Jak zapłacić za zakupy w internecie? - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Jak zapłacić za zakupy w internecie?

Internet daje ogromne możliwości. Również w kwestii zakupów! Online można już kupić właściwie wszystko - od żywności, po ubrania, książki czy sprzęt RTV. Jak za swoje zakupy zapłacić szybko i wygodnie? Jest kilka opcji. Każdą z nich możesz wybrać już po zatwierdzeniu zamówienia i podaniu adresu dostawy w dowolnym sklepie internetowym - zwykle płatność to ostatni krok w procesie zakupów.

  1. Przelew elektroniczny
    Po kliknięciu w płatność przelewem elektronicznym, zostaniesz przeniesiony na stronę swojego banku. Gdy się zalogujesz (stałym loginem i hasłem, które zawsze używasz do logowania online), zobaczysz wypełniony formularz przelewu. Sprawdź dane odbiorcy i kwotę - jeśli wszystko się zgadza, to zatwierdź go w taki sam sposób, jak każdy przelew, który zlecasz.
    Dużymi zaletami płatności przelewem elektronicznym są: automatyczne wypełnienie formularza przelewu i szybka płatność - odbiorca otrzyma informację o Twojej płatności w kilka minut i będzie mógł zacząć realizować zamówienie.
     
  2. Płatność kartą
    By z niej skorzystać, na stronie płatności wybierz opcję płatności kartą: Visa lub Mastercard, w zależności od tego, którą z nich posiadasz. Jeśli  na karcie znajduje się odpowiednia ilość środków, a Twój dzienny lub miesięczny limit wydatków nie został przekroczony - bez problemu nią zapłacisz.
    Zanim dokonasz płatności, sprawdź, czy adres strony zaczyna się od „https://” (nie „http://”!). Zwróć też uwagę na symbol zamkniętej kłódki w pasku adresu. Te dwa szczegóły świadczą o tym, że strona jest odpowiednio zabezpieczona i możesz bez obaw wypełnić formularz, do którego zostaniesz przekierowany.

    Dane, które będą potrzebne do wypełnienia formularza:
    • Imię i nazwisko właściciela karty
    • Numer karty (16 cyfr)
    • Data ważności karty (pod numerem karty, w formacie XX/XX)
    • Numer CVV/CVC (3 cyfry, znajduje się na rewersie, pod paskiem magnetycznym i obok miejsca na podpis)

    Po zatwierdzeniu karty, może się okazać, że zostaniesz poproszony o potwierdzenie realizacji płatności - np. przez SMS.
    Zaletą płatności kartą jest możliwość skorzystania z procedury reklamacyjnej w Twoim banku. Możesz z niej skorzystać, gdy nie będziesz zadowolony ze swojego zakupu lub usługa, za którą zapłacisz nie dojdzie do skutku. Pamiętaj jednak, że taka możliwość pojawia się tylko wtedy, gdy dochodzenie swoich praw u sprzedawcy się nie powiedzie.
  3. Masterpass i Visa Checkout
    Masterpass i Visa Checkout to rodzaje portfeli cyfrowych. Wystarczy utworzyć konto w jednym lub drugim portfelu (zależnie od tego, czy posiadasz kartę Mastercard czy Visa) i dodać do niego posiadaną kartę (podając jej dane).
    Przy płatnościach nie będzie już wymagane podawanie wszystkich detali, o których czytałeś powyżej, a jedynie login i hasło. Kwota, na jaką zrobisz zakupy, zostanie automatycznie pobrana z karty, której numer podałeś przy zakładaniu Twojego konta.
    Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wdrożenia procedury reklamacyjnej, która wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku płatności kartą. Ponadto używanie jednego z portfeli cyfrowych przyspiesza proces płatności - nie musisz za każdym razem podawać wszystkich danych swojej karty.
     
  4. Peopay
    Rozwiązanie idealne, gdy do zakupów wykorzystujesz telefon i posiadasz konto w Pekao. Z dostępnych opcji płatności wybierz wtedy Bank Pekao lub Masterpass, a następnie – „Zapłać z PeoPay”. Pojawi się ekran, na którym musisz podać tylko swój PIN - i płatność zostanie zakończona!
    Jeśli korzystasz z komputera, to płatność jest niewiele trudniejsza. Kliknij na pomarańczowy kafelek w aplikacji PeoPay, a kod, który się pojawi, wpisz na stronie płatności w sklepie.
    Płatności online są wygodne i bezpieczne. Dzięki zaledwie kilku kliknięciom możesz opłacić swoje zakupy, które zrealizujesz samodzielnie, bez wychodzenia z domu. Sprawdź sam, która z opcji płatności będzie dla Ciebie najwygodniejsza!


Data publikacj: 7 kwietnia 2020 r.

← powrót

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję