Logowanie dwuskładnikowe

Klienci logujący się do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać z dodatkowego zabezpieczenia – logowania dwuskładnikowego z użyciem aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego.

Aplikacja PeoPay

Po wprowadzeniu numeru klienta i odpowiednich znaków Twojego hasła poprosimy Cię dodatkowo o zalogowanie się do aplikacji PeoPay w celu potwierdzenia logowania.

Klucz sprzętowy

To urządzenie z wejściem USB wielkości pendrive, które podłączasz do swojego komputera/ laptopa. Po wprowadzeniu numeru klienta i hasła poprosimy cię o użycie klucza w celu dodatkowego uwierzytelnienia.
  • Zobacz szczegóły

    Klucz sprzętowy możesz zakupić we własnym zakresie spośród urządzeń dostępnych na runku. Rekomendujemy klucz U2F obsługujący standard FIDO2.
    Zabezpieczenie takim kluczem etapu logowania sprawia, że nikt poza użytkownikiem nie zaloguje się do serwisu internetowego, nawet jeśli pozna jego dane do logowania (numer klienta oraz hasło). 
    Zalecamy posiadanie i sparowanie więcej niż jednego klucza na wypadek utraty lub uszkodzenia jednego z nich.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Jak włączyć logowanie dwuskładnikowe

Krok 1

Po zalogowaniu do serwisu internetowego wybierz swój profil i kliknij w Ustawienia

Krok 2

W zakładce Bezpieczeństwo, obok Logowania dwuskładnikowego wybierz Zmień

Krok 3

Wybierz PeoPay lub klucz sprzętowy

Krok 4

Jeśli wybierzesz:
• PeoPay - potwierdź dodatkowo operację w aplikacji.
• Klucz sprzętowy – kliknij Dodaj klucz i dalej postępuj zgodnie ze wskazówkami prezentowanymi na ekranie.

Każde Twoje następne logowanie do serwisu Pekao24 będzie wymagało dodatkowo użycia aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego

Jak wygląda logowanie dwuskładnikowe

Po włączeniu PeoPay:

Podczas logowania poprosimy Cię dodatkowo o zalogowanie się do aplikacji PeoPay w celu potwierdzenia logowania

Po włączeniu klucza sprzętowego:

Podczas logowania poprosimy Cię o użycie klucza. Postępuj zgodnie z komunikatami na stronie adekwatnymi do danego typu klucza

  • Pytania i odpowiedzi

    • Czy logowanie dwuskładnikowe jest niezbędne do korzystania z serwisu Pekao24?

      Nie jest konieczne, ale zalecane. Korzystanie z logowania dwuskładnikowego podnosi poziom bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu Pekao24.

    • Czy klucz sprzętowy dostanę w banku?

      Nie. Aby korzystać z logowania dwuskładnikowego z użyciem klucza sprzętowego, musisz takie urządzenie zakupić we własnym zakresie.

    • Gdzie mogę kupić klucz sprzętowy?

      Klucz możesz zakupić w większości sklepów ze sprzętem elektronicznym. Znajdziesz je łatwo po wpisaniu w wyszukiwarkę  hasła „klucz sprzętowy”.

    • Jaki klucz sprzętowy mam wybrać?

      Na rynku jest kilka ofert. Spośród nich wybierz klucz, który będzie kompatybilny z urządzeniem, na którym logujesz się do Pekao24. Niektóre klucze zabezpieczone są dodatkowo PIN-em, który ustawisz podczas pierwszego użycia. Rekomendujemy wybranie klucza, który obsługuje standard FIDO2.

    • Czy mogę mieć kilka kluczy?

      Tak, zalecamy posiadanie i sparowanie więcej niż jednego klucza na wypadek utraty lub uszkodzenia jednego z nich.

    • Jak wyłączyć logowanie dwuskładnikowe?

      Wyłączenie funkcji jest możliwe po zalogowaniu do serwisu internetowego z użyciem aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego lub w dowolnym oddziale banku.

    • Co mam zrobić w przypadku utraty klucza sprzętowego?

      Jeśli to był jedyny klucz, który był przez Ciebie dodany w serwisie Pekao24, udaj się do oddziału w celu wyłączenia logowania dwuskładnikowego. Natomiast, jeśli posiadasz więcej niż jeden klucz dodany w Pekao24, zaloguj się niezwłocznie do serwisu i usuń utracony klucz.

    • Mam konto firmowe. Dlaczego w ustawieniach Pekao24 nie widzę logowania dwuskładnikowego?

      Logowanie dwuskładnikowe dostępne jest dla klientów, którzy logują się do konta firmowego za pomocą indywidualnego numeru klienta.
      Jeśli logujesz się firmowym numerem klienta, a masz także indywidualny numer klienta, zmień ustawienia logowania w serwisie Pekao24 lub aplikacji PeoPay. 
      Możesz to zrobić po zalogowaniu na indywidualny numer klienta wybierając:

      • w Pekao24: Oferty i wnioski -> Usługi -> Powiązanie logowanie do Pekao24; 
      • w PeoPay: Usługi -> Dyspozycje -> Powiązanie logowania do Pekao24.

      Jeśli zmiana ustawień logowania do konta firmowego nie jest dla Ciebie dostępna w serwisie Pekao24 lub PeoPay, zgłoś zmianę w dowolnym oddziale naszego banku.
       

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.