Płatności w internecie

Przelew elektroniczny
Płacenie ze skanowaniem kodu QR
Płatność kartą
Masterpass od Mastercard
Zakupy i płatność telefonem
PayU Express
PayPal
Przelew z konta

Jak mogę płacić w internecie:

Przelew elektroniczny w sklepie internetowym

Po dodaniu zakupów do koszyka w sklepie internetowym, klikasz Zapłać/Kupuj i wybierasz płatność z Bankiem Pekao S.A. Po przekierowaniu na stronę banku logujesz się do serwisu internetowego Pekao24. Po zalogowaniu zobaczysz formularz przelewu automatycznie wypełniony danymi odbiorcy. Sprawdzasz dane przelewu i zatwierdzasz go tak, jak każdy inny przelew, który zlecasz. Sprawdzasz dane przelewu i zatwierdzasz go tak, jak każdy inny przelew, który zlecasz, a sprzedawca natychmiast otrzymuje informację o płatności. W Banku Pekao S.A. usługa ta nazywa się Pekao24Przelew.

Przelewy elektroniczne obsługują firmy takie jak: PayU, Dotpay, PayByNet, Przelewy24, BlueMedia i inne - ich nazwę możesz zobaczyć na stronie sklepu internetowego w opisie form płatności elektronicznych.
 

Płacenie ze skanowaniem kodu QR

Jeszcze szybciej niż przelewem elektronicznym zapłacisz korzystając z bankowości mobilnej PeoPay. Po dodaniu zakupów do koszyka w sklepie internetowym, klikasz Zapłać/Kupuj i wybierasz płatność z Bankiem Pekao S.A. Zostaniesz przekierowany na stronę banku, gdzie zobaczysz kod QR, który zawiera zaszyfrowane wszystkie dane Twojej transakcji. Uruchom aplikację PeoPay na swoim telefonie, wybierz na kole niebieską opcję „skanuj i płać” i zeskanuj telefonem kod QR wyświetlony na ekranie. Na telefonie wyświetlą się szczegóły transakcji. Zatwierdź ją PINem lub biometrią (dla transakcji do 200zł) i zapłacone!

Pamiętaj, że płacąc za pomocą bankowości mobilnej PeoPay, możesz korzystać z rabatów w sklepach internetowych.
 

Płatność kartą

W większości sklepów internetowych możesz również płacić kartą kredytową lub kartą wydaną do konta. Pamiętaj, że płacić w internecie możesz każdą kartą Banku Pekao S.A. z logo Mastercard lub Visa.

Wybierając płatność kartą, upewnij się przed wypełnieniem formularza, że strona jest odpowiednio zabezpieczona, czyli jej adres zaczyna się od „https://” zamiast http:// a w pasku adresu lub w lewym, dolnym rogu strony pojawił się symbol zamkniętej kłódki.

W formularzu podajesz numer karty oraz datę jej ważności, a następnie kod CVV2/CVC2 czyli trzy cyfry, które znajdują się na odwrocie karty przy pasku podpisu. Twoja transakcja może być dodatkowo zabezpieczona mechanizmem zwanym 3D Secure – tzn. że po wypełnieniu formularza zostaniesz przekierowany do strony logowania do serwisu internetowego Pekao24, aby potwierdzić realizację płatności kodem jednorazowym np. SMSem.

Jeżeli za zakupy zapłacisz kartą kredytową Elastyczną, kwotę zakupu możesz rozłożyć na raty - samodzielnie w bankowości internetowej lub telefonicznie u konsultanta i u Doradcy w oddziale Banku.

Gdy zapłacisz kartą i z jakiegoś powodu usługa nie dojdzie do skutku lub będziesz z niej niezadowolony, a nie możesz dochodzić swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy, możesz skorzystać z procedury reklamacyjnej w banku.


Masterpass od Mastercard

Masterpass to rodzaj portfela elektronicznego, do którego podpina się karty płatnicze Mastercard. Podczas zakupów logujesz się do portfela Masterpass i zatwierdzasz operację ustanowionym wcześniej PINem, a płatność przebiega sprawniej i szybciej. Płatności Masterpass są już dostępne w większości sklepów internetowych w Polsce i na świecie.

Jeśli robisz zakupy w zagranicznych sklepach internetowych, płatności możesz dokonać nie tylko kartą płatniczą lub z rachunku walutowego, ale również za pośrednictwem bankowości mobilnej PeoPay. Wybierasz wówczas jako formę płatności Masterpass, na kolejnym ekranie PeoPay i dalej transakcja przebiega tak, jak każda inna płatność z PeoPay. Środki pobierane są z rachunku, który podpiąłeś do PeoPay.

 

Gdy kupujesz w telefonie - zapłać PeoPay

Jeżeli robisz zakupy na telefonie (na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej) i chcesz płacić szybko i wygodnie, korzystaj z bankowości mobilnej PeoPay. Płacąc PeoPay nie musisz logować się  do serwisu internetowego Pekao24 ani podawać danych karty.

Jak to działa? Wybierasz jako formę płatności "Bank Pekao SA" lub "Masterpass", a następnie klikasz "Zapłać z PeoPay". Na Twoim telefonie wyświetlą się szczegóły transakcji. Zatwierdź ją PINem lub biometrią (dla transakcji do 200zł) i zapłacone! Wracasz do sklepu, gdzie zobaczysz potwierdzenie realizacji transakcji. I już zapłacone!

 

Z PayU Express do 100 zł płacisz bez logowania

Podczas płatności na Allegro oraz w sklepach internetowych, które obsługuje PayU SA (PayU to jeden z dostawców usług przelewów elektronicznych) możesz skorzystać z usługi PayU Express. Dzięki niej płatność do kwoty 100 zł zatwierdzasz jednym kliknięciem bez logowania do serwisu internetowego Pekao24 czy aplikacji PeoPay.

Pamiętaj, że aby podczas zakupów korzystać z usługi PayU Express, musisz być zalogowany na Allegro (lub do PayU, gdy robisz zakupy w innym sklepie).

W każdym momencie możesz wyłączyć tę formę płatności logując się do serwisu bankowości internetowej Pekao24. Wejdź do zakładki „Usługi”, na bocznym menu wybierz „Płatności online - PayU Express” i zobaczysz ekran z listą rachunków powiązanych z usługą PayU Express.

 

PayPal

to usługi płatnicze realizowane przez przedsiębiorstwo amerykańskie PayPal. Możesz płacić kartą kredytową lub za pomocą konta PayPal, które zasilasz wcześniej przelewem. Dostęp do usług wymaga rejestracji w serwisie PayPay, podania imienia, nazwiska, adresu, e-maila, wskazania karty, która będzie obciążana lub rachunku bankowego, z którego będzie zasilane konto PayPay. Podczas płatności logujesz się do konta PayPal i zatwierdzasz transakcje ustanowionym hasłem, czyli nie logujesz się już do bankowości internetowej ani nie podajesz w sklepie internetowym danych karty kredytowej. Usługa PayPay jest przydatna, gdy płacisz obcą walutą w zagranicznych sklepach internetowych.

Pamiętaj jednak, że robiąc zakupy np. na Amazonie czy eBay możesz również korzystać z kart kredytowych Banku Pekao S.A. lub karty do konta.

Jeżeli za zakupy często płacisz w walucie, otwórz konto walutowe (zrobisz to sam logując się do serwisu internetowego Pekao24), zamów kartę wielowalutową i włączając usługę wymiany walut u doradcy w oddziale lub na infolinii. Będziesz wówczas mógł wymieniać waluty w serwisie internetowym po korzystniejszym kursie, a Twoja nowa karta wielowalutowa pobierze automatycznie środki z konta w tej walucie, w jakiej płacisz (dotyczy EUR, GBP, USD i CHF).

Przelew z konta

Za zakupy internetowe możesz także zapłacić wysyłając przelew do danego odbiorcy, jeśli przyjmuje on zapłatę w takiej właśnie formie. Wystarczy wpisać dane odbiorcy, numer rachunku oraz kwotę, a następnie zatwierdzić transakcję w sposób, który wybrałeś jako metodę autoryzacji transakcji, czyli np. kodem SMS.

 

 

Definicje usług reprezentatywnych znajdziesz tutaj.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązją polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności