loader

13.06.2025

Tuzin powodów, by korzystać z PeoPay na 12. urodziny aplikacji

Już od 12 lat klienci Banku Pekao S.A. mogą korzystać z mobilnego bankowania dzięki aplikacji PeoPay. W tym czasie aplikacja mocno się zmieniła i dziś oferuje klientom bogaty wachlarz możliwości. Obecnie PeoPay to już nie tylko aplikacja do sprawdzania salda, ale nowoczesne, intuicyjne i innowacyjne rozwiązanie tworzone z myślą o wygodzie klientów.

Aplikacja PeoPay, w ciągu kilkunastu lat swojego istnienia, stała się cyfrowym oddziałem banku w telefonach klientów Baku Pekao S.A. To narzędzie, które łączy w sobie wygodę i bezpieczeństwo z długą listą funkcji oraz produktów i usług. Obecnie PeoPay to centrum zarządzania finansami osobistymi, a klient dzięki aplikacji może nawiązywać relację z bankiem, otwierać nowe produkty, korzystać z usług dodanych, złożyć wniosek o pożyczkę, wymieniać waluty w kantorze, kupić ubezpieczenie lub rozpocząć inwestowanie.

Ale to, co szczególnie wyróżnia PeoPay, to dostosowanie do potrzeb klientów, tak aby bankowanie było jeszcze prostsze i pomagało w codziennym życiu. Właśnie ze względu na jej umiejętność przystosowania się do oczekiwań klientów, aplikacja zyskuje z miesiąca na miesiąc coraz większą liczbę odbiorców. Każdego dnia 1,6 tys. klientów po raz pierwszy aktywuje PeoPay. Najliczniejszą grupą korzystającą z aplikacji są klienci w wieku 36-45 lat, w drugiej kolejności najczęściej z aplikacji korzystają osoby w wieku 26-35 lat. Ale PeoPay staje się także coraz częściej narzędziem, z którego korzystają osoby z pokolenia silver.

- Aplikacja PeoPay to nasze flagowe rozwiązanie. Od momentu jej powstania, klienci doceniają to, że mogą w niej bankować tak jak chcą. W strategii banku na lata 2025-2027 ta wyjątkowa rola aplikacji PeoPay jest wyraźnie podkreślona. Staje się dla nas centrum w modelu zarządzania obsługą klientów. Nowoczesne rozwiązania technologiczne i personalizacja sprawiają, że dzięki PeoPay klient może w prosty, ale także dopasowany do jego potrzeb sposób, korzystać z całej oferty banku - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Obsługi Cyfrowej w Banku Pekao S.A.

Każdy klient ma swoje własne potrzeby i oczekiwania wobec aplikacji Pekao, ale istnieje kilka kluczowych powodów, które sprawiają, że warto ją mieć pod ręką. Oto najważniejsze z nich:

Powód pierwszy: zawsze zaskakuje nowościami 

W aplikacji PeoPay klienci regularnie mogą znaleźć nowe rozwiązania, produkty i usługi banku. Są to zarówno niewielkie zmiany, ale też zaskakujące i innowacyjne rozwiązania, które oprócz poprawy bankowania, pomagają także w załatwianiu codziennych spraw, np. organizacji przejazdów czy podróży.

- Na początku czerwca udostępniliśmy naszym klientom możliwość zakupu e-winiety na przejazdy zagranicznymi autostradami w aplikacji PeoPay. To usługa, którą oferujemy w aplikacji jako jedni z pierwszych na rynku. Przed wakacyjnymi wyjazdami to idealne rozwiązanie, które oszczędza czas i nerwy. Na ten rok planujemy jeszcze kilka ciekawych nowości, o których dzisiaj nie chcę mówić, ale bez wątpienia PeoPay  jeszcze nie raz zaskoczy – dodaje Bartosz Zborowski

Powód drugi: oferuje cyfrowy oddział banku w telefonie

Poziom samoobsługi w aplikacji PeoPay jest imponujący. Lista wniosków i dyspozycji, które klient może złożyć w aplikacji oraz zaświadczeń, które może pobrać sprawia, że obecnie niemal każdą bankową sprawę można załatwić zdalnie. To, jak chętnie klienci korzystają z takiej opcji, jest widoczne w danych – pomiędzy 2021 a 2024 r. liczba dyspozycji składanych przez klientów Pekao wzrosła pięciokrotnie. Tylko w zeszłym roku klienci złożyli 960 tys. dyspozycji, co oznaczało 11 proc. wzrostu rok do roku.  To efekt przenoszenia do kanałów zdalnych kolejnych procesów, dostępnych wcześniej tylko w oddziałach. W ciągu 3 lat bank przeniósł do bankowości elektronicznej ponad 260 procesów sprawiając, że klient każdą dla niego ważną sprawę może załatwić zdalnie, w dowolnym czasie.

Powód trzeci: nieustanie poszerza listę usług w aplikacji

Oprócz wspomnianych już e-winiet, klienci banku mogą korzystać z innych usług dodanych np. z możliwości zakupu biletów miejskich lub parkingowych.

- Obserwujemy, że klienci bardzo chętnie korzystają z usług, które oszczędzają ich czas i pomagają w codziennym funkcjonowaniu. Nasi klienci kupują średnio 176 biletów parkingowych oraz 665 biletów miejskich na godzinę, a te przeciętne dane rosną z roku na rok. Cieszy nas to, że klienci nie tylko doceniają nasze usługi i produkty bankowe, ale również coraz chętniej korzystają z rozwiązań, które pomagają im w wygodnym i szybkim załatwianiu codziennych spraw – podkreśla Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych w Banku Pekao S.A. 

Powód czwarty: jest bezpieczna w obsłudze

W aplikacji klienci znajdą cały szereg funkcji, których zadaniem jest podnoszenie bezpieczeństwa. To logowanie biometryczne, zarządzanie limitami, kartami, a także logowanie dwuskładnikowe, czyli możliwość autoryzacji w aplikacji PeoPay wejścia do serwisu Pekao24. Wśród wdrażanych nowości, te związane z ochroną danych i pieniędzy klientów zawsze są priorytetem.

Powód piąty: oferuje nowoczesne metody płatności

Kilka tygodni temu bank wprowadził możliwość płacenia ceramiczną obrączką płatniczą, którą klienci mogą otrzymać bezpłatnie w ramach promocji „Supermocna oferta dla podróżujących”. Wystarczy, że otworzą Konto Przekorzystne od 30 maja do 30 września 2025 r. i spełnią warunki opisane w regulaminie promocji.

Obrączkę można łatwo skonfigurować z kontem w aplikacji PeoPay – jest wodoodporna i nie wymaga ładowania, co czyni ją wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, idealnym np. podczas podróży. To kolejny sposób płatności, który Bank Pekao wprowadził obok portfeli elektronicznych i BLIKA.

Wprowadzanie nowych form płatności to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy aktywnie korzystają z nowych technologii płatniczych. W każdej minucie w aplikacji PeoPay realizują oni średnio 2,2 tys. transakcji, w tym 594 przelewy oraz 341 płatności e-commerce.

Powód szósty: umożliwia personalizację na zaawansowanym poziomie

Klienci Pekao w aplikacji mogą nie tylko lokować skróty i widgety na pulpicie PeoPay. Mogą także ustawiać tło spośród kilkudziesięciu propozycji np. sportowych, gamingowych lub lifestylowych. W galerii dostępnych teł są również propozycje inspirowane Bankiem Pekao i wizerunkiem żubra, a także tematyczne czy okazjonalne. Pekao udostępnił wersje dedykowane dla klientów biznesowych oraz z segmentu private. Oprócz tła, klient może wybrać również awatar, który będzie widoczny np. na ekranie do logowania w aplikacji.

Powód siódmy: powiadamia o wymaganych działaniach

O zdarzeniach na koncie informują klientów powiadomienia push. Wpływy, płatności, a nawet logowania, są rejestrowane, a informacja o nich trafia do klientów. Dzięki temu klienci nie przegapią przelewu, na który czekają lub będą mogli szybko zareagować i skontaktować się z bankiem jeśli powiadomienie ich zaniepokoi.

Powód ósmy: udostępnia mobilną autoryzację

Szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza, a przede wszystkim bezpłatna metoda potwierdzania w aplikacji przelewów i innych operacji. Z tej formy autoryzacji korzysta już 69 proc. aktywnych użytkowników aplikacji PeoPay, a każdy z nich autoryzuje w ten sposób średnio 10,6 operacji w miesiącu.

Powód dziewiąty: ułatwia składanie wniosków urzędowych 

Dzięki PeoPay klienci mogą składać wnioski urzędowe w programach rządowych np. w 800+ lub Dobry start. Aplikacja krok po kroku prowadzi przez wniosek, który jest wysyłany bezpośrednio do ZUS-u. Klienci Pekao chętnie korzystają z takiej możliwości, przesyłając w 2025 r. przez PeoPay średnio 113 wniosków urzędowych na minutę. To niemal trzykrotny wzrost liczby składanych przez aplikację wniosków pomiędzy 2020 a 2025 r.

Powód dziesiąty: stworzona także dla przedsiębiorców

Osoby prowadzące firmy, mogą w aplikacji PeoPay łatwo otworzyć zarówno konto firmowe, jak i założyć firmę z kontem. Wygodne przełączanie się pomiędzy profilami sprawia, że łatwo jest też dzięki temu utrzymać porządek w finansach osobistych i firmowych.

Powód jedenasty: chętnie wybierana przez klientów

Z każdym miesiącem rośnie liczba klientów aktywnie korzystających z aplikacji PeoPay. Klienci Pekao aktywowali na swoich telefonach 5,7 mln aplikacji PeoPay. W każdej minucie klienci logują się do PeoPay 3,1 tys. razy, a od czasu jej powstania klienci wykonali 5,35 miliardów logowań do aplikacji.

Powód dwunasty: doceniana i wielokrotnie nagradzana

W ciągu ostatnich kilkunastu lat aplikacja PeoPay zdobyła szereg nagród. Co ważne, do listy zdobytych wyróżnień co roku bank dopisuje kolejne. W tym roku jest to chociażby zasłużone pierwsze miejsce w konkursie Instytucja Roku portalu MojeBankowanie.pl, w którym wnikliwie zbadano funkcje, jakie w aplikacji zostały udostępniane klientom. Możliwości aplikacji zostały także docenione w 2025 r. w plebiscycie Złoty Laur Konsumenta, w którym Bank Pekao S.A. otrzymał wyróżnienie za najwyższą jakość usług.

Więcej informacji o aplikacji PeoPay można znaleźć na stronie: PeoPay - Bankuj wygodniej, gdziekolwiek jesteś! Szczegóły dotyczące Konta Przekorzystnego oraz promocji, w ramach której można otrzymać obrączkę płatniczą, dostępne są pod linkiem: Konto Przekorzystne w Banku Pekao S.A.