Zmiany w Taryfie prowizji i opłat - Bank Pekao S.A.

Zmiany w Taryfie Prowizji i Opłat rachunków

Informujemy, że od 1 września 2021 r. wprowadzamy zmiany dotyczące opłat i prowizji. 
Prosimy o zapoznanie się ze wszystkimi zmianami. Niektóre z nich wskazaliśmy też niżej.

Główne zmiany jakie wprowadzamy w Taryfie prowizji i opłat

Konta osobiste

  • wprowadzamy korzystną zmianę w Koncie Przekorzystnym – zniesienie opłaty za prowadzenie konta oraz obniżamy opłatę do 0 zł dla Eurokont: Junior, OK, Start, Podstawowe, Mobilne, Optymalne, oraz obniżamy do 13 zł dla Eurokonta Max.
  • upraszczamy taryfę kont w obsłudze (nie znajdujących się już w aktualnej ofercie sprzedażowej) dzieląc je na 7 grup cenowych i ujednolicamy wysokość opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku w ramach poszczególnych grup, co w przypadku niektórych rachunków oznacza podniesienie opłaty. 

Konta Walutowe

  • wprowadzamy nową konstrukcję opłaty miesięcznej za prowadzenie Kont Walutowych w EUR, CHF, USD i GBP. Opłata została uzależniona od wysokości salda na rachunku i rodzaju waluty. 

    Nie pobieramy opłaty za prowadzenie Konta Walutowego, jeżeli saldo na tym rachunku jest niższe niż 20 tys. jednostek waluty lub wykonają Państwo co najmniej 1 polecenie przelewu wewnętrznego na zasadach opisanych w taryfie.

Karty debetowe

  • przypisujemy karty wydawane do konta (karty debetowe) do jednej z dwóch grup: standardowych kart płatniczych debetowych i złotych kart płatniczych debetowych.
  • zmieniamy opłaty za miesięczną obsługę standardowych kart płatniczych wydawanych do kont, o które nie zawieramy już nowych umów, i warunek obniżający tę opłatę –  min. 4 transakcje bezgotówkowe wykonane daną standardową kartą płatniczą debetową wydaną do konta. 

    Co jeszcze powinni Państwo wiedzieć o tej opłacie?
    Dla rachunków, do których wydano więcej niż jedną kartę, warunkiem zwolnienia z opłaty za obsługę karty jest wykonanie określonej minimalnej liczby transakcji, każdą kartą odrębnie.
     
  • dla kart debetowych wydanych do 30.09.2019 r. wprowadzamy opłatę za wznowienie karty z niestandardową szatą graficzną (karta z wybranym przez Państwa wizerunkiem z wyjątkiem kart debetowych do Konta Przekorzystnego dla posiadaczy, którzy nie ukończyli 26 lat, Konta Świat Premium, Konta Prvate Banking, kart World Elite Debit Mastercard, a także kart Visa Debit Gold wydanych do kont, o które nie zawieramy już nowych umów). Jeżeli nie chcą Państwo ponosić opłaty za kartę z wizerunkiem, przed wznowieniem karty należy zgłosić w oddziale banku chęć zamiany wizerunku karty na standardowy. 
  • zmieniamy zasadę pobierania opłaty za duplikat karty: pierwszy duplikat w okresie ważności karty jest bezpłatny, za każdy kolejny opłata wynosi 10 zł.
  • wprowadzamy opłatę za obsługę transakcji bezgotówkowych i gotówkowych z przewalutowaniem dokonanych standardową kartą płatniczą debetową i złotą kartą płatniczą debetową w walucie innej niż waluta rachunku w wysokości 1% od kwoty transakcji. Opłata nie dotyczy kart z funkcją wielowalutową (Mastercard Debit FX, Mastercard Debit Gold FX) oraz Mastercard PeoPay KIDS i World Debit Mastercard. 

Polecenia przelewu

  • zmniejszamy liczbę różnych stawek opłat za polecenia przelewów realizowane w poszczególnych kanałach (oddział banku/placówka partnerska, konsultant, usługa bankowości elektronicznej Pekao24, w tym aplikacja PeoPay).
  • podwyższamy opłaty za zwykłe polecenia przelewu składane w oddziale banku i przez konsultanta w wybranych kontach.

    Aby uniknąć opłaty, proponujemy zlecanie zwykłych poleceń przelewu w usłudze bankowości elektronicznej – serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay, gdzie opłaty za polecenia przelewu wewnętrznego są bezpłatne, a za zwykłe polecenia przelewu zewnętrznego zostały obniżone do 0 zł (z wyjątkiem Eurokont Plus i Standard).

Wpłaty i wypłaty gotówki w kasie oddziału

  • zmieniamy opłatę za wpłaty gotówki z 5 zł na 8 zł i wprowadzamy opłatę za wypłatę gotówki w kasie 8 zł.

    Co jeszcze powinni Państwo wiedzieć o tej opłacie?
    Opłata ta będzie pobierana w przypadku kont prowadzonych bezpłatnie.
    W przypadku kont, za prowadzenie, których pobieramy opłatę, opłata za wpłatę oraz wypłatę gotówki będzie pobierana (z wyjątkiem: Konta Private Banking oraz Eurokont: VIP, Złote, Premium, Premium Plus, Prestiż, Prestiżowe, Private Banking, Rachunek a’vista w ramach usługi Private Banking, konto Pekao), gdy w chwili składania dyspozycji będą spełnione łącznie poniższe warunki: 
    - kwota wpłaty lub wypłaty gotówki będzie niższa niż 10 tys. zł,
    - w placówce będzie dostępny wpłatomat lub bankomat, 
    - do rachunku będzie wydana karta debetowa lub PeoPay. 

Aby uniknąć opłaty, mogą Państwo skorzystać z szerokiej sieci bankomatów i wpłatomatów Banku Pekao S.A. w całej Polsce.  
Mogą Państwo zapłacić mniej, wypłacając i wpłacając gotówkę w punktach usługowo – handlowych.

Wybrane nowe opłaty

  • wprowadzamy opłatę za realizację przez bank dyspozycji ustanowienia i zmiany pełnomocnictwa, 
  • wprowadzamy opłatę za zmianę limitów w oddziale banku lub przez konsultanta dotyczących poleceń przelewów oraz wypłat gotówki kartą debetową.

    Jeśli konieczna jest zmiana kwoty limitu przelewu można ją łatwo, szybko i bezpłatnie zmienić w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay.
     
  • wprowadzamy opłatę za ustanowienie lub modyfikację danych do przelewu zdefiniowanego za pośrednictwem konsultanta. 

    Aby jej uniknąć, proponujemy korzystanie z usługi bankowości elektronicznej serwisu internetowego Pekao24 lub aplikacji PeoPay.

Nowe usługi

Z myślą o bezpieczeństwie i wsparciu osób powyżej 60 roku życia zachęcamy do korzystania z przygotowanej dla Państwa Internetowej Strefy Seniora dostępnej na www.pekao.com.pl/strefaseniora. Znajdą tam Państwo wiele porad dotyczących załatwienia codziennych spraw bankowych bez konieczności wizyty w oddziale, gdzie np. transakcje wpłat i wypłat gotówki i przelewy wiążą się z prowizjami. Jednocześnie uruchomiliśmy specjalną Infolinię dla Seniorów dostępną pod numerami telefonów: 801 365 365, 22 591 22 32 (opłaty według cenników operatorów).

Pozostałe

Zmieniamy też układ Taryfy i wprowadzamy zmiany redakcyjne.

Gdzie uzyskają Państwo dodatkowe informacje

W zakładce Pliki do pobrania znajdą Państwo szczegółowy wykaz wszystkich wprowadzanych zmian wraz z podstawą prawną oraz ich uzasadnieniem faktycznym. Zmiany dotyczą Państwa wyłącznie w zakresie produktów i usług, o które zawarli Państwo umowy z naszym bankiem. Nowe brzmienie zapisów zaznaczyliśmy pogrubioną czcionką.

Jeśli będą Państwo mieli wątpliwości zapraszamy na stronę internetową banku www.pekao.com.pl, na której zamieściliśmy szczegółowe informacje. Jeżeli będą Państwo potrzebowali więcej informacji, prosimy o kontakt z pracownikami naszych placówek lub pod numerami infolinii: 801 365 365, 42 683 82 32, 22 591 22 32 (opłaty według cenników operatorów). Zachęcamy również do kontaktu za pomocą czatu, który jest dostępny na stronie do logowania lub po zalogowaniu się do usługi bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay.

Jeśli zgadzają się Państwo na te zmiany, nie muszą Państwo nic robić. 

Co mogą Państwo zrobić, jeżeli nie zgadzają się ze zmianami, które wprowadzamy:

  • złożyć do nas oświadczenie o sprzeciwie wobec wprowadzanych zmian. Oświadczenie powinni Państwo złożyć przed dniem wejścia w życie zmian. Złożenie przez Państwa takiego oświadczenia oznacza, że z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie zmian Państwa umowa o dany produkt wygaśnie. Nie poniosą Państwo przy tym żadnych kosztów,
  • wypowiedzieć umowę (bez ponoszenia opłat) w każdym momencie przed dniem wejścia w życie proponowanych zmian. Umowa ulegnie rozwiązaniu  w dniu, który Państwo wskażą. Ten dzień powinien się mieścić w okresie od daty otrzymania przez Państwa tego pisma do dnia wejścia w życie zmian.

Jeżeli do dnia wejścia w życie zmian tzn. 1 września 2021 r. nie złożą Państwo oświadczenia o braku akceptacji wprowadzanych zmian ani nie wypowiedzą umowy, zmiany będą uważane za przyjęte i obowiązujące. 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję