Bankowość internetowa - najczęściej zadawane pytania - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 
Bankowość internetowa - najczęściej zadawane pytania

 

Z bankowości internetowej korzysta coraz więcej osób. Panująca obecnie sytuacja sprawiła, że dla wielu stało się to nie tylko udogodnieniem, ale wręcz koniecznością, dzięki której mogą zadbać o bezpieczeństwo swoje oraz swoich bliskich. Nie da się jednak ukryć, że osoby nie mające doświadczenia w bankowości internetowej odczuwają wiele wątpliwości związanych z  nowoczesnymi rozwiązaniami. Dlatego też przygotowaliśmy dla ciebie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości online. Wszelkie kwestie wyjaśniamy na przykładzie przyjaznego serwisu internetowego Pekao24 Banku Pekao S.A., z którym możesz zapoznać się tutaj.

Gdzie mogę założyć konto online?

Konto online w Banku Pekao S.A. możesz oczywiście założyć odwiedzając placówkę banku. Warto jednak mieć świadomość, że nie jest to jedyne rozwiązanie. Konto założysz również bez wychodzenia z domu. W tym celu odwiedź stronę internetową banku www.pekao.com.pl i postępuj zgodnie z poleceniami, które wyświetlą się podczas procesu zakładania konta. Wystarczy, że będziesz miał ze sobą dokument tożsamości, by zawrzeć umowę całkowicie zdalnie.

Czy mogę założyć konto dla osoby bliskiej?

Konto online to produkt finansowy, który przypisany jest konkretnej osobie i to ona zawiera umowę z bankiem o prowadzenie rachunku. Dlatego też w większości przypadków nie ma możliwości założenia konta dla osoby bliskiej. Rachunek taki możesz założyć tylko jeśli posiadasz pełnomocnictwo od osoby, która prosi cię o pomoc w tej sprawie.

Po jakim czasie od założenia konta otrzymam kartę?

Po założeniu konta w Banku Pekao S.A. otrzymasz kartę, która umożliwi ci dokonywanie płatności bezgotówkowych oraz wypłacanie pieniędzy z bankomatu. Żebyś mógł korzystać z niej jak najszybciej, Bank Pekao S.A. zobowiązuje się, że dotrze ona do ciebie w ciągu siedmiu dni od daty zawarcia umowy.

W jaki sposób mogę wpłacić pieniądze na konto?

Po założeniu konta online masz kilka możliwości wpłacenia na nie środków. Bez wychodzenia z domu możesz zrobić to przelewając swoje pieniądze z innego rachunku bankowego. Jeśli nie posiadasz innego konta bankowego, możesz poprosić o wykonanie polecenia przelewu osobę ci bliską. Jeśli nie masz takiej możliwości, gotówkę wpłacić możesz w placówce banku, korzystając z wpłatomatów oznaczonych symbolem BLIK lub wykonując przekaz pocztowy.

Co zrobić, gdy zapomnę numeru PIN do karty płatniczej?

Możesz odsłuchać swój PIN do karty na infolinii. O tym jak to zrobić przeczytasz tutaj. Najpierw potrzebujesz jednak PINu do Serwisu Kart Płatniczych, który to umożliwia. Nadanie go jest proste, wystarczy skontaktować się z infolinią. Przygotuj dokument tożsamości i numer karty. Dowiesz się więcej tutaj.

Co zrobić, jeśli zapomnę hasła do bankowości internetowej?

Przede wszystkim zachowaj spokój. Możesz ustawić nowe hasło – to pestka. Nie musisz w tym celu dzwonić na infolinię ani przychodzić do oddziału banku. Możesz to zrobić samodzielnie w bankowości internetowej. Funkcja odzyskiwania hasła działa podobnie jak w wielu innych serwisach internetowych. Możesz na ten temat przeczytać tutaj.


Jakie sprawy codzienne mogę załatwić za pomocą konta w Banku Pekao S.A.?

Konto online daje ci możliwość załatwienia wielu codziennych spraw. Za jego pomocą opłacisz swoje rachunki, doładujesz telefon na kartę, wykonasz polecenia przelewów (w tym również zagraniczne). Możesz też złożyć wniosek o Profil Zaufany, który pozwoli ci załatwiać większość spraw urzędowych, takich jak wysyłanie deklaracji podatkowej, korzystanie z konta PUE ZUS oraz Internetowego Konta Pacjenta. Ponadto, za pomocą konta w Banku Pekao S.A. możesz również płacić za zakupy dokonane przez Internet, a także zamawiać usługi i produkty finansowe banku, takie jak kredyty, karty czy lokaty.

Jak widzisz, posiadanie konta online to spore udogodnienie, dzięki któremu możesz zaoszczędzić nie tylko czas, ale również swoje pieniądze, a przy tym zatroszczyć się o bezpieczeństwo swoje oraz swoich bliskich. Warto więc wykorzystać tę możliwość.

Data publikacj: 24 kwietnia 2020 r.

← powrót
 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję