Opłacanie rachunków domowych – zlecenie stałe i polecenie zapłaty
Załóż polecenia zapłaty i zlecenia stałe i nie zawracaj sobie głowy comiesięcznymi rachunkami.
Polecenie zapłaty i zlecenie stałe to formy regulowania powtarzających się płatności. Składasz jednorazową dyspozycję. Płatności wykonują się automatycznie - nie musisz za każdym razem pamiętać o zobowiązaniu i dokonywać przelewu. Konieczne jest jedynie zapewnienie odpowiedniej ilości środków na koncie w terminie płatności!
Poleceniem zapłaty zapłacisz za: prąd, gaz, wodę, telefon komórkowy i inne powtarzające się płatności ze zmienną kwotą.
Na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody, dostawca usługi np. zakład energetyczny, operator telefonu komórkowego, pobiera okresowe należności z Twojego konta w ramach zapłaty za świadczone usługi.
Jak założyć Polecenie Zapłaty
w serwisie internetowym Pekao24
Krok 1:
Zaloguj się do serwisu Pekao24 i przejdź do Płatności.
Krok 2:
Wybierz Zarządzanie płatnościami i przejdź do sekcji Polecenie zapłaty i dodaj nowe zlecenie klikając Dodaj zgodę.
Krok 3:
Z listy wybierz rachunek, z którego mamy realizować polecenie zapłaty oraz odbiorcę.
Krok 4:
Wskaż datę rozpoczęcia i zakończenia polecenia zapłaty, wypełnij identyfikator płatności.
Zapoznaj się z oświadczeniami i zaakceptuj je.
Kliknij Dalej.
Krok 5:
Sprawdź na podsumowaniu czy wypełnione dane są poprawne i przejdź do autoryzacji.
Krok 6:
Zautoryzuj operację wybraną metodą – w aplikacji PeoPay lub za pomocą kodu SMS.
Po poprawnej autoryzacji polecenie zapłaty zostanie zapisane.
Zlecenie stałe:
Zleceniem stałym zapłacisz za: abonament za Internet, abonament za telewizję kablową, czynsz za mieszkanie, czesne za studia i inne powtarzające się płatności ze stałą kwotą.
Minimalna kwota zlecenia stałego wynosi 1 zł.
Przekazujesz nam informację, żebyśmy określonego dnia przelewali konkretną kwotę na wskazany przez Ciebie rachunek.
Zleceniem stałym możesz także zasilać swoje konto oszczędnościowe lub np. co miesiąc przekazywać dziecku kieszonkowe.
Jak dodać zlecenie stałe?
w serwisie internetowym Pekao24
Krok 1:
Zaloguj się do serwisu Pekao24 i przejdź do Płatności.
Krok 2:
Wybierz Zarządzanie płatnościami i przejdź do sekcji Zlecenie stałe i dodaj nowe zlecenie.
Krok 3:
Wybierz rodzaj płatności np. przelew krajowy.
Wpisz swoją nazwę zlecenia np. kieszonkowe. Ta nazwa będzie widoczna dla Ciebie. Dzięki niej łatwiej odnajdziesz zlecenie, jeśli masz ich kilka.
Wpisz nazwę odbiorcy oraz jego numer rachunku.
Krok 4:
Wskaż datę najbliższej płatności.
Z listy rozwijanej wybierz częstotliwość z jaką będzie powtarzane zlecenie np. co tydzień, co miesiąc lub nawet co rok.
Wskaż, kiedy ma się zakończyć zlecenie.
Jeśli zlecenie ma być zakończone po liczbie przelewów, wpisz tę wartość.
Jeżeli data operacji wypada w dniu wolnym, wybierz, kiedy mamy zrealizować przelew.
Kliknij Dalej.
Krok 5:
Sprawdź na podsumowaniu czy wypełnione dane są poprawne i przejdź do autoryzacji.
Krok 6:
Zautoryzuj operację wybraną metodą – w aplikacji PeoPay lub za pomocą kodu SMS.
Po poprawnej autoryzacji zlecenie stałe zostanie zapisane.
Utworzenie i wykonanie usługi polecenia zapłaty są bezpłatne!
Więcej czasu dla siebie i bliskich - nie tracisz czasu na stanie w kolejkach, wypisywanie druków przelewów.
