Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta?

Internetowe Konto Pacjenta (w skrócie IKP), to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu jako pacjent możesz korzystać z wielu udogodnień oraz mieć dostęp do swojej historii leczenia. Założenie konta pacjenta nie jest trudne i nie zajmie ci wiele czasu. Podpowiadamy jak to zrobić.

Czym jest Internetowe Konto Pacjenta?

IKP to darmowa aplikacja Ministerstwa Zdrowia, która ma za zadanie ułatwienie pacjentom dostępu do swojej historii leczenia, recept oraz skierowań. Osoby, które korzystają z IKP, mogą otrzymać receptę na leki bez wizyty w gabinecie (np. w przypadku powtórek leków lub po konsultacji telefonicznej). Internetowe Konto Pacjenta daje również możliwość wykupywania leków z recepty w różnych aptekach bez utraty refundacji.

Jakie informacje znajdziesz w IKP?

W IKP znajdziesz również wiele cennych informacji dotyczących twojego zdrowia i leczenia. Mowa tu między innymi o miejscach, w których możesz się leczyć, dokumentacji medycznej twojej oraz twoich bliskich (np. niepełnoletnich dzieci). Na stronie konta dostępne są również informacje na temat dawkowania leków, które przyjmujesz, dotyczące wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne, czy też deklaracje wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej.

Jak założyć konto?

Jeśli chcesz rozpocząć korzystanie z Internetowego Konta Pacjenta, musisz posiadać Profil Zaufany. Założysz go za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto bankowe i wybierzesz zakładkę „Wniosek o utworzenie Profilu Zaufanego”. To wcale nie jest trudne! Przykładowo w Banku Pekao S.A. przyjazny interfejs przeprowadzi cię przez wszystkie niezbędne kroki o czym możesz przeczytać tutaj.

Profil Zaufany możesz założyć również korzystając ze strony www.pz.gov.pl i potwierdzając wniosek w wybranym przez ciebie urzędzie. Masz na to wówczas 14 dni od momentu złożenia wniosku. Niemniej jednak jest to rozwiązanie bardziej czasochłonne i wymagające od ciebie wizyty w odpowiednim urzędzie.

Gdy posiadasz już Profil Zaufany, możesz przejść do założenia IKP. W tym celu odwiedź stronę www.pacjent.gov.pl i wybierz niebieską ramkę z napisem „Zaloguj się”. Pojawią się wówczas trzy sposoby logowania. Wybierz opcję „Profil Zaufany”, a następnie podaj swoją nazwę użytkownika oraz hasło. Po zalogowaniu możesz korzystać ze swojego konta pacjenta.

Upoważnij bliskich

Posiadając Internetowe Konto Pacjenta, nie musisz korzystać z niego samodzielnie. Jeśli chcesz, by bliskie osoby mogły np. wykupić twoją receptę czy zapoznać się z historią zlecenia, możesz ich upoważnić. Aby to zrobić, wystarczy zalogować się do IKP w sposób, który opisujemy powyżej. Następnie wybierz znajdującą się u góry zakładkę „Uprawnienia”. Na dole strony internetowej znajdziesz wówczas niebieską ramkę z napisem „Dodaj pełnomocnika”. Po kliknięciu w nią system poprosi cię o podanie nazwiska oraz numeru PESEL osoby, którą chcesz upoważnić. Pamiętaj, że osoba, której nadajesz pełnomocnictwo, również musi posiadać aktywne Internetowe Konto Pacjenta.

Internetowe Konto Pacjenta to spore ułatwienie, dzięki któremu możesz wygodnie korzystać z e-recept i e-skierowań, a także mieć dostęp do historii swojego leczenia. Jest więc narzędziem, z którego warto korzystać.

 

Data publikacji: wrzesień 2024

← powrót