BLIK

Płacisz, wypłacasz i wpłacasz telefonem

płatności w terminalu POS w sklepie
płatności w internecie
  • Zobacz szczegóły
    • płatności za zakupy w sklepach internetowych,
    • płatności w aplikacjach mobilnych,
    • płatności bez użycia kodu (BLIK one click) - po zapisaniu sklepu lub przeglądarki,
    • płatności powtarzalne - bez użycia kodu, po zapisaniu zgody dla usługodawcy.
wypłaty i wpłaty w bankomatach
wypłaty gotówki z terminala POS w sklepie
przelew BLIK (przelew na telefon BLIK)
  • Zobacz szczegóły
    Przesyłaj pieniądze na numer telefonu odbiorcy, także na rachunki w innych bankach w Polsce.
    Pieniądze dotrą na konto odbiorcy od razu, także w weekendy i święta, z wyjątkiem godziny 3.00 a 3.30 w nocy.

    Bank, do którego przelewasz środki, powinien być dostępny w systemie BLIK w momencie wysyłania przelewu BLIK. Listę banków przyjmujących przelewy BLIK oraz godziny ich dostępności znajdziesz na stronie https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/

    Do 31.12.2020 r. przelewy na telefon BLIK dla klientów indywidualnych są darmowe.
    Opłata za taki przelew z rachunku firmowego wynosi 1,50 PLN.


    Aby skorzystać z przelewu BLIK należy posiadać aplikację PeoPay (od wersji 3.30) i aktywną usługę BLIK.
Promocje BLIK

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Promocje BLIK

10 zł zniżki u fryzjera lub kosmetyczki

Zapłać BLIKiem w aplikacji PeoPay za rezerwację wizyty u kosmetyczki lub fryzjera, przez aplikację Moment.pl. Możesz otrzymać zniżkę: 10 zł przy płatności o wartości minimum 100 zł.
Jak skorzystać z promocji?
Za pomocą aplikacji Moment.pl zarezerwuj usługę o wartości minimum 100 zł i wybierz w niej płatność BLIK. Kod BLIK pobierz z aplikacji PeoPay. Zniżka naliczy się przy finalizacji, zarówno w przypadku dokonania płatności za całą wizytę, jak i przedpłaty.
Promocja jest dostępna tylko w salonach, które udostępniają płatność online Moment Pay i dotyczy tylko płatności za zabiegi (nie obejmuje kosmetyków i innych produktów).

Akcja trwa od 15.06-15.07.2020 r. lub do wyczerpania puli zniżek. Organizatorem promocji jest Versum sp. z o.o. Jej uczestnikami mogą być też osoby płacące BLIKiem inaczej niż w aplikacji PeoPay.
Sprawdź pozostałe zasady promocji w jej regulaminie

Sprawdź szczegóły

Jak odbierać przelew na telefon BLIK?

Zaloguj się do aplikacji PeoPay.
Na dole w menu wybierz WIĘCEJ, a następnie Metody płatności > BLIK >Przelew na numer telefonu.
Zaznacz odpowiednie pola, jak na ekranie obok.

Jak wysłać przelew na telefon BLIK?

Krok 1:

Zaloguj się do aplikacji PeoPay.
Przelew na telefon możesz zlecić wybierając na dole w menu PŁATNOŚCI lub opcję BLIK na stronie startowej aplikacji.

Krok 2:

Wyszukaj numer telefonu lub osobę, do której chcesz wysłać przelew BLIK.
Przy osobach, które mogą odbierać przelewy pojawi się ikona BLIK.

Krok 3:

Uzupełnij kwotę przelewu i zaakceptuj transakcję kodem PIN lub biometrią.

Maksymalna kwota jednego przelewu do 500 PLN.
Maksymalna dzienna kwota przelewów BLIK to 1 000 PLN.

Jak płacić?

Krok 1.

Wybierz BLIK jako metodę płatności w internecie lub poinformuj sprzedawcę w sklepie. Następnie kliknij BLIK w aplikacji, by zobaczyć 6-cyfrowy kod.

Krok 2.

Pobrany kod BLIK wpisz na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.

Krok 3.

Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN.
Do 120 zł możesz potwierdzić transakcję odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID), w zależności od funkcji w telefonie. Gotowe!

Krok 4.

Potwierdzenie transakcji otrzymasz w aplikacji PeoPay.

Jak wpłacać

Krok 1.

Wybierz we wpłatomacie opcję: Wpłata BLIK.

Krok 2.

W aplikacji PeoPay wygeneruj kod BLIK i wprowadź go na ekranie wpłatomatu.

Krok 3.

Zatwierdź transakcję w aplikacji PeoPay kodem PIN lub biometrią do 120 zł.

Krok 4.

Po otrzymaniu potwierdzenia w aplikacji wpłać gotówkę do wpłatomatu.

Jak wypłacać

Krok 1.

W bankomacie Banku Pekao S.A. wybierz WYPŁATA BLIK/PEOPAY.

Krok 2.

Uruchom aplikację PeoPay i wybierz opcję BLIK, by zobaczyć 6-cyfrowy kod. Kod ważny jest 2 minuty.
Wygenerowany kod wpisz w bankomacie.

Krok 3.

Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN.
Do 120 zł możesz potwierdzić transakcję odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID), w zależności od funkcji w telefonie.

Krok 4.

Gotowe!
W aplikacji otrzymasz potwierdzenie wypłaty, a z bankomatu możesz pobrać pieniądze.

Płatności powtarzalne

Krok 1:

Na stronie usługodawcy wybierz płatność z użyciem kodu BLIK i wykonaj płatność.

Krok 2:

Na ekranie potwierdzenia płatności dostaniesz propozycję włączenia płatności powtarzalnych.
Włącz ją i kliknik OK.

Krok 3:

Ustaw parametry płatności powtarzalnej (np. datę ważności).
Zapisz płatność.

Kolejne płatności będą realizowane automatycznie, bez konieczności wpisywania kodu BLIK.

Krok 4:

Płatność powtarzalna zostanie aktywowana po zatwierdzeniu kodem PIN lub biometrią.

Zapisaną płatność możesz sprawdzić oraz zmienić na liście zakupów bez podawania kodu BLIK.

Usługodawca, na rzecz którego ustawiasz płatność powtarzalną, może pobierać dodatkową opłatę za wykonaną transakcję.
Wysokość opłaty lub jej brak widoczna będzie na stronie usługodawcy.

Płatności powtarzalne BLIK umożliwiają cykliczne dokonywanie transakcji np. opłacanie faktur od danego wystawcy, abonamentów, płatności za media itp. automatycznie, bez konieczności pamiętania za każdym razem o złożeniu osobnego polecenia przelewu. Płatność powtarzalną w usłudze bankowości elektronicznej PeoPay określasz raz, wskazując jej parametry (np. przez jaki czas mają być wykonywane płatności w ramach Twojej dyspozycji, jaka może być maksymalna kwota pojedynczej transakcji lub jaka może być całkowita kwota wszystkich transakcji realizowanych w ramach płatności powtarzalnej). Na tej podstawie podmiot, na rzecz którego określiłeś płatność powtarzalną, będzie przesyłał do banku prośby o dokonanie płatności za usługi, które Tobie świadczy. Bank będzie realizował te prośby bez każdorazowego kontaktowania się z Tobą, jeśli tylko prośby te będą mieścić się w ramach warunków, które określiłeś. W każdej chwili możesz edytować lub usunąć taką zdefiniowaną płatność powtarzalną na ekranie „Zakupy bez kodu BLIK”.

PeoPay to część usługi bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. Definicję tego pojęcia znajdziesz tutaj. Pełne informacje o PeoPay znajdziesz tutaj.
 

  • Pytania i odpowiedzi

    • Jak aktywować BLIK?

      Korzystanie z BLIKa w Banku Pekao S.A. jest możliwe po zawarciu umowy o konto osobiste i usługę bankowości elektronicznej PeoPay. Dla nowych klientów BLIK jest domyślnie aktywny w aplikacji mobilnej PeoPay. Aby wygenerować kod BLIK na głównym ekranie PeoPay stuknij palcem w ikonkę  z logiem BLIK. Klienci używający już wcześniej aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację do najnowszej wersji. Jeżeli nie korzystasz jeszcze z BLIK, stuknij w ikonkę z logo BLIK, zaloguj się (jeżeli nie jesteś zalogowany) a następnie aktywuj usługę BLIK. Po aktywacji automatycznie wrócisz na ekran z kodem BLIK.

    • Czy płatności za pomocą BLIK są za darmo?

      Płatności BLIK są bezpłatne dla wszystkich klientów, korzystających z aplikacji PeoPay.

    • Gdzie mogę płacić BLIKIEM?

      W sklepach stacjonarnych oznaczonych logo BLIK oraz w sklepach internetowych udostępniających tę metodę płatności (Płacę z BLIK).

    • Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?

      Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.

    • Czy transakcje za pomocą BLIK są bezpieczne?

      Bezpieczeństwo transakcji za pomocą kodów BLIK jest zapewnione przez fakt, że każda transakcja wymaga wygenerowania jednorazowego kodu BLIK w aplikacji PeoPay, a następnie jest potwierdzana w telefonie za pomocą PIN‑u lub biometrii (jeżeli taka metoda autoryzacji była ustawiona w PeoPay). Dodatkowo, kody BLIK są 6‑cyfrowe - każdy kod jest jednorazowy i ważny tylko przez 2 minuty, po tym czasie nie może być już użyty i należy wygenerować nowy kod.

      W przypadku Zakupów bez kodu każda transakcja potwierdzana jest PIN-em w aplikacji PeoPay, a transakcje BLIK sumują się do ustawionego limitu dziennego na zakupy aplikacją PeoPay.

      Dodatkowo, ze względu na to, że podczas transakcji nie są wykorzystywane numery Twoich kart płatniczych, rachunków ani np. PIN-ów do karty, nie ma możliwości ich podejrzenia i nieuprawnionego wykorzystania przez osobę postronną.

      Pamiętaj! Bezpieczeństwo zależy także od Ciebie, dlatego przestrzegaj zasad wskazanych w regulaminie i w otrzymanym od banku dokumencie określającym reguły bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.

    • Na jakich telefonach dostępne są płatności BLIK?

      Płatności BLIK są dostępne dla telefonów z systemem operacyjnym Android oraz iOS.

    • Czy płatności BLIK wymagają logowania?

      Nie, płatności BLIK nie wymagają logowania do aplikacji bankowości mobilnej PeoPay. Aby pobrać kod BLIK wystarczy otworzyć PeoPay i na głównym ekranie stuknąć palcem w ikonkę z logiem BLIK. Na ekranie zobaczysz 6‑cyfrowy kod BLIK, który jest ważny przez 2 minuty. Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego. Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN. Jeżeli Twój telefon umożliwia odblokowanie ekranu za pomocą biometrii i ustawiłeś w aplikacji taką metodę logowania oraz autoryzacji transakcji, płatności i wypłaty BLIK do 120 zł możesz potwierdzić odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID). Dla transakcji powyżej 120 zł wymagane jest podanie 4‑cyfrowego kodu do PeoPay.

    • Czy płatności BLIK wymagają połączenia z internetem?

      Tak, bez łączności z internetem nie uda się pobrać kodu ani zaakceptować płatności.

    • Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK w przypadku klientów indywidualnych?

      Limity na transakcje przy płatnościach BLIK dla klientów indywidualnych są wspólne dla wszystkich transakcji aplikacją PeoPay.

      1. Standardowy limit dzienny na wypłaty i na płatności to 1000 zł (200 zł dla osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, np. dla dzieci powyżej 13. roku życia).
      2. Limit dziennych płatności można zwiększyć do 10 000 zł (do 1 000 zł w przypadku osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych).
      3. Limit dziennych wypłat można zwiększyć do 3 000 zł (do 500 zł w przypadku osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych).


      W przypadku płatności kodem BLIK w internecie obowiązuje dzienny i miesięczny limit Pekao24. Limity możesz zmienić po zalogowaniu, wybierając z dolnego menu Więcej > Ustawienia > Bezpieczeństwo.

    • Czy płatności za pomocą BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?

      Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje BLIK, a po wejściu w szczegóły operacji widoczna jest informacja, że dana transakcja to "Płatność BLIK".

    • Co to są „Zakupy bez kodu”?

      Po wykonaniu pierwszej płatności z użyciem kodu BLIK, na ekranie z podsumowaniem transakcji w PeoPay możesz zapisać sklep internetowy. Przy następnej transakcji na tej samej stronie będziesz mógł płacić szybciej, bez podawania kodu BLIK, a jedynie akceptując płatność 4‑cyfrowym kodem w aplikacji PeoPay. W przypadku, gdy na ekranie z podsumowaniem transakcji BLIK wybierzesz opcję zapisania przeglądarki, następnym razem wszystkie transakcje BLIK na wybranej przeglądarce będziesz mógł wykonywać bez podawania kodu BLIK w różnych sklepach internetowych.

    • Jak używać Zakupów bez kodu w sklepach internetowych?

      Zakupy internetowe bez konieczności podawania kodu BLIK (tzw. BLIK OneClick) zrobisz, używając przeglądarki internetowej na dowolnym urządzeniu: na smartfonie, laptopie czy tablecie. Niezależnie od używanego urządzenia, przy kolejnych zakupach wybierasz metodę płatności Płacę z BLIK, a po zatwierdzeniu transakcji musisz mieć przy sobie smartfon, aby potwierdzić płatność za pomocą 4‑cyfrowego kodu w aplikacji PeoPay. Możesz łatwo zarządzać Zakupami bez kodu w bankowości mobilnej. ZALOGUJ SIĘ DO APLIKACJI PEOPAY -> KLIKNIJ WIĘCEJ -> METODY PŁATNOŚCI -> BLIK -> ZAKUPY BEZ PODAWANIA KODU BLIK . W tym miejscu zobaczysz zapisaną listę sklepów lub przeglądarek, w których możesz płacić bez kodu. Możesz je w każdej chwili usunąć z tej listy lub dodać ponownie.

    • Jak jest dokonywany zwrot środków po reklamacji zakupu zrealizowanego BLIK?

      Zwrot powinien być zrealizowany przez sprzedawcę tą samą metodą płatności, jaką został dokonany zakup. Po wprowadzeniu kwoty zwrotu na terminalu wyświetla się prośba o podanie kodu BLIK i po jego akceptacji, kwota jest zwracana na rachunek klienta, z którego została wcześniej pobrana płatność. W przypadku, gdy dany sklep ma jeszcze system lub terminal niedostosowany do dokonywania zwrotów akceptowanych kodem BLIK, sprzedawca powinien zaproponować zwrot w gotówce.

    • Czy mogę dokonać przelewu na numer telefonu do użytkownika BLIK w innym banku tzw. P2P?

      Tak. Już mamy w aplikacji Przelew na telefon BLIK.

  • Pliki do pobrania

    Regulamin wykonywania transakcji BLIK w Bankowości Mobilnej PeoPay Banku Pekao S.A. obowiązujący od 1.12.2019r.

    Pobierz plik

    Regulamin wykonywania transakcji BLIK w Bankowości Mobilnej PeoPay Banku Pekao SA. obowiązujący do 16 lutego 2020 dla klientów, którzy aktywowali transakcje BLIK do 30.11.2019r

    Pobierz plik

    Moment

    Pobierz plik

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję