Przejazdy autostradami w Polsce i za granicą

Płać automatycznie za przejazd autostradą za pomocą usługi Autostrady i e-winiety od Autopay Mobility Sp. z o.o. w aplikacji PeoPay i serwisie internetowym Pekao24! Dzięki zarejestrowaniu pojazdu w usłudze Autostrady i e-winiety skorzystasz z opcji błyskawicznego zakupu biletu, omijając korki przy punktach poboru opłat na wybranych autostradach. 

Nowość!
W usłudze Autostrady możesz kupić także e-winiety na przejazdy autostradami i drogami w Bułgarii, Czechach, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i na Węgrzech.

Usługa dostępna jest już w PeoPay, a w Pekao24 będzie można z niej korzystać od 5 czerwca br.

Po zakupie otrzymasz winietę w formie pliku .pdf na adres e-mail wskazany podczas aktywacji usługi Autostrady i e-winiety. E-winieta będzie także dostępna do pobrania w ciągu 15 minut w aplikacji PeoPay i w serwisie Pekao24.
Nie musisz nic przyklejać na szybę – w razie kontroli pokaż plik PDF z zakupioną e-winietą. 

Sprawdź niżej, jak kupić e-winietę w aplikacji PeoPay.

 
  Aktywuj usługę  


 
Wyobraź sobie, że kiedy zbliżasz się do bramki, światło zmienia się z czerwonego na zielone, a szlaban od razu się podnosi. Automatyczne płatności sprawiają, że opłata za przejazd jest pobierana z konta bankowego bez wykonywania przez Ciebie dodatkowych czynności na etapie przejazdu przez bramkę na autostradzie. Jedyne, co musisz zrobić, to skonfigurować wcześniej usługę, zapewnić środki na koncie i następnie przejechać przez właściwą bramkę: 

  • z oznaczeniem AmberGO na autostradzie A1 AmberOne:

 

  • z symbolem czarnej kamery na pomarańczowym tle na A2 na odcinku Poznań-Konin:

  • z symbolem czarnej kamery na żółtym tle  na odcinku Katowice-Kraków autostrady A4:


 

Bank nie jest stroną umowy o usługę Autopay, choć umożliwia Ci zawarcie umowy o Autopay z Autopay Mobility Sp. z o.o.  w swojej bankowości elektronicznej – serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay. Na podstawie Twojej zgody rozliczymy opłaty za korzystanie z Autopay – zgodnie z informacjami otrzymanymi od Autopay Mobility Sp. z o.o.

Aktualny cennik za przejazd autostradą A1 znajdziesz tutaj>, autostradą A2 znajdziesz tutaj>, natomiast autostradą A4 tutaj>


Jak działa usługa Autopay w aplikacji mobilnej PeoPay?

Po uaktywnieniu usługi Autopay specjalna kamera zidentyfikuje Twój pojazd przy bramce, odczytując numer rejestracyjny z tablicy. System automatycznie podniesie szlaban, a koszt biletu za płatny odcinek autostrady zostanie pobrany z rachunku wskazanego w aplikacji PeoPay.

Zaoszczędź czas w podróży, omijając punkty poboru opłat. System płatności Autopay w aplikacji PeoPay umożliwi Ci szybki i wygodny zakup biletu autostradowego – bez konieczności stania w korku.
 


  Aktywuj usługę  

 

 

Zaloguj się do aplikacji i sprawdź.
Nie masz aplikacji PeoPay? 

Przejdź do sklepu z aplikacjami na telefonie i pobierz najnowszą wersję PeoPay. Więcej o PeoPay.


Usługę Autopay możesz aktywować także w serwisie internetowym Pekao24 na www.pekao24.pl. Po zalogowaniu się do serwisu wybierz Płatności > Zarządzanie płatnościami > Autopay.
Krok 1:

Po zalogowaniu do aplikacji PeoPay przejdź do Płatności i odszukaj Autostrady i e-winiety.

Krok 2:

Sprawdź dane kontaktowe podstawione do aktywacji usługi.
Potwierdź zapoznanie się z regulaminem i polityką prywatności Autopay Mobility Sp. z o.o. oraz zaznacz pozostałe zgody (zgody na marketing są opcjonalne).

Krok 3:

Sprawdź podsumowanie i przejdź dalej, aby dodać pojazd.

Krok 4:

W następnym kroku uzupełnij dane pojazdu - numer rejestracyjny jest niezbędny do identyfikacji przez kamery przed wyjazdem na odcinki płatne autostrad.

Krok 5:

W tym kroku domyślnie są już zaznaczone odcinki Autostrady A1, A2 i A4.
Wyraź zgodę na obciążanie konta na zakup biletu autostradowego.

Kliknij Dalej i gotowe!

Możesz już korzystać z automatycznych opłat za przejazdy wybranymi odcinkami autostrad w Polsce.

Zobacz niżej jak kupić e-winietę w aplikacji PeoPay.

Krok 1:

Po zalogowaniu do aplikacji PeoPay przejdź do Płatności i odszukaj Autostrady i e-winiety.

Krok 2:

Przejdź do zakładki e-winiety i kliknij Kup e-winietę.

Krok 3:

Wybierz pojazd lub dodaj nowy, którym będziesz podróżować i wskaż kraj, w którym będziesz potrzebować winietę.

Krok 4:

Wskaż czas trwania i dzień rozpoczęcia ważności winiety.

Niektóre kraje. np. Węgry wymagają także wskazania kategorii e-winiety.

Krok 5:

Sprawdź podsumowanie wybranej winiety i jeśli wszystko się zgadza - potwierdź zakup.

Krok 6:

E-winietę wyślemy na adres e-mail wskazany podczas aktywacji usługi Autostrady i e-winiety.
W ciągu 15 minut będzie dostępna także do pobrania w aplikacji PeoPay i w serwisie Pekao24.
Ważna winieta będzie miała status „Aktywna” lub „Nadchodząca”.

E-winiety są generowane w godzinach 7-23. Oznacza to, że jeśli kupisz e-winietę w godzinach 23-7, otrzymasz zamówienie po 7 rano.

Krok 1:

Po zalogowaniu do aplikacji PeoPay przejdź do Płatności i odszukaj Autostrady.

Krok 2:

Kliknij na dane pojazdu i przejdź do jego ustawień.

Krok 3:

W sekcji Dostępne usługi kliknij Zmień i włącz usługę dla przejazdów Autostradą A2.

Kliknij Tak i gotowe!

  • Pytania i odpowiedzi

      • Ile kosztuje winieta elektroniczna?

        • Ceny winiet różnią się w zależności od kraju, do którego podróżujesz, rodzaju pojazdu oraz liczby dni, przez które jest ważna winieta. Aktualne ceny winiet dla danego kraju są widoczne w szczegółach podczas zakupu. W cenię e-winiety wliczona jest opłata serwisowa.

      • Gdzie znajdę zakupioną winietę?

        • Po zakupie otrzymasz winietę w formie pliku .pdf wprost na adres e-mail wskazany podczas aktywacji usługi Autostrady i e-winiety. E-winieta będzie dostępna do pobrania w ciągu 15 minut w aplikacji PeoPay i w serwisie Pekao24. E-winiety są generowane w godzinach 7-23. Oznacza to, że jeśli kupisz e-winietę w godzinach 23-7, otrzymasz zamówienie po 7 rano.

      • Jak otrzymać fakturę VAT za zakup e-winiety?

        • Fakturę możesz wygenerować po zalogowaniu się na stronie https://app.autopay.eu/logowanie. Podczas logowania wprowadź adres e-mail wskazany podczas aktywacji usługi Autostrady i e-winiety w aplikacji PeoPay lub serwisie Pekao24.

      • Co oznaczają poszczególne statusy winiet?

        • Winiety mają różne statusy:

          • Aktywna: winieta jest kupiona i już obowiązuje jej czas trwania;
          • Nadchodząca: winieta jest kupiona, ale nie rozpoczął się czas jej obowiązywania;
          • W trakcie generowania: nie został jeszcze wygenerowany plik PDF z winietą; e-winieta będzie dostępna do pobrania w ciągu 15 minut od zakupu. Zanim wjedziesz na drogę płatną, poczekaj na zmianę statusu winiety na ,,Aktywna".
          • Zakup nieudany: wystąpiły problemy techniczne i proces zakupu nie zakończył się sukcesem; winieta nie została wygenerowana. Jeśli opłata za winietę została pobrana, środki zostaną zwrócone na Twoje konto.
      • Mam problem techniczny. Jak mogę uzyskać pomoc?

        • W razie potrzeby skorzystaj ze wsparcia Centrum Pomocy Autopay zapewnianego przez Autopay Mobility Sp. z o.o. Napisz na: kontakt@autopay.pl lub zadzwoń pod numer: 58 760 48 44.

          W sprawie problemów z serwisem internetowym Pekao24 lub aplikacją PeoPay skontaktuj się z infolinią banku pod numerem telefonu 519 222 222.

      • Jak płacić za pomocą Autopay za przejazd autostradą?

          • Na odcinku Toruń-Gdańsk autostrady A1 AmberOne kieruj się do bramek oznaczonych symbolem AmberGO.
          • Na odcinku Poznań-Konin autostrady A2 kieruj się do bramek oznaczonych znakiem czarnej kamery na pomarańczowym tle.
          • Na odcinku Katowice-Kraków autostrady A4 kieruj się do bramek oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym tle.


          Na tych bramkach system zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu, zmieni kolor sygnalizacji świetlnej z koloru czerwonego na zielony i automatycznie podniesie szlaban.

          Kiedy zjeżdżasz z autostrady, również wybieraj bramki, na których zobaczysz symbole automatycznej identyfikacji. System automatycznie pobierze opłatę z rachunku, który wskażesz przy aktywacji usługi podczas dodawania pojazdu do aplikacji mobilnej PeoPay.

      • Czym jest i do czego mogę użyć usługi Autopay?

        • Autopay to usługa świadczona przez Autopay Mobility Sp. z o.o., która umożliwia szybkie i automatyczne płatności za przejazdy autostradą A1 AmberOne przez bramki oznaczone AmberGO, autostradą A2 przez bramki oznaczone znakiem czarnej kamery na pomarańczowym tle lub lub autostradą A4 Katowice-Kraków przez bramki oznaczone znakiem czarnej kamery na żółtym tle. 
          Autopay został stworzony przez spółkę technologiczną Blue Media.

      • Czy usługa Autopay działa na wszystkich bramkach na autostradzie?

        • System działa na wszystkich bramkach oznaczonych:

          • szyldem AmberGO na autostradzie A1 AmberOne (odcinek Gdańsk-Toruń)
          • znakiem czarnej kamery na pomarańczowym tle na autostradzie A2 (odcinek Poznań-Konin)
          • znakiem czarnej kamery na żółtym tle na (odcinek Katowice-Kraków).


          Kiedy wjedziesz na nieoznakowaną bramkę na autostradzie A4, możesz również zapłacić za przejazd za pomocą usługi Autopay. Wystarczy zgłosić taki zamiar inkasentowi, który uruchomi system.
           

      • Czy aplikacja mobilna PeoPay musi być włączona podczas przejazdu przez bramki?

        • Nie. Po uzupełnieniu danych pojazdu, wybraniu rachunku do płatności, zaakceptowaniu regulaminu usługi AutoPay i wyrażeniu zgód dotyczących świadczenia tej usługi – możesz wylogować się z aplikacji. Podróżując autostradą, nie musisz mieć ze sobą nawet telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja PeoPay z usługą Autopay.

          Bramki otworzą się automatycznie po zidentyfikowaniu pojazdu po numerach rejestracyjnych przez system kamer ulokowanych w punkcie poboru opłat. Automatyczna płatność zostanie zrealizowana w tle. Opłata jest ściągana z rachunku bankowego wskazanego przy dodawaniu pojazdu.

          W przypadku autostrady A4 Katowice-Kraków połowa opłaty zostanie pobrana po wjeździe, a druga połowa po wyjeździe. W przypadku autostrady A1 AmberOne cała opłata zostanie pobrana w momencie przejazdu przez bramkę AmberGO.
      • Co daje mi dostęp do aplikacji Autopay w bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A.?

        • Nie musisz instalować kolejnej aplikacji w telefonie. Korzystając z PeoPay, możesz nie tylko zarejestrować się w usłudze Autopay, ale też uzyskać dostęp do usług oferowanych przez Autopay Mobility Sp. z o.o. w ramach Autopay: dodać pojazd, wskazać rachunek, z którego będą pobierane opłaty za przejazdy, kontrolować historię płatności za autostrady, a także generować faktury. Używając usługi Autopay, nie musisz mieć podpiętej karty płatniczej w innych aplikacjach czy przechodzić dodatkowej weryfikacji.
      • Nie wiem, gdzie jest mój telefon. Czy mogę korzystać z Autopay?

        • Tak. System zidentyfikuje numery rejestracyjne Twojego pojazdu i na ich podstawie podniesie szlaban. Płatność zostanie pobrana automatycznie w momencie zjazdu z autostrady bramką oznaczoną AmberGO (A1) lub symbolem czarnej kamery na żółtym tle (A4). Pieniądze zostaną pobrane ze wskazanego przez Ciebie rachunku w Banku Pekao SA.
      • Jak odbywa się przejazd przez bramki AmberGO na autostradzie A1 AmberOne?

        • Jeżeli masz dodany pojazd i wybrany rachunek do płatności, możesz korzystać z płatności automatycznych za przejazd na wszystkich bramkach i wszystkich węzłach na trasie Nowa Wieś–Rusocin, w obu kierunkach. Wystarczy, że na wjeździe i zjeździe powoli podjedziesz do bramek oznaczonych AmberGO, a szlaban się podniesie.
      • Jak odbywa się przejazd przez bramki na Autostradzie A4 Katowice - Kraków?

        • Jeżeli masz dodany pojazd i wybrany rachunek do płatności, możesz korzystać z płatności automatycznych na trasie Brzęczkowice-Balice, w obu kierunkach. Wystarczy, że wolno podjedziesz do bramki oznaczonej symbolem czarnej kamery na żółtym tle  , a szlaban się podniesie. Opłata zostanie pobrana automatycznie w chwili rozpoznania pojazdu: 50% na bramce wjazdowej, a 50% na bramce wyjazdowej z autostrady.
      • Co zrobić, jeśli szlaban się nie podniesie na wjeździe, mimo że mam wszystko poprawnie skonfigurowane?

        • Niestety może się zdarzyć sytuacja, że kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu. Wówczas należy postąpić następująco:
          • na A1 - pobrać tradycyjny bilet i opłacić przejazd przy wyjeździe za pomocą karty płatniczej lub gotówki (środki nie zostaną pobrane przez Autopay);
          • na A4 Katowice-Kraków - poinformować inkasenta, że jest się użytkownikiem systemu Autopay, a szlaban zostanie podniesiony na podstawie wskazanych tablic rejestracyjnych (opłata za przejazd zostanie pobrana za pośrednictwem Autopay).
             
      • Jakim samochodem mogę przejeżdżać?

        • W systemie Autopay możesz dodać pojazd z kategorii od 1 do 5 (z wyłączeniem motocykli):

          • Kategoria 1 - Pojazd o dwóch osiach, bez podwójnych kół, nieciągnący przyczepy.
          • Kategoria 2 - Pojazd o dwóch osiach, z których przynajmniej na jednej zamocowano podwójne koła.
          • Kategoria 2A - Pojazd posiadający łącznie więcej niż dwie osie, bez podwójnych kół.
          • Kategoria 3 - Pojazd lub zespół pojazdów o trzech osiach, które posiadają podwójne koła na przynajmniej jednej osi.
          • Kategoria 4 - Pojazd lub zespół pojazdów o więcej niż trzech osiach, które posiadają podwójne koła na przynajmniej jednej osi.
          • Kategoria 5 - Pojazd lub zespół pojazdów nie mieszczące się w kategoriach od 1 do 4, w szczególności pojazdy nienormatywne określone w przepisach Prawo o Ruchu Drogowym.
             
      • Czy mogę wjechać z przyczepką?

        • Tak. Pamiętaj, aby przy dodawaniu pojazdu w serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay wybrać poprawną kategorię. Nie musisz rejestrować samej przyczepki. W serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay możesz też szybko zmienić kategorię pojazdu.

      • Mam nowy samochód. Jak zmienić dane w systemie Autopay?

        • Zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 lub aplikacji PeoPay i wejdź w zakładkę "Płatności", a następnie "Zarządzanie płatnościami". W sekcji "Automatyczne płatności za autostrady" użyj przycisku "Dodaj pojazd".

          Jeśli chcesz usunąć stary pojazd, odnajdź go na liście. Po wejściu w szczegóły pojazdu przejdź do ustawień. Na dole znajduje się opcja "Usuń pojazd".
           
      • Kiedy dodaję samochód w jednym koncie Autopay, nie mogę dodać go na innym. Dlaczego?

        • Pojazd powinien zostać dodany do konta właściciela pojazdu. W przypadku dodania pojazdu na wielu kontach obciążenie rachunku nie mogłoby się odbyć automatycznie.

          Jeżeli jedziesz samochodem, który został dodany do systemu Autopay przez kogoś innego, wciąż możesz skorzystać z automatycznej płatności. System kamer rozpozna rejestracje pojazdu i podniesie szlaban.

          Jeżeli wiesz, że pojazd jest objęty systemem Autopay, ale chcesz dokonać tradycyjnej płatności, musisz poprosić właściciela pojazdu o jego dezaktywowanie w systemie.
      • Czy kilka osób może mieć dodany ten sam samochód?

        • Nie. Wprowadzenie numeru rejestracyjnego samochodu w systemie uniemożliwi wpisanie go ponownie na innym urządzeniu z aplikacją lub za pośrednictwem serwisu internetowego.

          Pamiętaj jednak, że podczas przejazdu przez bramki nie musisz mieć ze sobą telefonu z aplikacją Autopay. Jeżeli ktoś z Twojej rodziny lub znajomych skorzysta z Twojego samochodu i przejedzie przez bramki objęte systemem Autopay, płatność zostanie pobrana z Twojego rachunku. Rejestr wszystkich płatności znajdziesz po zalogowaniu się do serwisu internetowego Pekao24 lub PeoPay. W każdej chwili możesz wyłączyć obsługiwanie autostrad. Wówczas użytkownik Twojego samochodu będzie musiał samodzielnie wnieść opłatę.
           
      • Czy i jak mogę otrzymać fakturę za przejazd po płatnych odcinkach autostrad z Autopay?

        • Aby otrzymać fakturę, należy uzupełnić dane do faktury w zakładce Faktury za przejazdy - Ustawienia. Po wykonanym przejeździe faktura jest w zakładce Faktury za przejazdy.

          Samodzielnie zadecydujesz, jak często ma być wystawiana faktura: jednorazowo, czyli po każdym przejeździe lub zbiorczo, czyli raz na miesiąc. W drugim przypadku faktura wystawiana około 15-ego dnia każdego miesiąca.
           
      • Kiedy pobierana jest opłata za przejazd autostradą A1 AmberOne?

        • Opłata za przejazd autostradą A1 AmberOne pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe, kiedy bramki zamkną się za pojazdem.

          Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się w zakładce "Płatnosci" następnie "Zarządzanie płatnościami" po wejściu w szczegóły pojazdu w Pekao24 lub PeoPay.
          W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty, prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl.
           
      • Kiedy pobierana jest opłata za przejazd na autostradzie A4 Katowice-Kraków?

        • Opłata za przejazd autostradą A4 Katowice-Kraków pobierana jest w następujący sposób:
          - pierwsza połowa - automatycznie po rozpoznaniu pojazdu przy wjeździe na oznaczona bramkę,
          - druga połowa - przy zjeździe z autostrady.

          Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się w szczegółach pojazdu w zakładce z usługą w serwisie internetowym Pekao24 lub PeoPay.

          W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl.
           
      • Mam pobrane środki z rachunku, mimo że nie było przejazdu autostradą. Co teraz?

        • Sprawdź, czy z samochodu, którego dane zostały zarejestrowane w usłudze Autopay, nie skorzystała inna osoba. W przypadku przekroczenia bramek płatniczych zintegrowanych z usługą Autopay przez użytkownika samochodu, którego numer rejestracyjny został już wcześniej zapisany w Autopay, nastąpi ich automatyczne podniesienie, a opłata zostanie pobrana. Taki przypadek może wystąpić, gdy użytkownik doda do usługi Autopay np. samochód z wypożyczalni czy samochód służbowy, którym mogą podróżować także inni kierowcy. Jeżeli żadna z wyżej opisanych sytuacji nie miała miejsca, prosimy o kontakt na adres: kontakt@autopay.pl. Autopay Mobility Sp. z o.o. zweryfikuje, czy numer rejestracyjny nie został błędnie rozpoznany. Jeżeli tak się stało, pobrane środki zostaną zwrócone.
PeoPay i serwis internetowy Pekao24 są częścią usługi bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. Co to takiego? Sprawdź tutaj