BLIK

Płacisz, wypłacasz i wpłacasz telefonem dzięki aplikacji PeoPay

płatności w terminalu POS w sklepie

płatności w internecie

  • Zobacz szczegóły
    • płatności za zakupy w sklepach internetowych,
    • płatności w aplikacjach mobilnych,
    • płatności bez użycia kodu (BLIK one click) - po zapisaniu sklepu lub przeglądarki,
    • płatności powtarzalne - bez użycia kodu, po zapisaniu zgody dla usługodawcy.

wypłaty i wpłaty w bankomatach

  • Zobacz szczegóły
    1. W bankomacie oznaczonym naklejką BLIK, należy wybrać opcję „wypłata BLIK”.
    2. W aplikacji PeoPay, wybierz ikonę BLIK. W przypadku pierwszej transakcji należy jednorazowo zaakceptować regulamin BLIK. W aplikacji pojawi się sześciocyfrowy numer, który będzie aktywny przez dwie minuty.
    3. W bankomacie podaj kwotę wypłaty.
    4. Wygenerowany kod BLIK należy wprowadzić na klawiaturze bankomatu i potwierdzić zielonym przyciskiem.
    5. Transakcję należy potwierdzić w aplikacji mobilnej banku, wykorzystując w tym celu np. kod PIN do aplikacji.
    6. Środki zostaną wypłacone.

wypłaty gotówki z terminala POS w sklepie

  • Zobacz szczegóły

    Jak to zrobić:

    • przed płatnością za zakupy poinformuj sprzedawcę, że chcesz wypłacić gotówkę kodem BLIK,
    • na terminalu wpisz kod BLIK z aplikacji PeoPay a następnie wybierz kwotę wypłaty gotówki,
    • zaakceptuję całą transakcję w aplikacji PeoPay. I gotowe! Odbierz zakupy i gotówkę.

przelew BLIK (przelew na telefon BLIK)

  • Zobacz szczegóły
    Przesyłaj pieniądze na numer telefonu odbiorcy, także na rachunki w innych bankach w Polsce.
    Pieniądze dotrą na konto odbiorcy od razu, także w weekendy i święta, z wyjątkiem godziny 3.00 a 3.30 w nocy.

    Bank, do którego przelewasz środki, powinien być dostępny w systemie BLIK w momencie wysyłania przelewu BLIK. Listę banków przyjmujących przelewy BLIK oraz godziny ich dostępności znajdziesz na stronie https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/

    Do 31.12.2023 r. przelewy na telefon BLIK dla klientów indywidualnych są darmowe.
    Opłata za taki przelew z rachunku firmowego wynosi 1,50 PLN.


    Aby skorzystać z przelewu BLIK należy posiadać aplikację PeoPay (od wersji 4.0.0) i aktywną usługę BLIK.
    Odbiorca musi również korzystać z BLIK w swoim banku i odbierać przelewy BLIK.

doładowanie Apple ID kodem BLIK

  • Zobacz szczegóły

    Od teraz kupisz swoje ulubione gry, aplikacje, muzykę, filmy, programy telewizyjne i iCloud za pomocą nowej metody płatności w Apple ID.
    Jak zapłacić za to wszystko BLIKiem?

    • Na swoim urządzeniu Apple wejdź w Ustawienia i kliknij w Apple ID, a następnie wybierz opcję Płatność i wysyłka.
    • Kliknij w Dodaj metodę płatności.
    • Zaznacz BLIK.


    Aktywuj>

płać BLIKiem za podatek

  • Zobacz szczegóły

    Za pomocą BLIKa można już opłacać roczny podatek PIT  w serwisie e-Urząd Skarbowy (PIT-28, PIT-36, PIT37, PIT-38, PIT-39) i usłudze Twój e-PIT (PIT-28, PIT-36, PIT37, PIT-38) .
    Dostępność BLIKA w sektorze finansów publicznych to ważny krok, który pozwoli przyspieszyć realizację usług i podnieść ich jakość a na końcu ułatwić naszym użytkownikom płatność za usługi.
     

Jeśli jeszcze nie masz aplikacji, pobierz ją:

  • zeskanuj poniższy kod QR wykorzystując aparat w telefonie lub dedykowaną do tego aplikację

    aplikacja banku
     
  • przejdź do sklepu z aplikacjami na telefonie i pobierz PeoPay.   
Pobierz aplikację PeoPay z Google Play Pobierz aplikację PeoPay z App Store

 




Promocja!

 Do 31 grudnia 2023 r. klienci indywidualni mogą nadal bezpłatnie robić przelewy BLIK na numer telefonu. 

Przypominamy również, że od 1 stycznia 2023 r. zaczynamy pobierać opłatę za wypłatę gotówki (tzw. cashback) w punktach usługowo-handlowych z wykorzystaniem kodu BLIK w PeoPay.
Informację o opłacie znajdziesz w obowiązującej Taryfie Opłat i Prowizji dla klientów detalicznych dostępnej tutaj.
Wypłata gotówki w punktach usługowo-handlowych z wykorzystaniem kodu BLIK w aplikacji PeoPay KIDS nadal pozostaje bezpłatna.

PeoPay to część usługi bankowości elektronicznej. Przelew na telefon to rodzaj polecenia przelewu lub polecenia przelewu wewnętrznego. Definicje tych pojęć znajdziesz na pekao.com.pl/definicje

BLIK dostępny w aplikacji PeoPay

Poznaj PeoPay
Płać BLIKIEM np. w aplikacji PeoPay za zakupy w Drogerii OLMED na www.drogeriaolmed.pl/ i otrzymaj darmową dostawę.


Promocja dotyczy zakupów na min. 49 zł z dostawą Orlen Paczka lub Pocztex.

Promocja trwa do 18.12.2023 lub do wyczerpania puli zniżek.

Organizatorem promocji jest OLMED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Zasady promocji znajdziesz w regulaminie, dostępnym na stronie internetowej organizatora promocji.

Sprawdź szczegóły

Jak odbierać przelew na telefon BLIK?

Zaloguj się do aplikacji PeoPay.
Wybierz Profil > Ustawienia > BLIK > Przelew na numer telefonu.
Zaznacz wszystkie wymagane pola i wciśnij Zatwierdź/.

Jak wysłać przelew na telefon BLIK?

Krok 1:

Uruchom aplikację PeoPay.
Na ekranie startowym lub po zalogowaniu do aplikacji kliknij logo BLIKA.
Na dole ekranu wybierz Przelew na telefon.

Krok 2:

Wyszukaj numer telefonu lub osobę, do której chcesz wysłać przelew BLIK.
Przy osobach, które mogą odbierać przelewy pojawi się ikona BLIK.

Krok 3:

Uzupełnij kwotę przelewu i zaakceptuj transakcję kodem PIN lub biometrią.

Maksymalna kwota jednego przelewu do 500 PLN.
Maksymalna dzienna kwota przelewów BLIK to 1 000 PLN.

Jak płacić?

Krok 1.

Wybierz BLIK jako metodę płatności w internecie lub poinformuj sprzedawcę w sklepie. Następnie kliknij BLIK w aplikacji, by zobaczyć 6-cyfrowy kod.

Krok 2.

Pobrany kod BLIK wpisz na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.

Krok 3.

Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN.
Do 120 zł możesz potwierdzić transakcję odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID), w zależności od funkcji w telefonie. Gotowe!

Krok 4.

Potwierdzenie transakcji otrzymasz w aplikacji PeoPay.

Jak wpłacać

Krok 1.

Wybierz we wpłatomacie opcję: Wpłata BLIK.

Krok 2.

W aplikacji PeoPay wygeneruj kod BLIK i wprowadź go na ekranie wpłatomatu.

Krok 3.

Zatwierdź wpłatę w aplikacji PeoPay kodem PIN lub biometrią.
Po otrzymaniu potwierdzenia w aplikacji wpłać gotówkę do wpłatomatu.

Jak wypłacać

Krok 1.

W bankomacie Banku Pekao S.A. wybierz WYPŁATA BLIK/PEOPAY.

Krok 2.

Uruchom aplikację PeoPay i wybierz opcję BLIK, by zobaczyć 6-cyfrowy kod. Kod ważny jest 2 minuty.
Wygenerowany kod wpisz w bankomacie.

Krok 3.

Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN.
Do 120 zł możesz potwierdzić transakcję odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID), w zależności od funkcji w telefonie.

Krok 4.

Gotowe!
W aplikacji otrzymasz potwierdzenie wypłaty, a z bankomatu możesz pobrać pieniądze.

PeoPay to część usługi bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. Definicję tego pojęcia znajdziesz tutaj. Pełne informacje o PeoPay znajdziesz tutaj.
 

  • Pytania i odpowiedzi

    • Jak aktywować BLIK?

      Korzystanie z BLIKa w Banku Pekao S.A. jest możliwe po zawarciu umowy o konto osobiste i usługę bankowości elektronicznej PeoPay. Dla nowych klientów BLIK jest domyślnie aktywny w aplikacji mobilnej PeoPay. Aby wygenerować kod BLIK na głównym ekranie PeoPay stuknij palcem w ikonkę  z logiem BLIK. Klienci używający już wcześniej aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację do najnowszej wersji. Jeżeli nie korzystasz jeszcze z BLIK, stuknij w ikonkę z logo BLIK, zaloguj się (jeżeli nie jesteś zalogowany) a następnie aktywuj usługę BLIK. Po aktywacji automatycznie wrócisz na ekran z kodem BLIK.
    • Jakie są opłaty za korzystanie z transakcji BLIK?

      Do 31.12.2023 r. przelewy na telefon BLIK dla klientów indywidualnych są darmowe.
      Opłata za taki przelew dla klientów firmowych wynosi 1,50 zł.
      Opłata za wypłatę gotówki w bankomatach Banku Pekao S.A. wynosi 0 zł.
      Opłaty za wypłatę lub wpłatę gotówki w pozostałych bankomatach pobierana jest zgodnie z regulaminem BLIK. 
      Opłata za wypłatę gotówki (tzw. cashback) w punktach usługowo–handlowych przy płatnościach z kodem BLIK pobierana jest zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji.

    • Gdzie mogę płacić BLIKIEM?

      W sklepach stacjonarnych oznaczonych logo BLIK oraz w sklepach internetowych udostępniających tę metodę płatności (Płacę z BLIK).
    • Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?

      Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.
    • Czy transakcje za pomocą BLIK są bezpieczne?

      Bezpieczeństwo transakcji za pomocą kodów BLIK jest zapewnione przez fakt, że każda transakcja wymaga wygenerowania jednorazowego kodu BLIK w aplikacji PeoPay, a następnie jest potwierdzana w telefonie za pomocą PIN‑u lub biometrii (jeżeli taka metoda autoryzacji była ustawiona w PeoPay). Dodatkowo, kody BLIK są 6‑cyfrowe - każdy kod jest jednorazowy i ważny tylko przez 2 minuty, po tym czasie nie może być już użyty i należy wygenerować nowy kod.
      W przypadku Zakupów bez kodu każda transakcja potwierdzana jest PIN-em w aplikacji PeoPay, a transakcje BLIK sumują się do ustawionego limitu dziennego na zakupy aplikacją PeoPay.
      Dodatkowo, ze względu na to, że podczas transakcji nie są wykorzystywane numery Twoich kart płatniczych, rachunków ani np. PIN-ów do karty, nie ma możliwości ich podejrzenia i nieuprawnionego wykorzystania przez osobę postronną.
      Pamiętaj! Bezpieczeństwo zależy także od Ciebie, dlatego przestrzegaj zasad wskazanych w regulaminie i w otrzymanym od banku dokumencie określającym reguły bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
    • Na jakich telefonach dostępne są płatności BLIK?

      Płatności BLIK są dostępne dla telefonów z systemem operacyjnym Android oraz iOS.
    • Czy płatności BLIK wymagają logowania?

      Nie, płatności BLIK nie wymagają logowania do aplikacji bankowości mobilnej PeoPay. Aby pobrać kod BLIK wystarczy otworzyć PeoPay i na głównym ekranie stuknąć palcem w ikonkę z logiem BLIK. Na ekranie zobaczysz 6‑cyfrowy kod BLIK, który jest ważny przez 2 minuty. Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego. Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN. Jeżeli Twój telefon umożliwia odblokowanie ekranu za pomocą biometrii i ustawiłeś w aplikacji taką metodę logowania oraz autoryzacji transakcji, płatności i wypłaty BLIK do 120 zł możesz potwierdzić odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID). Dla transakcji powyżej 120 zł wymagane jest podanie 4‑cyfrowego kodu do PeoPay.
    • Czy płatności BLIK wymagają połączenia z internetem?

