Nasze podejście do ESG

Nasza Strategia ESG

Rozwinięciem czwartego filaru Strategii bizesowej Banku ("Odpowiedzialność") jest Strategia ESG "Odpowiedzialny Bank wspierający zrównoważony rozwój". Jest ona pierwszym dokumentem Banku Pekao regulującym kwestię jego odpowiedzialności za środowisko, otoczenie społeczne i zasady obowiązujące wewnątrz organizacji. Kluczowe zagadnienia zorganizowane zostały w postaci trzech filarów:



 
  • Filar "Środowisko"

    • Koncentruje się na zwiększeniu zaangażowania w finansowanie projektów zrównoważonych, wsparciu transformacji energetycznej i przejście na gospodarkę niskoemisyjną, a także na osiągnięciu własnej neutralności klimatycznej do roku 2030.
  • Filar "Zaangażowanie"

    • Określa działania Banku na rzecz zrównoważonego rozwoju społeczeństwa i gospodarki oraz dobrobytu. Jego cele koncentrują się na niesieniu pomocy, wyrównywaniu szans i zapobieganiu wykluczeniu, m.in. poprzez działalność charytatywną i wolontariat pracowniczy.
  • Filar "Ład"

    • Dotyczy naszej dbałości o najwyższe standardy ładu korporacyjnego: etyczne podejście do biznesu uwzględniające kwestie ESG oraz promocję rozwoju, różnorodności i równości pracowników w nowoczesnej, inkluzywnej organizacji.

Partnerstwa ESG

  • Razem dla Środowiska



    • 5 maja 2021 roku Bank Pekao przystąpił do Partnerstwa na rzecz realizacji środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju "Razem dla Środowiska" we współpracy z Narodową Fundacją Ochrony Środowiska. Jest to deklaracja aktywnego wsparcia i wdrażania projektów na rzecz realizacji środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. W jej ramach Bank, wraz z 21 innymi przedstawicielami biznesu, 16 września 2021 roku ogłosił swoje zobowiązania klimatyczne, tj.: ograczniczenie śladu węglowego do 2030 - osiągnięcie neutralności klimatycznej własnej (zakres 1. i 2. Protokołu GHG) i ograniczenie emisji CO2 w łańcuchu wartości (zakres 3. Protokołu GHG).
  • United Nations Global Compact

    • Potwierdzeniem długofalowego i kompleksowego podejścia na rzecz realizacji celów ESG było dołączenie przez Bank do inicjatywy ONZ - United Nations Global Compact 19 października 2021 roku. Członkostwo w UN Global Compact oznacza udział w największej światowej platformie korporacyjnych liderów zrównoważonego rozwoju, reprezentujących prawie każdy sektor biznesu. Bank potwierdził tym samym gotowość do działania na rzecz Agendy 2030 i włączenia 10 Zasad UN Global Compact do swoich strategii, zobowiązując się do stawiania sobie dalekosiężnych celów w wymiarze społecznym, gospodarczym i środowiskowym.

       

      10 Zasad United Nations Global Compact

      • Popieranie i przestrzeganie praw człowieka przez społeczność międzynarodową
      • Efektywne przeciwdziałanie w sferze zatrudnienia
      • Eliminacja wszelkich przypadków łamania praw człowieka przez firmę
      • Prewencyjne podejście do środowiska naturalnego
      • Poszanowanie wolności stowarzyszania się
      • Podejmowanie inicjatyw mających na celu promowanie postawy odpowiedzialności ekologicznej
      • Eliminacja wszelkich form pracy przymusowej
      • Stosowanie i rozpowszechnianie przyjaznych środowisku technologii
      • Zniesienie pracy dzieci
      • Przeciwdziałanie korupcji we wszystkich formach, w tym wymuszeniom i łapówkarstwu

       

Wolontariat pracowniczy

Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego realizowany jest zgodnie ze Strategią Banku na lata 2021-2024 (filar "Odpowiedzialność") oraz zgodnie ze Strategią ESG, w oparciu o cele wskazane w 2. filarze Strategii ESG "Zaangażowanie".

W inicjatywach wolontariackich współpracujemy z partnerami, do których należą m.in.: Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska, Fundacja Apiterra - Świat Pełen Pszczół, Warszawski Instytut Bankowości, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Polski Czerwony Krzyż oraz Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami.
 
Nasze statystyki za 2022 rok:
110 akcji
110 akcji
 1 230 pracowników
1 230 pracowników
8 432 godziny
8 432 godziny

Komunikacja z interesariuszami

Aktywnie komunikujemy się z naszym otoczeniem. Zasady polityki informacyjnej Banku Pekao w zakresie kontaktów z inwestorami oraz analitykami rynku papierów wartościowych, mediami i klientami reguluje Polityka informacyjna Banku Pekao S.A.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję