27.03.2024

Wyróżnienia dla Banku Pekao S.A. w konkursie portalu Moje Bankowanie „Instytucja Roku”!

W dziewiątej edycji konkursu „Instytucja Roku”, organizowanego przez portal Moje Bankowanie, Bank Pekao S.A. zdobył wyróżnienia aż w siedmiu kategoriach. Pierwsze miejsca bank zajął w dwóch kategoriach związanych z obsługą zdalną i mobilną: „Najlepsza bankowość mobilna” oraz „Najlepsza bankowość internetowa”, a w kolejnych pięciu znalazł się w czołówce. 

W badaniu dotyczącym kanałów zdalnych w badaniu oceniano 13 banków. Bank Pekao został zwycięzcą w kategoriach dotyczących bankowości elektronicznej, uzyskując najwyższy wskaźnik dostępnych funkcji i jedne z najwyższych na rynku ocen użytkowników aplikacji mobilnej. 

Nagrodę w kategorii „Najlepsza bankowość internetowa” przyznawano najbardziej uniwersalnym serwisom, które oferują najszerszy wachlarz funkcji i możliwości zarządzania finansami. Na finalną wygraną serwisu Pekao24 wpłynęła analiza 93 funkcji zgrupowanych w 16 tematycznych kategoriach. 

W przypadku kategorii „Najlepsza bankowość mobilna” badanie także opierało się na analizie dostępnych rozwiązań oraz na opiniach użytkowników. W przypadku aplikacji weryfikacji podlegały aż 134 funkcje podzielone na 22 obszary tematyczne. Wskaźnik jakościowy obejmował opinie użytkowników pozostawiane w sklepach Google Play i App Store na temat aplikacji PeoPay. Podczas obecnej edycji zweryfikowano niemal 85 tysięcy opinii klientów. 

Bank został wyróżniony także w kategoriach: 

  • Najlepsza obsługa w placówce za pozytywne doświadczenia i zrozumienie klientów podczas bezpośrednich kontaktów. Tytuły Najlepszych placówek bankowych w Polsce otrzymało aż 30 oddziałów banku; 
  • Najlepsza bankowość prywatna bank został doceniony za wysokie kompetencje doradców, umiejętność przedstawienia szerokiego wachlarza rozwiązań oraz partnerskie podejście prezentowane podczas spotkań; 
  • Najlepszy bank dla firm doceniono wyróżniającą się jakość obsługi klienta zainteresowanego poznaniem oferty rachunku oraz dodatkowych usług dla firm;
  • Najlepszy proces otwarcia konta w placówce oraz Najlepszy zdalny proces otwarcia konta, Bank Pekao doceniono za sprawny i przyjazny klientom proces otwarcia konta zarówno w oddziale, jak i w procesie na selfie.

Po podsumowaniu wszystkich kategorii rankingu, Bank Pekao został uznany za drugi Najlepszy bank w Polsce.

Instytucja Roku to, jak podaje portal Moje Bankowanie, największy na rynku i najbardziej kompleksowy projekt badający jakość obsługi klienta w sektorze bankowym. Celem projektu jest stałe podnoszenie standardów jakości obsługi oraz dostosowywanie się do rosnących oczekiwań klientów. W tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu, 13 banków było ocenianych w 10 kategoriach tematycznych, które obejmowały 4 segmenty klienta: detaliczny, zamożny, private banking oraz firmowy. Projekt był prowadzony w sposób ciągły przez cały 2023 rok. Dla stworzenia rankingu zrealizowano 1711 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1382 połączenia z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 390 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 84 569 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.