Jak zrobić zakupy przez internet - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Jak zrobić zakupy przez internet?

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Pozwalają oszczędzać czas, bo możesz zamawiać wszystko, czego potrzebujesz, siedząc na swojej kanapie. Nie martwisz się o transport zakupionych produktów - przywiezie je kurier. Najczęściej zakupy online są też tańsze niż tradycyjne. Zastanawiasz się dlaczego? Nie ma w tym nic podejrzanego. Prowadzenie sklepu internetowego po prostu kosztuje mniej niż stacjonarna działalność.

Chcesz zacząć korzystać z możliwości zakupów przez internet, bez konieczności osobistej wizyty w sklepie? Zobacz, jak krok po kroku złożyć swoje pierwsze zamówienie.

Jak wybrać sklep internetowy?

Jeśli nie jesteś pewien z usług jakiego sklepu skorzystać, przydatna będzie wyszukiwarka, taka jak Ceneo. Dzięki niej porównasz ceny tego samego produktu w różnych sklepach, a także sprawdzisz opinie internautów o konkretnym sklepie.

Wystarczy, że wejdziesz na stronę np. ceneo.pl czy skąpiec.pl i wpiszesz w wyszukiwarce artykuł, który chcesz kupić, a następnie przejrzysz listę, która się pojawi.

Jeżeli natomiast wybrałeś już sklep, w którym chcesz zrobić zakupy, ale zastanawiasz się, czy to dobry wybór - możesz go sprawdzić np. w portalu opineo.pl. Wpisując nazwę sklepu w wyszukiwarce, dostaniesz listę opinii użytkowników, którzy zrobili już zakupy przed Tobą. W ten sposób upewnisz się, czy zamówienie spełni Twoje oczekiwania.
 

Wyszukaj produkty i dodawaj je do wirtualnego koszyka

Jesteś na stronie internetowej sklepu, ale nie widzisz produktu, którego szukasz? Użyj wyszukiwarki. Znajduje się ona zwykle w widocznym miejscu - to pasek z miejscem na wpisanie nazwy artykułu, często z ikoną lupki. Po kliknięciu “wyszukaj”, pojawi się lista towarów, które najlepiej pasują do wpisanej przez Ciebie frazy.

Po kliknięciu w wybrany produkt, oprócz ceny, zobaczysz też dokładny jego opis, a często także opinie innych klientów. Niektóre sklepy pozwalają na porównywanie ze sobą podobnych produktów. To może ułatwić Twoją decyzję, jeśli nie jesteś w pełni przekonany do swojego wyboru.

Gdy zdecydujesz się na konkretny artykuł kliknij na przycisk, dzięki któremu dodasz go do wirtualnego koszyka. Zostanie on dodany do Twojego zamówienia, a Ty będziesz mógł kontynuować swoje zakupy.
 

Potwierdź złożenie zamówienia i czekaj na dostawę

Jeśli dodałeś już wszystkie produkty, przejdź do swojego wirtualnego koszyka. Zrobisz to klikając na nazwę “Koszyk” lub odpowiadającą jej ikonę, najczęściej w prawym górnym rogu strony. Zobaczysz wszystkie artykuły, które wybrałeś. Pomyliłeś się? Nic się nie stało. Możesz jeszcze edytować zamówienie, zmieniając liczbę artykułów. Chcesz z jakiegoś zrezygnować? Po prostu wpisz “0” lub usuń dany produkt z koszyka.

Gdy potwierdzisz zamówienie, zostaniesz poproszony o podanie swojego adresu, wybór rodzaju dostawy (zwykle to dowóz przez kuriera, odbiór z paczkomatu lub z Kiosku Ruchu), zaakceptowanie regulaminu sklepu oraz wybór formy płatności (o tym przeczytasz więcej tutaj: 
Jak zapłacić za zakupy w internecie? Opis dostępnych możliwości.

Po zakończeniu zakupów, dostaniesz potwierdzenie na swojego maila. Będzie tam też informacja o spodziewanej dacie dostawy - ta jednak może ulec niewielkiej zmianie. Sklep prawdopodobnie będzie Cię informował o kolejnych etapach realizacji zamówienia, a Ty możesz spokojnie czekać na swoje zakupy.


Nie jesteś zadowolony z zakupu?

Masz prawo do odstąpienia od umowy zakupu w ciągu 14 dni. Dokładne warunki znajdziesz w regulaminie każdego sklepu internetowego. Gdy coś jest niejasne - zawsze możesz napisać e-mail do sklepu i dowiedzieć się, jak to dokładnie u nich wygląda, by cały proces przebiegł szybko i bezboleśnie. Pamiętaj, że zakupy przez internet są bezpieczne przy zachowaniu podstawowych zasad ostrożności.


Sprawdź też, jakimi sposobami możesz płacić w internecie oraz czym one się różnią: https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna/formy-placenia-w-internecie.html


Korzystasz z karty Mastercard? Zbieraj punkty i odbieraj nagrody!


Zapisz się do programu Mastercard® Bezcenne® Chwile i zyskuj 2x więcej punktów płacąc kartą nawet za zakupy w internecie. Zebrane punkty możesz wymienić na nagrody np. akcesoria domowe, doładowanie telefonu czy vouchery na zakupy. Więcej o programie możesz przeczytać na bezcennechwile.pl
 

Jesteś klientem Banku Pekao S.A.? Korzystaj z rabatów!

Rób zakupy #bezwychodzeniazdomu z rabatami do -30% u wybranych partnerów programu Galeria Rabatów. Znajdziesz wśród nich m.in. rabaty Telepizzy do -50%; Świata Książki -25%, czy Merlin.pl -5%
Dowiedz się o więcej o programie Galeria Rabatów.

 

Masz pytanie?
Zadzwoń do nas!
Nasza infolinia jest dostępna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
48 (22) 59 12 232
801 365 365
(koszt połączeń wg taryfy operatora)

 


Data publikacj: 7 kwietnia 2020 r.

← powrót

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję