Przeniesienie rachunku

Przenieś konto bez zbędnych formalności!

Dołącz do klientów Banku Pekao S.A. i przenieś konto bez zbędnych formalności!

Wypełnij dokumenty znajdujące się w zakładce "Pliki do pobrania": wniosek o przeniesienie rachunku, upoważnienie dla Banku Pekao S.A. w celu realizacji przeniesienia rachunku, dyspozycję przekazania środków z tytułu wynagrodzenia i podpisz je w obecności naszego pracownika.

Przeniesienie rachunku do Banku Pekao S.A. łączy się z zawarciem przez klienta z naszym bankiem (będącym w tym przypadku dostawcą przyjmującym), nowej umowy rachunku lub wskazaniem już istniejącego rachunku i ustanowieniem na nim usług płatniczych, które zostaną przeniesione z rachunku u dostawcy przekazującego (innego banku lub SKOK-u).

obowiązki i uprawnienia dostawcy przyjmującego
  • Zobacz szczegóły

    Dostawca przyjmujący w terminie 2 dni roboczych od otrzymania Upoważnienie klienta do przeniesienia rachunku zwraca się do dostawcy przekazującego o to, by:

    1. przekazał dostawcy przyjmującemu i klientowi (jeśli tego zażądał) wykaz zleceń stałych oraz informacje o  zgodach na realizację poleceń zapłaty, które mają zostać przeniesione. Dostawca przyjmujący wykonuje przenoszone polecenia zapłaty po upływie 6 dni roboczych od dnia otrzymania dokumentów od dostawcy przekazującego,
    2. przekazał dostawcy przyjmującemu i klientowi (jeśli tego zażądał) informacje o regularnie przychodzących przelewach* oraz zleconych przez wierzyciela poleceniach zapłaty, które zrealizowano na rachunku płatniczym klienta w ciągu 13 miesięcy poprzedzających dzień zwrócenia się o te informacje,
    3. nie akceptował poleceń zapłaty i przychodzących przelewów* od dnia określonego w upoważnieniu (jeśli dostawca przekazujący nie zapewnia automatycznego przekierowania przychodzących przelewów* i poleceń zapłaty na rachunek płatniczy klienta u dostawcy przyjmującego),
    4. anulował zlecenia stałe od dnia określonego w upoważnieniu,
    5.  przekazał   pieniądze, które pozostały na rachunku płatniczym, w dniu określonym przez klienta w upoważnieniu,
    6. zamknął rachunek płatniczy w dniu wskazanym przez klienta w upoważnieniu.

    W terminie 5 dni roboczych od otrzymania od dostawcy przekazującego informacji wymienionych w  punktach a i b dostawca przyjmujący:

    1. ustanawia i realizuje zlecenia stałe, o które wystąpił klient, od dnia wskazanego w upoważnieniu,
    2. dokonuje niezbędnych przygotowań do akceptacji poleceń zapłaty i akceptuje  te polecenia od dnia wskazanego w upoważnieniu,
    3. informuje płatników wskazanych w upoważnieniu i dokonujących regularnych przelewów* na rachunek płatniczy klienta o danych identyfikujących rachunek płatniczy klienta u dostawcy przyjmującego oraz przekazuje płatnikom kopię upoważnienia,
    4. informuje odbiorców wskazanych w upoważnieniu, którzy stosują polecenia zapłaty  do rachunku  płatniczego klienta, o danych rachunku u dostawcy przyjmującego oraz o dniu, od którego polecenia zapłaty mają być realizowane z tego rachunku płatniczego. Przekazuje im także kopię upoważniania.


    * Przelewem jest: polecenie przelewu, polecenie przelewu SEPA, polecenie przelewu w walucie obcej oraz polecenie przelewu wewnętrznego.
     

obowiązki i uprawnienia dostawcy przekazującego
  • Zobacz szczegóły

    Dostawca przekazujący dokonuje następujących czynności (jeśli były objęte upoważnieniem):

    1. w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania upoważnienia klienta przekazuje dostawcy przyjmującemu oraz klientowi (jeśli tego zażądał):
      •  wykaz istniejących zleceń stałych oraz informacje o udzielonych zgodach na realizację poleceń zapłaty,
      •  informacje o regularnie przychodzących przelewach* oraz zleconych przez wierzyciela poleceniach zapłaty , które zostały zrealizowane na rachunku płatniczym klienta w ciągu 13 miesięcy poprzedzających dzień zwrócenia się o te informacje.
    2. Od dnia określonego w upoważnieniu  nie akceptuje przelewów* przychodzących  i poleceń zapłaty (w przypadku gdy nie zapewnia automatycznego przekierowania przychodzących przelewów i poleceń zapłaty na rachunek płatniczy posiadany u dostawcy przyjmującego.  W przypadku odmowy przyjęcia przelewu albo polecenia zapłaty informuje płatnika lub odbiorcę o jej przyczynach.
    3. Anuluje zlecenia stałe od dnia określonego w upoważnieniu.
    4. W dniu określonym w upoważnieniu przekazuje pieniądze, które zostały na rachunku płatniczym prowadzonym przez dostawcę przekazującego, na rachunek płatniczy prowadzony przez dostawcę przyjmującego.
    5. Zamyka rachunek płatniczy w dniu określonym w upoważnieniu, jeśli nie ma na nim nieuregulowanych zobowiązań, które uniemożliwiają jego zamknięcie.

    * Przelewem jest: polecenie przelewu, polecenie przelewu SEPA, polecenie przelewu w walucie obcej oraz polecenie przelewu wewnętrznego.
     

obowiązki i uprawnienia klienta
  • Zobacz szczegóły

    Klient, który chce zmienić dostawcę prowadzącego jego rachunek i/lub realizującego jego płatności w ramach usług płatniczych:

    1. jest zobowiązany do poprawnego i jednoznacznego sformułowania upoważnienia oraz wniosku o przeniesienie rachunku/usług płatniczych,
    2. jest zobowiązany do podania wszelkich informacji, które mogą mieć wpływ na proces przenoszenia rachunku/usług płatniczych, np. o ustanowionych blokadach na rachunku, zajęciach wierzytelności itp.
    3. jest uprawniony do nieodpłatnego otrzymania (w formie papierowej lub  elektronicznej) wszelkich informacji na temat procesu przenoszenia rachunku, usług płatniczych, jakie świadczy bank przyjmujący, oraz ograniczeń, które mogą pojawić się w trakcie przenoszenia rachunku płatniczego.
ograniczenia w przenoszeniu rachunków z Banku Pekao S.A.
  • Zobacz szczegóły

    Przeniesienie rachunku (lub usług płatniczych) może być utrudnione lub niemożliwe, jeśli występują na nim nieuregulowane zobowiązania – określone w umowach i regulaminach – w tym:
     

    1. rachunek jest zablokowany z tytułu zajęcia egzekucyjnego lub innego tytułu np. ustanowienia zabezpieczenia (kaucji) na potrzeby zobowiązań klienta w naszym banku/ w innym banku lub też środki na rachunku są zamrożone albo wstrzymano transakcje na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
    2. rachunek jest prowadzony na rzecz klienta, wobec którego zostało wydane postanowienie o ogłoszeniu przez niego upadłości konsumenckiej, lub który złożył wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej,
    3. rachunek jest zablokowany z tytułu nierozliczonej transakcji, np. dokonanej kartą debetową wydaną do tego rachunku,
    4. saldo na rachunku wynosi zero, ale nie zostały uiszczone należne bankowi opłaty i prowizje (jeżeli z powodu braku środków opłaty są naliczane, ale pobierane dopiero z przyszłych wpływów lub udostępnionego limitu),
    5. rachunek wykazuje saldo ujemne (został wykorzystany i niespłacony kredyt  na rachunku płatniczym lub wystąpił niedozwolony debet),
    6. rachunek jest powiązany z innymi produktami/ usługami np. rachunek jest wykorzystywany do automatycznej spłaty, rat kredytu/ pożyczki lub zadłużenia na karcie kredytowej,
    7. do rachunku są wydane karty z odroczonym terminem płatności,
    8. na rachunku są ustanowione blokady środków,
    9. rachunek jest rachunkiem wspólnym, a do jego zamknięcia (jeśli takie są postanowienia umowy) wymagana jest zgoda wszystkich współposiadaczy. W takim przypadku wniosek o zamknięcie rachunku może zostać  zaakceptowany, jeżeli zarówno na upoważnieniu dla banku, jak i  we wniosku znajdują się dane oraz podpisy wszystkich współposiadaczy
    10. do rachunku jest otwarte: inkaso czeków w obrocie krajowym oraz dewizowym lub akredytywa/ inkaso dokumentowe,
    11. informacje przekazane we wniosku złożonym przez klienta są niepełne.
informacje dodatkowe
  • Zobacz szczegóły
    1. Przeniesienie danej usługi płatniczej może odbywać się wyłącznie w przypadku, gdy jest ona dostępna w ofercie banku przyjmującego.
    2. Usługi płatnicze, które świadczy Bank Pekao S.A., oraz związane z nimi opłaty i prowizje są opisane na pekao.com.pl.
    3. Informacje o danych, które powinien przedstawić klient w celu przeniesienia rachunku, są dostępne we wniosku o przeniesienie rachunku.
    4. Klientowi przysługuje prawo do skorzystania z sądowego lub pozasądowego rozstrzygania sporów z bankiem. Podmiotami właściwymi do rozstrzygania sporów pozasądowych są:
      • Bankowy Arbitraż Konsumencki (Arbiter Bankowy) działający przy Związku Banków Polskich; tryb i zasady prowadzenia takich postępowań dostępne są na zbp.pl,
      • Rzecznik Finansowy; tryb i zasady prowadzenia takich postępowań dostępne są na rf.gov.pl.
    5. W przypadku sporu dotyczącego umowy zawartej za pośrednictwem internetu lub innego kanału elektronicznego klient może skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów z bankiem także za pośrednictwem platformy ODR, dostępnej na: ec.europa.eu/consumers/odr/.
    6. Klient może zwrócić się o pomoc do miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów oraz wnieść skargę na bank do Komisji Nadzoru Finansowego.
    7. Organem nadzoru właściwym w sprawach z zakresu ochrony konsumentów jest prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    8. Dostawca przyjmujący lub dostawca przekazujący niezwłocznie wyrównuje każdą szkodę klienta , która bezpośrednio wynika z niewywiązania się dostawców(przekazującego lub przyjmującego) z terminów i warunków przeniesienia rachunku/usług.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję