Sprawdź tożsamość pracownika banku

Możesz uchronić się przed oszustami dzwoniącymi i podszywającymi się pod bank. 
Jeśli masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie pracownik naszego banku, możesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24. Weryfikacja da Ci pewność, że rozmawiasz z pracownikiem Banku Pekao S.A.

Jak zweryfikować tożsamość pracownika banku?

  • Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay (za pośrednictwem push) lub serwisie internetowym Pekao24. Pracownik wyśle do Ciebie swoją wizytówkę. Pamiętaj nie będzie to wiadomość SMS!
    

 

  • Gdy zalogujesz się do aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24, zobaczysz wizytówkę naszego pracownika z następującymi danymi:
    - imię i nazwisko,
    - stanowisko,
    - adres placówki/ centrali lub numer infolinii 
    Zweryfikuj te informacje. 

 

     

 

  • Jeśli dane są poprawne możesz kontynuować rozmowę lub zaakceptować wizytówkę przy użyciu swojej metody autoryzacji.
    Dzięki temu i Ty potwierdzisz swoją tożsamość, a dalsza rozmowa z pracownikiem nie będzie wymagała weryfikacji Twoich danych.

Jeśli osoba, z którą rozmawiasz odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – natychmiast rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 519 222 222.  

Jak oszuści podszywają się pod infolinię banku? 

Próba wyłudzenia przez telefon pieniędzy i danych osobowych to tzw. spoofing. 
Przestępcy mogą udawać pracowników banków, np. oddziału, infolinii czy biura bezpieczeństwa banku.  
Mogą twierdzić, że dzwonią w sprawie transakcji, która rzekomo miała zostać zlecona z Twojego konta lub w sprawie fikcyjnego kredytu, który ktoś miał zaciągnąć na Twoje dane. 
Oszuści często proszą o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, kodu SMS lub Blik. Jeśli podasz im te informacje, będą mogli dostać się na Twoje konto i wykonać z niego przelew. Mogą też sugerować Ci konieczność samodzielnego wykonania przelewu na wskazane konto lub wypłaty pieniędzy z rachunku, a następnie wpłacenie ich we wpłatomatach.
Pretekst do podania poufnych danych może być różny, np.:

  • zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą,
  • prowadzone postępowanie w sprawie nieuczciwych pracowników banku, którzy chcą klienta okraść.

Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o:

  • podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej,
  • podanie pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC,
  • podanie kodów BLIK,
  • pobranie aplikacji rzekomo służących do zabezpieczenia konta

 Nigdy nie oddzwaniaj na numer, z którego przyszło podejrzane połączenie.
Jeśli chcesz sprawdzić numer telefonu – własnoręcznie wpisz go na klawiaturze swojego telefonu lub wybierz z zapisanych numerów w Twojej książce telefonicznej.

 

 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję