Elektroniczna skrzynka pocztowa - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Elektroniczna skrzynka pocztowa (e-mail) - jak ją założyć i z niej korzystać?

Poczta elektroniczna to jedna z podstawowych usług oferowanych w sieci. Dzięki niej możesz odbierać i wysyłać wiadomości do bliskich osób, a także otrzymywać faktury czy kontaktować się np. z urzędami. Aby mieć taką możliwość musisz jednak posiadać własną skrzynkę pocztową. Jak ją założyć i z niej korzystać? Odpowiadamy na to pytanie.

Co warto wiedzieć o poczcie e-mail?

Elektroniczne skrzynki pocztowe to jedna z pierwszych usług, z jakiej mogli korzystać internauci. Powstały w latach 60. ubiegłego wieku. W Polsce pierwsi internauci zaczęli używać poczty e-mail w roku 1990. Obecnie własną skrzynkę pocztową ma co drugi Polak. Dzięki niej możemy wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe, ale również przesyłać różnego rodzaju pliki, takie jak dokumenty czy grafiki i zdjęcia. Co ważne, adres e-mail jest nam potrzebny nie tylko do wysyłania i odbierania wiadomości, ale również do zakładania kont na wielu portalach społecznościowych oraz w sklepach internetowych. Jest więc czymś, co powinna mieć każda osoba, która chce korzystać z internetu.

Jak założyć e-mail?

Aby założyć własną elektroniczną skrzynkę pocztową, musisz wybrać jednego z usługodawców, którzy dają taką możliwość. Wśród nich wymienić możemy między innymi Google oraz portale takie jak Onet, O2, Interia, czy Wirtualna Polska. Po kliknięciu ikonki listu, który znajduje się na tych stronach, zostaniesz przekierowany do strony logowania. Znajdź na niej napis „Załóż konto” – kliknij go. Przed twoimi oczami pojawi się prosty formularz, który należy wypełnić. Podać w nim musisz kilka informacji, takich jak własny login (będzie on również twoim adresem e-mail, możesz więc użyć np. swojego imienia i nazwiska), hasło (dobrze jeśli składa się z liter i cyfr) oraz płeć i data urodzenia. Po uzupełnieniu wszystkich rubryk formularza pozostaje ci jedynie zaakceptować regulamin dostawcy poczty i utworzyć konto. Gotowe!

Jak wysłać wiadomość?

Gdy posiadasz już własną elektroniczną skrzynkę pocztową, możesz zacząć wysyłać wiadomości. W jaki sposób to zrobić? W zależności od tego, jakiego dostawcę poczty wybrałeś, na stronie swojej skrzynki znajdziesz przycisk z napisem „Napisz” lub „Utwórz wiadomość”. Klikając w niego, zostaniesz przeniesiony do okna umożliwiającego napisanie wiadomości. W polu „Do” wpisz adres e-mail osoby, do której zamierzasz wysłać wiadomość. Następnie wpisz temat wiadomości, czyli składający się z kilku słów opis tego, czego dotyczy twój e-mail. W największym oknie widocznym na stronie piszesz pełną treść wiadomości. Wybierając ikonkę przypominającą spinacz lub napis „dodaj załącznik”, do swojego listu możesz dołączyć dokumenty lub zdjęcia. Gdy wiadomość będzie gotowa, wystarczy kliknąć ikonkę lub napis „wyślij”. Właśnie znalazła się ona u adresata.

Jak widzisz, założenie własnej elektronicznej skrzynki pocztowej może ułatwić ci wiele codziennych spraw i umożliwić kontakt z innymi. Na szczęście założenie własnego maila nie jest zadaniem trudnym, nie zajmie ci również dużo czasu. Warto więc dołączyć do grona osób, które korzystają z tej praktycznej usługi. Tym bardziej, że podając swój adres e-mail bankom lub urzędom, będziesz mógł się z nimi komunikować za pośrednictwem maila, bez konieczności otrzymywania listów pocztą tradycyjną.

 

Data publikacji: kwiecień 2024


← powrót