Jak płacić telefonem z PeoPay - Bank Pekao S.A.

Jak płacić telefonem z PeoPay? Poradnik dla użytkowników aplikacji mobilnej Banku Pekao S.A.

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że aby zarządzać swoimi finansami, potrzebujemy jedynie smartfona z dostępem do internetu. Klienci Banku Pekao S.A., po zainstalowaniu aplikacji PeoPay, zyskują wgląd we wszystkie swoje produkty – mogą zlecać przelewy, zakładać lokaty i składać wnioski o produkty kredytowe. Poznaj opcje płatności telefonem z PeoPay i przekonaj się, jak szybka, wygodna i bezpieczna jest ta usługa.

Co to jest PeoPay?

PeoPay to nowoczesna aplikacja mobilna Banku Pekao S.A., która umożliwia klientom indywidualnym oraz firmowym szybki i wygodny dostęp do konta bankowego z poziomu telefonu. Dzięki niej możesz m.in. sprawdzić saldo, zrobić przelew, opłacić rachunki, kupić bilet komunikacji miejskiej, a także – co bardzo istotne – dokonywać płatności mobilnych.

PeoPay dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play oraz App Store, a klienci Pekao zainstalowali ją na swoich telefonach już ponad 5 mln razy. Lista dostępnych w aplikacji funkcji stale się rozwija, dlatego nie jest przesadą stwierdzenie, że aplikacja PeoPay jest mobilnym oddziałem banku w telefonie klienta, który nie musi już wybierać się do placówki, żeby skorzystać z bankowej oferty. A skoro tak, to dobrze również wiedzieć, że aplikacja ma nowoczesny i przejrzysty interfejs, który podlega personalizacji. Dopasujesz go do siebie, np. zmieniając tło czy ustawiając skróty na pulpicie do najczęściej używanych opcji.

PeoPay i płatność telefonem – jak to działa?

Jedną z funkcji aplikacji jest możliwość zapłaty za zakupy bądź usługi za pomocą smartfona. Płatność telefonem z PeoPay jest dostępna zarówno dla zakupów stacjonarnych, jak i internetowych. 

Jeśli chcesz płacić swoją kartą płatniczą, ale nie w formie fizycznej, a za pomocą smartfona, zatroszcz się o konfigurację usługi z poziomu aplikacji. Funkcja ta jest dostępna zarówno dla osób, które mają telefony z systemem Android jak i użytkowników iOS:

  • Google Pay – opcja dla urządzeń z systemem Android. Wystarczy dodać kartę płatniczą do Google Pay. Jak to zrobić?
    Zaloguj się do aplikacji PeoPay. W zakładce Produkty przejdź do swoich kart, na szczegółach wybranej karty wybierz opcję Dodaj do portfela. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami, żeby dodać kartę do Google Pay.  
  • Apple Pay – iPhone, iPad, Apple Watch to urządzenia, które możesz wykorzystać do płatności np. kartą Mastercard wydaną przez Pekao S.A. Płatności Apple Pay aktywujesz poprzez dodatnie karty do Portfela Apple np. przez aplikację PeoPay.
    Zrobisz to w ustawieniach karty. Po potwierdzeniu dyspozycji – możesz wygodnie płacić bez użycia karty fizycznej.

Jak wyglądają płatności za pomocą telefonu z PeoPay?
Są przede wszystkim szybkie, wygodne oraz bezpieczne. Gdy jesteś w sklepie i chcesz zapłacisz kartą w telefonie, wystarczy odblokować smartfon i zbliżyć go do terminala. Kliknięcie oznacza odebranie komunikatu oraz pobranie środków. Od razu dostaniesz też powiadomienie w aplikacji o obciążeniu Twojego konta. 

Oprócz karty w telefonie możesz skorzystać również z innych opcji płatności mobilnych. Jeśli masz aplikację Banku Pekao S.A., to bez problemu zapłacisz także BLIKIEM, za pomocą kodu QR bądź zegarkiem.

Dlaczego warto korzystać z płatności mobilnych PeoPay?
Korzystanie z płatności bez okazywania karty fizycznej, czyli zegarkiem czy smartfonem to coś, bez czego niektórzy nie wyobrażają sobie już zakupów. Spacer z psem, na którym nie masz nic poza smartwatchem, a okazało się, że coś musisz kupić? Mała torebka, w której nie ma już miejsca na portfel, bo większość przestrzeni zajął telefon? Tego typu sytuacje już nie są przeszkodą. Dzięki PeoPay zapłacisz wygodnie BLIKIEM, kodem QR lub kartą w aplikacji.

PeoPay to nie tylko płatności. To kompleksowe centrum zarządzania pieniędzmi z poziomu smartfona – komfortowe, ekspresowe i odpowiednio chroniące Twoje dane osobowe oraz finansowe.

Co jeszcze oferuje aplikacja PeoPay?

Poza możliwością dokonywania płatności telefonem, PeoPay daje dostęp do szeregu funkcji bankowych i dodatkowych usług. To np. zdalne składanie dyspozycji, korzystanie z automatycznych płatności na autostradach, doładowania telefonów i zakupy online, składanie wniosków urzędowych oraz logowanie się do e-usług.

PeoPay KIDS – bankowość mobilna dla najmłodszych

Kiedy ktoś pyta, co to jest PeoPay, nie sposób nie wspomnieć, że w ramach usługi działa także aplikacja dla dzieci. PeoPay KIDS została stworzona z myślą o najmłodszych klientach banku w wieku od 6 do 12 lat. Umożliwia ona młodym użytkownikom naukę zarządzania pieniędzmi oraz korzystanie z bezpiecznych płatności mobilnych pod kontrolą rodziców. Dzięki PeoPay KIDS młodzi użytkownicy mogą między innymi dokonywać płatności  BLIKIEM, a także uczyć się oszczędzania poprzez zakładanie celów oszczędnościowych. Oczywiście nad wszystkim czuwają rodzice, którzy mogą w każdej chwili zerknąć na konto dziecka i sprawdzić, jak sobie radzi w świecie finansów.

Jeśli jeszcze nie masz aplikacji, pobierz ją:

  • zeskanuj poniższy kod QR wykorzystując aparat w telefonie lub dedykowaną do tego aplikację

    aplikacja banku
     
  • przejdź do sklepu z aplikacjami na telefonie i pobierz PeoPay.   
Pobierz aplikację PeoPay z Google Play Pobierz aplikację PeoPay z App Store

Po więcej informacji o PeoPay wejdź na: www.pekao.com.pl/peopay

PeoPay i serwis internetowy Pekao24 są częścią usługi bankowości elektronicznej. Wyjaśnienie tego pojęcia znajdziesz tutaj.

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich finansów – dowiedz się więcej o bezpieczeństwie w bankowaniu.