23.07.2025
Ochrona behawioralna w Banku Pekao – nowy wymiar bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej
Od września Bank Pekao S.A., we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej S.A., uruchamia innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające klientów przed oszustwami. Ochrona behawioralna, będąca dużym wzmocnieniem systemów przeciwdziałania fraudom, pozwoli na bardziej skuteczne rozpoznanie nieuprawnionego dostępu do bankowości elektronicznej poprzez analizę unikalnych wzorców zachowania użytkownika. Nowa usługa będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich klientów, a zgodę na jej aktywację można udzielać od 1 lipca br.
W dobie dynamicznego rozwoju technologii i jednoczesnego wzrostu liczby zaawansowanych cyberoszustw, tradycyjne metody uwierzytelnienia przestają być wystarczające. Loginy, hasła, kody SMS czy autoryzacja mobilna, mogą nie być dostatecznym zabezpieczeniem dostępu do bankowości elektronicznej i realizacji operacji - szczególnie w sytuacjach phishingu, różnego typu manipulacji socjotechnicznej czy nawet przejęcia dostępu do urządzenia klienta. W odpowiedzi na te zagrożenia Bank Pekao uruchamia nową usługę ochrony behawioralnej, która ma na celu zwiększenie skuteczności wykrywania nieuprawnionych dostępów.
- Skala i złożoność oszustw cyfrowych rosną, a przestępcy wykorzystują coraz bardziej zaawansowane metody manipulacji, stąd obowiązkiem banku jest budowanie kultury bezpieczeństwa wśród klientów oraz wdrażanie nowoczesnych i skutecznych narzędzi ochrony. Ochrona behawioralna to krok w rozwijaniu wielowarstwowego systemu zabezpieczeń, dzięki któremu możemy uchronić naszych klientów przed potencjalnym oszustwem. Warto dodać, że nie jest to jedyne rozwiązanie wspomagające bezpieczeństwo środków – już wcześniej wprowadziliśmy m.in. logowanie dwuskładnikowe za pomocą aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego czy możliwość weryfikacji tożsamości pracownika w trakcie rozmowy telefonicznej. Nie zapominamy też o roli edukacji, dlatego stale prowadzimy działania podnoszące świadomość na temat rosnących cyberzagrożeń – mówi Paweł Krakowiak, dyrektor Departamentu Przeciwdziałania Fraudom w Banku Pekao S.A.
Więcej przeczytasz TUTAJ.