Wygoda - płatności są regulowane automatycznie.
Terminowość - nie trzeba pilnować terminów płatności jeśli na rachunku są zapewnione środki na realizację polecenia zapłaty
Bezpieczeństwo - przelewy realizowane są systemem ELIXIR, co minimalizuje możliwość powstania błędów, zdarzających się podczas zlecania przelewów ręcznie.
Kontrola płatności - w przypadku wątpliwości związanych z daną płatnością, możesz w ciągu 8 tygodni (56 dni kalendarzowych) od momentu obciążenia rachunku wystąpić o jej zwrot.
Przez serwis telefoniczny – zadzwoń na naszą infolinię pod numer 519 222 222 (opłata wg cennika operatora).
U dostawcy usługi (np. dostawca gazu), elektronicznie – wybierając w serwisie internetowym dostawcy usługi polecenie zapłaty i potwierdzając swoją tożsamość za pomocą e-bankowości (PekaoID).
U dostawcy usługi (np. w zakładzie energetycznym, u operatora telekomunikacyjnego, w gazowni), tradycyjnie – składasz zgodę na formularzu papierowym.
Sprawdzenie listy udzielonych zgód dla polecenia zapłaty – listę udzielonych zgód do danego Odbiorcy możesz sprawdzić w bankowości elektronicznej Pekao24 i w aplikacji mobilnej PeoPay w zakładce PŁATNOŚCI-> ZARZĄDZANIE PŁATNOŚCIAMI, wybierając z listy Odbiorców konkretnego Odbiorcę.
Sprawdzenie wykonanych płatności w formie polecenia zapłaty – podgląd płatności do danego Odbiorcy można sprawdzić w bankowości elektronicznej Pekao24 i w aplikacji mobilnej PeoPay w sekcji polecenia zapłaty w HISTORII płatności poprzez wybór Odbiorcy.
Odwołanie zgody na obciążanie rachunku w ramach polecenia zapłaty – w sekcji polecenia zapłaty w Pekao24 lub PeoPay wybierz z listy Odbiorców konkretnego Odbiorcę, wejdź w szczegóły aktywnej zgody i wybierz przycisk „WYCOFAJ ZGODĘ”.
Odwołanie zrealizowanej płatności – możesz jako konsument anulować każdą, zrealizowaną płatność polecenia zapłaty i żądać zwrotu pobranych środków przez wybór „ZWROT PŁATNOŚCI” w terminie do 56 dni kalendarzowych od wykonania płatności, bez względu na przyczynę takiej decyzji. Po tym terminie przycisk „ZWROT PŁATNOŚCI” nie będzie dostępny.
Odwołanie (wstrzymanie) najbliższej, niezrealizowanej płatności – w sekcji polecenia zapłaty w Pekao24 lub PeoPay wybierz Odbiorcę, wejdź w szczegóły zgody i wybierz przycisk „ODWOŁAJ NAJBLIŻSZĄ PŁATNOŚĆ”. Odwołanie może być zlecone najpóźniej do końca dnia roboczego, poprzedzającego uzgodniony termin realizacji polecenia zapłaty. Odwołanie dotyczy tylko tej jednej płatności i nie oznacza rezygnacji (wycofania zgody) ze stosowania polecenia zapłaty. Kolejna płatność, w ramach udzielonej uprzednio zgody na polecenie zapłaty będzie zrealizowana w normalnym trybie (w ustalonym z odbiorcą terminie płatności).
Przywrócenie najbliższej płatności – jeżeli odwołałeś najbliższą, niezrealizowaną płatność, a jednak zdecydowałeś, że chcesz ją zrealizować, wybierz z listy Odbiorców do polecenia zapłaty konkretnego Odbiorcę i wejdź w szczegóły zgody do tego Odbiorcy. Wybierz przycisk „PRZYWRÓĆ NAJBLIŻSZĄ PŁATNOŚĆ”. Przywrócenie może być zlecone najpóźniej do końca dnia roboczego, poprzedzającego uzgodniony termin realizacji tej płatności.
Powyższe możliwości i funkcje są dostępne w Pekao24, PeoPay, oddziale banku oraz przez konsultanta (wyjątek: przez konsultanta nie ma obecnie możliwości odwołania najbliższej, niezrealizowanej płatności do polecenia zapłaty).