Zastrzeżenie karty
Kartę Mastercard Debit FX (Rewolucyjna); Mastercard Debit Gold FX oraz VISA Debit Gold możesz zastrzec lub czasowo zablokować:
1. w aplikacji PeoPay na telefonie komórkowym:
- wejdź w menu Moje finanse, a następnie Karty do rachunków
- wybierz kartę, którą chcesz zablokować/ zastrzec
- kliknij Zablokuj kartę/ Zastrzeż kartę a następnie zatwierdź zmianę kodem SMS.
2. w nowym serwisie internetowym Pekao24:
- wejdź do zakładki Produkty
- wybierz kartę, którą chcesz zablokować/ zastrzec
- kliknij Zablokuj i wybierz czasową blokadę karty lub zastrzeżenie, a następnie zatwierdź zmianę wybraną metodą autoryzacji.
3. telefonicznie pod numerem: +48 (22) 59 12 232 (z telefonów komórkowych i z zagranicy)
oraz 801 365 365 (z telefonów stacjonarnych w Polsce)
lub w najbliższym oddziale Banku.
Jeśli utracisz kartę innego rodzaju, niezwłocznie zgłoś to pod numer +48 (22) 59 12 232 (z telefonów komórkowych i z zagranicy) lub 801 365 365 (z telefonów stacjonarnych w Polsce) lub w najbliższym oddziale Banku.
Zasady bezpieczeństwa związane z kartami płatniczymi.
- Powiadom nas i zastrzeż kartę, jeśli:
- utracisz ją w wyniku kradzieży, przywłaszczenia lub zagubienia
- podejrzewasz, że dane takie jak numer karty czy kod PIN poznały osoby nieuprawnione,
- uważasz, że ktoś nieuprawniony użył Twojej karty. - Jeśli nie możesz znaleźć swojej karty, możesz ją tymczasowo zablokować, zamiast od razu ją zastrzegać. Czasowa blokada karty działa od momentu jej włączenia do czasu aż ją odwołasz. Jeśli odnajdziesz kartę i masz pewność, że nikt nie miał do niej dostępu, zdejmij blokadę. W przeciwnym razie zastrzeż kartę i zamów nową.
- Nie ujawniaj osobom nieuprawnionym poufnych danych karty takich, jak: numer karty, data ważności, trzycyfrowy kod CVV2/CVC2. W szczególności nie pozwalaj na wykonywanie kserokopii Twojej karty przez kogokolwiek, np. w hotelach czy wypożyczalniach samochodu.
- Przy płaceniu kartą nie trać jej z oczu. Zbliż kartę do czytnika płatności zbliżeniowych lub, jesli to tylko możliwe, samodzielnie umieść kartę w terminalu, zamiast podawać kartę sprzedawcy.
- Przed wypłatą gotówki zwróć uwagę na wygląd bankomatu. Jeśli zauważysz uszkodzenia lub zabrudzenia, ślady substancji klejących w okolicach czytnika kart lub podajnika gotówki, zrezygnuj z wypłaty w tym bankomacie.
- Gdy wprowadzasz PIN w bankomacie lub w terminalu płatniczym, zasłaniaj klawiaturę.
- Sprawdzaj historię transakcji kartą w aplikacji PeoPay lub w serwisie bankowości internetowej Pekao24.
- Dbaj o aktualność swoich danych w banku. Jeśli zmienisz numer telefonu, adres zameldowania, adres korespondencyjny lub adres e-mail, niezwłocznie zmień dane w serwisie Pekao24 lub powiadom nas o tym.