Sprawdź tożsamość pracownika banku

Możesz uchronić się przed oszustami dzwoniącymi i podszywającymi się pod bank. 
Jeśli masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie pracownik naszego banku, możesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24. Weryfikacja da Ci pewność, że rozmawiasz z pracownikiem Banku Pekao S.A.

Jak zweryfikować tożsamość pracownika banku?
  • Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay (za pośrednictwem push) lub serwisie internetowym Pekao24. Pracownik wyśle do Ciebie swoją wizytówkę. Pamiętaj nie będzie to wiadomość SMS!
    
 
  • Gdy zalogujesz się do aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24, zobaczysz wizytówkę naszego pracownika z następującymi danymi:
    - imię i nazwisko,
    - stanowisko,
    - adres placówki/ centrali lub numer infolinii 
    Zweryfikuj te informacje. 
 
     
 
  • Jeśli dane są poprawne możesz kontynuować rozmowę lub zaakceptować wizytówkę przy użyciu swojej metody autoryzacji.
    Dzięki temu i Ty potwierdzisz swoją tożsamość, a dalsza rozmowa z pracownikiem nie będzie wymagała weryfikacji Twoich danych.
Jeśli osoba, z którą rozmawiasz odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – natychmiast rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 519 222 222.  

Jak oszuści podszywają się pod infolinię banku? 

Próba wyłudzenia przez telefon pieniędzy i danych osobowych to tzw. spoofing. 
Przestępcy mogą udawać pracowników banków, np. oddziału, infolinii czy biura bezpieczeństwa banku.  
Mogą twierdzić, że dzwonią w sprawie transakcji, która rzekomo miała zostać zlecona z Twojego konta lub w sprawie fikcyjnego kredytu, który ktoś miał zaciągnąć na Twoje dane. 
Oszuści często proszą o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, kodu SMS lub Blik. Jeśli podasz im te informacje, będą mogli dostać się na Twoje konto i wykonać z niego przelew. Mogą też sugerować Ci konieczność samodzielnego wykonania przelewu na wskazane konto lub wypłaty pieniędzy z rachunku, a następnie wpłacenie ich we wpłatomatach.
Pretekst do podania poufnych danych może być różny, np.:
  • zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą,
  • prowadzone postępowanie w sprawie nieuczciwych pracowników banku, którzy chcą klienta okraść.
Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o:
  • podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej,
  • podanie pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,
  • podanie kodów BLIK,
  • pobranie aplikacji rzekomo służących do zabezpieczenia konta
 Nigdy nie oddzwaniaj na numer, z którego przyszło podejrzane połączenie.
Jeśli chcesz sprawdzić numer telefonu – własnoręcznie wpisz go na klawiaturze swojego telefonu lub wybierz z zapisanych numerów w Twojej książce telefonicznej.