Treści będą dostępne po wyrażeniu zgody na stronie KLAUZULA INFORMACYJNA COOKIES

PŁATNOŚCI APPLE PAY

Korzystasz z urządzeń Apple? Masz iPhone, Apple Watch lub iPad?
Teraz możesz płacić z Apple Pay, jak Ci wygodnie.

Usługa Apple Pay to nowoczesny sposób płacenia bankowością mobilną PeoPay lub kartą Mastercard Banku Pekao S.A. na urządzeniach Apple:

        od zaraz - nie musisz czekać na kartę do swojego konta, usługa Apple Pay działa również z aplikacją PeoPay od chwili założenia konta w banku i aktywacji aplikacji PeoPay,       
wiele urządzeń - możesz płacić telefonem iPhone, zegarkiem Apple Watch lub urządzeniem iPad,
prosta aktywacja - płatności Apple Pay aktywujesz przez bankowość mobilną PeoPay lub dodając kartę lub PeoPay bezpośrednio w Apple Wallet,
szybkie płatności - od razu po aktywacji usługi możesz dokonywać płatności Apple Pay:
- w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień,
- w różnych aplikacjach mobilnych - przy finalizacji zakupu wystarczy wybrać opcję Apple Pay i potwierdzić płatność, korzystając z biometrii twarzy (Face ID) lub odcisku palca (Touch ID),
- na stronach internetowych otwartych w Safari - na iPhonie, iPadzie lub Mac'u.


Sprawdź regulamin: Klienci indywidualni, Firmy


Jak aktywować płatności Apple Pay? Masz do wyboru 2 proste sposoby:

  • przez aplikację PeoPay - twoją bankowość mobilną,
  • przez aplikację Wallet - domyślnie zainstalowaną na urządzeniach Apple.

Krok 1.

Krok 1.

Uruchom aplikację PeoPay i kliknij dymek Apple Pay NIEAKTYWNE WŁĄCZ

Krok 2.

Krok 2.

Spośród widocznych na ekranie kart debetowych, kredytowych i aplikacji PeoPay, wybierz tę, którą chcesz dodać do portfela Apple.

Krok 3.

Krok 3.

Zatwierdź wybór PIN-em lub biometrią (wg ustawień PeoPay).

Krok 4.

Krok 4.

Postępuj zgodnie z instrukcją w PeoPay i Apple Wallet. Ostatni krok to weryfikacja karty jednorazowym kodem SMS. Gotowe!

Krok 1.

Krok 1.

Otwórz aplikację Apple Wallet.

Krok 2.

Krok 2.

Dodaj kartę debetową lub kredytową albo PeoPay.

Krok 3.

Krok 3.

Zrób zdjęcie karty lub wpsz ręcznie dane z awersu karty (numer i datę ważności).

Krok 4.

Krok 4.

Ostatni krok to weryfikacja karty jednorazowym kodem SMS. Gotowe!

Apple Pay możesz płacić we wszystkich terminalach
zbliżeniowych w Polsce i na całym świecie.



Zatwierdzanie płatnosci za pomocą odcisku palca (touch ID)
lub skan twarzy (Face ID). Wystarczy wzbudzić Apple Pay i użyć
biometrii palca lub twarzy (Touch ID, Face ID) i  zbliżyć telefon
do terminala.  

Płatności dokonasz również Apple Watch. Uruchom Apple Pay
w Apple Watch, zbliż go do terminala.             

Płatności na stronach internetowych otwartych w przeglądarce
Safari. Wybierasz sposób płatności:



i potwierdzasz transakcję na iPhone lub Apple Watch.

Jak sprawdzić listę transakcji?

Ostatnie 10 transakcji zrobionych kartą możesz sprawdzić w Apple Wallet. Jeśli chciałbyś zobaczyć całą historię transakcji, przejdź do bankowości mobilnej PeoPay lub zaloguj się do Pekao24.

Więcej informacji na temat płatności Apple Pay znajdziesz na stronie www.apple.com/apple-pay

Pytania dotyczące usługi

Kto może korzystać z płatności Apple Pay?

Każdy klient Banku Pekao S.A. - klient indywidualny, klient biznesowy oraz klient segmentu Małych i Średnich firm:

1) który ma urządzenie Apple wspierające Apple Pay (w tym m.in.: iPhone - modele od 6 do 8, iPhone SE, iPhone X, iPad, Apple Watch, Mac, MacBook - szczegółowa lista wspieranych modeli na stronie: https://support.apple.com/pl-pl/apple-pay)

2) który ma odpowiedni instrument płatniczy, tj:

  • aktywną bankowość mobilną PeoPay

lub:

  • Kartę Mastercard: debetową lub kredytową. Karta musi mieć aktywną funkcję zbliżeniową.

3) którego tożsamość może być potwierdzona w procesie rejestracji do Apple Pay za pomocą:

  • sms-a otrzymanego na jego numer telefonu komórkowego:
    • dla klientów indywidualnych - na numer telefonu wskazanego do PekaoSMS
    • dla klientów biznesowych - na numer telefonu wskazanego do usługi 3D Secure dla danej karty

lub:

  • bankowości mobilnej PeoPay - przez zatwierdzenie rejestracji PINem lub biometrią.

Czy płatności za pomocą Apple Pay są za darmo?

Bank nie pobiera opłat za wykonywanie transakcji za pomocą płatności Apple Pay.



Gdzie mogę płacić Apple Pay w Polsce i na świecie?

We wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i na całym świecie, które mogą (ale nie muszą) być oznaczone poniższymi znakami:




W aplikacjach mobilnych oraz internecie płatności są możliwe tylko na stronach oznaczonych znakiem:



Na jakich urządzeniach dostępne są płatności Apple Pay?

Płatności zbliżeniowe Apple Pay są dostępne tylko dla wspieranych urządzeń Apple: iPhone SE, iPhone 6 - 8 oraz iPhone X, które posiadają czytnik linii papilarnych TouchID/ skan twarzy Face ID oraz antenę NFC lub wszystkich modeli zegarków Apple Watch.

Pełna i aktualna lista wspieranych urządzeń do płatności zbliżeniowych oraz do płatności w Internecie i aplikacjach mobilnych jest dostępna na stronie Apple.

Czy z usługi Apple Pay można korzystać na smartfonie z innym systemem operacyjnym niż iOS?

Nie. Usługa jest dostępna tylko na urządzeniach Apple z systemem operacyjnym iOS (iPhone, iPad), watchOS (Apple Watch) lub macOS (iMac/MacBook). Oznacza to, że usługa nie jest dostępna miedzy innymi na urządzeniach z systemem Android lub Windows Mobile.

Jakie regulacje określają zasady funkcjonowania płatności PeoPay?

Prócz umów i regulaminów dotyczących danej karty czy PeoPay Bank Pekao S.A. świadczy usługi również w oparciu o:

- "Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla osób fizycznych" albo "Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla Biznesu oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw."

Ponadto Apple Inc. świadczy swoją usługę na podstawie regulacji akceptowanych przez użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Apple Pay.

Czy transakcje za pomocą Apple Pay są bezpieczne?

Bezpieczeństwo płatności wiąże się z dwoma aspektami - zabezpieczeniami technicznymi stosowanymi przez podmioty uczestniczące w realizacji płatności oraz ze stosowaną po stronie klienta ochroną danych i urządzenia, za pomocą których transakcja jest zlecana i realizowana.

Płacąc Apple Pay, dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w pamięci urządzenia, serwerach Apple ani udostępniane sprzedawcom podczas transakcji. Podczas transakcji urządzenie Apple przedstawia się w sieci sprzedaży tokenem, tj. numerem konta urządzenia, który stanowi odpowiednik karty na urządzeniu. Token ten jest generowany podczas rejestracji karty w ApplePay.

Gdy płacisz kartą bankową, Apple Pay nie przechowuje też żadnych informacji o transakcjach, które można byłoby powiązać z osobą dokonującą zakupu. Dane dotyczące transakcji są wymieniane wyłącznie pomiędzy Tobą, sprzedawcą (lub deweloperem aplikacji) oraz bankiem lub wystawcą karty.

Więcej szczegółów znajdziesz na stronach Wsparcia Apple Pay.

Dodatkowe zabezpieczenie transakcji Apple Pay stanowi - w zależności od używanej przez Ciebie metody odblokowywania telefonu - Twój odcisk palca (Touch ID), skan twarzy (Face ID) lub PIN (Passcode), które posłużą też do wstępnej autoryzacji transakcji.

Bardzo ważnym aspektem bezpieczeństwa jest właściwa ochrona telefonu, za pomocą którego jest zlecana płatność i danych umożliwiających zlecenie transakcji. Pamiętaj, by przestrzegać zasad bezpieczeństwa wskazanych w tym zakresie przez bank, w tym zasad postępowania w przypadku utraty telefonu czy wejścia  w posiadanie przez inne osoby danych umożliwiających zlecenie transakcji.

Jak uniknąć nieautoryzowanych transakcji?

Użytkownik Apple Pay ("portfela"), w którym została zarejestrowana karta, zobowiązany jest do:

1) logowania się do portfela oraz wykonywania transakcji wyłącznie osobiście,

2) zachowania w tajemnicy haseł i innych danych używanych do korzystania z portfela,

3) nieujawniania nikomu danych karty,

4) nieprzechowywania w urządzeniu służącym do korzystania z Apple Pay zapisów danych biometrycznych osób trzecich,

5) ochrony urządzenia służącego do korzystania z Apple Pay, w tym m.in. przed szkodliwym oprogramowaniem, nieprzełamywania wbudowanych zabezpieczeń producenta, niepobierania aplikacji spoza oficjalnego sklepu z aplikacjami (App Store),

6) niezwłocznego poinformowania banku o utracie, kradzieży, przywłaszczeniu danych niezbędnych do korzystania z portfela albo nieuprawnionym użyciu portfela,

7) niezwłocznego poinformowania banku o utracie, zniszczeniu, kradzieży, przywłaszczeniu, nieuprawnionym dostępie lub nieuprawnionym użyciu urządzenia Apple, na którym zarejestrowana jest karta do płatności w Apple Pay,

8) bieżącego monitorowania transakcji dokonanych przy użyciu portfela i niezwłocznego zgłaszania wszelkich nieprawidłowości transakcji do banku,

9) usunięcia wszystkich kart z portfela w przypadku sprzedaży lub odstąpienia urządzenia Apple innej osobie.

Zasady odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje wykonane za pomocą Apple Pay są takie same jak przy wykonywaniu tych transakcji bezpośrednio kartami lub PeoPay i są opisane w "Regulaminie korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla osób fizycznych" oraz odpowiadającym regulaminie dla Biznesu oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Co zrobić w przypadku zgubienia/kradzieży urządzenia Apple?

 

W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia Apple, na którym były dodane karty do portfela Apple Pay, należy niezwłocznie zadzwonić na Infolinię banku lub można samodzielnie usunąć karty z tego urządzenia. Jest kilka sposobów jak to zrobić - poniżej podajemy najszybsze:

 

- na dowolnej przeglądarce na komputerze/laptopie (Mac lub PC):

 

1) Wejdź na stronę appleid.apple.com na dowolnej przeglądarce i zaloguj się swoim Apple ID.

 

2) W sekcji Urządzenia pojawi się lista Twoich urządzeń. Te, na których udostępnione są karty będą oznaczone logo Apple Pay.

 

3) Kliknij na urządzenie, z którego chcesz usunąć karty.

 

4) Kliknij przycisk "Usuń" (lub "Usuń wszystkie" jeżeli jest kilka kart) aby usunąć kartę/karty z urządzenia.

 

Uwaga! Z poziomu konta Apple ID nie ma możliwości usuwania kart pojedynczo.

 

- na innym Twoim urządzeniu Apple (iPhone lub iPad):

 

1) Wejdź w Ustawienia i stuknij Twoje imię na górze ekranu.

 

2) Przewiń ekran Apple ID na dół, aby zobaczyć listę urządzeń na których jest zalogowany ten sam Apple ID.

 

Stuknij urządzenie aby zobaczyć dodane do niego karty i móc je usunąć.

 

3) W sekcji ?Apple Pay" będą wyświetlone wszystkie karty dodane do tego urządzenia. Stuknij "Usuń karty" - wszystkie karty zostaną natychmiast usunięte z urządzenia.

 

Przykład: Gdy zgubisz swój iPhone możesz usunąć karty dodane do jego portfela (Wallet) przez swój iPad.

 

- przez PeoPay:

 

1) Wejdź w menu > Ustawienia > Płatności > Metody płatności

 

2) Zaloguj się PIN lub biometrią

 

3) Wybierz Apple Pay

 

4) Na liście "Karty w Apple Pay" stuknij "wyłącz" przy wizerunku danej karty

 

Uwaga! Ta opcja spowoduje, ze wybrana karta zniknie z listy w PeoPay i nie będzie mogła już być użyta w ramach Apple Pay na żadnym urządzeniu do którego została dodana. W aplikacji Wallet będzie ona nadal widoczna - trzeba ją stąd dodatkowo usunąć.

 

Gdzie uzyskam pomoc w sprawie Apple Pay?

Prosimy o kontakt ze specjalnie przeszkolonymi konsultantami infolinii banku - telefonicznie pod numerem 22 591 23 24 lub wysyłając e-mail na adres: info@pekao.com.pl podając swój numer klienta, 6 pierwszych cyfr numeru karty, 4 ostatnie cyfry numeru karty, 4 ostatnie cyfry "tokena" widoczne w Wallet oraz szczegółowy opis sytuacji.

Dodawanie kart

Jakie karty Banku Pekao S.A. mogę dodać do Apple Pay?

Karty debetowe i kredytowe Mastercard dla klientów indywidulanych, klientów biznesowych oraz klientów segmentu Małych i Średnich firm. Są to wszystkie karty Mastercard, których numery rozpoczynają się od poniższych ciągów cyfr:

514905 

520625  

 535230

556074      

515114

524750

535231

557524

518798

526459

539650

557525

518799

526771

545158

676122

535233

535229

552672

 


Jako kartę możesz wskazać też aplikację PeoPay. Wtedy Twoja płatność będzie realizowana w granicach limitów przypisanych do PeoPay i rozliczy się w ciężar rachunku przypisanego do PeoPay.

Czy do Apple Pay mogę dodać karty VISA wydane przez Bank Pekao S.A.?

Bank obecnie umożliwia dodanie tylko wybranych kart Mastercard do Apple Pay.

Pracujemy już nad możliwością dodawania kart VISA do Apple Pay. O zmianach poinformujemy na stronie banku.

W przypadku próby dodania nie obsługiwanej karty do Wallet pojawi się komunikat "Ten wystawca nie oferuje jeszcze karty obsługującej Apple Pay".

Dlaczego wizerunek mojej karty w Wallet różni się od tej, którą posiadam?

Wizerunek karty w Wallet nie zawsze jest zgodny z wizerunkiem fizycznej karty plastikowej. W Wallet jest widoczna grafika, która jest aktualnym, podstawowym wizerunkiem Twojej karty (nie zawiera np. zdjęcia zwierząt czy miasta, które może być wybrane przy zamawianiu niektórych typów kart).

W lewym dolnym rogu grafiki karty w Wallet są widoczne ostatnie 4 cyfry Twojej karty płatniczej, które zawsze zgadzają się z 4 ostatnimi cyframi plastikowej karty płatniczej, którą posiadasz.

Ile kart płatniczych można dodać do Apple Pay?

12 różnych kart na iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 plus, oraz Apple Watch Series 3.

8 różnych kart na pozostałych urządzeniach wspierających Apple Pay.

Ta sama karta może być dodawana do różnych urządzeń (brak limitu).

Czy jedną kartę mogę dodać do większej liczby urządzeń?

Tak, karta może zostać dodana i działać na wielu urządzeniach Apple. Na każdym z urządzeń, ze względów bezpieczeństwa, zostanie jej nadany oddzielny numer konta urządzenia (token), który jest jedynym numerem przekazywanym podczas wykonywania transakcji. Na jednym urządzeniu możesz dodać do 8 kart, a jeśli używasz iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 plus, lub Apple Watch Series 3 - nawet 12 kart.

Co to jest biała karta PeoPay, którą mogę dodać do Apple Pay?

"Karta PeoPay" nie ma swojego odpowiednika w postaci plastikowej karty płatniczej. Bank Pekao S.A., jako jedyny w Polsce, umożliwia powiązanie Apple Pay bezpośrednio z rachunkiem przypisanym do bankowości mobilnej PeoPay (ten sam rachunek z którego dokonyjesz transakcje BLIK). Transakcje będą się wtedy rozliczały w ciężar tego rachunku. Dzięki tej funkcjonalności, każdy klient banku może płacić swoim iPhonem od razu po wyjściu z oddziału zaraz po założeniu rachunku i aktywacji bankowości mobilnej, nawet bez posiadania fizycznej karty debetowej do rachunku.

Jaki regulamin akceptuję w trakcie podłączania karty do Apple Pay?

W procesie podłączania karty do Apple Pay każdy wystawca karty - także Bank Pekao S.A. wystawia swój regulamin korzystania z kart płatniczych banku w ramach usługi Apple Pay. Jest on taki sam dla wszystkich kart płatniczych i PeoPay dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Dla kart biznesowych jest odrębny regulamin Apple Pay.

Ponadto Apple Inc. świadczy swoją usługę na podstawie regulacji akceptowanych przez użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Apple Pay (dostępny w Wallet lub Ustawieniach).

 

Co to jest Kod weryfikacyjny? Czy muszę go zapamiętać/zapisać?

Kod weryfikacyjny służy do jednorazowego użycia przy dodawaniu danej karty do Apple Pay na danym urządzeniu. Jeżeli karta jest dodawana na iPhone, do którego  jest przypisany numer telefonu komórkowego na który przyjdzie SMS z kodem weryfikacyjnym z Banku Pekao S.A., podczas podłączania karty do Wallet, pojawi się komunikat z góry ekranu a kod weryfikacyjny zostanie automatycznie skopiowany do właściwego pola. Należy kliknąć "Dalej" aby zakończyć podłączanie karty. Kod może być usunięty i nie jest później wykorzystywany.

Czy mogę dodać moje karty do urządzenia Apple mojego dziecka?

Apple Pay jest wyłączone dla dzieci poniżej 13 lat dodanych do rodzinnego konta iCloud oraz na iPadach używanych do celów edukacyjnych.

Co to jest Numer konta urządzenia (token)?

Jest to odpowiednik karty/PeoPay na urządzeniu Apple. Urządzenie przestawia się tym numerem w sieci sprzedaży przez co numer fizycznej karty jest bezpieczny. Przy dodawaniu tej samej karty na kilka urządzeń otrzymamy oddzielne numery tokenów przypisanych do danego urządzenia.
W przypadku zgłaszania problemów przy dokonaniu transakcji, należy sprawdzić w Wallet cztery ostatnie cyfry użytej karty oraz numer konta urządzenia - dostępne po stuknięciu na wizerunek właściwej karty oraz ikony "i" w prawym dolnym rogu ekranu. W przypadku odpowiednika plastikowej karty płatniczej, na tej podstawie  możesz podać pełny numer z karty, a w przypadku użycia "karty PeoPay" - należy dodatkowo podać numer rachunku przypisanego do PeoPay - Menu > Ustawienia > Personalizacja > Rachunek przypisany do PeoPay

Mam w telefonie ustawiony inny region niż Polska – czy mogę podpiąć swoją kartę?

W pierwszej kolejności sprawdź na stronie wsparcia Apple, czy możesz dodać kartę w obecnie używanym przez Ciebie regionie (kraju). Jeśli nie, wówczas wejdź w Ustawienia > Ogólne > Język i region > Region i zmień na Polskę.

Jak długo moje karty będą widoczne w Wallet?

Twoje karty będą widoczne w Wallet tak długo, jak będziesz korzystać ze swojej karty płatniczej lub do upłynięcia ważności danej karty płatniczej lub jej zastrzeżenia w systemie karty płatniczej.

Jak zaktualizować aplikację Wallet?

Aplikacja jest aktualizowana wraz z wydaniem nowej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS. Upewnij się, że masz aktualną wersję systemu przechodząc do Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia.

Co sprawdzić gdy nie można dodać karty do Apple Pay?

  • Czy próbujesz dodać kartę Mastercard z listy akceptowanych typów? (patrz pyt. Jakie karty Banku Pekao S.A. mogę dodać do Apple Pay?)
  • Czy podpinana karta Mastercard jest aktywna (niezastrzeżona/ niezablokowana/ ważna), aktywowana (zrobiona pierwsza transakcja z PIN) i ma włączoną opcję płatności zbliżeniowych (opcja domyślnie włączona)?
  • Czy dane karty zostały poprawne odczytane przez aparat telefonu?
  • Czy masz w telefonie ustawiony wpierany region/kraj np. Polskę? (Ustawienia > Ogólne > Język i region)
  • Czy podałeś do Banku numer telefonu komórkowego do usługi PekaoSMS (lub dla klientów biznesowych wymagany numer tel. kom. do usługi 3D Secure)
  • Czy masz dobre i stabilne połączenie internetowe?
  • Czy nie przekroczyłeś limitu 5 prób dodawania tej samej karty?
  • Czy poprawnie przepisałeś kod weryfikacyjny? (jeżeli odbierałeś kod na innym telefonie, niż ten na którym dodajesz kartę)
  • Czy jesteś zalogowany do iCloud/Apple ID na swoim urządzeniu?
  • Czy nie przekroczyłeś limitu kart płatniczych (dowolnego banku) dodanych do Wallet na tym urządzeniu?

Zarządzanie kartami

Jak zmienić kartę domyślną do płatności na inną?

- Na iPhone: otwórz aplikację Wallet, a następnie dotknij i przytrzymaj kartę, którą chcesz ustawić jako domyślną - przeciągnij ją na wierzch swojej listy kart. Po zmianie zobaczysz komunikat potwierdzający zmianę.

- Na iPad: przejdź do Ustawień, a następnie wybierz Wallet i Apple Pay. Po wybraniu Domyślna karta, zobaczysz listę Twoich kart dodanych do Apple Pay i wybierz kartę, którą chcesz ustawić jako domyślną.

Jak usunąć kartę z urządzenia?

W aplikacji Wallet dotknij kartę, a następnie kliknij małą ikonę "i" w prawym dolnym rogu. Opcja "usuń kartę" znajduje się na dole ekranu.

Czy z poziomu PeoPay można usunąć kartę dodaną do Apple Pay na dowolnym urządzeniu?

Tak, w PeoPay na liście "Karty dodane do Apple Pay" (menu > Ustawienia > Płatności > Metody płatności > Apple Pay) każda karta dodana do Apple Pay (tzw. token) pojawia się na liście (może być kilkukrotnie, jeżeli została dodana na kilka urządzeń; pod nazwą karty jest też informacja dotycząca urządzenia) i z tej listy można je pojedynczo usunąć z Apple Pay klikając przycisk "wyłącz".

Czy usunięcie karty z poziomu PeoPay powoduje, że w Wallet trzeba ją usunąć? Czy można taką kartę ponownie reaktywować w Wallet, czy należy ją usunąć i ponownie dodać?

Tokeny kart usunięte w aplikacji PeoPay (menu -Ustawienia - Płatności - Metody Płatności - Karty dodane do Apple Pay - wyłącz) przestają działać na danym urządzeniu, lecz token karty jest nadal widoczny w cyfrowym portfelu Wallet. Token karty należy dodatkowo ręcznie usunąć w aplikacji Wallet. Jeżeli  chcesz ponownie używać do płatności taką kartę musi przejść proces dodawania karty od nowa (nie ma "reaktywacji" tokena).

Czy jeśli usunę kartę (token) z Apple Pay, moja plastikowa karta płatnicza też zostanie automatycznie zastrzeżona?

Nie, po usunięciu tokena karta plastikowa będzie działać normalnie. Jeżeli natomiast karta płatnicza zostanie zastrzeżona / zablokowana, wszystkie tokeny tej karty automatycznie przestaną działać w Apple Pay. 

Czy karta dodana do Apple Pay będzie ciągle działała na urządzeniu, jeśli zastrzegę plastikową kartę płatniczą i zamówię nową?

Nie, aby nowa karta działała na urządzeniu będzie konieczne dodanie do aplikacji Wallet (tokenizacja), nowo wystawionej karty.

Płatności Apple Pay

Jak potwierdzana jest płatność zbliżeniowa w Apple Pay?

Autoryzacja płatności zbliżeniowej, niezależnie od kwoty, odbywa się domyślnie na urządzeniu Apple przez biometrię (odcisk palca lub skan twarzy), lub kodem do odblokowania telefonu - jeżeli wyłączysz na urządzeniu logowanie biometrią lub jej odczyt był niemożliwy. Drugim etapem jest zbliżenie iPhone'a lub Apple Watch do terminala i gotowe! W standardowych warunkach nie jest wymagane potwierdzanie kodem PIN na terminalu, niezależnie od kwoty płatności.

Dlaczego muszę potwierdzać transakcję kodem PIN, jeśli używam Touch ID lub Face ID?

Potwierdzanie transakcji kodem PIN zależy od ustawień terminala i umowy między sprzedawcą  a organizacją płatniczą (Mastercard lub VISA). W niektórych przypadkach, terminal może poprosić o podanie kodu PIN, co oznacza, że ma jeszcze niezaktualizowane oprogramowanie. Należy wtedy wprowadzić czterocyfrowy kod PIN dla danej karty lub aplikacji PeoPay.

Czy transakcje Apple Pay mogą być na dowolną kwotę? Czy są limity kwotowe?

Transakcje Apple Pay nie mają osobnych limitów kwotowych, lecz są zgodne z dziennymi/miesięcznymi limitami karty płatniczej (możliwe do zmiany w menu > Moje finanse > sekcja "Karty do rachunków" > Limity), a w przypadku używania "karty PeoPay" - zgodne z limitem płatności zbliżeniowych, nie więcej niż 10 000 zł dziennie (możliwe do zmiany w menu > Ustawienia > Płatności > Limity PeoPay). Oczywiście w przypadku kart do rachunku lub "karty PeoPay" limitem jest też ilość dostępnych środków na rachunku, a w przypadku kart kredytowych - dostępny limit kredytowy.

Jakie są dzienne limity liczby transakcji kartami dodanymi do Apple Pay?

Limity ilościowe transakcji kartami dodanymi do Apple Pay są takie same jak limity na transakcje zbliżeniowe i na transakcje na odległość dla ich odpowiedników -plastikowej karty płatniczej lub płatności zbliżeniowych PeoPay, tj. standardowo 4 transakcje dziennie.

Dla kart plastikowych dzienny limit transakcji (ilościowy i kwotowy) można zmienić przez aplikację PeoPay lub na stronie m.pekao24.pl (menu > Moje finanse > należy przewinąć w dół do "Karty do rachunków" > Limity > max. 99 transakcji dziennie), np. po wykonaniu 4 transakcji, przy 5-tej zobaczysz odmowę na terminalu, ale gdy zmienisz limit na 10 - danego dnia możesz zrobić jeszcze 6 transakcji, a następnego dnia - kolejne 10 transakcji. W serwisie internetowym Pekao 24, nie ma funkcji zmiany limitów liczby transakcji.

Dla PeoPay domyślny limit na chwilę obecną to 4 transakcje dziennie i nie można go zmienić ani zresetować przez zalogowanie. Trwają prace nad zwiększeniem tych limitów transakcyjnych dostosowując je do potrzeb naszych klientów.

Czy Apple Pay rozpozna walutę przy płatności za granicą kartą wielowalutową Mastercard lub PeoPay z ustawioną funkcją wielowalutowości?

Tak, płatności Apple Pay zachowają się tak samo jak podpięta karta. To oznacza, że w przypadku podłączonej karty PeoPay z włączoną wielowalutowością lub karty wielowalutowej FX - transakcja będzie rozliczona w obcej walucie (o ile na odpowiednim rachunku walutowymzostały zapewnione wystarczające środki).

Czy w przypadku odrzucenia płatności zobaczę na swoim urządzeniu Apple komunikat o niezrealizowanej transakcji?

Na urządzeniu Apple zobaczysz komunikat o wykonanej transakcji niezależnie, czy zostanie ona finalnie zaakceptowana lub odrzucona przez terminal lub bank. Stan swoich środków możesz sprawdzić po zalogowaniu się na konto poprzez aplikację PeoPay lub serwis mobilny Pekao24 lub poprzez kontakt z  infolinią banku pod numerem 22 591 23 24.

Gdzie mogę sprawdzić historię transakcji Apple Pay?

W aplikacji Wallet wybierz kartę, której historię transakcji chcesz poznać. Zobaczysz kwotę i miejsce ostatniej transakcji Apple Pay z użyciem tej karty. Po wybraniu ikony "i" w prawym dolnym rogu ekranu, a następnie zakładki "Transakcje" widoczna jest lista 10 ostatnich transakcji wykonanych Apple Pay przy użyciu tego iPhone (nie będzie widać historii transakcji dokonanych przy użyciu innych Twoich urządzeń Apple).  Możesz zobaczyć miejsce wykonania płatności, kwotę oraz datę transakcji. Oczywiście pełne szczegóły transakcji zobaczysz również w historii swojego rachunku w bankowości mobilnej PeoPay lub serwis bankowości internetowej Pekao24

Czy płatność zbliżeniowa Apple Pay wymaga łączności z internetem?

Nie, transakcja zbliżeniowa nie wymaga łączności z Internetem ani karty SIM w telefonie. Tylko proces dodawania kart do Apple Pay wymaga dostępu do transmisji danych.

Ile czasu trwa transakcja zbliżeniowa?

Aby zatwierdzić płatność zbliżeniową należy zbliżyć iPhone/Apple Watch do terminala w sklepie w ciągu 60 sekund od wstępnej autoryzacji transakcji w Wallet (odciskiem palca, skanem twarzy lub PINem).

Należy zaczekać na symbol i komunikat "Gotowe" na swoim urządzeniu oraz sygnał "piknięcia" na terminalu (oraz zapalenie się kompletu diod, o ile występują), aby mieć pewność, że transakcja została dokonana i dane zostały przekazane do terminala. Zazwyczaj trwa to około sekundę.

Czy transakcje kartą w Apple Pay są od razu widoczne w historii rachunku?

Tak, transakcje dokonane Apple Pay są dostępne online i są opisane jako "transakcje kartą płatniczą".

Czy transakcje kartą w Apple Pay są inaczej oznaczane w historii rachunku?

Nie, transakcje Apple Pay są obecnie oznaczone jako transakcje kartą płatniczą. W przyszłości planujemy, aby miały dedykowane oznaczenie / opis.

Ile transakcji jest dostępnych w historii urządzenia?

Na iPhone i iPad jest dostępna historia 10 transakcji, nie starszych niż 30 dni jest dostępnych dla każdej karty dodanej do Apple Pay.

Czy historia transakcji jest dostępna na Apple Watch?

Nie, na Apple Watch historia transakcji jest niedostępna.

Dlaczego nie działa płatność Apple Pay na terminalu w sklepie?

Z zasady płatności Apple Pay powinny działać na wszystkich terminalach płatniczych z czytnikiem zbliżeniowym. Jeżeli trafiłeś na terminal niedostosowany do płatności Apple Pay, prosimy o przekazanie informacji o operatorze terminala oraz nazwie i adresie sklepu na adres: info@pekao.com.pl.

Dlaczego moja transakcja została odrzucona?

Jeśli transakcja została odrzucona, należy sprawdzić czy na karcie/ koncie są dostępne środki oraz limity na transakcje zbliżeniowe/ na odległość. W razie dokonywania większej ilości zakupów bezgotówkowych należy odpowiednio zwiększyć dzienne limity transakcyjne.

Symbol i komunikat "Gotowe" na urządzeniu podczas płatności informuje tylko, że nastąpiła poprawna transmisja danych z urządzenia Apple do terminala POS - nie oznacza to, że transakcja została zrealizowana (zaakceptowana przez bank).

Podczas próby wykonania transakcji przy użyciu terminala w sklepie, transakcja została odrzucona, natomiast na urządzeniu Apple wyświetlił się komunikat „Gotowe” . Czy transakcja doszła do skutku?

Komunikat "Gotowe" pojawi się na Twoim urządzeniu Apple bez względu na to, czy płatność została zaakceptowana czy odrzucona przez terminal płatniczy. Potwierdzenie dokonania transakcji będzie widoczne na terminalu płatniczym. Po rozliczeniu transakcji w Apple Pay dostaniesz także powiadomienie wiadomością push. W razie wątpliwości stan swoich środków możesz sprawdzić po zalogowaniu się do bankowości mobilnej PeoPay, serwisie internetowym Pekao24 lub poprzez kontakt z infolinią banku pod numerem 22 591 23 24.

Toolbox
   Zapamiętane skróty
kontakt