      Tak, bez łączności z internetem nie uda się pobrać kodu ani zaakceptować płatności.
    • Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK w przypadku klientów indywidualnych?

      Limity na transakcje przy płatnościach BLIK dla klientów indywidualnych są wspólne dla wszystkich transakcji aplikacją PeoPay.
      1. Standardowy limit dzienny na wypłaty i na płatności to 1000 zł (200 zł dla osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, np. dla dzieci powyżej 13. roku życia).
      2. Limit dziennych płatności można zwiększyć do 10 000 zł (do 1 000 zł w przypadku osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych).
      3. Limit dziennych wypłat można zwiększyć do 3 000 zł (do 500 zł w przypadku osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych).

      W przypadku płatności kodem BLIK w internecie obowiązuje dzienny i miesięczny limit Pekao24. Limity możesz zmienić po zalogowaniu, wybierając z dolnego menu Więcej > Ustawienia > Bezpieczeństwo.
    • Czy płatności za pomocą BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?

      Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje BLIK, a po wejściu w szczegóły operacji widoczna jest informacja, że dana transakcja to "Płatność BLIK".
    • Co to są „Zakupy bez kodu”?

      Po wykonaniu pierwszej płatności z użyciem kodu BLIK, na ekranie z podsumowaniem transakcji w PeoPay możesz zapisać sklep internetowy. Przy następnej transakcji na tej samej stronie będziesz mógł płacić szybciej, bez podawania kodu BLIK, a jedynie akceptując płatność 4‑cyfrowym kodem w aplikacji PeoPay. W przypadku, gdy na ekranie z podsumowaniem transakcji BLIK wybierzesz opcję zapisania przeglądarki, następnym razem wszystkie transakcje BLIK na wybranej przeglądarce będziesz mógł wykonywać bez podawania kodu BLIK w różnych sklepach internetowych.
    • Jak używać Zakupów bez kodu w sklepach internetowych?

      Zakupy internetowe bez konieczności podawania kodu BLIK (tzw. BLIK OneClick) zrobisz, używając przeglądarki internetowej na dowolnym urządzeniu: na smartfonie, laptopie czy tablecie. Niezależnie od używanego urządzenia, przy kolejnych zakupach wybierasz metodę płatności Płacę z BLIK, a po zatwierdzeniu transakcji musisz mieć przy sobie smartfon, aby potwierdzić płatność za pomocą 4‑cyfrowego kodu w aplikacji PeoPay. Możesz łatwo zarządzać Zakupami bez kodu w bankowości mobilnej. ZALOGUJ SIĘ DO APLIKACJI PEOPAY -> KLIKNIJ WIĘCEJ -> METODY PŁATNOŚCI -> BLIK -> ZAKUPY BEZ PODAWANIA KODU BLIK . W tym miejscu zobaczysz zapisaną listę sklepów lub przeglądarek, w których możesz płacić bez kodu. Możesz je w każdej chwili usunąć z tej listy lub dodać ponownie.
    • Jak jest dokonywany zwrot środków po reklamacji zakupu zrealizowanego BLIK?

      Zwrot powinien być zrealizowany przez sprzedawcę tą samą metodą płatności, jaką został dokonany zakup. Po wprowadzeniu kwoty zwrotu na terminalu wyświetla się prośba o podanie kodu BLIK i po jego akceptacji, kwota jest zwracana na rachunek klienta, z którego została wcześniej pobrana płatność. W przypadku, gdy dany sklep ma jeszcze system lub terminal niedostosowany do dokonywania zwrotów akceptowanych kodem BLIK, sprzedawca powinien zaproponować zwrot w gotówce.
    • Czy mogę dokonać przelewu na numer telefonu do użytkownika BLIK w innym banku tzw. P2P?

      Tak. Już mamy w aplikacji Przelew na telefon BLIK.
  • Pliki do pobrania

    Regulamin wykonywania transakcji BLIK w Bankowości Mobilnej PeoPay Banku Pekao S.A. obowiązujący od 2.10.2023 r.

    Pobierz plik

    Regulamin promocji Wolt i BLIK

    Pobierz plik

    Regulamin promocji AUDIOTEKA

    Pobierz plik

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję