Społeczeństwo

Misja, wartości i kultura organizacyjna

Nasze wartości, misja i wizja określają, jakim bankiem chcemy być:

Misja

Z Tobą przez całe życie

Wspieramy klientów w każdej fazie ich życiowej podróży – od pierwszego konta po kluczowe decyzje, od lokalnego biznesu po międzynarodowy sukces. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników i stosowanym przez nas inteligentnym technologiom łączymy stuletnią tradycję Banku Pekao z dynamicznym spojrzeniem w przyszłość.

Wizja

Pierwszy wybór na dziś i jutro

Być uniwersalnym, referencyjnym bankiem w Polsce – liderem inteligentnych technologii finansowych, wspierającym klientów w ich życiowej i biznesowej podróży. Tworzymy miejsce pracy, w którym pasja i rozwój pracowników przekładają się na wyjątkowe doświadczenia klientów.
Jednym z kluczowych elementów kultury Banku Pekao są jego wartości – to one nadają kierunek naszym codziennym decyzjom i kreują oczekiwane postawy. 

By realizować cele nowej strategii, lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i wspierać długofalowy rozwój Banku, w kwietniu 2025 roku zaktualizowaliśmy katalog wartości. 

Dzisiaj naszą tożsamość i podejście definiują:

Prosto
Prosto
Razem
Razem
Odważnie
Odważnie
Odpowiedzialnie
Odpowiedzialnie
Z determinacją
Z determinacją
Otwarcie
Otwarcie
Uczciwie
Uczciwie

Własne zasoby pracownicze

W Banku wierzymy, że wartości to nie tylko hasła, ale przede wszystkim nasze postawy, sposób, w jaki pracujemy i konkretnie podejmowane działania. To wartości stanowią fundament naszej kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu, szacunku i otwartości. 

Dlatego konsekwentnie budujemy środowisko pracy, w którym liderzy inspirują, pracownicy mają wpływ, a organizacja elastycznie reaguje na zmiany. Upraszczamy procesy, eliminujemy silosowość i wzmacniamy współpracę opartą na informacji zwrotnej, bo wierzymy, że doświadczenie pracownika  przekłada się bezpośrednio na jakość obsługi klienta i realizację strategicznych celów.  

Rozwój pracowników leży u podstaw naszej Strategii ESG. Poprzez poszanowanie różnorodności, otwartą komunikację i bieżący dialog tworzymy atrakcyjne oraz inkluzywne miejsce pracy, które sprzyja zwiększaniu satysfakcji i zaangażowania pracujących tu osób.

Dbamy o pozycję pracodawcy pierwszego wyboru, co potwierdza otrzymany, po raz czternasty tytuł Top Employer w 2024 r. Zależy nam, aby działać jako jeden silny zespół i wspierać się nawzajem, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem.

Chcemy wspólnie tworzyć dynamiczny i odpowiedzialny Bank, który idzie z duchem czasu i aktywnie wpływa na otoczenie. Naszym priorytetem jest pozyskanie z rynku utalentowanych kandydatów o odpowiednim profilu zawodowym oraz utrzymanie najlepszych pracowników,  nastawionych na współpracę, przedsiębiorczych i innowacyjnych, którzy przeprowadzą Bank przez zmianę i nakreślą nowe kierunki rozwoju.
 

Inwestujemy w szkolenia oraz profesjonalny rozwój pracowników. Istotnym obszarem naszej polityki personalnej jest również wyszukiwanie wewnątrz organizacji osób szczególnie utalentowanych i inwestowanie w rozwój ich umiejętności. Naszą aspiracją jest być najlepszym wyborem nie tylko dla klientów, ale także pracowników, zarówno przyszłych jak i obecnych.


> 239 tys.

godzin szkoleń synchronicznych (klasowych i wirtualnych klas)


395 tys.

godzin kurów i szkoleń w formule online

W 2024 roku do naszych głównych priorytetów szkoleniowych należało:

Rozszerzanie wiedzy specjalistycznej pracowników, zwłaszcza w zakresie AI
Rozszerzanie wiedzy specjalistycznej pracowników, zwłaszcza w zakresie AI
Rozwój przywództwa – szkolenia dla kadry menedżerskiej
Rozwój przywództwa – szkolenia dla kadry menedżerskiej
Realizacja szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa
Realizacja szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa
Realizacja programów szkoleń obligatoryjnych, wynikających z wewnętrznych oraz zewnętrznych
Realizacja programów szkoleń obligatoryjnych

Budowanie relacji i poczucia wspólnoty wśród pracowników to ważny element kultury naszego Banku. Dlatego od lat z zaangażowaniem organizujemy inicjatywy i wydarzenia, które sprzyjają integracji oraz wzmacniają więź pracowników z miejscem pracy.

Społeczność
Społeczność
Fair play
Fair play
Budowanie silnych więzi
Budowanie silnych więzi
  • Świętowanie Dnia Dziecka

    • Po latach pandemii wróciliśmy to wydarzeń na żywo, w których uczestniczą całe rodziny. Wspólne zabawy, angażujące warsztaty i niecodzienne atrakcje tworzą przestrzeń, w której dzieci mogą lepiej poznać miejsce pracy rodziców, a dorośli „odpocząć” od codziennych obowiązków i przenieść się do świata, które pamiętają ze swojego dzieciństwa. 

  • Pekao Cup

    • Pekao Cup, czyli zawody sportowe – zarówno edycja zimowa, jak i letnia, każdego roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Kilkudniowe zmagania, rywalizacja w duchu fair play, zespołowe konkurencje i wspólne kibicowanie,  budują silne więzi i pokazują, jak wiele można osiągnąć dzięki współpracy i wzajemnemu wsparciu. 
       

Wolontariat w Banku

W Banku Pekao S.A. wierzymy w naszych pracowników i cenimy ich zaangażowanie w działania prospołeczne. Kluczowym kierunkiem działań w ramach wolontariatu pracowniczego jest realizacja celów strategicznych Banku, a one, w obszarze ESG, skupiają się na wyrównywaniu szans, zapobieganie wykluczeniu i edukacji, szczególnie tej finansowej związanej z obszarem działalności Banku. 

Nasi wolontariusze biorą aktywny udział w edukowaniu dzieci i młodzieży szkolnej w programie edukacji finansowej Bakcyl we współpracy z partnerem społecznym Banku w Wolontariacie – Warszawskim Instytutem Bankowości przy Związku Banków Polskich. Eksperci banku przygotowują i prowadzą lekcje tematyczne z dziedziny finansów, przedsiębiorczości oraz cyberbezpieczeństwa w siedzibie banku, oddziałach czy szkołach na terenie całego kraju. 

Współpracujemy z organizacjami, które stawiają przed wolontariuszami ambitne cele. W ten sposób RAZEM zmieniamy świat wokół nas, a inicjatywy realizowane w ramach wolontariatu wzmacniają obecność Banku wśród lokalnych społeczności.  
 
Sercem wolontariatu są ludzie. Zaangażowani i gotowi bezinteresownie pomagać. To dzięki nim bankowy wolontariat pozostawia ślad dobra w różnych zakątkach Polski. Postawy wolontariuszy oparte są na wartościach, którymi kierujemy się w Banku, a ich fundamenty to zaufanie, szacunek i otwartość. 

Edukacja na Bank!

Nasi wolontariusze biorą aktywny udział w edukowaniu dzieci i młodzieży szkolnej w programie edukacji finansowej Bakcyl we współpracy z partnerem społecznym Banku w Wolontariacie – Warszawskim Instytutem Bankowości przy Związku Banków Polskich. Eksperci banku przygotowują i prowadzą lekcje tematyczne z dziedziny finansów, przedsiębiorczości oraz cyberbezpieczeństwa w siedzibie banku, oddziałach czy szkołach na terenie całego kraju.

Wolontariusze zawsze ODWAŻNIE i ODPOWIEDZIALNIE

Sercem wolontariatu są ludzie. Zaangażowani i gotowi bezinteresownie pomagać. To dzięki nim bankowy wolontariat pozostawia ślad dobra w różnych zakątkach Polski. Postawy wolontariuszy oparte są na wartościach, którymi kierujemy się w Banku, a ich fundamenty to zaufanie, szacunek i otwartość. Udział w wolontariacie pozwala nie tylko pomagać, ale też by sprawdzić się w roli lidera projektu, czy rozwijać swoje kompetencje z zakresu zarządzania projektem czy pracy zespołowej.

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc to kluczowy element zapewnienia bezpieczeństwa. Dzięki odpowiednim szkoleniom pracownicy potrafią szybko i skutecznie zareagować w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia. Regularne kursy i ćwiczenia praktyczne podnoszą kompetencje pracowników oraz uczą prawidłowych zachowań w stresujących sytuacjach. Takie szkolenia to inwestycja w zdrowie, życie oraz odpowiedzialność całej organizacji.

Opieka medyczna i dobrostan

Bank proaktywnie rozwija i wdraża inicjatywy wspierające zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników. Wśród działań znajdują się m.in. promocja zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej i regeneracji. Równolegle podejmujemy konkretne działania na rzecz zdrowia psychicznego.

Realizujemy program, którego celem jest rozwój kompetencji liderów w zakresie reagowania i zapobiegania kryzysom wynikającym z obniżonej kondycji psychicznej pracowników oraz program dla wszystkich pracowników banku budujący świadomość nt. zdrowia psychicznego i odporności psychicznej. 

Program „Bez cukru”

W ramach Program dla Kobiet „Bez cukru” realizujemy działania rozwojowo-edukacyjne. Oferta tematyczna programu jest stale uzupełniana i uaktualniana o nowe tematy, takie jak m.in. rozwój kompetencji zawodowych, osobistych i rodzicielskich realizowany poprzez szkolenia, warsztaty, webinaria. W naszej ofercie znajdują się także e programy rozwojowe (m.in. Świadoma Liderka, Excelentni) czy działania z zakresu promowania i edukacji w temacie nowych technologii, realizowane poprzez webinaria, szkolenia techniczne czy warsztaty stacjonarne.

Działania pro-zdrowotne

W serwisie „Bierz zdrowie za rogi!” wspieramy i edukujemy pracowników w 4 obszarach: zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, zdrowie mentalne oraz profilaktyka. W 2024 roku przygotowaliśmy szereg inicjatyw związanych z tematem zdrowia. Do najważniejszych możemy zaliczyć przeprowadzenie: dwóch kolejnych edycji akcji „MiLOVE, dwóch akcji „” i „Wakacyjne kroki z Żubrem”, pilotażowego projektu Aktywni w Regionach, cyklu spotkań „Akademia Pamięci”, programów z zakresu zdrowego odżywiania oraz cyklu spotkań poświęconych wypaleniu zawodowemu.

Zdrowie psychiczne

W ramach troski o zdrowie mentalne realizujmy szereg działań m.in. udostępniliśmy możliwość skorzystania z aplikacji MINDY, która wspiera codzienną troskę o dobrostan mentalny; zorganizowaliśmy cykl spotkań on-line „Wypalenie zawodowe w organizacji. Rozpoznanie i przeciwdziałanie oparte na uważności". Oferujemy możliwość skorzystania z konsultacji z psychologiem. Zorganizowaliśmy także cykl spotkań Akademia Pamięci, które były okazją do pracy nad poprawą pamięci i koncentracji.

  • Akademia ESG

    • W 2024 roku miała miejsce Inauguracja Programu Akademia ESG. Wydarzenie zapoczątkowało kompleksowy program rozwojowy. Partnerem Akademii ESG jest firma EY: światowy lider rynku usług profesjonalnych, obejmujących doradztwo biznesowe, strategiczne i w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz realizację kompleksowych programów rozwojowych i szkoleń.

      Akademia ESG to inicjatywa mająca na celu edukację pracowników Banku w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Program szkoleniowy obejmuje zarówno kursy stacjonarne, jak i online, które są skierowane do pracowników na różnych szczeblach organizacji. Szkolenia objęły tematy takie jak „Projektowanie i rozwój zrównoważonych produktów bankowych”, „Zrównoważone inwestycje”, „Strategia zrównoważonego rozwoju w sektorze finansowym”, „ESG i ryzyko klimatyczne w banku: nowe wyzwania i strategie zarządzania”, „Elementy dekarbonizacji portfela kredytowego”.

      W ramach działań z zakresu edukacji ESG, uruchomiliśmy dwa kompleksowe kursy elearning dla wszystkich pracowników Banku, dotyczący zasad i praktyk związanych z ESG. Działania te mają na celu zwiększenie świadomości i zaangażowania pracowników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

      Te inicjatywy są kluczowym elementem strategii zrównoważonego rozwoju Banku, mającej na celu promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i wspieranie zrównoważonego rozwoju w sektorze finansowym.

  • Program Ambasadorski ESG

    • Program Ambasadorski ESG został uruchomiony, aby promować zasady zrównoważonego rozwoju wśród pracowników i jednostek Banku. W ramach programu zgłosiło się 86 Ambasadorów w 63 jednostkach. Ambasadorzy uczestniczą w cyklu szkoleń Akademii ESG, przygotowujących ich do pełnienia roli liderów w zakresie ESG w swoich jednostkach.

      Utworzony został dedykowany kanał na MS Teams dla Ambasadorów, na którym mogą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także inspirować się wzajemnie zamieszczanymi postami i ciekawostkami z zakresu ESG. Specjalnie dla nich realizujemy przegląd prasy, cyklicznie dostarczając dawkę solidnego wsparcia merytorycznego. W formie przeglądu aktualności, trendów, raportów, kluczowych zmian legislacyjnych oraz dobrych praktyk jest inspiracją dla wielu z nich.

10 zasad United Nations Global Compact

Bank Pekao, jako członek United Nations Global Compact, w pełni identyfikuje się z 10 zasadami Global Compact, wspiera działania tej organizacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i podejmuje liczne inicjatywy na rzecz przestrzegania praw człowieka, poprawy warunków pracy, dbałości o środowisko naturalne i przeciwdziałania korupcji. Poszczególne zasady UN Global Compact znajdują odzwierciedlenie w politykach i wewnętrznych regulacjach Banku oraz Grupy Pekao przytoczonych w niniejszym Oświadczeniu.

W 2023 roku Bank przyjął Kodeks etyki dostawców Banku Pekao S.A., który również opiera się m.in. na 10 zasadach UN Global Compact:

Prawa człowieka

Zasada 1: Przedsiębiorstwa powinny wspierać i szanować ochronę praw człowieka, uznanych na szczeblu międzynarodowym;

Zasada 2: upewnij się, że nie są współwinni łamania praw człowieka.

Praca

Zasada 3: Przedsiębiorstwa powinny wspierać wolność zrzeszania się i skuteczne uznawanie prawa do rokowań zbiorowych;

Zasada 4: eliminacja wszelkich form pracy przymusowej i obowiązkowej;

Zasada 5: skuteczne zniesienie pracy dzieci; i

Zasada 6: eliminacja dyskryminacji w zakresie zatrudnienia i wykonywania zawodu.

Środowisko

Zasada 7: Przedsiębiorstwa powinny wspierać podejście ostrożnościowe w obliczu wyzwań środowiskowych;

Zasada 8: podejmowanie inicjatyw mających na celu promowanie większej odpowiedzialności za środowisko;

Zasada 9: wspierać rozwój i upowszechnianie technologii przyjaznych środowisku.

Antykorupcja

Zasada 10: Przedsiębiorstwa powinny przeciwdziałać korupcji we wszystkich jej formach, w tym wymuszeniom i przekupstwu.

Nasi klienci

Relacje z klientami stanowią fundament naszej działalności. Każdego dnia dbamy o to, by nasza współpraca opierała się na zaufaniu, szacunku i profesjonalizmie. Tworzymy środowisko, w którym każdy klient, niezależnie od wieku czy sytuacji życiowej, był traktowany uczciwie i z pełnym zrozumieniem jego potrzeb. Szczególną troską otaczamy dzieci, młodzież, osoby starsze oraz osoby z niepełnosprawnościami, zapewniając im dostęp do usług i produktów dostosowany do ich oczekiwań oraz potrzeb.

Kluczowe aspekty naszych relacji z klientami to:

Niedyskryminacja
Niedyskryminacja
Dostęp do informacji
Dostęp do informacji
Dostęp do produktów
Dostęp do produktów
Bezpieczeństwo osobiste i finansowe
Bezpieczeństwo osobiste i finansowe
Prywatność konsumentów
Prywatność konsumentów
Komunikacja marketingowa
Komunikacja marketingowa
Edukacja finansowa
Edukacja finansowa
Odpowiedzialna sprzedaż i zarządzanie jakością
Odpowiedzialna sprzedaż i zarządzanie jakością
Rozwój innowacji w działalności biznesowej
Rozwój innowacji w działalności biznesowej

Działalność sponsoringowa

Nasze działania w zakresie działalności sponsoringowej i charytatywnej mają na celu wzmacnianie wizerunku Banku, jako instytucji otwartej, nowoczesnej, bliskiej klientom i społecznościom, w których działamy. Wspieramy projekty w wymiarze ogólnopolskim, sponsorując strategiczne wydarzenia mające istotny wpływ na polską kulturę oraz dedykowane lokalnym społecznościom. Dbamy o jakość życia społeczeństwa oraz budujemy i wzmacniamy długotrwałe relacje w oparciu o wzajemne zrozumienie potrzeb.

Wspieramy inicjatywy oparte na długoterminowym zaangażowaniu społecznym z wybranymi organizacjami i instytucjami, które realizują projekty w obszarach takich jak:

Odpowiedzialny rozwój gospodarki
Odpowiedzialny rozwój gospodarki
Promocja narodowej marki i polskich wartości
Promocja narodowej marki i polskich wartości
Wsparcie kultury i sportu
Wsparcie kultury i sportu
Pomoc potrzebującym dzieciom
Pomoc potrzebującym dzieciom
Ochrona środowiska
Ochrona środowiska
Sport

W 2024 roku kontynuowaliśmy współpracę z Polskim Związkiem Koszykówki (PZKosz) i Polską Ligą Koszykówki S.A. (PLK), a także wsparliśmy reprezentację Polski w koszykówce oraz rozgrywki młodzieżowe. Bank w trakcie 2023 roku zdecydował się na podpisanie nowej umowy z PZKosz i PLK, dzięki czemu będzie obecny w polskiej koszykówce do czerwca 2026 roku. Sponsorujemy zarówno rozgrywki ligowe i pucharowe, jak i reprezentację, a także koszykówkę 3x3. Ponadto sponsorujemy też wydarzenia z innych dyscyplin sportowych m.in. Polska Liga Żeglarska, 44. Półmaraton Wiązowski, Red Bull Konkurs Lotów, Bieg na Varso Tower.

Wydarzenia gospodarcze i biznesowe

W 2024 roku wspieraliśmy inicjatywy o charakterze ekonomiczno-gospodarczym. Byliśmy obecni m.in. na konferencji Impact’24, Europejskim Kongresie Gospodarczym, The Network Forum Annual Meeting 2024 i Kongresie Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej. Współtworzyliśmy także XV Kongres EFPA. Ponadto współpracowaliśmy z Izbą Domów Maklerskich, Krajową Izbą Gospodarczą oraz Związkiem Banków Polskich. W obszarze zainteresowań banku znalazła się także tematyka cyberbezpieczeństwa - wsparliśmy takich inicjatyw jak Defence24 Days i Cyber24 Day.

Ochrona Żubrów

Od wielu lat wspieramy działania na rzecz ochrony i dobrostanu żubrów, współpracując z czteroma podmiotami zaangażowanymi w te inicjatywy. Sponsorujemy Białowieski Park Narodowy i jego działania na rzecz ochrony naturalnego środowiska żubrów. Współpracujemy z Fundacją Panda, która opiekuje się wybiegiem dla żubrów w Warszawskim ZOO. Jako wieloletni partner Stowarzyszenia Miłośników Żubrów wspieramy organizację corocznej międzynarodowej konferencji naukowej poświęconej tym zwierzętom. Dodatkowo współpracujemy z Agencją Rozwoju i Promocji Ziemi Pszczyńskiej.

Procedury i polityki

  • Polityka Antymobbingowa Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna

    • W Polityce Bank zobowiązał wszystkich pracowników do przeciwdziałania mobbingowi oraz w szczególności do reagowania na „zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, polegające lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników, zachowania  nieetyczne i niewłaściwe, Każdy Pracownik jest zobowiązany na piśmie zawiadomić Pracodawcę o wszelkich zauważonych przez siebie przejawach mobbingu, a Pracodawca do wyjaśnienia zgłoszonej skargi i w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości wyciagnięcia stosownych konsekwencji zgodnie z przepisami prawa.

      Polityka została przyjęta dn. 20 listopada 2009 roku Zarządzeniem Zarządu Banku. Pełna wersja Polityki jest informacją wewnętrzną i nie została udostępniona publicznie.

  • Polityka wynagrodzeń członków Rady Nadzorczej i Zarządu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna

    • Polityka określa ramowe zasady i reguły dotyczące ustalania, monitorowania oraz kontrolowania zasad i praktyk wynagrodzeniowych stosowanych przez Bank w odniesieniu do Członków Rady Nadzorczej Banku oraz Zarządu Banku. Dokument wskazuje rozwiązania przyczyniające się do realizacji strategii biznesowej, długoterminowych interesów i stabilności Banku, a także mające na celu wsparcie zrównoważonego rozwoju Banku, w tym zapewnienie spójności Polityki ze strategią wprowadzania do działalności ryzyk dla zrównoważonego rozwoju w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych.

      Polityka została przyjęta dn. 11 stycznia 2023 roku Zarządzeniem Zarządu Banku. Pełna wersja Polityki jest informacją wewnętrzną i nie została udostępniona publicznie.

      Opis Polityki wynagradzania Banku jest dostępny na stronie internetowej Banku w zakładce "Ład korporacyjny": link

       

  • Procedura oraz przebieg procesu okresowej oceny pracowników Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna

    • Celem okresowej oceny Pracowników jest udzielenie informacji zwrotnej w zakresie stopnia oraz sposobu realizacji zadań wyznaczonych Pracownikowi w danym Okresie Oceny, a także podniesienie poziomu zaangażowania i efektywności, poprzez wymianę informacji pomiędzy ocenianym i oceniającym w zakresie: oczekiwań, kryteriów oceny, planowanego rozwoju pracownika. Wyniki Oceny dostarczają informacji będących wsparciem w efektywnej realizacji polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Banku. Poszczególne elementy oceny to: 

      • ocena rezultatów, 
      • ocena zaangażowania, 
      • ocena zgodności.

      Elementem procesu jest bezpośrednia rozmowa podsumowująca pracownika z przełożonym. Pracownik może odwołać się od swojej oceny. 

      Aktualnie obowiązuje Procedura przyjęta dn. 14 lipca 2021 roku Zarządzeniem Zarządu Banku. Pełna wersja Procedury jest informacją wewnętrzną i nie została udostępniona publicznie.

  • Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy

    • Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy Banku Pekao S.A. określa m.in.:

      • zasady polityki kadrowej, 
      • czas pracy,
      • zasady polityki płacowej,
      • zasady kształtowania wynagrodzeń zasadniczych,
      • fundusz premiowy, 
      • fundusz nagród motywacyjnych,
      • bonusy, 
      • odprawy emerytalne i rentowe,
      • odprawy związane z rozwiązywaniem stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. 

      Aktualny Układ został zawarty w Warszawie 15 grudnia 2005 roku między Bankiem Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna a zakładowymi organizacjami związkowymi działającymi w Banku. Układ stosuje się do wszystkich pracowników zatrudnionych w Banku na podstawie umowy o pracę.