Bankowość internetowa - krok 1: jak założyć konto internetowe? - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Bankowość internetowa - krok 1: jak założyć konto internetowe?

Konto internetowe jest współcześnie najwygodniejszą formą bankowości. Dzięki niemu możesz m.in. opłacać rachunki, robić zakupy w internecie i sprawdzać stan swojego konta, kiedy tylko masz na to ochotę. I to wszystko w kapciach, nie wychodząc z domu. Bankowość online jest też tańszą alternatywą dla tradycyjnych kont, obsługiwanych przez doradców w oddziałach. Nic więc dziwnego, że zyskuje coraz więcej zwolenników, zarówno wśród młodych, jak i seniorów.

Jak założyć konto internetowe?

Większość banków oferuje dwie opcje: założenie konta w placówce lub przez internet. Choć pomoc konsultanta, który będzie siedział po drugiej stronie biurka może być dużym ułatwieniem, to warto wiedzieć, że banki uprościły procedury związane z samodzielnym zakładaniem konta online.

Zanim wybierzesz się do oddziału, sugerujemy zapoznać się z formalnościami, jakim należy sprostać, aby utworzyć swój rachunek przez internet. Być może stwierdzisz, że wygodniej będzie Ci wszystko załatwić w domowych pieleszach?

Otwarcie konta przez internet

Można to zrobić na kilka sposobów, zależnie od banku. W każdym z przypadków, zacznij od wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej wybranego banku. Dane, które będą do tego potrzebne, to najczęściej te z dowodu osobistego oraz adres zamieszkania i numer telefonu.

Następnie bank będzie od Ciebie oczekiwał potwierdzenia, że dane, które podajesz są zgodne z prawdą. Jest kilka opcji, by to zweryfikować. Jedna z najpopularniejszych to wizyta kuriera. Powinien się on zjawić u Ciebie w ciągu 2-3 dni roboczych po wypełnieniu formularza, wraz z umową, którą podpiszesz w jego obecności. Kurier sprawdzi wtedy Twój dowód osobisty, a później przekaże podpisaną umowę do banku.

Ciekawą metodą potwierdzenia tożsamości, jest wprowadzona przez Bank Pekao S.A. opcja zrobienia sobie „selfie”, a więc samodzielnego zdjęcia swojej twarzy, wykonanego za pomocą przedniej kamerki telefonu komórkowego. Jak to działa?

Instalujesz w swoim telefonie aplikację mobilną PeoPay i wypełniasz formularz. Następnie, jeśli zaznaczysz opcję weryfikacji tożsamości: „Selfie i zdjęcie dowodu osobistego”, zostaniesz poproszony o zrobienie i przesłanie zdjęcia dowodu osobistego, a następnie kilku zdjęć swojej twarzy, zgodnie z instrukcjami, które pojawią się na ekranie. Na tej podstawie bank zweryfikuje Twoją tożsamość i otworzy rachunek. Przy okazji pomyśl, jak zaskoczyłbyś swojego wnuka, opanowując w ten sposób sztukę robienia „selfie” do perfekcji!

Zobacz też, jak prosto można otworzyć konto w banku bez wychodzenia z domu, dzięki zrobieniu “selfi” i do tego zyskać 200 zł. https://www.pekao.com.pl/konto/

Niektóre banki pozwalają również na sprawdzenie Twoich danych poprzez przelew z innego konta internetowego, które już należy do Ciebie. W tym celu wybierz przelew weryfikacyjny jako sposób na potwierdzenie Twoich danych. Taki przelew polega na przekazaniu małej kwoty, np. 1 zł, na wskazany numer konta. Posłuży on tylko porównaniu danych z Twojego aktualnego rachunku z tymi, które podajesz w nowym formularzu. Kwota zostanie Ci zwrócona.

Założenie konta w oddziale banku

Jeśli zdecydujesz się założyć konto w oddziale banku, spróbuj umówić się z konsultantem na konkretną godzinę. Jest to często możliwe na stronie internetowej banku. Dzięki temu unikniesz kolejek i zaoszczędzisz czas.

Dodatkowo, wypełnij formularz online, jeszcze przed wizytą w placówce. Gdy już spotkasz się z doradcą, będziesz mógł tylko przeczytać i podpisać przygotowaną wcześniej umowę. Nie zapomnij wziąć ze sobą dokumentu tożsamości - będzie on niezbędny, by otworzyć nowe konto w placówce.


Masz już konto? Przenieś je do internetu!

Być może korzystasz już z tradycyjnej bankowości i posiadasz rachunek osobisty. Jeśli chcesz uzyskać do niego dostęp przez internet i móc korzystać z niego przez bankowość elektroniczną możesz poinformować o tym swojego doradcę lub konsultanta infolinii, którzy pomogą Ci uzyskać dostęp do Twojego konta online. O tym jak zrobić to przez telefon przeczytasz tutaj. Chcesz iść krok dalej i zacząć korzystać z płatności bezgotówkowych? Przez infolinię możesz również w prosty sposób zamówić kartę debetową do swojego rachunku. Więcej przeczytasz o tym tutaj.


Jakie informacje znajdę w swoim profilu?

Po utworzeniu konta, otrzymasz dane do logowania - numer klienta i hasło. By sprawdzić lub aktualizować informacje, które podałeś podczas rejestracji swojego konta, sprawdź zakładkę „Mój profil”, lub „Moje dane”, w zależności od banku, z którego usług korzystasz. Zobaczysz tam swoje dane teleadresowe oraz numer i serię dowodu osobistego.

Założenie konta internetowego nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Warto poświęcić chwilę na wypełnienie wszystkich formalności, by móc cieszyć się korzyściami, jakie niesie ze sobą bankowość online - od bezpiecznych zakupów przez internet po analizę finansów i lepsze planowanie domowego budżetu. Chcesz się dowiedzieć, jak korzystać ze wszystkich możliwości rachunku internetowego? Przeczytaj o tym tutaj.


Data publikacj: 7 kwietnia 2020 r.

← powrót

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję