Zmiany w bankowości elektronicznej Pekao24 od 14 września 2019 r.

Od 14 września 2019 r. zmieniliśmy sposób logowania do usługi bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay, który lepiej zabezpieczy dostęp do Twoich środków w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay.

Na czym polega zmiana?

Podczas logowania do serwisów Pekao24 poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od Twojego wyboru.

Ta dodatkowa weryfikacja Twojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:

  • przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
  • podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
  • podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych. 

Wycofujemy stare metody autoryzacji

14 sierpnia 2019 r. wycofaliśmy  stare metody autoryzacji:

  • kartę kodów jednorazowych,
  • aplikację PekaoToken oraz
  • token w postaci odrębnego urządzenia,

ponieważ nie spełniały one wymogów określonych w nowych przepisach prawa.
Więcej przeczytasz tutaj >

Limit liczbowy transakcji zbliżeniowych wykonywanych kartami / PeoPay w terminalach płatniczych

W przypadku transakcji zbliżeniowych realizowanych kartą lub PeoPay, bank wprowadza automatycznie limit kolejnych 5 transakcji na niskie kwoty bez konieczności wpisywania numeru PIN. Na terytorium Polski są to kwoty do 50 zł, zaś maksymalne kwoty transakcji zagranicznych określa organizacja płatnicza Mastercard lub Visa - w zależnosci od typu karty.   

Skróciliśmy czas bezczynności

Jeśli po zalogowaniu do serwisu nie wykonasz żadnej operacji przez 5 minut (wcześniej było to 15 minut), nasz system bezpieczeństwa przeanalizuje sytuację i wyloguje Cię automatycznie z serwisu.

Dlaczego wprowadzamy te zmiany?

Powodem są wymogi określone w nowych przepisach prawa – w zmienionej  ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r., w tym wymóg silnego uwierzytelnienia i dynamicznego połączenia. 

Jak zalogujesz się do serwisu internetowego Pekao24 po wprowadzeniu zmian?

Na stronie www.pekao24.pl lub m.pekao24.pl wprowadź:
 
  1. numer klienta
  2. wybrane przez system znaki z hasła maskowanego
  3. oraz dodatkowo wprowadź kod autoryzacyjny z SMS-a lub potwierdź logowanie w aplikacji mobilnej PeoPay.

Jak zalogujesz się do aplikacji PeoPay po wprowadzeniu zmian?

  • Jeśli korzystałeś już z aplikacji, to ponownie wprowadź PIN do PeoPay, niezależnie czy logowałeś się PIN-em czy z użyciem biometrii.
  • Jeśli logujesz się do aplikacji na nowym urządzeniu, to wprowadź PIN do PeoPay oraz kod autoryzacyjny z SMS-a.
  • Jeśli logujesz się pierwszy raz do aplikacji PeoPay, zapoznaj się z naszym samouczkiem, w którym krok po kroku dowiesz się jak korzystać z aplikacji.
  • Pytania i odpowiedzi

      • Co to jest silne uwierzytelnienie?

        • Silne uwierzytelnienie to weryfikacja tożsamości użytkownika lub ważności stosowania instrumentu płatniczego (np. bankowości elektronicznej, karty płatniczej) polegająca na użyciu elementów od siebie niezależnych, należących do co najmniej dwóch następujących kategorii:

          • wiedza o czym wie wyłącznie użytkownik (np. hasło do Pekao24),
          • posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik (np. kody SMS przychodzące na numer telefonu użytkownika, funkcjonalność akceptowania dyspozycji w PeoPay) lub
          • cechy charakterystyczne użytkownika (np. biometria). 
      • Kiedy będzie wymagane silne uwierzytelnienie?

        • Bank będzie stosował silne uwierzytelnienie w sytuacjach przewidzianych prawem. Co do zasady są to przypadki gdy klient:

          • uzyskuje dostęp do swojego rachunku w trybie on-line (logowanie do Pekao24, do PeoPay, korzystanie z usługi dostępu do rachunku za pośrednictwem podmiotu trzeciego);
          • inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą (np. zleca polecenie przelewu, zlecenie stałe w usłudze bankowości elektronicznej Pekao24, w tym w PeoPay, inicjuje transakcję za pośrednictwem podmiotu trzeciego czy dokonuje transakcji kartą płatniczą);
          • przeprowadza za pomocą kanału zdalnego czynność, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa związanego z wykonywanymi usługami płatniczymi lub innych nadużyć.
      • Czy SMS-y autoryzacyjny będzie płatny?

        • SMS-y wysyłane przez Bank Pekao S.A. w celu potwierdzenia tożsamości m.in. podczas logowania do Pekao24 będą bezpłatne. Bezpłatne również będą SMS-y wymagane:

          • podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
          • podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.

          SMS-y wysyłane w celu autoryzacji transakcji są płatne. Istnieją jednak bezpłatne metody autoryzowania transakcji – za pomocą aplikacji PeoPay, będącej częścią usługi bankowości elektronicznej Pekao24, a w przypadku autoryzowania transakcji zlecanych w PeoPay - za pomocą biometrii (odcisk palca).
           

      • Przy jakich operacjach będzie konieczne silne uwierzytelnienie?

        • Dodatkowa weryfikacja Twojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:

          • przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
          • podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
          • podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.
      • Z czego wynikają zmiany, jakie wprowadzane są w banku od 14 września?

        • Zmiany, jakie wprowadzamy 14.09.2019 r., wynikają z wymogów nowych przepisów prawa – ze zmian w  ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi dyrektywy PSD2 – tzn. Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniającej dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylającej dyrektywę 2007/64/WE) i z Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r., uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji. 

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności