Czym jest e-tożsamość i jak ją uzyskać? - Strefa seniora - Bank Pekao S.A.

 

Czym jest e-tożsamość i jak ją uzyskać?

E-tożsamość to cyfrowy dokument tożsamości, wydawany przez bank. Dzięki niemu będziesz w stanie załatwić przez internet wiele spraw, które do tej pory wymagały Twojej osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta. Co będziesz mógł zrobić online, mając e-tożsamość?

  • kupić leki przez internet,
  • kupić lub odnowić polisę ubezpieczeniową,
  • składać wnioski do urzędów (np. wniosek o paszport czy wniosek o wyrejestrowanie samochodu),
  • potwierdzać swój wiek (np. przy zakupach alkoholu przez internet),
  • zawierać umowy, które wymagają potwierdzenia tożsamości (np. zakup sprzętu na raty czy umowa z PGNiG na dostawę gazu),
  • logować się jednym loginem i hasłem do wielu dostawców usług.

To tylko kilka z przykładów sytuacji, w jakich sprawdzi się ten dokument. Warto ułatwić sobie życie i go wyrobić.

Jak zdobyć e-tożsamość?

W Banku Pekao S.A. wystarczy się zalogować do swojego konta i złożyć elektroniczny wniosek o wydanie i aktywowanie dokumentu, który nazywa się PekaoID. Aby to zrobić, niezbędne jest zapoznanie się z regulaminem usługi i jego zaakceptowanie.
Procedury, w zależności od banku, mogą wyglądać trochę inaczej. Jeśli nie jesteś klientem Banku Pekao S.A., to najlepiej, byś sprawdził informacje na stronie swojego banku lub skontaktował się z infolinią. Jeśli chciałbyś założyć u nas konto, to tutaj możesz sprawdzić aktualne oferty.

Jak potwierdzić swoją tożsamość online?

E-tożsamość pozwala na potwierdzenie Twoich danych osobowych przez bank. W sytuacjach, które do tej pory wymagały okazania dowodu osobistego i osobistego złożenia podpisu, możesz teraz zalogować się na stronie banku i automatycznie potwierdzić swoją tożsamość.

Aby to zrobić w Banku Pekao S.A., wystarczy:

  1. Podczas procesu sprawdzania tożsamości na stronie usługodawcy, wybrać opcję „Potwierdzenie tożsamości z Bankiem Pekao S.A.”.
  2. Zalogować się do swojego konta, na którym e-tożsamość jest już aktywna.
  3. Potwierdzić swoje dane kodem SMS lub autoryzacją mobilną PeoPay.

Po tych 3 krokach zostaniesz automatycznie przeniesiony na stronę usługodawcy, który otrzyma niezbędne potwierdzenie od banku.

Czy używanie e-tożsamości jest bezpieczne?

Usługa mojeID, wykorzystywana przez Bank Pekao S.A. do identyfikacji tożsamości klientów, była wielokrotnie weryfikowana i audytowana, m.in. przez Krajową Izbę Rozliczeniową i spełnia najwyższe standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Co istotne, nie udostępnia danych użytkowników automatycznie, a za każdym razem wymaga od użytkownika autoryzacji.

Dzięki temu za każdym razem można sprawdzić, jakich danych oczekuje od nas usługodawca i zadecydować, czy rzeczywiście chcemy je udostępnić. Ponadto, usługa jest dostępna tylko dla zweryfikowanych podmiotów - nie każdy dostawca usług ma możliwość poproszenia o nasze dane za jej pomocą. By móc to zrobić, powinien on mieć podpisaną umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową.

Korzystanie z e-tożsamości z pewnością znacznie ułatwi funkcjonowanie w świecie online i pozwoli uniknąć zbędnych formalności - a w efekcie zaoszczędzić sporo czasu. Warto poświęcić chwilę, by tę funkcję aktywować i cieszyć się z usprawnień, jakie dziś daje nam internet.

Profil Zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznych administracji publicznej. Pozwala na składanie wniosków, podań, deklaracji drogą elektroniczną bez wizyty w urzędzie lub na poczcie.

Dowiedz się więcej:

  1. PekaoID - cyfrowa tożsamość https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna/PekaoID.html
  2. Profil zaufany w Pekao https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna/profil-zaufany.html


Masz pytanie?
Zadzwoń do nas!
Nasza infolinia jest dostępna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
+ 48 (22) 59 12 232
801 365 365
(koszt połączeń wg taryfy operatora)

 

Data publikacj: 7 kwietnia 2020 r.

← powrót

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję