26.02.2019

Zeszły rok był dla Banku Pekao jednym z najbardziej dynamicznych w historii. Pekao otworzył rekordową liczbę nowych rachunków, w tempie dwucyfrowym zwiększył kluczowe wolumeny kredytowe i zanotował jeden z najlepszych wyników finansowych.

- Zysk netto w czwartym kwartale wyniósł 749.2 milionów złotych w porównaniu z 648.2 milionami złotych osiągniętych w czwartym kwartale 2017[1]. Zanotowany wynik jest powyżej najwyższych prognoz analityków

- Zgodnie z założeniami, zysk netto w całym 2018 roku wzrósł dwucyfrowo (11%) do 2,29 miliarda złotych w stosunku do powtarzalnego[2] zysku za 2017 rok

- Ambicją Banku Pekao jest osiągnięcie dwucyfrowej dynamiki wzrostu w kluczowych produktach i segmentach oraz dochodach komercyjnych w 2019 roku

- Dochody z działalności detalicznej banku odnotowały najszybszy wzrost od 10 lat

- Wskaźnik ROE wyniósł 10.2 procent r/r, najwyżej od 2014 roku

- To pierwszy pełny rok realizacji nowej strategii, który przyniósł historycznie wysoką dynamikę wzrostów. Rekordy wynikowe i nagrody, które zebraliśmy pokazują, że rynek może mieć pełne zaufanie, że zrealizujemy najbardziej ambitne cele strategii – powiedział Prezes Zarządu Michał Krupiński. – Przed nami nowe wyzwania: transformacja banku w każdym segmencie działalności w celu dalszej poprawy efektywności sprzedażowej, pogłębiania relacji z klientami oraz usprawnienia procesów i pełnej cyfryzacji.

W zeszłym roku, Bank Pekao otworzył nowy rozdział w bankowości detalicznej. Dochody z tej części biznesu zwiększyły się o 10% r/r, najszybciej od dekady, dzięki poprawie rentowności i rozwojowi akcji kredytowej. Wolumen w kluczowych produktach detalicznych wzrósł o 13% r/r, głównie za sprawą rekordowej sprzedaży hipotek. To był też przełomowy rok w zakresie akwizycji kont – liczba nowo uruchomionych rachunków bieżących wyniosła 406,000 i tym samym przekroczony został cel założony w strategii banku. Oszczędności klientów indywidualnych wzrosły 10,8% r/r, najszybciej od ponad 5 lat.

Bank zanotował także dwucyfrowe wzrosty wolumenów w kluczowych produktach korporacyjnych (+11%) oraz 8-proc. wzrost dochodów z bankowości dużych przedsiębiorstw i 15-proc. wzrost dochodów w sektorze MŚP.

Wynik odsetkowy banku w 2018 był najwyższy w historii, dodatkowo osiągnięty w warunkach rekordowo niskich stóp procentowych, co dowodzi, że realizowana strategia koncentracji na bardziej rentownych produktach przynosi znakomite rezultaty.

Dynamiczny wzrost dochodów i kontrola wydatków pozwoliły bankowi obniżyć wskaźnik C/I do 43.8% wobec 45.3% w 2017 roku (bez kosztów Programu Dobrowolnych Odejść, które wyniosły około 50 milionów złotych w zeszłym roku).

Silna ekspansja biznesowa była realizowana przy niezmiennie konserwatywnym podejściu banku do zarządzania ryzykiem. Koszty ryzyka spadły w 2018 roku o 2 punkty bazowe do 38 pkt. procentowych i są jednymi z najniższych w sektorze bankowym.

Bank Pekao z sukcesem wdraża strategię cyfrowej transformacji. PeoPay, aplikacja bankowości mobilnej, która w zeszłym roku została rozbudowana o nowe funkcjonalności i usługi (Kantor 24/7, BLIK, ApplePay, wersja ukraińska), została uznana najlepszą innowacją na świecie w 2018 roku w kategorii Phygical Distribution & Experience. Transformacja cyfrowa to także podniesienie efektywności banku poprzez m.in. skrócenie procedury otwierania nowego rachunku oraz umożliwienie składania wniosków o pożyczki poprzez kanały zdalne. W efekcie sprzedaż pożyczek gotówkowych drogą elektroniczną wzrosła o niemal 60%, a ich udział w wolumenach wzrósł do 14% w zeszłym roku wobec 9% rok wcześniej.

Jako instytucja odpowiedzialna społecznie, Pekao wspiera inicjatywy mające na celu rozwój dobrobytu i zdrowia Polaków. Bank rozpoczął m.in. współpracę z firmą biotechnologiczną Uniwersytetu Warszawskiego Warsaw Genomics, oferującą innowacyjne metody badań genetycznych, której działania zmierzają do zwiększenia wykrywalności nowotworów i w konsekwencji skuteczności leczenia tej choroby.

[1] Zysk netto za czwarty kwartał 2017 pro-forma, uwzględniający pełną konsolidację wyników spółek Pekao Investment Management S.A. i Dom Inwestycyjny Xelion Sp. z o.o. Raportowany zysk netto w czwartym kwartale 2017, bez przeszacowania poprzednio posiadanych udziałów banku w ww. spółkach, wyniósł 1,05 miliarda złotych

[2] Zysk netto w 2017, bez przeszacowania poprzednio posiadanych udziałów banku w ww. spółkach

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję