PekaoID

PekaoID to cyfrowa tożsamość, dzięki której przez internet skorzystasz z serwisów urzędowych i komercyjnych.

Rozliczenie e-PIT przez internet

Rozlicz PIT (deklaracje PIT-28, PIT-36, PIT-37 lub PIT-38) online dzięki elektronicznej tożsamości. Wybierz e-Urząd Skarbowy na stronie Twój e_PIT, kliknij  sposób logowania za pomocą login.gov.pl i wybierz ikonę Banku Pekao S.A.

 

Mobilny e-podpis mSzafir

Z PekaoID możesz stworzyć swój elektroniczny podpis mSzafir. Podpiszesz nim dokumenty w formie plików PDF

Chcesz korzystać z PekaoID?

Jeśli jesteś naszym klientem – skonfiguruj usługę 
 

Co to jest PekaoID?

  • PekaoID to bezpłatna, elektroniczna metoda potwierdzania „kim jesteś”, dzięki której załatwisz przez internet, swoje wybrane sprawy urzędowe i konsumenckie.
  • PekaoID umożliwia Ci dostęp online do Twoich danych urzędowych (rejestrowych, podatkowych, zdrowotnych, ubezpieczeń społecznych).
  • Dzięki PekaoID możesz online skorzystać z wybranych usług komercyjnych w sektorze energetycznym, ubezpieczeniowym, telekomunikacyjnym oraz usług medycznych.
  • Za pomocą PekaoID utworzysz Profil Zaufany  i będziesz mógł złożyć elektronicznie podpis zaufany w kontaktach z e-administracją.
  • Z użyciem PekaoID złożysz elektroniczny podpis kwalifikowany mSzafir. Podpiszesz nim dokumenty w formie plików PDF w sprawach cywilno-prawnych. Taki podpis jest równoważny podpisowi własnoręcznemu.


Jak utworzyć PekaoID?
PekaoID, może utworzyć:

  • każda pełnoletnia osoba fizyczna z nadanym numerem PESEL, 
  • jako klient indywidualny Banku Pekao S.A. z dostępem do bankowości elektronicznej w trybie aktywnym, 
  • zweryfikowany podczas wizyty w placówce banku z ważnym dokumentem tożsamości.

Pamiętaj, aby użyć profilu zaufanego  do złożenia elektronicznego podpisu zaufanego w kontaktach z e-administracją, potrzebujesz najpierw utworzyć bezpłatne PekaoID, korzystając bankowości elektronicznej Pekao24 lub z aplikacji  PeoPay.

Jeśli jesteś klientem Banku Pekao S.A. zaloguj się do Pekao24 lub PeoPay i złóż elektroniczny wniosek o wydanie i jednoczesne aktywowanie PekaoID oraz zapoznaj się i zatwierdź regulamin usługi.

Jak włączyć PekaoID?

Krok 1.

Po zalogowaniu do serwisu Pekao24 przejdź do zakładki Oferty i wnioski.

Wybierz e-Urząd lub e-Usługi…

Krok 2:

…a następnie Bankową tożsamość – PekaoID.

Krok 3:

Zapoznaj się z informacjami na temat PekaoID.

Kliknij Uruchom usługę.

Krok 4:

Sprawdź aktualność i poprawność danych.

Krok 5:

Zapoznaj się z regulaminem, zgodą na przetwarzanie danych osobowych i zaznacz pola przy wymaganych zgodach i oświadczeniach.

Kliknij Dalej. Zautoryzuj operację wybraną metodą autoryzacji np. mobilnie w aplikacji PeoPay.

Krok 6:

Poinformujemy Cię o pomyślnym utworzeniu e-tożsamości – PekaoID.

Jeśli jeszcze nie jesteś naszym klientem – załóż konto online 

Jak działa PekaoID?

Po utworzeniu PekaoID, nie musisz już pamiętać haseł do serwisów internetowych różnych usługodawców (tj. innych podmiotów niż bank, w tym e-urzędów), którzy wymagają uwierzytelnienia dla swoich serwisów internetowych i wykorzystują w tym zakresie usługę mojeID. Dzięki bankowej tożsamości cyfrowej, możesz online logować się do serwisów e-administracji, podpisywać dokumenty za pomocą podpisu zaufanego czy rozliczać PIT przez internet.

Jak skorzystać z e-tożsamości?  
Jeżeli chcesz skorzystać z funkcji PekaoID, sprawdź, czy usługodawca daje taką możliwość. Jeżeli tak, wybierz potwierdzenie tożsamości z Bankiem Pekao S.A. Po zalogowaniu do Pekao24 potwierdzasz dane kodem SMS lub autoryzacją mobilną  PeoPay*. Pamiętaj, że masz pełną kontrolę nad przekazywanymi danymi. Po pomyślnej autoryzacji wracasz na stronę internetową usługodawcy, który otrzyma od banku elektroniczne potwierdzenie Twojej tożsamości.

Jak potwierdzić tożsamość z PekaoID?

Krok 1:

Przejdź do zakładki logowania z mojeID. Wybierz potwierdzenie tożsamości z Bankiem Pekao S.A.

Krok 2:

Po zalogowaniu do serwisu Pekao24 sprawdź aktualność danych, które udostępniasz odbiorcy.

Możesz także wybrać z listy dodatkowe informacje, które chcesz udostępnić.

Krok 3:

Potwierdź zapoznanie się z oświadczeniami i zgodami.

Krok 4:

Zautoryzuj operację wybraną metodą np. mobilnie w aplikacji PeoPay.

Krok 5:

Po potwierdzeniu Twojej tożsamości przekierujemy Cię na stronę dostawcy, na której będziesz mógł dokończyć np. rejestrację do usługi.

PekaoID – mojeID dla klientów Banku Pekao S.A.

PekaoID to usługa dla klientów Banku Pekao S.A. w ramach mojeID. Możesz z niej korzystać zupełnie za darmo, gdy chcesz skorzystać z usług komercyjnych lub publicznych. Powszechne zastosowanie sprawia, że coraz więcej użytkowników sięga po mojeID. Wystarczy, że zalogujesz się za pośrednictwem serwisu Pekao24 lub aktywujesz ją w aplikacji mobilnej PeoPay. Nad bezpieczeństwem Twoich cyfrowych danych czuwa Bank Pekao S.A.

Więcej o usłudze mojeID 

Bezpieczeństwo korzystania z PekaoID
Dane udostępniane przez Bank Pekao S.A. za pośrednictwem PekaoID to bezpieczny i zarazem wygodny sposób potwierdzania cyfrowej tożsamości. PekaoID spełnia wymogi bezpieczeństwa (LoA) na poziomie średnim (Substantial) zgodnie z Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1502 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia minimalnych specyfikacji technicznych i procedur dotyczących poziomów zaufania w zakresie środków identyfikacji elektronicznej na podstawie art. 8 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z bezpieczeństwem użycia lub wiarygodnością e-tożsamości, możesz w dowolnym czasie (24/7/365) szybko i skutecznie zawiesić lub wycofać PekaoID z użycia. Oznacza to pełną blokadę możliwości wykorzystania Twojej cyfrowej tożsamości.  

*PekaoID dostępna jest dla klientów korzystających z autoryzacji za pomocą kodów SMS lub autoryzacji mobilnej . Jeśli korzystasz z innej metody autoryzacji, zmień ją np. w serwisie internetowym Pekao24.

  • Pytania i odpowiedzi

      • Jak rozliczyć PIT przez profil zaufany?

        • Rozliczenie PIT przy wykorzystaniu profilu zaufanego jest bardzo proste i wymaga kilku kroków. Z PekaoID możesz zrobić to jeszcze szybciej.

          1. Stwórz swój profil zaufany za pośrednictwem strony https://www.gov.pl/web/profilzaufany.
          2. Zaloguj się w e-urzędzie skarbowym. 
          3. Korzystając z PekaoID, uwierzytelnij swoją tożsamość wybierz mojeID Bank Pekao S.A.
          4. Pobierz wstępnie wypełnioną deklarację o rozliczenie PIT przez internet. Zrobisz to za pośrednictwem strony internetowej Pekao24
          5. Wypełnij brakujące elementy deklaracji i ją zatwierdź.
          6. Potwierdź przesłanie deklaracji za pomocą profilu zaufanego 
             
      • Jak przenieść profil zaufany do innego banku?

        • Aby przenieść profil zaufany do innego banku musisz zmienić dostawcę tożsamości w serwisie pz.gov.pl. Zaloguj się do swojego profilu zaufanego i  przejdź do jego szczegółów. W sekcji „Zarządzanie profilem zaufanym” wybierz „Zmień dostawcę tożsamości na bank”. Wybierz odpowiedni bank i zatwierdź swój wybór.

      • Co to jest e-tożsamość?

        • Elektroniczna tożsamość (e-tożsamość) to cyfrowa forma potwierdzenia Twojej tożsamości za pośrednictwem podmiotu zaufanego np. banku. Używana jest do autoryzacji i uwierzytelniania działań w sieci, dzięki czemu możesz korzystać z szerszego zakresu usług online. Przykładem takiej usługi jest PekaoID.

      • Czy po zmianie danych w banku dane w PekaoID zmienią się automatycznie?

        • Nie, dane osobowe zmienione np. w bankowości elektronicznej nie zaktualizują się automatycznie ani w profilu zaufanym ani w PekaoID. 
          Jeśli zmienisz np. swoje nazwisko: 

          1. odczekaj 24h do czasu weryfikacji zmiany swoich danych osobowych przez bank,
          2. wycofaj (unieważnij) PekaoID i złóż wniosek o wydanie nowego z aktualnymi danymi osobowymi- możesz to zrobić w serwisie internetowym Pekao24.
      • Co to jest PekaoID?

        • To środek identyfikacji elektronicznej, dzięki któremu potwierdzasz "kim jesteś".

      • Kto może utworzyć PekaoID?

        • PekaoID może utworzyć:

          • każda pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca nadany numer PESEL,
          • będąca klientem indywidualnym Banku Pekao S.A.,
          • posiadająca dostęp do bankowości elektronicznej w trybie aktywnym,
          • zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce banku z ważnym dokumentem tożsamości.
             
      • Czy korzystanie z PekaoID jest bezpieczne?

        • Wydawane przez nas PekaoID to bezpieczny i wygodny sposób potwierdzania cyfrowej tożsamości.

          PekaoID spełnia wymogi bezpieczeństwa (LoA) na poziomie średnim (Substantial) zgodnie z Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1502 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia minimalnych specyfikacji technicznych i procedur dotyczących poziomów zaufania w zakresie środków identyfikacji elektronicznej na podstawie art. 8 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym.

          Korzystając z bankowości elektronicznej pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
           

      • Czy PekaoID ma termin ważności?

        • Tak, PekaoID jest wydawane na 5 lat. Po tym czasie musisz ponownie złożyć wniosek o nowe PekaoID (nawet z tym samym zestawem danych).

          Dla ułatwienia, przy próbie użycia nieważnego PekaoID, zaprezentujemy Ci ekran z wnioskiem o utworzenie nowego PekaoID w celu bezpiecznego dokończenia procesu potwierdzania swojej tożsamości.

          Jeśli Twoje dane osobowe ulegną zmianie, także musisz złożyć wniosek o wydanie nowego PekaoID.