07.08.2018

Odstąpienie przez Zarząd Banku Pekao S.A. od dalszych negocjacji w sprawie ewentualnego połączenia z Alior Bankiem

Bank Pekao S.A. przeprowadził proces bardzo szczegółowych analiz wykonalności oraz oceny potencjalnych form współpracy, w tym również potencjalnego połączenia z Alior Bank S.A. Przeprowadzona analiza umożliwiła zawężenie potencjalnych form współpracy do opcji połączenia z Alior Bankiem, z uwzględnieniem emisji akcji połączeniowych Banku Pekao skierowanej do akcjonariuszy Alior. Zarząd Banku Pekao uznał takie rozwiązanie za dające szansę na wygenerowanie możliwie największej dodatkowej wartości dla akcjonariuszy Banku Pekao.

W trakcie negocjacji Bank Pekao nie doszedł do porozumienia z Alior co do warunków połączenia obu banków. Bank Pekao wziął pod uwagę przede wszystkim warunki finansowe transakcji, jak również – w tym kontekście – obecny moment cyklu gospodarczego, zwiększoną zmienność rynków finansowych oraz model biznesowy Alior. Dlatego, w dniu 7 sierpnia 2018 r., Zarząd Banku odstąpił od dalszych negocjacji z Alior.

Ostatnie kwartały rekordowych wzrostów, silnej kondycji finansowej Banku Pekao oraz rozwoju biznesowego pokazują konsekwencje Banku Pekao w realizacji strategii „Siła Polskiego Żubra”, repozycjonując Bank Pekao jako lidera inteligentnego wzrostu.

W bankowości detalicznej Bank Pekao pokazał w tym roku znaczący wzrost sprzedaży ROR, prezentując tym samym nową jakość w akwizycji opartą o Konto Przekorzystne i aplikację PeoPay. Bank wprowadził z sukcesem nową ofertę dla klientów zamożnych oraz biznesowych. Efektywnie wykorzystując sieć oddziałów oraz stawiając na kanały zdalne i zaawansowaną analitykę, Bank osiąga bardzo dobre wzrosty sprzedaży kluczowych produktów – pożyczek gotówkowych, kredytów hipotecznych,  ubezpieczeń oraz produktów inwestycyjnych.

Tworząc nowy, dynamicznie rosnący i rentowny pion MŚP, Bank Pekao postawił na rozwój całościowej relacji z klientem w tym segmencie, osiągając silny wzrost liczby nowych klientów w tym roku. W krótkim czasie Bank Pekao wypracował nową sieć sprzedaży, dedykowany model obsługi, a także rozbudowaną ofertę produktową.

Dzięki pogłębieniu relacji z klientami i selektywnym wzroście w najbardziej perspektywicznych obszarach, Bank Pekao pozostaje liderem bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej przy jednoczesnym zwiększeniu rentowności. Już dziś Bank Pekao osiąga imponujące rezultaty w zakresie transakcji strukturyzowanych oraz cross-sellingu.

Bank Pekao cały czas kontynuuje wdrażanie działań ukierunkowanych na modernizację technologiczną i podnoszenie efektywności operacyjnej. Bank Pekao wprowadził szereg inicjatyw biznesowych, w tym również w zakresie innowacyjności, mających na celu dalszy rozwój oferty oraz poprawę jakości usług i produktów. W ramach rozwoju biznesu, Bank Pekao kontynuuje i umacnia współpracę z podmiotami z Grupy PZU.

Bank Pekao realizuje zdyscyplinowaną politykę zintegrowanego zarządzania ryzykiem odznaczającą się jednymi z najniższych w sektorze kosztami ryzyka oraz wysokim wskaźnikiem pokrycia aktywów niepracujących.

Bank Pekao pozostaje otwarty na opcje wzrostu nieorganicznego zgodnego z realizacją obecnej Strategii, które mogą zwiększyć wartość generowaną dla akcjonariuszy.

 

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję