Jak założyć PUE ZUS? - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 
Jak założyć PUE ZUS?

Platforma Usług Elektronicznych ZUS to udostępniana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych strona internetowa, która umożliwia użytkownikom załatwienie wielu spraw bez konieczności wychodzenia z domu. PUE ZUS stworzony został z myślą o osobach ubezpieczonych, płatnikach składek oraz świadczeniobiorcach. Konto w PUE ZUS może przydać się więc każdemu z nas. Jakie daje możliwości oraz jak je założyć? Podpowiadamy.

PUE ZUS – jakie daje możliwości?

Platforma Usług Elektronicznych ZUS daje spore pole manewru i pozwala zaoszczędzić czas. Bez wychodzenia z domu możesz między innymi szybko przekazać dokumenty ubezpieczeniowe, mieć wgląd w swoje dane gromadzone przez ZUS, składać wnioski, pobierać potrzebne ci dokumenty oraz umówić się na wizytę w placówce ZUS, dzięki czemu unikniesz konieczności stania w kolejkach.

PUE ZUS to niezwykle przydatne narzędzie, które ułatwia życie przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy z racji prowadzenia działalności znacznie częściej kontaktują się z ZUS-em. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, byś korzystał z platformy jako osoba prywatna.

Jak zarejestrować konto na PUE?

Rejestracja konta na PUE ZUS jest szybka i prosta. Aby ją wykonać, wejdź na stronę www.zus.pl i wybierz opcję „Zarejestruj się”. Znajdziesz ją na górze strony, zaraz obok logo ZUS. Kliknięcie przekieruje cię na stronę, na której dokonujesz wyboru sposobu rejestracji. Masz możliwość wyboru platformy dla osób prywatnych, dla przedsiębiorców oraz firm. Po wyborze odpowiedniego sposobu rejestracji zostaniesz poproszony o wypełnienie prostego formularza. Podać w nim należy informacje takie jak imię, nazwisko, data urodzenia, numer telefonu komórkowego oraz adres poczty e-mail. Musisz również ustalić hasło, którego będziesz używał podczas logowania się na platformę. Co ważne, hasło to musi składać się z minimum 8 znaków, wśród których znaleźć powinny się małe i wielkie litery, cyfry oraz znaki specjalne.

Jak możesz potwierdzić swoją tożsamość?

Aby korzystać z konta PUE ZUS, musisz również potwierdzić swoją tożsamość. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Niektóre z nich nie wymagają od ciebie wychodzenia z domu. Pierwszym z nich jest wykorzystanie Profilu Zaufanego. Wniosek o jego założenie znajdziesz w bankowości elektronicznej. Większość banków posiada taką opcję, a jedna z najbardziej przyjaznych użytkownikowi dostępna jest na stronie Pekao24. Drugim rozwiązaniem jest po prostu zalogowanie się do banku – wystarczy, że na stronie ZUS-u klikniesz ikonkę swojego banku. System sam przekieruje cię na stronę logowania bankowości elektronicznej. Zaloguj się tak jak zawsze, a bank automatycznie potwierdzi twoją tożsamość. Następnie na adres e-mail otrzymasz wiadomość, w której znajdzie się login. Za pomocą jego oraz wymyślonego przez siebie hasła będziesz mógł logować się do PUE ZUS.

Podsumowując, konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS to spore udogodnienie i oszczędność czasu. Dzięki możliwości wykorzystania bankowości elektronicznej możesz zarejestrować je bez wychodzenia z domu. Warto to zrobić, by znacznie szybciej załatwiać swoje sprawy związane z ZUS. Rejestracja konta jest bowiem prosta i intuicyjna, nie zajmie ci więc dużo czasu.
 
Data publikacj: 30 kwietnia 2020 r.
← powrót

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję