BLIK

Płacisz, wypłacasz i wpłacasz telefonem

płatności w terminalu POS w sklepie
płatności w internecie
  • Zobacz szczegóły
    • płatności za zakupy w sklepach internetowych
    • płatności w aplikacjach mobilnych
    • płatności bez użycia kodu (BLIK one click) - po zapisaniu sklepu lub przeglądarki
    • płatności powtarzalne - bez użycia kodu, po zapisaniu zgody dla usługodawcy
darmowe wypłaty i wpłaty w bankomatach
  • Zobacz szczegóły
    • darmowe wypłaty z 20 000 bankomatów z logo BLIK (w tym Pekao)*
    • darmowe wpłaty w bankomatach sieci Euronet i Planet Cash*

     

    * Oferta dotyczy klientów indywidualnych i jest ważna do 31.10.2019 r.  

wypłaty gotówki z terminala POS w sklepie

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Krok 1: Wybierz BLIK jako metodę płatności w internecie lub poinformuj sprzedawcę w sklepie. Następnie kliknij BLIK w aplikacji, by zobaczyć 6-cyfrowy kod

Krok 2: Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.

Krok 3: Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN. Do 200 zł możesz potwierdzić transakcję odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID), w zależności od funkcji w telefonie. Gotowe!

Krok 4: Potwierdzenie transakcji otrzymasz w aplikacji PeoPay.

Krok 1: W bankomacie Banku Pekao S.A. wybierz WYPŁATA BLIK/PEOPAY.

Krok2: Uruchom aplikację PeoPay i wybierz opcję "BLIK", by zobaczyć 6-cyfrowy kod. Kod ważny jest 2 minuty. Wygenerowany kod wpisz w bankomacie.

Krok 3: Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN. Do 200 zł możesz potwierdzić transakcję odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID), w zależności od funkcji w telefonie. Gotowe!

Krok 4: Potwierdzenie wypłaty otrzymasz w aplikacji, a pieniądze z bankomatu.

Krok 1: Wybierz we wpłatomacie opcję: Wpłata BLIK.

Krok 2: Wygeneruj kod BLIK w aplikacji PeoPay i wprowadź go na ekranie wpłatomatu

Krok 3: Zatwierdź transakcję w PeoPay kodem PIN lub biometrią do 200 zł.

Krok 4: Po otrzymaniu potwierdzenia w aplikacji wpłać gotówkę do wpłatomatu.

Dzięki płatnościom powtarzalnym BLIK nie musisz pamiętać o cyklicznych zobowiązaniach. Jak uruchomić?

 

Krok 1: Na stronie usługodawcy wybierz płatność z użyciem kodu BLIK

Krok 2: Zatwierdź płatność kodem BLIK. Na ekranie potwierdzenia płatności dostaniesz propozycję włączenia płatności powtarzalnych

Krok 3: Ustaw parametry płatności powtarzalnej (np. datę ważności). Zaznacz opcję bez potwierdzenia w aplikacji, a kolejne płatności zrealizują się automatycznie, bez konieczności zatwierdzania ich w PeoPay

Krok 4: Płatność powtarzalna zostanie aktywowana po zatwierdzeniu kodem PIN lub biometrią.

Usługodawca, na rzecz którego ustawiasz płatność powtarzalną, może pobierać dodatkową opłatę za wykonaną transakcję. Wysokość opłaty lub jej brak widoczna będzie na stronie usługodawcy. 

Płatności powtarzalne BLIK umożliwiają cykliczne dokonywanie transakcji np. opłacanie faktur od danego wystawcy, abonamentów, płatności za media itp. automatycznie, bez konieczności pamiętania o złożeniu polecenia przelewu. Płatność powtarzalną w usłudze bankowości elektronicznej PeoPay określasz raz, wskazując jej parametry (np. przez jaki czas mają być wykonywane płatności w ramach twojej dyspozycji, jaka może być maksymalna kwota pojedynczej transakcji czy jaka może być całkowita kwota wszystkich transakcji realizowanych w ramach płatności powtarzalnej). Na tej podstawie podmiot, na rzecz którego określiłeś płatność powtarzalną będzie przesyłał do Banku prośby o dokonanie płatności za usługi, które Tobie świadczy. Bank będzie realizował te prośby bez każdorazowego kontaktowania się z Tobą, jeśli tylko prośby te będą mieścić się w ramach warunków, które określiłeś.

Zakupy w sklepie internetowym mogą być jeszcze szybsze. Jak to zrobić?

Krok 1. W sklepie internetowym zrób przynajmniej jedną transakcję kodem BLIK.

Krok 2. Po udanej transakcji aplikacja zapyta Cię, czy od tej pory chcesz płacić w tym sklepie lub za pomocą używanej właśnie przeglądarki internetowej bez przepisywania kodu.

Krok 3. Jeśli zaakceptujesz tę propozycję, to przy następnych transakcjach w tym sklepie za pomocą używanej właśnie przeglądarki internetowej kod BLIK nie będzie wymagany. Pamiętaj! Dodane sklepy i przeglądarki internetowe w każdej chwili możesz usunąć lub dodać ponownie.

  • Pytania i odpowiedzi

    • Jak aktywować BLIK?

      Korzystanie z BLIKa w Banku Pekao S.A. jest możliwe po zawarciu umowy o konto osobiste i usługę bankowości elektronicznej PeoPay. Dla nowych klientów BLIK jest domyślnie aktywny w aplikacji mobilnej PeoPay. Aby wygenerować kod BLIK na głównym ekranie Płatności najedź palcem na żółty obszar z logo BLIK. Klienci używający już wcześniej aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację do najnowszej wersji. Na głównym ekranie pod kołem płatności pojawi się komunikat o możliwości włączenia funkcji BLIK. Po akceptacji Regulaminu BLIK dotychczasowa funkcja "wypłać" zostanie zamieniona na funkcję BLIK.

    • Czy płatności za pomocą BLIK są za darmo?

      Płatności BLIK są bezpłatne dla wszystkich klientów, korzystających z aplikacji PeoPay.

    • Z jakich bankomatów mogę wypłacić pieniądze za darmo?

      Pieniądze wypłacisz za darmo ze wszystkich bankomatów w Polsce z logo BLIK, w tym Banku Pekao S.A. w ramach oferty specjalnej obowiązującej do 31.10.2019 r.

    • Gdzie mogę płacić BLIKIEM?

      W sklepach stacjonarnych oznaczonych logo BLIK oraz w sklepach internetowych udostępniających tę metodę płatności (Płacę z BLIK).

    • Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?

      Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.

    • Czy transakcje za pomocą BLIK są bezpieczne?

      Bezpieczeństwo transakcji za pomocą kodów BLIK jest zapewnione przez fakt, że każda transakcja wymaga wygenerowania jednorazowego kodu BLIK w aplikacji PeoPay, a następnie jest potwierdzana w telefonie za pomocą PIN‑u lub biometrii (jeżeli taka metoda autoryzacji była ustawiona w PeoPay). Dodatkowo, kody BLIK są 6‑cyfrowe - każdy kod jest jednorazowy i ważny tylko przez 2 minuty, po tym czasie nie może być już użyty i należy wygenerować nowy kod.

      W przypadku Zakupów bez kodu każda transakcja potwierdzana jest PIN-em w aplikacji PeoPay, a transakcje BLIK sumują się do ustawionego limitu dziennego na zakupy aplikacją PeoPay.

      Dodatkowo, ze względu na to, że podczas transakcji nie są wykorzystywane numery Twoich kart płatniczych, rachunków ani np. PIN-ów do karty, nie ma możliwości ich podejrzenia i nieuprawnionego wykorzystania przez osobę postronną.

      Pamiętaj! Bezpieczeństwo zależy także od Ciebie, dlatego przestrzegaj zasad wskazanych w regulaminie i w otrzymanym od banku dokumencie określającym reguły bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.

    • Na jakich telefonach dostępne są płatności BLIK?

      Płatności BLIK są dostępne dla telefonów z systemem operacyjnym Android oraz iOS.

    • Czy płatności BLIK wymagają logowania?

      Nie, płatności BLIK nie wymagają logowania do aplikacji bankowości mobilnej PeoPay. Aby pobrać kod BLIK wystarczy otworzyć PeoPay i na głównym ekranie Płatności najechać palcem na żółty obszar z logo BLIK. Na ekranie zobaczysz 6‑cyfrowy kod BLIK, który jest ważny przez 120 sekund. Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego. Potwierdź w aplikacji PeoPay transakcję kodem PIN. Jeżeli Twój telefon umożliwia odblokowanie ekranu za pomocą biometrii i ustawiłeś w aplikacji taką metodę logowania oraz autoryzacji transakcji, płatności i wypłaty BLIK do 200 zł możesz potwierdzić odciskiem palca lub skanem twarzy (Face ID). Dla transakcji powyżej 200 zł wymagane jest podanie 4‑cyfrowego kodu do PeoPay.

