02.10.2025

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Nasze najlepsze zalecenia z tej okazji!

Przypominamy dbaj o swoje bezpieczeństwo nie tylko w październiku. Sprawdź co zrobić, aby chronić swoje dane i pieniądze przed oszustami.  

Bankuj bezpiecznie:

  • Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linków przesłanych w wiadomościach e-mail i SMS. Adres strony logowania wpisz ręcznie lub przejdź na oficjalną stronę internetową www.pekao.com.pl.
  • Przed zalogowaniem do serwisu internetowego Pekao24, zawsze sprawdzaj czy adres strony jest poprawny - https://www.pekao24.pl/logowanie.
  • Na stronie logowania nigdy nie podawaj pełnego hasła. Twoje hasło jest zamaskowane – w puste pola wprowadź jedynie pojedyncze znaki. 
  • Nie udostępniaj nikomu poufnych danych, takich jak login i hasło do bankowości elektronicznej, numeru swojej karty płatniczej oraz zapisanego na jej odwrocie kodu CVV. Pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie proszą o takie informacje.
  • Uważnie czytaj komunikaty autoryzacyjne i przed ich potwierdzeniem upewnij się gdzie i w jakiej kwocie mają powędrować Twoje pieniądze. Potwierdzaj wyłącznie te płatności, których dane bezwzględnie się zgadzają.
  • Nigdy nie udostępniaj zawartości swojego pulpitu osobom trzecim, a jeśli już musisz to pod żadnym pozorem nie loguj się wtedy do bankowości internetowej. Oszuści mogą w ten sposób przejąć Twoje dane uwierzytelniające.

Zabezpiecz swoje konto przed cyberprzestępcami:

  • Podczas logowania do bankowości internetowej stosuj uwierzytelnianie wieloskładnikowe za pomocą aplikacji mobilnej lub klucza U2F. Nawet jeśli oszust pozna Twoje dane logowania, to bez drugiego składnika uwierzytelniania nie będzie mógł zalogować się na Twoje konto. Sprawdź jak aktywować usługę dla bankowości internetowej na www.pekao.com.pl.
  • Włącz w aplikacji PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24 dodatkowe zabezpieczenie przed oszustami. Ochrona behawioralna pomoże rozpoznać nam kiedy na Twoim koncie pojawi się intruz. Więcej szczegółów o usłudze znajdziesz na https://www.pekao.com.pl/bezpieczenstwo/ochrona-behawioralna.html
  • Zawsze weryfikuj tożsamość dzwoniącego do Ciebie pracownika banku w aplikacji PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24. Jeśli rozmówca nie udostępni Ci swojej wizytówki (Pamiętaj, nie będzie to SMS!), rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na infolinię banku, wybierając numer samodzielnie na klawiaturze numerycznej. Więcej o wizytówkach znajdziesz na stronie Banku Pekao S.A.

Co zrobić, jeśli podejrzewasz, że możesz być ofiarą oszustwa:

  • Zastrzeż karty i zablokuj dostępy do bankowości elektronicznej: w serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay (wybierz: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Blokowanie kanałów dostępu) lub telefonicznie dzwoniąc pod numer 519 222 222. 
  • Zgłoś oszustwo na infolinii banku (519 222 222) i przekaż wszystkie niezbędne informacje.
  • Złóż zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa policji lub prokuraturze i poinformuj o tym nasz bank.


Z pozdrowieniami
Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.