Bezpieczeństwo

Ochrona informacji finansowy i danych osobowych Bank gwarantuje bezpieczeństwo danych osobowych oraz zgromadzonych na rachunku środków finansowych. Wszelkie informacje przekazane przez Klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności.
Podwójny stopień identyfikacji Podczas logowania podajesz unikalny numer klienta oraz PIN, hasło maskowane lub odcisk palca.
  • Zobacz szczegóły
    • Numer Klienta znajdziesz na Umowie lub Karcie Klienta Banku. Jeżeli nie możesz go odnaleźć, skontaktuj się z konsultantem infolinii Banku. Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.
    • Numer PIN służy do: identyfikacji w bankowości telefonicznej, zatwierdzania operacji w bankowości mobilnej PeoPay.

SSL - szyfrowana transmisja danych SSL czyli szyfrowana transmisja danych zabezpieczona protokołem TLS - zapewniającym wymianę zaszyfrowanych informacji między przeglądarką internetową a serwerem banku z wykorzystaniem tzw. certyfikatów.
  • Zobacz szczegóły

    Protokół TLS to zestaw reguł i standardów, które zapewniają bezpieczną wymianę zaszyfrowanych informacji między przeglądarką internetową a serwerem Banku z wykorzystaniem tzw. certyfikatów.

    Rozpoznasz, czy połączenie jest szyfrowane po https:// w adresie strony wyświetlanym przez przeglądarkę (normalnie jest to http://) oraz symbolu zamkniętej kłódki na pasku stanu przeglądarki.

    Autentyczność certyfikatu sprawdzisz klikając dwukrotnie na symbol kłódki, a następnie odczytując informacje w zakładce Ogólne. Certyfikat dla www.pekao24.pl wystawiony jest przez DigiCert. Zwróć uwagę na jego datę ważności.

    W serwisie internetowym Pekao24 stosowany jest rozszerzony certyfikat SSL, który (w nowszych przeglądarkach) w pasku adresu wyświetla na zielono nazwę podmiotu, dla którego został wystawiony –na stronie www.pekao24.pl zobaczysz nazwę Bank Polska Kasa Opieki SA.

Hasło maskowane wraz z numerem klienta służy do logowania w serwisie internetowym Pekao24 i w bankowości mobilnej. Ustanowisz je podczas pierwszego logowania.
  • Zobacz szczegóły
    • Hasło może zawierać od 8 do 16 znaków, składać się z cyfr, małych i wielkich liter oraz znaków specjalnych i nie powinno być słowem występującym w słowniku. Podobnie jak w przypadku PIN-u nie udostępniaj go innym osobom.
    • Ustanawiając nowe hasło możesz sprawdzić poziom jego bezpieczeństwa. Siła hasła zależy od jego skomplikowania, długości oraz użytych znaków.
    • Maskowanie hasła jest dodatkowym zabezpieczeniem - w puste pola wprowadzasz wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.
    • Zalecamy regularną zmianę hasła, np. w odstępach 30-dniowych (w serwisie internetowym Pekao24 w sekcji USTAWIENIA/ "Hasło i PIN"). Nowe hasło powinno się różnić od haseł wykorzystywanych dotychczas.
Oddzwanianie przez konsultanta To procedura bezpieczeństwa stosowana w przypadku niektórych operacji w Pekao24.
  • Zobacz szczegóły

    Oddzwanianie przez konsultanta to procedura bezpieczeństwa stosowana w przypadku niektórych operacji w Pekao24:

    • aktywacji karty kodów jednorazowych (przy braku aktywnej karty kodów),
    • wygenerowania nowego numeru PIN,
    • zmiany numeru telefonu do oddzwaniania,
    • zmiany numeru telefonu do serwisu SMS,
    • zmiany limitu miesięcznego,
    • realizacji niektórych przelewów oraz poleceń wypłaty,
    • anulowania hasła do serwisu internetowego,
    • blokady/odblokowania dostępu do serwisów Pekao24.
Rejestracja rozmów telefonicznych Wszystkie połączenia z konsultantami banku są rejestrowane.
Wygasanie sesji Zabezpieczenie, które polega na automatycznym wylogowaniu z serwisu po 15-minutowej bezczynności.
Rejestracja aktywności System automatycznie rejestruje wszystkie czynności Klienta w serwisach Pekao24.
  • Zobacz szczegóły

    Rejestracja aktywności - system automatycznie rejestruje wszystkie czynności Klienta w serwisach Pekao24 (np. logowanie, realizacja przelewu, zmiana limitu). Szczegóły dotyczące logowania i wykonanych operacji dostępne są w Rejestrze zdarzeń (w serwisie internetowym w sekcji Ustawienia).

Blokada dostępu Po trzykrotnej błędnej próbie logowania (PIN-em, hasłem lub odciskiem palca) następuje blokada serwisu.
  • Zobacz szczegóły

    Po trzykrotnej błędnej próbie logowania (PIN-em, hasłem lub odciskiem palca) następuje blokada serwisu. Jeżeli logowałeś się do różnych serwisów, zablokowany jest ten, do którego się logowałeś trzeci raz.

    Możesz odblokować ten serwis logując się poprawnie do innego serwisu Pekao24 lub po złożeniu dyspozycji w oddziale.

    Jeżeli nieprawidłowy PIN, hasło lub odcisk palca zostaną wprowadzone po raz czwarty do któregokolwiek z serwisów Pekao24, zablokowane zostaną wszystkie serwisy. Skontaktuj się wówczas z konsultantem lub udaj się do oddziału Banku.

     

3D Secure To dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartami płatniczymi w internecie.
  • Zobacz szczegóły

    3D Secure to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartami płatniczymi w internecie. Podczas płatności następuje automatyczne przekierowanie na stronę logowania Pekao24, logujesz się i potwierdzasz transakcję kodem jednorazowym.

    Zabezpieczenie transakcji 3D Secure jest obsługiwane przez sklepy i serwisy internetowe, które posiadają certyfikat MasterCard Secure Code i Verified by VISA.

    Jeśli nie korzystasz z Pekao24, a chcesz płacić kartą w internecie, uruchom usługę 3D Secure w oddziale banku. Na numer telefonu komórkowego, który wskażesz, będziesz otrzymywał kody autoryzacyjne SMS.

Zamów powiadomienia SMS i ustanów limity operacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoich transakcji.

Powiadamianie SMS 
Dzięki powiadomieniom Twoje konto i karty są pod kontrolą. Możesz otrzymać powiadomienia np. o:

  • próbie logowania,
  • zmianie limitów,
  • realizacji przelewu (braku realizacji),
  • realizacji przelewu powyżej określonej kwoty,
  • wypłacie gotówki,
  • płatności kartą.

Powiadomienia ustawisz w serwisie internetowym (w sekcji Ustawienia)  lub za pośrednictwem konsultanta. Otrzymasz je na numer telefonu komórkowego wskazany w Pekao24.


Limity dla przelewów
Możesz w Pekao24 ustawić dzienne i miesięczne limity kwot transakcji. Limity wyrażane są w złotych i obejmują transakcje zlecane ze wszystkich Twoich rachunków. Jeżeli nie ustawisz ich samodzielnie, domyślne limity ustalone są automatycznie i wynoszą: 1000 zł dla limitu dziennego i 5000 zł dla limitu miesięcznego.

Wysokość limitów możesz zmienić w serwisie internetowym Pekao24, aplikacji na tablety, telefonicznie u konsultanta oraz w oddziale banku.

  • Limit dzienny to maksymalna kwota zlecana jednego dnia na niezdefiniowane wcześniej rachunki, gdy zrealizujesz np. przelew zapamiętany jako Czynsz, nie pomniejszy on Twojego limitu dziennego.
  • Limit miesięczny to maksymalna kwota, jaką zlecisz w miesiącu kalendarzowym, to suma WSZYSTKICH Twoich przelewów.


Limity dla płatności kartą w internecie
Możesz ustalić dzienny albo miesięczny limit kwoty lub limit liczby transakcji telefonicznie u konsultanta.

Ustalając własne limity masz od razu pewność, że żadna transakcja przekraczająca te limity nie zostanie zrealizowana, niezależnie od tego czy zabezpieczenie 3D Secure zostało wykorzystane czy nie. Przypominamy, że przed ustaleniem limitów transakcje są realizowane do wysokości dostępnego limitu karty kredytowej lub środków dostępnych na rachunku, w przypadku transakcji kartą debetową.

Definicje usług reprezentatywnych powiązanych z kontem - sprawdź

Skontaktuj się z nami już dziś

Zamów kontakt

Wybierz dogodną formę kontaktu

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności