PŁATNOŚCI APPLE PAY

Korzystasz z urządzeń Apple? Masz iPhone, Apple Watch lub iPad?
Teraz możesz płacić z Apple Pay, jak Ci wygodnie.

Usługa Apple Pay to nowoczesny sposób płacenia bankowością mobilną PeoPay lub kartą Mastercard Banku Pekao S.A. na urządzeniach Apple:

        od zaraz - nie musisz czekać na kartę do swojego konta, usługa Apple Pay działa również z aplikacją PeoPay od chwili założenia konta w banku i aktywacji aplikacji PeoPay,       
wiele urządzeń - możesz płacić telefonem iPhone, zegarkiem Apple Watch lub urządzeniem iPad,
prosta aktywacja - płatności Apple Pay aktywujesz przez bankowość mobilną PeoPay lub dodając kartę lub PeoPay bezpośrednio w Apple Wallet,
szybkie płatności - od razu po aktywacji usługi możesz dokonywać płatności Apple Pay:
- w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień,
- w różnych aplikacjach mobilnych - przy finalizacji zakupu wystarczy wybrać opcję Apple Pay i potwierdzić płatność, korzystając z biometrii twarzy (Face ID) lub odcisku palsa (Touch ID),
- na stronach internetowych otwartych w Safari - na iPhonie, iPadzie lub Mac'u.


Sprawdź regulamin: Klienci indywidualni, Firmy


Jak aktywować płatności Apple Pay? Masz do wyboru 2 proste sposoby:

  • przez aplikację PeoPay - twoją bankowość mobilną,
  • przez aplikację Wallet - domyślnie zainstalowaną na urządzeniach Apple.

Krok 1.

Krok 1.

Uruchom aplikację PeoPay i kliknij dymek Apple Pay NIEAKTYWNE WŁĄCZ

Krok 2.

Krok 2.

Spośród widocznych na ekranie kart debetowych, kredytowych i aplikacji PeoPay, wybierz tę, którą chcesz dodać do portfela Apple.

Krok 3.

Krok 3.

Zatwierdź wybór PIN-em lub biometrią (wg ustawień PeoPay).

Krok 4.

Krok 4.

Postępuj zgodnie z instrukcją w PeoPay i Apple Wallet. Ostatni krok to weryfikacja karty jednorazowym kodem SMS. Gotowe!

Krok 1.

Krok 1.

Otwórz aplikację Apple Wallet.

Krok 2.

Krok 2.

Dodaj kartę debetową lub kredytową albo PeoPay.

Krok 3.

Krok 3.

Zrób zdjęcie karty lub wpsz ręcznie dane z awersu karty (numer i datę ważności).

Krok 4.

Krok 4.

Ostatni krok to weryfikacja karty jednorazowym kodem SMS. Gotowe!

Apple Pay możesz płacić we wszystkich terminalach
zbliżeniowych w Polsce i na całym świecie.



Zatwierdzanie płatnosci za pomocą odcisku palca (touch ID)
lub skan twarzy (Face ID). Wystarczy wzbudzić Apple Pay i użyć
biometrii palca lub twarzy (Touch ID, Face ID) i  zbliżyć telefon
do terminala.  

Płatności dokonasz również Apple Watch. Uruchom Apple Pay
w Apple Watch, zbliż go do terminala.             

Płatności na stronach internetowych otwartych w przeglądarce
Safari. Wybierasz sposób płatności:



i potwierdzasz transakcję na iPhone lub Apple Watch.

Jak sprawdzić listę transakcji?

Ostatnie 10 transakcji zrobionych kartą możesz sprawdzić w Apple Wallet. Jeśli chciałbyś zobaczyć całą historię transakcji, przejdź do bankowości mobilnej PeoPay lub zaloguj się do Pekao24.

Więcej informacji na temat płatności Apple Pay znajdziesz na stronie www.apple.com/apple-pay

Kto może korzystać z płatności Apple Pay?

Każdy klient Banku Pekao S.A. ? klient indywidualny, klient biznesowy oraz klient segmentu Małych i Średnich firm:

1) który ma urządzenie Apple wspierające Apple Pay (w tym m.in.: iPhone - modele od 6 do 8, iPhone SE, iPhone X, iPad, Apple Watch, Mac, MacBook - szczegółowa lista wspieranych modeli na stronie: https://support.apple.com/pl-pl/apple-pay)

2) który ma odpowiedni instrument płatniczy, tj:

  • aktywną bankowość mobilną PeoPay

lub:

  • Kartę Mastercard: debetową lub kredytową. Karta musi mieć aktywną funkcję zbliżeniową.

3) którego tożsamość może być potwierdzona w procesie rejestracji do Apple Pay za pomocą:

  • sms-a otrzymanego na jego numer telefonu komórkowego:
    • dla klientów indywidualnych - na numer telefonu wskazanego do PekaoSMS
    • dla klientów biznesowych - na numer telefonu wskazanego do usługi 3D Secure dla danej karty

lub:

  • bankowości mobilnej PeoPay - przez zatwierdzenie rejestracji PINem lub biometrią.

Czy płatności za pomocą Apple Pay są za darmo?

Bank nie pobiera opłat za wykonywanie transakcji za pomocą płatności Apple Pay.



Gdzie mogę płacić Apple Pay w Polsce i na świecie?

We wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i na całym świecie, które mogą (ale nie muszą) być oznaczone poniższymi znakami:




W aplikacjach mobilnych oraz internecie płatności są możliwe tylko na stronach oznaczonych znakiem:



Na jakich urządzeniach dostępne są płatności Apple Pay?

Płatności zbliżeniowe Apple Pay są dostępne tylko dla wspieranych urządzeń Apple: iPhone SE, iPhone 6 - 8 oraz iPhone X, które posiadają czytnik linii papilarnych TouchID/ skan twarzy Face ID oraz antenę NFC lub wszystkich modeli zegarków Apple Watch.

Pełna i aktualna lista wspieranych urządzeń do płatności zbliżeniowych oraz do płatności w Internecie i aplikacjach mobilnych jest dostępna na stronie Apple.

Jakie limity obowiązują przy płatnościach Apple Pay w przypadku klientów indywidualnych?

Limity są takie same, jak dla karty czy aplikacji PeoPay, którymi płacisz za pomocą Apple Pay. Ustawienia limitów możesz w dowolnej chwili zmienić w PeoPay w granicach przewidzianych w regulacjach dotyczących danej karty/ PeoPay > Ustawienia > Płatności > Limity PeoPay.

Jakie karty Banku Pekao S.A. mogę dodać do Apple Pay?

Karty debetowe i kredytowe Mastercard dla klientów indywidulanych, klientów biznesowych oraz klientów segmentu Małych i Średnich firm. Są to wszystkie karty Mastercard, których numery rozpoczynają się od poniższych ciągów cyfr:

514905  520625    535230 556074      
515114 524750 535231 557524
518798 526459 539650 557525
518799 526771 545158 676122
535233 535229 552672  

Jako kartę możesz wskazać też aplikację PeoPay. Wtedy Twoja płatność będzie realizowana w granicach limitów przypisanych do PeoPay i rozliczy się w ciężar rachunku przypisanego do PeoPay.

Czy do Apple Pay mogę dodać karty VISA wydane przez Bank Pekao S.A.?

Bank obecnie umożliwia dodanie wybranych kart Mastercard do Apple Pay. Nie wykluczamy wdrożenia możliwości dodania karty Visa w przyszłości. O zmianach poinformujemy na stronie banku.

Ile kart płatniczych można dodać do Apple Pay?

12 różnych kart na iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 plus, oraz Apple Watch Series 3.

8 różnych kart na pozostałych urządzeniach wspierających Apple Pay.

Ta sama karta może być dodawana do różnych urządzeń (brak limitu).

Jakie regulacje określają zasady funkcjonowania płatności PeoPay?

Prócz umów i regulaminów dotyczących danej karty czy PeoPay Bank Pekao S.A. świadczy usługi również w oparciu o:

- "Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla osób fizycznych" albo "Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla Biznesu oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw."

Ponadto Apple Inc. świadczy swoją usługę na podstawie regulacji akceptowanych przez użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Apple Pay.

Czy transakcje za pomocą Apple Pay są bezpieczne?

Bezpieczeństwo płatności wiąże się z dwoma aspektami - zabezpieczeniami technicznymi stosowanymi przez podmioty uczestniczące w realizacji płatności oraz ze stosowaną po stronie klienta ochroną danych i urządzenia, za pomocą których transakcja jest zlecana i realizowana.

Płacąc Apple Pay, dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w pamięci urządzenia, serwerach Apple ani udostępniane sprzedawcom podczas transakcji. Podczas transakcji urządzenie Apple przedstawia się w sieci sprzedaży tokenem, tj. numerem konta urządzenia, który stanowi odpowiednik karty na urządzeniu. Token ten jest generowany podczas rejestracji karty w ApplePay.

Gdy płacisz kartą bankową, Apple Pay nie przechowuje też żadnych informacji o transakcjach, które można byłoby powiązać z osobą dokonującą zakupu. Dane dotyczące transakcji są wymieniane wyłącznie pomiędzy Tobą, sprzedawcą (lub deweloperem aplikacji) oraz bankiem lub wystawcą karty.

Więcej szczegółów znajdziesz na stronach Wsparcia Apple Pay.

Dodatkowe zabezpieczenie transakcji Apple Pay stanowi - w zależności od używanej przez Ciebie metody odblokowywania telefonu - Twój odcisk palca (Touch ID), skan twarzy (Face ID) lub PIN (Passcode), które posłużą też do wstępnej autoryzacji transakcji.

Bardzo ważnym aspektem bezpieczeństwa jest właściwa ochrona telefonu, za pomocą którego jest zlecana płatność i danych umożliwiających zlecenie transakcji. Pamiętaj, by przestrzegać zasad bezpieczeństwa wskazanych w tym zakresie przez bank, w tym zasad postępowania w przypadku utraty telefonu czy wejścia  w posiadanie przez inne osoby danych umożliwiających zlecenie transakcji.

Jak uniknąć nieautoryzowanych transakcji?

Użytkownik Apple Pay ("portfela"), w którym została zarejestrowana karta, zobowiązany jest do:

1) logowania się do portfela oraz wykonywania transakcji wyłącznie osobiście,

2) zachowania w tajemnicy haseł i innych danych używanych do korzystania z portfela,

3) nieujawniania nikomu danych karty,

4) nieprzechowywania w urządzeniu służącym do korzystania z Apple Pay zapisów danych biometrycznych osób trzecich,

5) ochrony urządzenia służącego do korzystania z Apple Pay, w tym m.in. przed szkodliwym oprogramowaniem, nieprzełamywania wbudowanych zabezpieczeń producenta, niepobierania aplikacji spoza oficjalnego sklepu z aplikacjami (App Store),

6) niezwłocznego poinformowania banku o utracie, kradzieży, przywłaszczeniu danych niezbędnych do korzystania z portfela albo nieuprawnionym użyciu portfela,

7) niezwłocznego poinformowania banku o utracie, zniszczeniu, kradzieży, przywłaszczeniu, nieuprawnionym dostępie lub nieuprawnionym użyciu urządzenia Apple, na którym zarejestrowana jest karta do płatności w Apple Pay,

8) bieżącego monitorowania transakcji dokonanych przy użyciu portfela i niezwłocznego zgłaszania wszelkich nieprawidłowości transakcji do banku,

9) usunięcia wszystkich kart z portfela w przypadku sprzedaży lub odstąpienia urządzenia Apple innej osobie.

Zasady odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje wykonane za pomocą Apple Pay są takie same jak przy wykonywaniu tych transakcji bezpośrednio kartami lub PeoPay i są opisane w "Regulaminie korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla osób fizycznych" oraz odpowiadającym regulaminie dla Biznesu oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Co zrobić w przypadku zgubienia/kradzieży urządzenia Apple?

W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia Apple, na którym były dodane karty do portfela Apple Pay, należy niezwłocznie zadzwonić na Infolinię banku lub można samodzielnie usunąć karty z tego urządzenia. Jest kilka sposobów jak to zrobić - poniżej podajemy najszybsze:

- na dowolnej przeglądarce na komputerze/laptopie (Mac lub PC):

1) Wejdź na stronę appleid.apple.com na dowolnej przeglądarce i zaloguj się swoim Apple ID.

2) W sekcji Urządzenia pojawi się lista Twoich urządzeń. Te, na których udostępnione są karty będą oznaczone logo Apple Pay.

3) Kliknij na urządzenie, z którego chcesz usunąć karty.

4) Kliknij przycisk "Usuń" (lub "Usuń wszystkie" jeżeli jest kilka kart) aby usunąć kartę/karty z urządzenia.

Uwaga! Z poziomu konta Apple ID nie ma możliwości usuwania kart pojedynczo.

- na innym Twoim urządzeniu Apple (iPhone lub iPad):

1) Wejdź w Ustawienia i stuknij Twoje imię na górze ekranu.

2) Przewiń ekran Apple ID na dół, aby zobaczyć listę urządzeń na których jest zalogowany ten sam Apple ID.

Stuknij urządzenie aby zobaczyć dodane do niego karty i móc je usunąć.

3) W sekcji ?Apple Pay" będą wyświetlone wszystkie karty dodane do tego urządzenia. Stuknij "Usuń karty" - wszystkie karty zostaną natychmiast usunięte z urządzenia.

Przykład: Gdy zgubisz swój iPhone możesz usunąć karty dodane do jego portfela (Wallet) przez swój iPad.

- przez PeoPay:

1) Wejdź w menu > Ustawienia > Płatności > Metody płatności

2) Zaloguj się PIN lub biometrią

3) Wybierz Apple Pay

4) Na liście "Karty w Apple Pay" stuknij "wyłącz" przy wizerunku danej karty

Uwaga! Ta opcja spowoduje, ze wybrana karta zniknie z listy w PeoPay i nie będzie mogła już być użyta w ramach Apple Pay na żadnym urządzeniu do którego została dodana. W aplikacji Wallet będzie ona nadal widoczna - trzeba ją stąd dodatkowo usunąć.

Toolbox
   Zapamiętane skróty
kontakt