Bezpieczeństwo
-
Zobacz szczegóły
- Numer Klienta znajdziesz na Umowie lub Karcie Klienta Banku. Jeżeli nie możesz go odnaleźć, skontaktuj się z konsultantem infolinii Banku. Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnym oddziale Banku Pekao S.A
- Numer PIN służy do identyfikacji w bankowości telefonicznej i zatwierdzania operacji w bankowości mobilnej PeoPay.
-
Zobacz szczegóły
Protokół TLS to zestaw reguł i standardów, które zapewniają bezpieczną wymianę zaszyfrowanych informacji między przeglądarką internetową a serwerem Banku z wykorzystaniem tzw. certyfikatów.
Rozpoznasz, czy połączenie jest szyfrowane po https:// w adresie strony wyświetlanym przez przeglądarkę (normalnie jest to http://) oraz symbolu zamkniętej kłódki na pasku stanu przeglądarki.
Autentyczność certyfikatu sprawdzisz klikając dwukrotnie na symbol kłódki, a następnie odczytując informacje w zakładce Ogólne. Certyfikat dla www.pekao24.pl wystawiony jest przez DigiCert. Zwróć uwagę na jego datę ważności.
W serwisie internetowym Pekao24 stosowany jest rozszerzony certyfikat SSL, który (w nowszych przeglądarkach) w pasku adresu wyświetla na zielono nazwę podmiotu, dla którego został wystawiony – na stronie www.pekao24.pl zobaczysz nazwę Bank Polska Kasa Opieki S.A.
-
Zobacz szczegóły
- Hasło może zawierać od 8 do 16 znaków, składać się z cyfr, małych i wielkich liter oraz znaków specjalnych i nie powinno być słowem występującym w słowniku. Podobnie jak w przypadku PIN-u nie udostępniaj go innym osobom.
- Ustanawiając nowe hasło możesz sprawdzić poziom jego bezpieczeństwa. Siła hasła zależy od jego skomplikowania, długości oraz użytych znaków.
- Maskowanie hasła jest dodatkowym zabezpieczeniem - w puste pola wprowadzasz wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.
- Zalecamy regularną zmianę hasła, np. w odstępach 30-dniowych (w serwisie internetowym Pekao24 w sekcji USTAWIENIA/ "Hasło i PIN"). Nowe hasło powinno się różnić od haseł wykorzystywanych dotychczas.
-
Zobacz szczegóły
Oddzwanianie przez konsultanta to procedura bezpieczeństwa stosowana w przypadku niektórych operacji w Pekao24:
- aktywacji karty kodów jednorazowych (przy braku aktywnej karty kodów),
- wygenerowania nowego numeru PIN,
- zmiany numeru telefonu do oddzwaniania,
- zmiany numeru telefonu do serwisu SMS,
- zmiany limitu miesięcznego,
- realizacji niektórych przelewów oraz poleceń wypłaty,
- anulowania hasła do serwisu internetowego,
- blokady/odblokowania dostępu do serwisów Pekao24.
-
Zobacz szczegóły
Rejestracja aktywności - system automatycznie rejestruje wszystkie czynności Klienta w serwisach Pekao24 (np. logowanie, realizacja przelewu, zmiana limitu). Szczegóły dotyczące logowania i wykonanych operacji dostępne są w Rejestrze zdarzeń (w serwisie internetowym w sekcji Ustawienia).
-
Zobacz szczegóły
Po trzykrotnej błędnej próbie logowania (PIN-em, hasłem lub odciskiem palca) następuje blokada serwisu. Jeżeli logowałeś się do różnych serwisów, zablokowany jest ten, do którego się logowałeś trzeci raz.
Możesz odblokować ten serwis logując się poprawnie do innego serwisu Pekao24 lub po złożeniu dyspozycji w oddziale.
Jeżeli nieprawidłowy PIN, hasło lub odcisk palca zostaną wprowadzone po raz czwarty do któregokolwiek z serwisów Pekao24, zablokowane zostaną wszystkie serwisy. Skontaktuj się wówczas z konsultantem lub udaj się do oddziału Banku.
-
Zobacz szczegóły
3-D Secure to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartami płatniczymi w internecie. Podczas płatności następuje automatyczne przekierowanie na stronę logowania Pekao24, logujesz się i potwierdzasz transakcję kodem jednorazowym.
Zabezpieczenie transakcji 3-D Secure jest obsługiwane przez sklepy i serwisy internetowe, które posiadają certyfikat MasterCard Secure Code i Verified by VISA.
Jeśli nie korzystasz z Pekao24, a chcesz płacić kartą w internecie, uruchom usługę 3-D Secure w oddziale banku. Na numer telefonu komórkowego, który wskażesz, będziesz otrzymywał kody autoryzacyjne SMS.
Zamów powiadomienia SMS i ustanów limity operacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoich transakcji.
Powiadamianie SMS
Dzięki powiadomieniom Twoje konto i karty są pod kontrolą. Możesz otrzymać powiadomienia np. o:
- próbie logowania,
- zmianie limitów,
- realizacji przelewu (braku realizacji),
- realizacji przelewu powyżej określonej kwoty,
- wypłacie gotówki,
- płatności kartą.
Powiadomienia ustawisz w serwisie internetowym (w sekcji Ustawienia) lub za pośrednictwem konsultanta. Otrzymasz je na numer telefonu komórkowego wskazany w Pekao24.
Limity dla przelewów
Możesz w Pekao24 ustawić dzienne i miesięczne limity kwot transakcji. Limity wyrażane są w złotych i obejmują transakcje zlecane ze wszystkich Twoich rachunków. Jeżeli nie ustawisz ich samodzielnie, domyślne limity ustalone są automatycznie i wynoszą: 1000 zł dla limitu dziennego i 5000 zł dla limitu miesięcznego.
Wysokość limitów możesz zmienić w serwisie internetowym Pekao24, aplikacji na tablety, telefonicznie u konsultanta oraz w oddziale banku.
- Limit dzienny to maksymalna kwota zlecana jednego dnia na niezdefiniowane wcześniej rachunki, gdy zrealizujesz np. przelew zapamiętany jako Czynsz, nie pomniejszy on Twojego limitu dziennego.
- Limit miesięczny to maksymalna kwota, jaką zlecisz w miesiącu kalendarzowym, to suma WSZYSTKICH Twoich przelewów.
Limity dla płatności kartą w internecie
Możesz ustalić dzienny albo miesięczny limit kwoty lub limit liczby transakcji telefonicznie u konsultanta.
Ustalając własne limity masz od razu pewność, że żadna transakcja przekraczająca te limity nie zostanie zrealizowana, niezależnie od tego czy zabezpieczenie 3D Secure zostało wykorzystane czy nie. Przypominamy, że przed ustaleniem limitów transakcje są realizowane do wysokości dostępnego limitu karty kredytowej lub środków dostępnych na rachunku, w przypadku transakcji kartą debetową.
Definicje usług reprezentatywnych powiązanych z kontem - sprawdź
Skontaktuj się z nami już dziś
Zamów kontaktFormularz kontaktowy
Wybierz dogodną formę kontaktu