    • Czy płatności BLIK wymagają połączenia z internetem?

      Tak, bez łączności z internetem nie uda się pobrać kodu ani zaakceptować płatności.

    • Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK w przypadku klientów indywidualnych?

      Limity na transakcje przy płatnościach BLIK dla klientów indywidualnych są wspólne dla wszystkich transakcji aplikacją PeoPay.

      1. Standardowy limit dzienny na wypłaty i na płatności to 1000 zł (200 zł dla osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, np. dla dzieci powyżej 13. roku życia).
      2. Limit dziennych płatności można zwiększyć do 10 000 zł (do 1 000 zł w przypadku osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych).
      3. Limit dziennych wypłat można zwiększyć do 3 000 zł (do 500 zł w przypadku osób o ograniczonej zdolności do czynności prawnych).


      Ustawienia limitów możesz w dowolnej chwili zmienić w PeoPayUstawieniaPłatnościLimity PeoPay.

    • Czy płatności za pomocą BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?

      Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje BLIK, a po wejściu w szczegóły operacji widoczna jest informacja, że dana transakcja to "Płatność BLIK".

    • Co to są „Zakupy bez kodu”?

      Po wykonaniu pierwszej płatności z użyciem kodu BLIK, na ekranie z podsumowaniem transakcji w PeoPay możesz zapisać sklep internetowy. Przy następnej transakcji na tej samej stronie będziesz mógł płacić szybciej, bez podawania kodu BLIK, a jedynie akceptując płatność 4‑cyfrowym kodem w aplikacji PeoPay. W przypadku, gdy na ekranie z podsumowaniem transakcji BLIK wybierzesz opcję zapisania przeglądarki, następnym razem wszystkie transakcje BLIK na wybranej przeglądarce będziesz mógł wykonywać bez podawania kodu BLIK w różnych sklepach internetowych.

    • Jak używać Zakupów bez kodu w sklepach internetowych?

      Zakupy internetowe bez konieczności podawania kodu BLIK (tzw. BLIK OneClick) zrobisz, używając przeglądarki internetowej na dowolnym urządzeniu: na smartfonie, laptopie czy tablecie. Niezależnie od używanego urządzenia, przy kolejnych zakupach wybierasz metodę płatności Płacę z BLIK, a po zatwierdzeniu transakcji musisz mieć przy sobie smartfon, aby potwierdzić płatność za pomocą 4‑cyfrowego kodu w aplikacji PeoPay. Możesz łatwo zarządzać Zakupami bez kodu w bankowości mobilnej. Wejdź w menuUstawieniaPłatnościMetody płatnościBLIKZakupy bez kodu. W tym miejscu zobaczysz zapisaną listę sklepów lub przeglądarek, w których możesz płacić bez kodu. Możesz je w każdej chwili usunąć z tej listy lub dodać ponownie.

    • Jak jest dokonywany zwrot środków po reklamacji zakupu zrealizowanego BLIK?

      Zwrot powinien być zrealizowany przez sprzedawcę tą samą metodą płatności, jaką został dokonany zakup. Po wprowadzeniu kwoty zwrotu na terminalu wyświetla się prośba o podanie kodu BLIK i po jego akceptacji, kwota jest zwracana na rachunek klienta, z którego została wcześniej pobrana płatność. W przypadku, gdy dany sklep ma jeszcze system lub terminal niedostosowany do dokonywania zwrotów akceptowanych kodem BLIK, sprzedawca powinien zaproponować zwrot w gotówce.

    • Czy mogę dokonać przelewu na numer telefonu do użytkownika BLIK w innym banku tzw. P2P?

      Jeszcze nie. Bank pracuje nad takim rozwiązaniem. O nowej funkcjonalności poinformujemy na stronie internetowej banku.

  • Pliki do pobrania

    Regulamin wykonywania transakcji BLIK w Bankowości Mobilnej PeoPay Banku Pekao S.A.

    Pobierz plik

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności