Otwarta bankowość - Bank Pekao S.A.

Czym jest PSD2?

PSD2 – (Payment Services Directive) to unijna dyrektywa wprowadzająca nowe standardy w świadczeniu usług płatniczych na terenie Unii Europejskiej. Jej celem jest stworzenie jednolitego i bezpiecznego rynku usług płatniczych, który jest wyrażany przez ideę otwartej bankowości. PSD2 wprowadza również zmiany w zakresie bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych, w szczególności logowania do bankowości elektronicznej, autoryzowania transakcji oraz korzystania z kart płatniczych.

Otwarta bankowość

To nowy standard usług płatniczych, zapewniający dostęp do Twojego rachunku bankowego nie tylko przez bankowość internetową lub mobilną Twojego banku, ale również przez aplikacje podmiotów trzecich (np. innych banków, fintechów, pośredników płatności).
Podmioty te muszą uzyskać zgodę od organu nadzorczego – Komisji Nadzoru Finansowego lub jej odpowiedników w innych państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Uruchomienie dostępu do Twojego rachunku w ramach otwartej bankowości może nastąpić wyłącznie za Twoją zgodą, którą możesz odwołać w dowolnym momencie.

Sprawdź szczegóły>

Bezpieczeństwo

Od 14 września 2019 r. zmienił się sposób logowania do bankowości elektronicznej. Wprowadzone zostało tzw. silne uwierzytelnienie. Oprócz standardowego logowania za pomocą identyfikatora i hasła będziemy wymagali od Ciebie (co najmniej raz na 90 dni) podania kodu SMS lub potwierdzenia logowania w aplikacji PeoPay.

Skróciliśmy czas bezczynności w serwisach Peako24 z 15 do 5 miunut.

14 sierpnia 2019 r. wycofaliśmy stare metody autoryzacji w Pekao24: kartę kodów jednorazowych, aplikację PekaoToken oraz token w postaci odrębnego urządzenia. 

Sprawdź szczegóły >
 

Nasze API

API (Application Programming Interface) to specjalistyczne oprogramowanie, które pozwala podmiotom trzecim korzystać z danych klientów pobranych z banków w celu świadczenia usług płatniczych.  

Payment Initiation Services (PIS) – usługa inicjowania transakcji płatniczej
Account Information Service (AIS) – usługa dostępu do informacji o rachunku
Confirmation of the Availability of Funds (CAF) – usługa potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.

Sprawdź szczegóły>
 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję