Masz już kredyt hipoteczny?

Znajdziesz tu pomocne informacje na temat obsługi Twojego kredytu.

Korzystaj z bankowości elektronicznej w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay Szybko i wygodnie sprawdzisz np. wysokość najbliższej raty do zapłaty.
  • Zobacz szczegóły

    W Pekao24 i PeoPay sprawdzisz:
    •    wysokość najbliższej raty
    •    aktualne oprocentowanie kredytu
    •    historię spłat w podziale na kapitał i odsetki

    Sprawdź, co jeszcze oferuje serwis internetowy Pekao24 tutaj

Stałe i zmienne oprocentowanie Co oznacza i jak wpływa na wysokość rat.
  • Zobacz szczegóły

    Oprocentowanie zmienne kredytu oznacza, że Twoja rata może rosnąć lub maleć. 
    Na zmianę stopy procentowej - wykorzystywanej do obliczania odsetek od kredytu - wpływają zmiany wysokości obowiązujących wskaźników referencyjnych, takich jak np. WIBOR, EURIBOR, NIBOR, STIBOR. Wskaźnik referencyjny zależy od waluty, w której udzielono kredytu.

    Oprocentowanie stałe kredytu  oznacza, że w okresie obowiązywania stałej stopy procentowej oprocentowanie Twojego kredytu nie zmieni się. Dzięki temu nie ma ryzyka wzrostu oprocentowania kredytu w tym okresie. Stała stopa procentowa obowiązuje przez okres pierwszych 5 lat (60 rat kredytu). Można ja przedłużać na kolejne 5-letnie okresy - zgodnie z obowiązującą ofertą naszego banku.


     

Zmiana rodzaju oprocentowania. Możesz zmienić rodzaj oprocentowania swojego kredytu ze zmiennego na stałe
  • Zobacz szczegóły

    •    Oprocentowanie stałe będzie obowiązywało 5 lat (60 miesięcznych rat kredytu), ale możesz je przedłużać na kolejne okresy
    •    Zmiana dostępna jest dla kredytów w złotych oraz indeksowanych do walut obcych w dolarach amerykańskich, funtach brytyjskich, koronach norweskich, koronach szwedzkich lub euro.
    •    Po okresie stałej stopy kredyt przejdzie automatycznie na oprocentowanie zmienne. W czasie obowiązywania oprocentowania zmiennego wysokość marży jest niezmienna i wynika z umowy kredytowej
    •    Nie pobieramy rekompensaty za wcześniejszą - częściową lub całkowitą - spłatę kredytu w okresie obowiązywania stałej stopy
    •    Wysokość okresowo stałej stopy procentowej dla wniosków złożonych w bieżącym miesiącu znajdziesz w szczegółach warunków cenowych w Porównaj oferty naszego banku - tutaj

    Pamiętaj: w okresie obowiązywania 5 letniej stałej stopy procentowej nie zmienisz oprocentowania na zmienne.

    O zmianę sposobu oprocentowania możesz zawnioskować u swojego doradcy lub w innej dowolnej placówce. Podpiszemy z Tobą i pozostałymi kredytobiorcami aneks do umowy kredytu. Znajdź placówkę i umów spotkanie.
     

Dyspozycje i zaświadczenia W Pekao24, aplikacji PeoPay oraz u konsultanta infolinii szybko i wygodnie: zlecisz wybrane dyspozycje, złożysz wnioski, pobierzesz wybrane zaświadczenia.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Jak dostarczyć online polisę nieruchomości i na życie?

Krok 1

Serwis Pekao24 i aplikacja PeoPay umożliwiają dołączenie do kredytu mieszkaniowego dokumentów potwierdzających:
- ubezpieczenie nieruchomości,
- ubezpieczenie na życie,
- potwierdzenie opłacenia kontynuacji polisy.

Ubezpieczenie nieruchomości jest obowiązkowe i dokumenty dostarczasz raz w roku*. Polisa ubezpieczenia na życie jest wymagana, jeśli stanowi zabezpieczenie kredytu. Informację o tym znajdziesz w swojej umowie kredytowej.

*Jeśli masz ubezpieczenie nieruchomości kupione u doradcy w oddziale banku i automatycznie opłacasz składkę – nie musisz dostarczać do nas żadnych dokumentów.


Krok 2

Zaloguj się do Pekao24 lub aplikacji PeoPay i załącz wymagane dokumenty. Wypełnij wszystkie pola korzystając z podpowiedzi.
Zobacz film jak to zrobić krok po kroku.

Kliknij i zobacz film
Krok 3

Informację o zaakceptowaniu przekazanych dokumentów sprawdzisz w serwisie Pekao24.
Jeśli dokumenty będą błędne lub niekompletne, otrzymasz SMS z informacją o ich odrzuceniu. Powód odrzucenia sprawdzisz w Pekao24 lub PeoPay.
Pamiętaj, żeby złożyć je ponownie.

Tu sprawdzisz status dostarczonych dokumentów:
Pekao24: Oferty i wnioski -> Lista ->Wybierz rodzaj listy: Dyspozycje
PeoPay: Dla Ciebie -> Lista -> Wybierz rodzaj listy: Dyspozycje

Zmiana warunków umowy i wsparcie

Krok 1

Jeśli po 13 marca 2020 r. dotknęła Cię utrata pracy lub innego głównego źródło dochodu, możesz złożyć wniosek o ustawowe zawieszenie wykonania umowy kredytu.

Więcej informacji
Krok 2

Jeśli Twoja sytuacja finansowa zmieniła się i chcesz zmienić warunki spłaty kredytu, możesz:

• zawiesić spłatę rat na kapitałowo-odsetkowych na maksymalnie 6 miesięcy;
• zawiesić spłatę kapitału kredytu i określić nową liczbę i wysokość rat. Maksymalny okres spłaty nie może przekroczyć maksymalnego okresu, na jaki dany kredyt może być udzielony. W okresie zawieszenia spłaty kapitału odsetki płacisz miesięcznie;
• restrukturyzować zadłużenie– jeśli masz zaległości w spłacie i podjęliśmy już czynności windykacyjne, możesz złożyć wniosek o restrukturyzację kredytu. Najczęściej polega to na rozłożeniu zadłużenia na raty lub zmniejszeniu kwoty raty. W zależności od okoliczności zmiany mogą mieć charakter stały lub czasowy

Dodatkowe informacje uzyskasz w oddziale banku.


Krok 3

Możesz skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Fundusz jest pomocą jest dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej i muszą spłatać raty kredytu mieszkaniowego.

Wsparcie przyznaje się w oparciu o umowę zawieraną między bankiem a kredytobiorcą. Jest wypłacane nie dłużej niż 36 miesięcy. Kwota wsparcia ustalana jest indywidualnie w zależności od wysokości miesięcznej raty kredytu, ale nie może być wyższa niż 2000 zł miesięcznie.

Wsparcie zwracasz po upływie dwóch lat, spłacisz je w równych, nieoprocentowanych miesięcznych ratach z możliwością częściowego ich umorzenia. Fundusz działa na podstawie ustawy z dnia 9 października 2015 roku o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej.

Dodatkowe informacje

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję