Profil Zaufany

Załóż Profil Zaufany przez Pekao24 i załatwiaj sprawy urzędowe.

Wygoda Ty decydujesz, kiedy wypełniasz wniosek do danego urzędu
Oszczędność czasu nie tracisz czasu na wizytę w urzędzie, oczekiwanie w kolejce i dojazd
Dostęp do różnych placówek administracji publicznej możesz załatwić dziesiątki różnych spraw w urzędach działających w Twojej okolicy i w całej Polsce

Załóż Profil Zaufany przez Pekao24

Zaloguj się

Profil Zaufany pomoże Ci załatwić wybrane sprawy urzędowe online. Aby skorzystać z Profilu Zaufanego potrzebujesz najpierw bankową tożsamość PekaoID (środek identyfikacji elektronicznej), którą utworzysz bezpłatnie, korzystając z bankowości elektronicznej Pekao24.

Jakie sprawy możesz załatwić on-line:

  • Zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19, sprawdzić swoje e-recepty, e-zwolnienia i e-skierowania w serwisie pacjent.gov.pl (Internetowe Konto Pacjenta)
  • Sprawdzić i złożyć dokumenty rozliczeniowe w Urzędzie Skarbowym
  • Zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Sprawdzić swoje punkty karne
  • Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: świadczenia rodzicielskie, Świadczenie z Funduszu Alimentacyjnego
  • Złożyć i sprawdzić dokumenty w ZUS np. sprawdzić wysokość składki odprowadzanej przez ZUS do  OFE, obliczyć prognozowaną wysokość emerytury 
  • Zgłosić sprzedaż samochodu
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Złożyć wniosek o dowód osobisty dla siebie lub dziecka
  • Złożyć wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny 
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego 
  • Złożyć deklarację na podatek od nieruchomości 
  • Złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej 
Jak założyć Profil Zaufany z wykorzystaniem Pekao24

Jeśli rachunek w Banku Pekao S.A. został otwarty zdalnie (przez internet lub telefonicznie), to przed złożeniem wniosku o Profil Zaufany zapraszamy Cię do dowolnej placówki naszego banku w celu przedstawienia naszemu pracownikowi Twojego dokumentu tożsamości. 

Jeśli masz już dostęp do konta w bankowości elektronicznej Pekao24 i przedstawiłeś w naszej placówce swój dokument tożsamości:

  • możesz w serwisie e-urzędu, wybrać logowanie za pomocą bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. i następnie utworzyć bankowe  PekaoID oraz Profil Zaufany

lub

  • kliknij pz.gov.pl , wybierz opcję uzyskania Profilu Zaufanego za pomocą banku, wybierz Bank Pekao S.A. i zaloguj się do Pekao24, a następnie złóż wniosek o wydanie PekaoID i Profilu Zaufanego.

Nie masz konta w Banku Pekao S.A.? Złóż wniosek o konto

Krok 1:

Na stronie rejestracji Profilu Zaufanego, wybierz Bank lub inny dostawca tożsamości, a następnie kliknij ikonę Banku Pekao S.A. (z Żubrem).

Krok 2:

Zaloguj się do serwisu Pekao24 podając swój login i hasło.

Krok 3:

Jeśli nie masz PekaoID, utworzymy go dla Ciebie, a następnie zalogujemy do rządowego serwisu pz.gov.pl. Jeżeli posiadasz już PekaoID, wykonamy tylko proces identyfikacji elektronicznej (logowania) do pz.gov.pl.

Krok 4:

W serwisie pz.gov.pl wprowadzasz swoją unikalną Nazwę użytkownika, zaznaczasz oświadczenie i wybierasz Zarejestruj się.

Krok 5:

Zaakceptuj operację Utworzenia Profilu Zaufanego kodem SMS lub aplikacją mobilną PeoPay. Na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie wykonanej operacji.

Jak przedłużyć Profil Zaufany?

  1. Wejdź na stronę https://pz.gov.pl, kliknij w prawym, górnym rogu Zaloguj się, a następnie wybierz Zaloguj się przy pomocy banku lub innego dostawcy i kliknij logo Banku Pekao S.A.  
  2. Zaloguj się swoim nr CIS i hasłem 
  3. Następnie wybierz Mój Profil zaufany i skorzystaj z opcji Przedłuż ważność.
  4. Potwierdź operację kodem SMS, który dostaniesz od serwisu pz.gov.pl, a następnie zaakceptuj dyspozycję w serwisie internetowym Pekao24 za pomocą używanej przez Ciebie metody autoryzacji, tj. kodem SMS  lub aplikacją mobilną PeoPay.

Co to jest Profil Zaufany?

Profil Zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania swojej tożsamości w systemach elektronicznych administracji publicznej oraz umożliwia złożenie elektronicznego podpisu zaufanego. Pozwala na elektroniczne podpisywanie i składanie wybranych wniosków, podań, deklaracji drogą elektroniczną bez wizyty w urzędzie lub na poczcie.

Profilem Zaufanym można potwierdzać swoją tożsamość również w sprawach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.  
Profil Zaufany założysz za pomocą usługi  serwisu internetowego Pekao24 z wykorzystaniem PekaoID.
 

Jak działa Profil Zaufany?

  1. Na stronie e-urzędu wbierz usługę, która Cię interesuje.
  2. Wybierz logowanie za pomocą Profilu Zaufanego, a następnie logo naszego banku.
  3. Po zalogowaniu do serwisu Pekao24 i potwierdzeniu dyspozycji za pomocą kodu SMS lub aplikacji mobilnej PeoPay, automatycznie wracasz na stronę urzędu, gdzie sprawdzisz status swojej sprawy lub wypełnisz wniosek (np. o dowód osobisty).
  4. Jeżeli wysyłasz wniosek, podanie, pismo do urzędu podpisujesz je podpisem zaufanym, czyli potwierdzasz swój podpis za pomocą kodu SMS lub aplikacji PeoPay.

 

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję