Relacje inwestorskie

raporty

Raport 19/2025

14.04.2025 18:38

Strategia Banku Pekao S.A. na lata 2025-2027

Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna („Bank") informuje, że w dniu 14 kwietnia 2025 r. Zarząd Banku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła Strategię Banku na lata 2025-2027 „Sięgamy ponad horyzont” („Strategia”). Poniżej Bank przedstawia opis głównych założeń Strategii w zakresie celów finansowych oraz biznesowych w niej zawartych.

Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w perspektywie 2027 r.:
1.    wskaźnik ROE powyżej 18%, 
2.    wskaźnik C/I poniżej 35%,
3.    koszt ryzyka w przedziale 65-75 bps,
4.    wypłatę dywidendy 50-75%.

Ambicją Banku w horyzoncie 2027 roku jest pozycja wśród najbardziej rentownych i efektywnych instytucji w polskim sektorze bankowym. 

Strategia opiera się na 3 filarach: Wzrost, Dostępność i Sprawność w ramach, których Bank zdefiniował 9 kierunków strategicznych. 

1.    W filarze Wzrost Bank postawi na rozwój w kluczowych segmentach i produktach dzięki czemu poprawi wynik oraz udziały rynkowe:
1)    wspieranie aktywności naszych klientów z wrażliwością na zmiany zachodzące w cyklu życia człowieka;
2)    wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU, co pozwoli zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance;
3)    zintegrowanie produktów z Grupy Pekao (leasing, faktoring) z odpowiedzialnością za relacje z klientami – zwłaszcza w przedsiębiorstwach i mikroprzedsiębiorstwach;
4)    wzrost biznesu bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw poprzez wykorzystanie momentu gospodarczego oraz kompetencji branżowych Banku.

2.    W filarze Dostępność Bank sprawi, że korzystanie z usług bankowych będzie bardziej nowoczesne, wygodne i dostosowane do stylu klienta:
5)    zintegrowany model obsługi klientów z najwyższej jakości bankowością konwersacyjną i zoptymalizowanym formatem oddziałów;
6)    klient i jakość obsługi będą w centrum uwagi Banku, aby uczynić kontakt z Bankiem przyjaznym doświadczeniem.

3.    W filarze Sprawność Bank zwiększy sprawność operacyjną dzięki szybkim i nowoczesnym procesom oraz aspiracyjnej kulturze organizacyjnej:
7)    budowa efektywnego ekosystemu danych, w tym zintegrowane i efektywne raportowanie zarządcze oraz finansowe;
8)    ergonomizacja kluczowych procesów oparta o ciągłe doskonalenie;
9)    aspiracyjna kultura organizacyjna wsparta dynamizmem postaw, decyzyjnością i chęcią sięgania po nowe rozwiązania.

W załączeniu do niniejszego raportu Bank przekazuje szczegółową prezentację dotyczącą Strategii.

Założenia i cele Strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2025-2027.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR – informacja poufna