Rozwinięciem czwartego filaru Strategii bizesowej Banku ("Odpowiedzialność") jest Strategia ESG "Odpowiedzialny Bank wspierający zrównoważony rozwój". Jest ona pierwszym dokumentem Banku Pekao regulującym kwestię jego odpowiedzialności za środowisko, otoczenie społeczne i zasady obowiązujące wewnątrz organizacji. Kluczowe zagadnienia zorganizowane zostały w postaci trzech filarów:
Nasze podejście do ESG
Nasza Strategia ESG
-
Filar "Środowisko"
-
Koncentruje się na zwiększeniu zaangażowania w finansowanie projektów zrównoważonych, wsparciu transformacji energetycznej i przejście na gospodarkę niskoemisyjną, a także na osiągnięciu własnej neutralności klimatycznej do roku 2030.
-
-
Filar "Zaangażowanie"
-
Określa działania Banku na rzecz zrównoważonego rozwoju społeczeństwa i gospodarki oraz dobrobytu. Jego cele koncentrują się na niesieniu pomocy, wyrównywaniu szans i zapobieganiu wykluczeniu, m.in. poprzez działalność charytatywną i wolontariat pracowniczy.
-
-
Filar "Ład"
-
Dotyczy naszej dbałości o najwyższe standardy ładu korporacyjnego: etyczne podejście do biznesu uwzględniające kwestie ESG oraz promocję rozwoju, różnorodności i równości pracowników w nowoczesnej, inkluzywnej organizacji.
-
Partnerstwa ESG
-
Razem dla Środowiska
-
5 maja 2021 roku Bank Pekao przystąpił do Partnerstwa na rzecz realizacji środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju "Razem dla Środowiska" we współpracy z Narodową Fundacją Ochrony Środowiska. Jest to deklaracja aktywnego wsparcia i wdrażania projektów na rzecz realizacji środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W jej ramach Bank, wraz z 21 innymi przedstawicielami biznesu, 16 września 2021 roku ogłosił swoje zobowiązania klimatyczne, tj.: ograczniczenie śladu węglowego do 2030 - osiągnięcie neutralności klimatycznej własnej (zakres 1. i 2. Protokołu GHG) i ograniczenie emisji CO2 w łańcuchu wartości (zakres 3. Protokołu GHG).
-
-
United Nations Global Compact
-
Potwierdzeniem długofalowego i kompleksowego podejścia na rzecz realizacji celów ESG było dołączenie przez Bank do inicjatywy ONZ - United Nations Global Compact 19 października 2021 roku. Członkostwo w UN Global Compact oznacza udział w największej światowej platformie korporacyjnych liderów zrównoważonego rozwoju, reprezentujących prawie każdy sektor biznesu. Bank potwierdził tym samym gotowość do działania na rzecz Agendy 2030 i włączenia 10 Zasad UN Global Compact do swoich strategii, zobowiązując się do stawiania sobie dalekosiężnych celów w wymiarze społecznym, gospodarczym i środowiskowym.
10 Zasad United Nations Global Compact
- Popieranie i przestrzeganie praw człowieka przez społeczność międzynarodową
- Efektywne przeciwdziałanie w sferze zatrudnienia
- Eliminacja wszelkich przypadków łamania praw człowieka przez firmę
- Prewencyjne podejście do środowiska naturalnego
- Poszanowanie wolności stowarzyszania się
- Podejmowanie inicjatyw mających na celu promowanie postawy odpowiedzialności ekologicznej
- Eliminacja wszelkich form pracy przymusowej
- Stosowanie i rozpowszechnianie przyjaznych środowisku technologii
- Zniesienie pracy dzieci
- Przeciwdziałanie korupcji we wszystkich formach, w tym wymuszeniom i łapówkarstwu
-
Wolontariat pracowniczy
Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego realizowany jest zgodnie ze Strategią Banku na lata 2021-2024 (filar "Odpowiedzialność") oraz zgodnie ze Strategią ESG, w oparciu o cele wskazane w 2. filarze Strategii ESG "Zaangażowanie".
W inicjatywach wolontariackich współpracujemy z partnerami, do których należą m.in.: Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska, Fundacja Apiterra - Świat Pełen Pszczół, Warszawski Instytut Bankowości, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Polski Czerwony Krzyż oraz Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami.
W inicjatywach wolontariackich współpracujemy z partnerami, do których należą m.in.: Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska, Fundacja Apiterra - Świat Pełen Pszczół, Warszawski Instytut Bankowości, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Polski Czerwony Krzyż oraz Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami.
Nasze statystyki za 2022 rok:
110 akcji
1 230 pracowników
8 432 godziny
Komunikacja z interesariuszami
Aktywnie komunikujemy się z naszym otoczeniem. Zasady polityki informacyjnej Banku Pekao w zakresie kontaktów z inwestorami oraz analitykami rynku papierów wartościowych, mediami i klientami reguluje Polityka informacyjna Banku Pekao S.A.