19.01.2024

Prośba o przelew BLIK - nowość w aplikacji PeoPay!

W aplikacji PeoPay dostępna jest nowa funkcja – Prośba o przelew BLIK. Od teraz rozliczenia z przyjaciółmi np. za wspólne wyjście do restauracji, czy zrzutka na urodzinowy prezent dla koleżanki są łatwiejsze i szybsze. Wystarczy, że w aplikacji PeoPay wyślesz prośbę o przelew do osoby z listy swoich kontaktów w telefonie. Gdy znajomy ją zaakceptuje, pieniądze w czasie rzeczywistym trafią na Twoje konto. Z rozwiązania mogą korzystać klienci już od 13. roku życia. Operacje są realizowane w systemie BLIK.

Dzięki wdrożeniu prośby o przelew BLIK w aplikacji PeoPay udostępniamy klientom wygodne rozwiązanie, umożliwiające szybkie rozliczenia za wspólne wyjście, zorganizowanie zrzutki na prezent, czy wsparcie społeczne. Nowa funkcja (prośba o przelew BLIK) pozwala także śledzić na bieżąco postępy zbiórki: kto przelał, a komu będzie trzeba przypomnieć o zaległym przelewie.

Skorzystanie z nowej usługi i wysłanie prośby o przelew jest bardzo proste:

  • należy zalogować się do aplikacji PeoPay i wejść do zakładki „Płatności”; 
  • następnie należy kliknąć opcję „Prośba o przelew” i wybrać odbiorcę z listy swoich kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIKA i mają uruchomioną tę funkcję; 
  • wpisujemy kwotę oraz tytuł rozliczenia, np. „pizza” lub „prezent” i naciskamy „Wyślij”; 
  • kolejny krok należy do banku, który wysyła na telefon odbiorcy powiadomienie o przesłanej do niego prośbie o przelew. Na zaakceptowanie prośby w swojej aplikacji znajomy ma 72 godziny – a po jej realizacji pieniądze natychmiast trafią na konto osoby, która wysłała prośbę o przelew. Rozliczeń można dokonywać pomiędzy klientami różnych banków, które udostępniają tę usługę. 
Ponadto w ramach prośby o przelew w PeoPay możesz zarówno wybrać grupę kontaktów, dzielić rachunek na równe kwoty lub określić ich wysokość dla poszczególnych odbiorców. Możesz również siebie uwzględnić w podziale wydatków.

Usługa jest bezpłatna. W ramach jednej prośby o przelew można przelać do 500 zł, a dziennie do 1000 zł. Każdego dnia można wysłać do 30 próśb o przelew. Limit ten można wykorzystać do wysłania jednej prośby do 30 osób lub podzielić na mniejsze prośby.

Bezpieczeństwo
Nowa usługa jest realizowana po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarantuje, że pieniądze otrzymamy i przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank. Otrzymując prośbę o przelew widzimy informację, czy dany numer telefonu, od którego dostaliśmy prośbę znajduje się na naszej liście kontaktów. 

Aby móc odebrać przelewy na telefon BLIK, wystarczy mieć zarejestrowany numer w usłudze. Żeby to zrobić, należy zalogować się w aplikacji mobilnej banku, przejść do zakładki Profil, a następnie w ustawieniach BLIK włączyć funkcję Przelew na telefon i zatwierdzić numer telefonu.

Dowiedz się więcej o płatnościach BLIK 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję