Płatności internetowe - którą z opcji wybrać? - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Płatności internetowe - którą z opcji wybrać?

Chcesz opłacić rachunki albo zapłacić za zakupy, nie wychodząc z domu? Jeśli posiadasz konto internetowe, to jest to możliwe! Możesz nawet wykonać taką płatność na kilka różnych sposobów. Zastanawiasz się, jakie to są metody i czym się od siebie różnią?

Przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych płatności online, dzięki któremu będziesz mógł wybrać najwygodniejszą opcję dla siebie, zależnie od okoliczności.

  1. Przelew pay-by-link
    To po prostu szybki przelew online, który jest dostępną opcją płatności w większości sklepów internetowych. Po wybraniu artykułów lub usługi i zatwierdzeniu zamówienia (zwykle dzieje się to, gdy klikniesz w przycisk „zapłać”), pojawi się strona z logami różnych banków. Wybierz ten, w którym masz założone swoje konto internetowe i postępuj zgodnie z instrukcjami.
    Zalety:
    Automatyczne wypełnienie formularza przelewu (nie musisz tracić czasu na wypełnianie wszystkich pól) i szybka informacja o płatności - odbiorca otrzyma ją w kilka minut i będzie mógł zacząć realizować zamówienie. Jeśli zamawiasz produkt elektroniczny, np. bilet lub e-book, będzie on dostępny już po chwili!
     
  2. Płatność kartą (kredytową, debetową lub przedpłaconą)
    Alternatywa dla szybkich przelewów. By skorzystać z tej opcji, musisz jednak wpisać sporo danych – numer karty, numer CVV/CVC (trzycyfrowy, znajdujący się na rewersie karty, obok pola na podpis), datę ważności karty a także imię i nazwisko posiadacza.
    Zalety:
    Po wpisaniu wszystkich danych, transakcja przebiega szybko – zwykle po maksymalnie kilku minutach sprzedawca dostanie Twoje pieniądze. Dużym plusem płatności kartą jest możliwość skorzystania z procedury reklamacyjnej w Twoim banku, czyli tzw. „charge back”. Jeśli transakcja nie spełni Twoich oczekiwań, a sprzedawca nie będzie chciał przyjąć reklamacji, możesz zwrócić się o refundację do swojego banku.
     
  3. Zwykły przelew internetowy
    W odróżnieniu od szybkiego przelewu opisanego powyżej, nie potrzebujesz do jego wykonania żadnego linka. Po prostu logujesz się do swojego konta internetowego, wybierasz “Przelew zwykły” jako opcję płatności i wpisujesz samodzielnie dane we wszystkie wymagane pola (dane odbiorcy, jego numer konta, tytuł przelewu itd.), a później potwierdzasz płatność.
    Zalety:
    Zwykły przelew sprawdzi się do przekazywania środków najbliższym lub opłacania rachunków - a więc wykonywania wszystkich transakcji, które nie mogą być wygenerowane automatycznie. Jedyne, czego potrzebujesz do wykonania przelewu, to dane odbiorcy oraz zautoryzowanie transakcji.
     
  4. Zlecenie stałe
    Inną opcją przelewu internetowego jest zlecenie stałe, które będzie wykonywane automatycznie przez bank tak często, jak to ustawisz. Czyli np. co miesiąc. To świetne rozwiązanie dla comiesięcznych kosztów, takich jak czynsz czy abonament za telefon lub internet.
    Zalety:
    Już nigdy nie zapomnisz o opłaceniu rachunków!
     

Z której metody płatności online najlepiej korzystać?

Wszystko zależy od sytuacji. Szybki przelew, płatność kartą są dobrymi rozwiązaniami w przypadku zakupów online, jeśli zależy Ci na czasie.
Szybki przelew lub płatność kartą sprawdzą się lepiej, gdy płacisz za usługę abonamentową (np. dostęp do jednej z platform „wideo na żądanie”), ale nie jesteś pewien, czy będziesz chciał z niej korzystać w przyszłym miesiącu. Jeśli w tym przypadku podasz dane swojej karty, to gdy z danej usługi zapomnisz zrezygnować w odpowiednim momencie, zostaniesz obciążony automatycznie kwotą za kolejny miesiąc.
Zwykły przelew internetowy sprawdzi się świetnie do przekazywania pieniędzy bliskim lub opłacania rachunków. W przypadku comiesięcznych płatności o takiej samej kwocie (jak czynsz czy internet) - pomyśl o ustawieniu zlecenia stałego.


Data publikacj: 7 kwietnia 2020 r.

← powrót

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję