17.10.2018

Aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. światową innowacją 2018 roku

PeoPay, aplikacja bankowości mobilnej Banku Pekao S.A. została laureatem prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało ją za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience.

Przedstawiciele Banku Pekao S.A. odebrali nagrodę za wyjątkową bankowość mobilną „PeoPay mobile banking application” na uroczystej gali 17 października w Lizbonie. Zwycięzcy zostali wybrani spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całego świata, w wyniku niezależnego głosowania ekspertów.

 - Bank Pekao S.A. całkiem niedawno rozpoczął dynamiczne prace nad cyfrową transformacją swoich usług. Po zaledwie kilkunastu miesiącach intensywnych działań, pod kątem innowacji już możemy porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie. Tak prestiżowa nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że stajemy się liderem digitalizacji w polskim sektorze bankowym – powiedział Michał Krupiński, prezes Banku Pekao S.A.

- Bank Pekao S.A. w ramach nowej strategii postawił na cyfrową transformację. Nowa bankowość mobilna i jej innowacyjne możliwości tworzyliśmy patrząc oczami klientów. Jesteśmy szczęśliwi, że dostarczamy rozwiązań zyskujących uznanie zarówno w Polsce jak i na świecie. Takie momenty potwierdzają, że nasza strategia przynosi znakomite efekty – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Jak przyznają organizatorzy konkursu, aplikacja z kraju nad Wisłą zwróciła uwagę swoją wielofunkcyjnością, wykorzystaniem danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji oraz wielowalutowością, czyli możliwością dokonywania transakcji płatniczych bezpośrednio z konta w różnych walutach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Doceniono również możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem bez konieczności posiadania fizycznej karty.

- PeoPay jest nowoczesną aplikacją bankowości mobilnej, która powstała z myślą, by spełniać rosnące oczekiwania klientów. Dlatego, jako pierwsi w Polsce, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie w aplikacji biometrii do akceptacji transakcji. Z kolei rosnąca liczba klientów podróżujących za granicę była impulsem do wprowadzenia unikalnego rozwiązania umożliwiającego wygodne płatności telefonem z rachunków walutowych bez dodatkowych przewalutowań – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Kategoria Phygital Distribution & Experience, w której zwyciężył Bank Pekao S.A. oznacza najlepszy mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną. Właśnie, taki jest PeoPay. Umożliwia dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID.

- To wielki zaszczyt brać udział w wyróżnianiu najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które zmieniają branżę detalicznych usług finansowych – dodał Vincent Bastid, dyrektor generalny EFMA.

Program EFMA i Accenture ma na celu zidentyfikowanie najbardziej innowacyjnych projektów w globalnym sektorze bankowości detalicznej i zachęcanie instytucji do dzielenia się najlepszymi praktykami w obszarach dystrybucji i marketingu bankowości detalicznej.

O aplikacji PeoPay

PeoPay to aplikacja bankowości mobilnej udostępniona klientom Banku Pekao S.A. od października 2017 roku. Jest to pierwsza aplikacja w Polsce wykorzystująca dane biometryczne - tj. w zależności od modelu smartfonu - odcisków palców lub Face ID, do potwierdzenia transakcji takich jak przelewy, wypłaty z bankomatów lub płatności online do 200 złotych. Umożliwia klientom dokonywanie płatności w terminalach zbliżeniowych za granicą w walutach obcych i umożliwia dokonywanie płatności za zakupy internetowe bezpośrednio z telefonu. Umożliwia także dokonywanie płatności we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i za granicą.

W aplikacji mobilnej Bank oferuje szeroki zakres funkcji i udogodnień. W trakcie budowy aplikacji mobilnej Bank wykorzystał model hybrydowy - łącząc funkcje płatnicze (wykorzystujących funkcje macierzyste telefonu) z usługami bankowymi dostępnymi również na stronie mobilnej m.pekao24.pl. Rezultatem jest aplikacja, która zawiera wszystkie ważne funkcje bankowości elektronicznej Pekao24 i płatności, zachowując jednocześnie ergonomię i zdolność szybkiego reagowania na potrzeby klientów. Dzięki aplikacji klienci mogą szybko i łatwo dokonywać przelewów, przeglądać historię kont i innych produktów, analizować wydatki oraz sprawdzać salda w formie procentowej przed zalogowaniem. Ta sama aplikacja może być używana do płacenia za pomocą smartfonu bezpośrednio z konta, na zakupy dokonywane zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych w Polsce i za granicą. Kolejna nowością jest możliwość uruchomienia usługi Apple Pay bezpośrednio z bankowości mobilnej, dzięki czemu możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonami iPhone od razu bez konieczności czekania na plastikową kartę.

PeoPay, aplikacja bankowości mobilnej Banku Pekao S.A. została laureatem prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało ją za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience.

Przedstawiciele Banku Pekao S.A. odebrali nagrodę za wyjątkową bankowość mobilną „PeoPay mobile banking application” na uroczystej gali 17 października w Lizbonie. Zwycięzcy zostali wybrani spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całego świata, w wyniku niezależnego głosowania ekspertów.

 - Bank Pekao S.A. całkiem niedawno rozpoczął dynamiczne prace nad cyfrową transformacją swoich usług. Po zaledwie kilkunastu miesiącach intensywnych działań, pod kątem innowacji już możemy porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie. Tak prestiżowa nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że stajemy się liderem digitalizacji w polskim sektorze bankowym – powiedział Michał Krupiński, prezes Banku Pekao S.A.

- Bank Pekao S.A. w ramach nowej strategii postawił na cyfrową transformację. Nowa bankowość mobilna i jej innowacyjne możliwości tworzyliśmy patrząc oczami klientów. Jesteśmy szczęśliwi, że dostarczamy rozwiązań zyskujących uznanie zarówno w Polsce jak i na świecie. Takie momenty potwierdzają, że nasza strategia przynosi znakomite efekty – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Jak przyznają organizatorzy konkursu, aplikacja z kraju nad Wisłą zwróciła uwagę swoją wielofunkcyjnością, wykorzystaniem danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji oraz wielowalutowością, czyli możliwością dokonywania transakcji płatniczych bezpośrednio z konta w różnych walutach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Doceniono również możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem bez konieczności posiadania fizycznej karty.

- PeoPay jest nowoczesną aplikacją bankowości mobilnej, która powstała z myślą, by spełniać rosnące oczekiwania klientów. Dlatego, jako pierwsi w Polsce, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie w aplikacji biometrii do akceptacji transakcji. Z kolei rosnąca liczba klientów podróżujących za granicę była impulsem do wprowadzenia unikalnego rozwiązania umożliwiającego wygodne płatności telefonem z rachunków walutowych bez dodatkowych przewalutowań – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Kategoria Phygital Distribution & Experience, w której zwyciężył Bank Pekao S.A. oznacza najlepszy mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną. Właśnie, taki jest PeoPay. Umożliwia dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID.

- To wielki zaszczyt brać udział w wyróżnianiu najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które zmieniają branżę detalicznych usług finansowych – dodał Vincent Bastid, dyrektor generalny EFMA.

Program EFMA i Accenture ma na celu zidentyfikowanie najbardziej innowacyjnych projektów w globalnym sektorze bankowości detalicznej i zachęcanie instytucji do dzielenia się najlepszymi praktykami w obszarach dystrybucji i marketingu bankowości detalicznej.

O aplikacji PeoPay

PeoPay to aplikacja bankowości mobilnej udostępniona klientom Banku Pekao S.A. od października 2017 roku. Jest to pierwsza aplikacja w Polsce wykorzystująca dane biometryczne - tj. w zależności od modelu smartfonu - odcisków palców lub Face ID, do potwierdzenia transakcji takich jak przelewy, wypłaty z bankomatów lub płatności online do 200 złotych. Umożliwia klientom dokonywanie płatności w terminalach zbliżeniowych za granicą w walutach obcych i umożliwia dokonywanie płatności za zakupy internetowe bezpośrednio z telefonu. Umożliwia także dokonywanie płatności we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i za granicą.

W aplikacji mobilnej Bank oferuje szeroki zakres funkcji i udogodnień. W trakcie budowy aplikacji mobilnej Bank wykorzystał model hybrydowy - łącząc funkcje płatnicze (wykorzystujących funkcje macierzyste telefonu) z usługami bankowymi dostępnymi również na stronie mobilnej m.pekao24.pl. Rezultatem jest aplikacja, która zawiera wszystkie ważne funkcje bankowości elektronicznej Pekao24 i płatności, zachowując jednocześnie ergonomię i zdolność szybkiego reagowania na potrzeby klientów. Dzięki aplikacji klienci mogą szybko i łatwo dokonywać przelewów, przeglądać historię kont i innych produktów, analizować wydatki oraz sprawdzać salda w formie procentowej przed zalogowaniem. Ta sama aplikacja może być używana do płacenia za pomocą smartfonu bezpośrednio z konta, na zakupy dokonywane zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych w Polsce i za granicą. Kolejna nowością jest możliwość uruchomienia usługi Apple Pay bezpośrednio z bankowości mobilnej, dzięki czemu możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonami iPhone od razu bez konieczności czekania na plastikową kartę.

 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję