Sprawdź tożsamość pracownika banku
Możesz uchronić się przed oszustami dzwoniącymi i podszywającymi się pod bank.
Jeśli dzwoni do Ciebie pracownik naszego banku, możesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24. Weryfikacja da Ci pewność, że rozmawiasz z pracownikiem Banku Pekao S.A.
Jak zweryfikować tożsamość pracownika banku?
- Podczas rozmowy pracownik banku poinformuje Ciebie, że otrzymasz jego wizytówkę, aby zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay (za pośrednictwem push) lub serwisie internetowym Pekao24. Pamiętaj, nie będzie to wiadomość SMS!

- Gdy zalogujesz się do aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24, zobaczysz wizytówkę naszego pracownika z następującymi danymi:
- imię i nazwisko,
- stanowisko,
- adres placówki/ centrali lub numer infolinii
Zweryfikuj te informacje.


- Jeśli dane są poprawne możesz kontynuować rozmowę lub zaakceptować wizytówkę przy użyciu swojej metody autoryzacji.
Dzięki temu i Ty potwierdzisz swoją tożsamość, a dalsza rozmowa z pracownikiem nie będzie wymagała weryfikacji Twoich danych.
Jeśli osoba, z którą rozmawiasz odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – natychmiast rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 519 222 222.
Próba wyłudzenia przez telefon pieniędzy i danych osobowych to tzw. spoofing.
Przestępcy mogą udawać pracowników banków, np. oddziału, infolinii czy biura bezpieczeństwa banku.
Mogą twierdzić, że dzwonią w sprawie transakcji, która rzekomo miała zostać zlecona z Twojego konta lub w sprawie fikcyjnego kredytu, który ktoś miał zaciągnąć na Twoje dane.
Oszuści często proszą o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, kodu SMS lub Blik. Jeśli podasz im te informacje, będą mogli dostać się na Twoje konto i wykonać z niego przelew. Mogą też sugerować Ci konieczność samodzielnego wykonania przelewu na wskazane konto lub wypłaty pieniędzy z rachunku, a następnie wpłacenie ich we wpłatomatach.
Pretekst do podania poufnych danych może być różny, np.:
- zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą,
- prowadzone postępowanie w sprawie nieuczciwych pracowników banku, którzy chcą klienta okraść.
Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o:
- podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej,
- podanie pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,
- podanie kodów BLIK,
- pobranie aplikacji rzekomo służących do zabezpieczenia konta
Nigdy nie oddzwaniaj na numer, z którego przyszło podejrzane połączenie.
Jeśli chcesz sprawdzić numer telefonu – własnoręcznie wpisz go na klawiaturze swojego telefonu lub wybierz z zapisanych numerów w Twojej książce telefonicznej.