkami, pod którymi możesz znaleźć prośby o zalogowanie do bankowości, udostępnienie danych, zainstalowanie oprogramowania.

Pamiętaj, aby nie podawać żadnych danych obcym osobom, bo mogą je wykorzystać w celach przestępczych.

 

Zobacz też nasze artykuły: 

Przenieś emeryturę lub rentę do Banku Pekao S.A.

Nie czekaj na listonosza. Emerytura szybko, prosto i wygodnie na Twoje konto. 
Sprawdź jak łatwo przeniesiesz swoje wynagrodzenie do naszego banku.