loader

Jak złożyć skargę na brak spełniania wymogów dostępności

Składanie skargi

Skargę możesz złożyć:

  • elektronicznie: po zalogowaniu do Pekao24 lub aplikacji PeoPay w sekcji Wiadomości.

Jeśli nie masz dostępu do Pekao24, skargę możesz złożyć:

  • telefonicznie: na infolinii  519 222 222* (tel. stacjonarne, połączenia z zagranicy) lub na numer wskazany w umowie (jeśli zawarliśmy z Tobą odrębną umowę o obsługę zleceń składanych telefonicznie)
    * koszt połączenia wg taryfy operatora
  • osobiście (ustnie albo na piśmie) w dowolnym oddziale naszego banku, listę oddziałów naszego banku znajdziesz tu
  • listownie: na adres naszego dowolnego oddziału lub na adres Biura Reklamacji:

Bank Pekao S.A.
Biuro Reklamacji
ul. Żubra 1
01-066 Warszawa.

  • za pośrednictwem doręczeń elektronicznych na adres AE:PL-80803-16771-BBTBV-24 (Bank Pekao S.A.).

Jak napisać skargę?

Zakres skargi powinien dotyczyć niezapewniania przez bank spełniania wymagań dostępności produktów i usług określonych Ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Co musi zawierać skarga? 
1) imię i nazwisko konsumenta,
2) adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
3) wskazanie produktu, albo usługi, których dotyczy skarga,
4) wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt, albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez bank.

Jeżeli nie napiszesz tych informacji w skardze, nie będziemy mogli jej rozpatrzeć i pozostawimy ją bez rozpatrzenia. Ponadto, w skardze możesz zawrzeć preferowany sposób zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę.

Zasady i terminy rozpatrywania skargi

Skargę rozpatrujemy w terminie 30 dni od daty jej wpływu. 
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, które uniemożliwiają rozpatrzenie Twojej skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni – zawiadomimy Cię o przyczynie zwłoki oraz wskażemy nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi. Nie będzie on dłuższy niż 60 dni, od dnia wpływu Twojej skargi.
Jeżeli nie dotrzymamy terminów rozpatrzenia skargi, potraktujemy ją jako rozpatrzoną zgodnie z Twoim żądaniem. Żądanie zrealizujemy w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia wpływu skargi.

Możesz złożyć odwołanie:

  • osobiście - w każdym naszym oddziale, na piśmie lub ustnie,
  • listownie - na adres: Bank Pekao S.A. Biuro Obsługi Reklamacji, ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa,
  • telefonicznie – numer telefonu infolinii: +48 519 222 222,
  • elektronicznie po zalogowaniu do usługi bankowości elektronicznej,
  • listownie do Rzecznika Klienta na adres: Bank Pekao S.A. Rzecznik Klienta, ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa,
  • za pośrednictwem doręczeń elektronicznych na adres AE:PL-80803-16771-BBTBV-24 (Bank Pekao S.A.) w rozumieniu ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.