Nowość

Nowość

UNICREDIT S.p.a. wypłata dywidendy w 2018 r.

Szanowni Państwo,

Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące wypłaty dywidendy:

   
Stawka dywidendy za 1 akcję: 0,32 EUR
Kod ISIN: IT0005239360
Standardowa stawka podatku: 26 %
Dzień ustalenia praw: 24 kwietnia 2018 r.
Termin wypłaty dywidendy: 25 kwietnia 2018 r.

Informacje dotyczące możliwości ubiegania się o zwrot nadpłaconego podatku na zasadzie „quick refund”

W związku z decyzją spółki UniCredit S.p.a. o wypłacie dywidendy w 2018 roku informujemy, że będzie możliwe ubieganie się o zwrot nadpłaconego podatku na zasadzie „quick refund” w wysokości:

  • różnicy pomiędzy maksymalną stawką 26% a stawką 10% wynikającą z umowy DTT pomiędzy Polską i Republiką Włoską o unikaniu podwójnego opodatkowania, lub
  • różnicy pomiędzy stawką 26% a stawką 11% mającej zastosowanie w przypadku Funduszy Emerytalnych, lub
  • różnicy pomiędzy stawką 26% a stawką 1,2% mającej zastosowanie w przypadku podmiotów prawnych (o możliwości zastosowania tej stawki emitent informuje przed każdą wypłatą dywidendy, przy czym należy mieć na uwadze, że nawet już po przesłaniu wymaganych dokumentów taka opcja może okazać się niedostępna),
  • całości pobranego podatku w przypadku organizacji międzynarodowych oraz ponadnarodowych.

O zwrot ww. różnic podatku mogą ubiegać się akcjonariusze, których status prawny oraz podatkowy odpowiada rozumieniu opisanemu w deklaracji One Time Master Instruction (OTMI).

W przypadku, gdy Państwa intencją będzie zwrot nadpłaconego podatku niezbędne jest dostarczenie do Centrali DM Pekao w terminie do 27 kwietnia 2018 r. do godz. 12.00 oryginałów następujących dokumentów (formularze dokumentów w załączeniu):

  • wypełnionej i podpisanej przez akcjonariusza deklaracji One Time Master Instruction (OTMI), której wszystkie pola muszą być wypełnione. Konto, które należy wskazać w pierwszym akapicie to numer rachunku KDPW w CBL: 72457
  • certyfikatu rezydencji Certificate of Residence wystawionego przez właściwy urząd skarbowy za rok podatkowy. Zwracamy uwagę, iż zgodnie z informacją przesłaną przez Clearstream, w przypadku ubiegania się o stawkę 1,20% oraz 11% konieczne jest dostarczenie certyfikatu wystawionego na załączonym wzorze.
    Certyfikat rezydencji powinien być wystawiony w taki sposób, żeby daty jego ważności obejmowały datę wypłaty.

Uwaga: W przypadku kiedy deklarację OTMI wypełnia i podpisuje w imieniu akcjonariusza pełnomocnik (osoba trzecia), wówczas w treści deklaracji musi być jasno wskazane, iż jest do tego uprawniony na podstawie pełnomocnictwa (Power of Attorney) wystawionego i podpisanego przez akcjonariusza zgodnie z zasadami reprezentacji, którego oryginał należy dołączyć.

Opłaty:
W związku z procedurą „quick refund” zastosowanie mają opłaty zgodnie z punktem 8.6.2 Tabeli Opłat KDPW SA w wysokości 340 zł. od jednego dokumentu, lecz nie mniej niż 800 zł.

Dlatego też w przypadku Państwa decyzji o skorzystaniu z możliwości ubiegania się o zwrot nadpłaconego podatku, wymagane jest uiszczenie stosownej opłaty na rzecz DM Pekao w wysokości wskazanej powyżej.

Procedura dostarczenia dokumentów:

  • Wzory wymaganych dokumentów (tj. OTMI oraz Certificate of Residence – w przypadku ubiegania się o stawkę 1,20% i 11%) stanowią załączniki do niniejszej informacji. W pozostałych przypadkach certyfikat rezydencji wydawany jest przez właściwy urząd skarbowy.
  • W celu złożenia dokumentów należy udać się do najbliższego Punktu Usług Maklerskich DM Pekao.
  • Oryginały dokumentów muszą być dostarczone przez PUM do Centrali DM Pekao w nieprzekraczalnym terminie do 27 kwietnia 2018 r. do godz. 12.00 na adres:
    Dom Maklerski Pekao
    Zespół Ewidencji Papierów Wartościowych
    ul. Wołoska 18
    02-675 Warszawa
  • Na kopii dokumentu OTMI prosimy o złożenie przez Państwo adnotacji dot. wyrażenia zgody na pobranie opłaty za czynności związane z realizacją procedury otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku w wysokości wynikającej z Tabeli Opłat KDPW S.A. Kopia dokumentu ze złożoną adnotacją musi być przekazana do DM wraz z pozostałymi dokumentami.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z PUM DM Pekao

 

Niniejsze informacje są upowszechniane przez DM Pekao w celu reklamy lub promocji świadczonych usług.
Inwestując na rynkach zagranicznych należy w szczególności zwracać uwagę na następujące ryzyka: 
- ryzyko przyszłego kształtowania się kursu – brak pewności, co do kierunku kształtowania się ceny instrumentu finansowego w przyszłości potencjalnie skutkujący stratą części lub całości zainwestowanego kapitału, 
- ryzyko walutowe - w przypadku instrumentów finansowych nabywanych na rynkach zagranicznych lub denominowanych w walutach obcych dodatkowym elementem niepewności jest ryzyko kształtowania się kursów walut obcych w stosunku do waluty polskiej, powodujące że inwestycja w te instrumenty może mieć efekt odmienny od założonego, 
- ryzyko regulacyjne kraju inwestowania – związane z odmiennymi uregulowaniami prawnymi i podatkowymi obowiązującymi na rynkach zagranicznych, na których dokonywana jest inwestycja w instrumenty finansowe, 
- ryzyko regulacyjne kraju emitenta – związane z odmiennymi uregulowaniami prawnymi i podatkowymi obowiązującymi w kraju emitenta instrumentu finansowego, 
Ryzyko inwestycyjne zależy również od rodzaju instrumentu finansowego, będącego przedmiotem inwestycji i jest szczegółowo określone w Pakiecie Informacyjnym oraz na stronie https://www.dm.pekao.com.pl w zakładce MIFID w DM Pekao-AKCJE

Z poważaniem,
Dom Maklerski Pekao