5 zasad bezpiecznego bankowania z Bankiem Pekao S.A.
Pandemia koronawirusa zmieniła życie większości z nas. W czasie kiedy „zostań w domu” to już nie zalecenie, ale konieczność, zmiany objęły wiele codziennych czynności, wśród których znalazły się również sprawy bankowe. Oczywiście nadal możemy w pełni korzystać z usług banków, jednak w trosce o swoje zdrowie powinieneś zastosować kilka zasad, dzięki którym bankowanie w tym trudniejszym czasie będzie o wiele bezpieczniejsze.
1. Rób polecenia przelewów bez wychodzenia z domu
Comiesięczne rachunki za prąd, wodę, Internet czy raty kredytu z powodzeniem zapłacisz przez Internet. W Banku Pekao S.A. taką możliwość daje ci zarówno serwis internetowy Pekao24 jak i aplikacja mobilna PeoPay. Co więcej, w przypadku powtarzających się, miesięcznych opłat, możesz zlecić ich stałe regulowanie za pośrednictwem tzw. polecenia zapłaty, dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu.
2. Zamawiaj usługi bankowe przez internet
Czas pandemii nie oznacza, że musimy być odcięci od dodatkowej gotówki. Jeśli potrzebujesz usługi lub produktu finansowego, wcale nie musisz udawać się do placówki banku na spotkanie z doradcą. Dzięki nowoczesnym kanałom bankowości elektronicznej, które Bank Pekao S.A. oferuje swoim klientom, z powodzeniem założysz lokatę, weźmiesz pożyczkę, zamówisz kartę płatniczą oraz skorzystasz z wielu innych usług.
3. Zrezygnuj z papierowych wyciągów
Śledzenie przeprowadzanych w poprzednim miesiącu transakcji to dobry sposób na świadome gospodarowanie swoimi finansami. W czasie zagrożenia koronawirusem warto jednak zrezygnować z papierowych wyciągów bankowych. W Banku Pekao S.A. historię swoich transakcji z powodzeniem możesz sprawdzić w serwisie internetowym Pekao24 lub w aplikacji mobilnej PeoPay na telefonie komórkowym.
4. Unikaj płacenia gotówką i korzystania z bankomatów
Mimo trudnych czasów, większość z nas chce żyć na tyle normalnie, na ile to możliwe. Jeśli musisz wybrać się do sklepu czy apteki, w takiej sytuacji warto jednak maksymalnie zadbać o swoje bezpieczeństwo. Zamiast płacić gotówką, postaw na bezdotykową płatność kartą płatniczą lub telefonem. Bank Pekao S.A. daje swoim klientom możliwość wykonywania płatności do 100 zł bez konieczności podawania PINu. Dzięki temu regulowanie należności za zakupy jest całkowicie bezpieczne - nie dotykasz gotówki ani terminala płatniczego.
5. Wybierz infolinię zamiast wizyty w placówce banku
Nie da się ukryć, że czasem, mimo dostępu do bankowości elektronicznej, chcemy dodatkowo porozmawiać z doradcą, który wyjaśni nam zapisy w umowie lub pomoże w doborze odpowiedniej oferty. W czasach pandemii ogranicz jednak udawanie się do placówki banku. Obecnie bardzo wielu pracowników banku pracuje zdalnie, a bankowa infolinia działa przez całą dobę. Dzwoniąc na nią możesz wybrać temat rozmowy z intuicyjnego menu, dzięki czemu twoja sprawa zostanie szybciej załatwiona. Możesz również wypełnić formularz kontaktowy, a pracownik banku zadzwoni do ciebie w wybranych przez ciebie godzinach.
Jak widzisz, Bank Pekao S.A. jest w pełni przygotowany na to, by zapewnić swoim klientom dostęp do usług bez wychodzenia z domu. Jego systemy bankowości elektronicznej są nowoczesne, niezawodne, a przy tym bardzo proste w obsłudze. Co więcej, bank udostępnia również wiele materiałów edukacyjnych (np. samouczka aplikacji mobilnej PeoPay), dzięki którym jeszcze szybciej zaczniesz bankować w sposób elektroniczny i w pełni bezpieczny. Jeśli jednak wizyta w placówce banku okaże się konieczna, to tutaj również istnieją pewne zasady dotyczące bezpieczeństwa, których warto przestrzegać. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Data publikacj: 24 kwietnia 2020 r.