O PROGRAMIE DOBRY START

 


Wniosek Dobry start przez internet

  • Dobry start to 300 zł na wprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny
  • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można składać online od 1 lipca do 30 listopada br. - wystarczy przejść do zakładki e-Urząd w serwisie internetowym Banku
  • Wyprawkę otrzymają uczniowie do 20 lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia, z wyłączeniem dzieci, które w roku szkolnym 2018/2019 idą do przedszkola lub tzw. "zerówki"


Więcej o świadczeniu Dobry start:

  • Wyprawka Dobry start to kolejny rządowy program wsparcia polskich rodzin
  • Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2018/2019 będę uczęszczać do przedszkola lub tzw. "zerówki"
  • Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia


Kiedy otrzymasz wyprawkę?

  • Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków Dobry start złożonych do 31 sierpnia br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej 30 września br.
  • Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków Dobry start złożonych od 1 września do 30 listopada br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
  • Podane terminy są terminami maksymalnymi - organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej
  • Maksymalnie uproszczona procedura i potwierdzenie na Twojej skrzynce e-mail - decyzje administracyjne będą przesyłane tylko w przypadku ewentualnej odmowy. W każdej innej sytuacji, jeżeli dziecko spełni wymogi, świadczenia będą wypłacane bez decyzji administracyjnych - organ prowadzący wyśle Ci potwierdzenie na adres e-mail z Twojego wniosku.
  • Zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku - na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w Gminie. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania. 
  • Możesz zaktualizować adres zamieszkania podczas wypełniania wniosku Dobry start. Żeby zmienić swoje dane podane w serwisie internetowym Pekao24, przejdź do zakładki "Ustawienia" po zalogowaniu. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.


Rola Banku w programie Dobry Start:

  • Bank Pekao S.A. umożliwi Ci złożenie Wniosku Dobry start online w serwisie internetowym Pekao24 w sekcji E-URZĄD dostępnej w prawej górnej części serwisu. Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
  • Wysłany Wniosek Dobry start możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku będzie  dostępne do pobrania w zakładce WNIOSKI przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.

Opis Wniosku "Dobry Start" przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie Ministerstwa, Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej



1. Bank Pekao S.A.: wypełniasz Wniosek Dobry start online w serwisie internetowym usługi Pekao24

  • Zaloguj się do Pekao24 i przejdź do Wniosku Dobry start ( sekcja "e-Urząd"). Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych z systemu Banku, np. imię i nazwisko, PESEL, adres e-mail, czy rachunek bankowy, na który będą trafiać środki. Zmień w razie potrzeby dane, które na formularzu mogą być modyfikowane.
  • Wysłany wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wypełnieniu na stronie z komunikatem potwierdzającym wysłanie wniosku. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku oraz status jego obsługi są dostępne w sekcji "Wnioski" w tabeli "lista wniosków" przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku.
  • Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do państwowego systemu informatycznego Emp@tia.
 
Pamiętaj:
    • Jeśli wypełniasz wniosek o świadczenie Dobry start  dla dziecka niepełnosprawnego legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności (w przypadku dziecka w wieku do 24 roku życia), albo orzeczeniem o umiarkowanym lub znaczącym stopniu niepełnosprawności do wniosku możesz dołączyć skany/kopie orzeczenia

  • Jeśli Twojej gminy nie ma na liście w Pekao24, złóż Wniosek Dobry start osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w Pekao24 w późniejszym terminie. Brak gminy na liście w Pekao24 oznacza, że gmina ta nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się osobiście lub telefonicznie z urzędem miasta/gminy.

  • Czas trwania sesji online w Pekao24 ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony do 15 minut. Jednakże dla Twojego komfortu czas ten jest odnawiany na każdym kolejnym kroku wniosku. Jeżeli natomiast przerwiesz wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 15 minut, nastąpi wylogowanie z Pekao24, a zmiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.

  • Podczas wypełniania wniosku możesz zmienić numer rachunku do wypłaty świadczenia wychowawczego przez Organ prowadzący w gminie. Zmiana ta będzie możliwa po potwierdzeniu kodem z narzędzia autoryzacji.

  • Poprawnie wypełniony wniosek online w serwisie Pekao24 będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane z systemu Emp@tia na adres e-mail podany we wniosku - zwróć uwagę na jego poprawność.

  • W potwierdzeniu złożenia wniosku zawarte są wszystkie informacje potrzebne do wyjaśnienia ewentualnych pytań lub wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny Emp@tia lub wskazany przez Ciebie Organ prowadzący w gminie postępowanie w sprawie świadczenia.

  • Po dostarczeniu wszystkich danych do systemu informatycznego Emp@tia Bank bezpowrotnie usuwa wszystkie podane we wniosku informacje. Rola Banku Pekao S.A. w tym procesie polega na udostępnieniu i wysłaniu wniosku poprzez serwis Pekao24 do Organu prowadzącego w gminie.

  • Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ gminy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia Dobry start.

2. Emp@tia, system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu Emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie.

  • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: upo@mrpips.gov.pl

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w Pekao24.

  • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w serwisie internetowym usługi Pekao24 wniosek ma status "Dostarczony", ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.


3. Organ prowadzący w gminie (np. MOPS): po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia w drodze decyzji administracyjnej, Organ prowadzący w gminie jednorazowo wypłaci świadczenie Dobry start w wysokości 300 zł.

 

  • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.

  • Po przekazaniu wypełnionego Wniosku Dobry start do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.

 

 

      • Wniosek Dobry start znajdziesz po zalogowaniu do serwisu internetowego usługi Pekao24, w sekcji "e-Urząd".

      • Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do serwisu Pekao24. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.

      • Należy złożyć jeden wniosek Dobry start na wszystkie dzieci, które mogą uzyskać świadczenie.

      • Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).

  • Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) wysłane z systemu Emp@tia (Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego).

  • Organ prowadzący w gminie, np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej po sprawdzeniu wniosku poinformuje Cię pozytywnej decyzji na adres e-mail podany we wniosku.

Toolbox
   Zapamiętane skróty
kontakt