Obsługa emitentów

Obsługa emitentów

silna pozycja rynkowa i uznanie inwestorów zaufało nam wiele przedsiębiorstw w ramach emisji instrumentów finansowych
indywidualne podejście do Klienta stosujemy rozwiązania dopasowane do potrzeb spółki
pełnozakresowa obsługa publicznych i niepublicznych papierów wartościowych Rejestr akcjonariuszy, Sponsor emisji
szerokie kompetencje realizujemy procesy zróżnicowane pod względem wielkości, struktury i rozproszenia terytorialnego

Zakres usług

Biuro Maklerskie Pekao świadczy usługi dla emitentów papierów wartościowych:

  • zarejestrowanych w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych (zdematerializowanych), wprowadzonych do obrotu zorganizowanego (sponsor emisji),
  • niepublicznych, niemających formy dokumentu (prowadzenie rejestru akcjonariuszy, ewidencji uczestników funduszu inwestycyjnego zamkniętego, obligacji).

Oferujemy kompleksową obsługę procesu udostępniania akcji pracowniczych uprawnionym osobom zarówno dla spółek publicznych (takich, w których co najmniej jedna akcja jest zdematerializowana), jak i niepublicznych.

Naszym atutem jest szeroka sieć Punktów Usług Maklerskich ułatwiająca właścicielom papierów wartościowych składanie dyspozycji oraz wykonywanie praw z papierów wartościowych.

Zapoznaj się z pełną ofertą usług świadczonych przez Biuro Maklerskie Pekao dla emitentów papierów wartościowych. Szczegóły poniżej.

Kontakt

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt przez Formularz kontaktowy.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Oferujemy kompleksową obsługę prowadzenia Rejestru Akcjonariuszy, zgodnie z wymogami Kodeksu Spółek Handlowych, na którą składa się:

  • założenie Rejestru Akcjonariuszy na podstawie przekazanego przez Emitenta wykazu,
  • dokonywanie niezbędnych zmian w Rejestrze akcjonariuszy związanych z aktualizacją danych właścicieli akcji na podstawie dyspozycji akcjonariuszy,
  • wydawanie imiennych świadectw rejestrowych na żądanie akcjonariusza,
  • wystawianie zaświadczeń o stanie posiadania akcji w rejestrze i historii zmian w rejestrze na podstawie dyspozycji,
  • dokonywanie wpisów w rejestrze zgodnie z zasadami określonymi w KSH, dotyczących przenoszenia własności (na podstawie umów cywilnoprawnych i spadków), blokad, zastawów, zajęć komorniczych,
  • udostępnianie danych zawartych w Rejestrze Akcjonariuszy podmiotom uprawnionym, 
  • pośredniczenie w wykonywaniu zobowiązań pieniężnych emitenta względem akcjonariuszy (o ile statut emitenta nie stanowi inaczej), w tym w przyjmowanie/anulowanie dyspozycji wypłat w formie przelewu i gotówki,
  • obsługa przymusowego wykupu i odkupu akcji,
  • sporządzanie listy uprawnionych do udziału w Walnym Zgromadzeniu Emitenta,
  • wykonywanie innych czynności wymaganych od podmiotu prowadzącego rejestr przepisami KSH lub innymi przepisami prawa.

Zgodnie z ustawą z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks Spółek Handlowych oraz niektórych innych ustaw, zmienioną ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, od 1 marca 2021 roku akcje spółek akcyjnych i spółek komandytowo-akcyjnych nie będą mogły mieć formy dokumentu, lecz będą musiały zostać zarejestrowane w elektronicznym Rejestrze Akcjonariuszy prowadzonym przez uprawnione podmioty.

Biuro Maklerskie Pekao zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia rachunków papierów wartościowych, a tym samym rejestru akcjonariuszy.

Zapewniamy indywidualne podejście i warunki świadczenia usług dla Spółki jak i grupy podmiotów.

Odwiedź stronę dedykowaną usłudze i otrzymaj więcej informacji >>

Wprowadzanie papierów wartościowych do obrotu zorganizowanego związane jest m.in. z funkcją sponsora emisji pełnioną przez biuro maklerskie od chwili zarejestrowania przez emitenta papierów wartościowych w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych (KDPW).

Sponsor emisji prowadzi rachunki papierów wartościowych dla właścicieli papierów wartościowych nabytych w obrocie pierwotnym lub w ofercie publicznej, którzy nie zdeponowali posiadanych walorów na rachunkach inwestycyjnych.

Uczestniczymy w przygotowaniu odpowiednich dokumentów składanych przez emitenta do KDPW dotyczących rejestrowanych papierów wartościowych. Po rejestracji zapewniamy emitentowi stałe pośredniczenie w kontaktach z KDPW.

Na podstawie umowy zawartej z emitentem zapewniamy kompleksową obsługę:

  • rejestru właścicieli papierów wartościowych,
  • praw z papierów wartościowych (m.in. wypłatę dywidendy, konwersję akcji, podział papierów wartościowych, blokadę papierów wartościowych, wystawianie zaświadczeń np. w celu uczestnictwa w walnym zgromadzeniu spółki).

Dotychczas obsługiwane przez nas emisje to: akcje na okaziciela, akcje imienne, obligacje komunalne, obligacje instytucji finansowych, obligacje przedsiębiorstw, obligacje zamienne na akcje, certyfikaty inwestycyjne i warranty subskrypcyjne.

Formularz kontaktowy

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję