Wniosek Dobry start przez internet:
- Dobry start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny
- Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można składać online od 1 lipca do 30 listopada br. - wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej Pekao24:
a) w starym serwisie – zaloguj się i przejdź do zakładki e-Urząd
lub
b) w nowym serwisie – zaloguj się, przejdź do zakładki Oferty i Wnioski, a następnie wybierz „Usługi, obsługa online, wnioski urzędowe" i kliknij „Wniosek Dobry start” - Wyprawkę otrzymają uczniowie do 20 lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia, z wyłączeniem dzieci, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub tzw. "zerówki"
Więcej o świadczeniu Dobry start:
- Wyprawka Dobry start to kolejny rządowy program wsparcia polskich rodzin
- Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2020/2021 będą uczęszczać do przedszkola lub tzw. "zerówki"
- Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia
Kiedy otrzymasz wyprawkę?
- Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków Dobry start złożonych do 31 sierpnia br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej 30 września br.
- Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków Dobry start złożonych od 1 września do 30 listopada br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
- Podane terminy są terminami maksymalnymi - organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej
- Maksymalnie uproszczona procedura i potwierdzenie na Twojej skrzynce e-mail - decyzje administracyjne będą przesyłane tylko w przypadku ewentualnej odmowy. W każdej innej sytuacji, jeżeli dziecko spełni wymogi, świadczenia będą wypłacane bez decyzji administracyjnych - organ prowadzący wyśle Ci potwierdzenie na adres e-mail z Twojego wniosku.
- Zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku - na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w Gminie. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
- Możesz zaktualizować adres zamieszkania podczas wypełniania wniosku Dobry start. Żeby zmienić swoje dane podane w serwisie internetowym Pekao24, przejdź do zakładki "Ustawienia" po zalogowaniu. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
Rola Banku w programie Dobry Start:
- Bank Pekao S.A. umożliwi Ci złożenie Wniosku Dobry start online w serwisie internetowym Pekao24:
a) w starym serwisie – zaloguj się i przejdź do zakładki e-Urząd dostępnej w górnej części serwisu lub
b) w nowym serwisie – zaloguj się, przejdź do zakładki Oferty i Wnioski a następnie wybierz „Usługi, obsługa online, wnioski urzędowe „ i kliknij „Wniosek Dobry start”
Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe. - Wysłany Wniosek Dobry start możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku będzie dostępne do pobrania w zakładce WNIOSKI przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.
- Opis Wniosku "Dobry Start" przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie Ministerstwa, Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.