Bankowość internetowa - krok 2: Jak korzystać z konta internetowego? - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Bankowość internetowa - krok 2: Jak korzystać z konta internetowego?

Słyszałeś o tym, że konto internetowe pozwoli Ci wykonać wiele bankowych operacji za pomocą własnego komputera, bez wychodzenia z domu. Wszystko brzmi wspaniale, ale jak wygląda w praktyce?
Przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym zaczniesz samodzielnie realizować przelewy bankowe, zaplanujesz automatyczne wykonywanie płatności, które powtarzasz co miesiąc i dowiesz się, jak zarządzać swoimi kartami płatniczymi.
 

Jak wykonać przelew bankowy online?

Przelew online to dużo wygodniejszy sposób płatności niż wypełnianie tradycyjnego druku na pobliskiej poczcie. W większości banków jest on też darmowy. Żeby opłacić swoje rachunki lub zakupy przez internet, potrzebujesz przede wszystkim własnego konta internetowego i komputera, telefonu lub tabletu. O tym, jak założyć takie konto, pisaliśmy tutaj.

Gdy zalogujesz się do konta, znajdź zakładkę lub przycisk, który będzie nawiązywał do przelewu lub płatności: „Wykonaj przelew”, „Przelew zwykły”, „Płatności” - to niektóre z przykładów, jak to sformułowanie może brzmieć w Twoim banku.

Po kliknięciu, zostaniesz przeniesiony do formularza, przypominającego druczek, który pewnie wielokrotnie wypełniałeś na poczcie. Wpisz w nim nazwę odbiorcy, jego numer konta, odpowiednią kwotę i tytuł przelewu. Kliknij „Wyślij przelew”.

W kolejnym oknie pojawi się podsumowanie przelewu. Sprawdź wszystkie pola i jeśli się zgadzają - potwierdź przelew, wpisując kod, który właśnie dostałeś SMS’em lub autoryzację w aplikacji mobilnej (w zależności od tego, jaką opcję potwierdzenia przelewu wybrałeś).

To wszystko. Twój przelew jest już w drodze do odbiorcy!

Zlecenie stałe - co to takiego?

Czynsz albo rata kredytu na nowy telewizor to opłaty, które co miesiąc są dokładnie takie same. Czy w takim razie musisz co miesiąc o nich pamiętać i żmudnie wykonywać taki sam przelew? Na szczęście nie. Wystarczy, że raz je zaplanujesz, określisz ich częstotliwość, a system będzie regularnie przekazywał tę płatność do odbiorcy. To są właśnie zlecenia stałe, które możesz znaleźć w swoim panelu płatności.

Jak taką cykliczną płatność ustawić na swoim koncie?

Znajdź typ płatności, którego nazwa nawiązuje do „Zlecenia stałego” lub „Płatności cyklicznej”. Po kliknięciu w odpowiedni przycisk, zostaniesz przekierowany do formularza, w którym będziesz mógł określić: odbiorcę, jego numer konta, kwotę i częstotliwość danej płatności (np. 15. dzień każdego miesiąca). Dobrze, by data ta była ustawiona na dzień lub dwa przed wymaganą płatnością. Wtedy na pewno pieniądze dotrą do Twojego odbiorcy na czas.

Ustawienie zlecenia stałego będziesz musiał potwierdzić tak samo jak przelew jednorazowy - kodem otrzymanym przez SMS lub z karty haseł jednorazowych.

Zapoznaj się z Przewodnikiem po Pekao24 oraz pobierz prosty samouczek do korzystania z  aplikacji PeoPay.

Obsługa karty płatniczej

Jeśli chcesz coś zmienić w związku z kartą wydaną do Twojego konta, nie musisz już dzwonić na infolinię ani iść osobiście do placówki banku. W odpowiednim miejscu w swoim internetowym profilu, będziesz w stanie wykonać następujące operacje:

  • zamówić kartę debetową lub kredytową, przypisaną do Twojego konta,
  • zablokować kartę w przypadku jej kradzieży lub zgubienia,
  • zwiększyć lub zmniejszyć limit, przypisany do karty,
  • sprawdzić wszystkie operacje, wykonane Twoją kartą,
  • poprzez bankowość internetową możesz też aktywować nową kartę przed pierwszym użyciem i nadać jej kod PIN. Przeczytasz o tym tutaj.

Te podstawowe funkcje Twojego konta w znacznym stopniu ułatwią Ci zarządzanie Twoimi płatnościami. Wysyłanie przelewu zarówno do instytucji, jak i do najbliższych nigdy nie było prostsze, prawda? Ale Twoje konto online może Ci pomóc także w innych kwestiach, np. w analizowaniu finansów i planowaniu domowego budżetu. Chcesz się dowiedzieć, jak? Przeczytasz o tym tutaj.


Data publikacj: 7 kwietnia 2020 r.

← powrót

 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję