Apple Pay

Korzystasz z urządzeń Apple? Masz iPhone, Apple Watch lub iPad? Teraz możesz płacić z Apple Pay, jak Ci wygodnie.

prosta aktywacja płatności Apple Pay aktywujesz przez aplikację PeoPay lub dodając kartę płatniczą bezpośrednio w Apple Wallet
od zaraz nie musisz czekać na kartę do swojego konta, usługa Apple Pay działa również z aplikacją PeoPay od chwili założenia konta w banku i aktywacji aplikacji PeoPay
wiele urządzeń możesz płacić telefonem iPhone, zegarkiem Apple Watch lub urządzeniem iPad

Sprawdź regulamin: Klienci indywidualni

Jak aktywować płatności Apple Pay? Masz do wyboru 2 proste sposoby:

  • przez aplikację PeoPay - Twoją bankowość mobilną.,
  • przez aplikację Wallet - domyślnie zainstalowaną na urządzeniach Apple.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Aktywacja w PeoPay


Dodanie karty płatniczej do Apple Wallet z aplikacji PeoPay wymaga zainstalowania najnowszej wersji
aplikacji PeoPay.

Krok 1:

Włącz w aplikacji PeoPay płatności Apple Pay (w lewym górnym rogu tapnij w ikonę Apple Pay i wybierz TAK).

Krok 2:

Wybierz kartę lub PeoPay w celu dodania do Twojego portfela Apple i zapoznaj się z treścią oraz zaakceptuj regulamin korzystania z kart w Apple Pay.

Krok 3:

Potwierdź dodanie karty do Apple Wallet jednorazowym kodem SMS.

Gotowe! Możesz już korzystać z płatności.

Aktywacja w Apple Wallet

Krok 1:

Otwórz aplikację Apple Wallet.

Krok 2:

Dodaj kartę płatniczą wydaną przez Bank Pekao .

Krok 3:

Zrób zdjęcie karty lub wpisz ręcznie dane z awersu karty (numer i datę ważności) oraz cvc.

Krok 4:

Potwierdź dodanie karty do Apple Wallet jednorazowym kodem SMS.
Gotowe!

  • Pytania i odpowiedzi

    • Kto może korzystać z płatności Apple Pay?

      Każdy klient Banku Pekao S.A. - klient indywidualny, klient biznesowy, klient segmentu Małych i Średnich firm oraz klient korporacyjny, który:

      1) ma urządzenie Apple wspierające Apple Pay (w tym m.in.: iPhone - modele od 6 do 12, iPhone SE, iPhone X, iPad, Apple Watch, Mac, MacBook - szczegółowa lista wspieranych modeli na stronie: https://support.apple.com/pl-pl/apple-pay) oraz najnowszą wersję systemu iOS, watchOS oraz macOS
      2) posiada:
      •    aktywną aplikację PeoPay zainstalowaną na urządzeniu iOS
      lub:
      •    kartę płatniczą Mastercard: debetową, kredytową lub z odroczonym terminem płatności (charge) albo , kartę Visa Debit Gold lub kartę debetową Visa Business. Karta musi mieć aktywną funkcję zbliżeniową.
      oraz potwierdzi w procesie rejestracji do Apple Pay dodanie karty za pomocą:
      •    jednorazowego kodu otrzymanego na jego numer telefonu komórkowego zarejestrowany w Banku Pekao S.A. lub w aplikacji PeoPay

    • Czy płatności za pomocą Apple Pay są za darmo?

      Bank nie pobiera opłat za wykonywanie transakcji za pomocą płatności Apple Pay.

    • Gdzie mogę płacić Apple Pay w Polsce i na świecie?

      We wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i na całym świecie, które mogą (ale nie muszą) być oznaczone poniższymi znakami:



      W aplikacjach mobilnych oraz internecie płatności są możliwe tylko na stronach oznaczonych znakiem:


       

    • Na jakich urządzeniach dostępne są płatności Apple Pay?

      Płatności zbliżeniowe Apple Pay są dostępne tylko dla wspieranych urządzeń Apple: iPhone SE, iPhone 6 - 8 oraz iPhone X, które posiadają czytnik linii papilarnych TouchID/ skan twarzy Face ID oraz antenę NFC lub wszystkich modeli zegarków Apple Watch.

      Pełna i aktualna lista wspieranych urządzeń do płatności zbliżeniowych oraz do płatności w Internecie i aplikacjach mobilnych jest dostępna na stronie Apple.

    • Czy z usługi Apple Pay można korzystać na smartfonie z innym systemem operacyjnym niż iOS?

      Nie. Usługa jest dostępna tylko na urządzeniach Apple z systemem operacyjnym iOS (iPhone, iPad), watchOS (Apple Watch) lub macOS (iMac/MacBook). Oznacza to, że usługa nie jest dostępna miedzy innymi na urządzeniach z systemem Android lub Windows Mobile.

    • Jakie regulacje określają zasady funkcjonowania płatności PeoPay?

      Prócz umów i regulaminów dotyczących danej karty płatniczej lub rachunku czy aplikacji PeoPay Bank Pekao S.A. świadczy usługi również w oparciu o „Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Apple Pay dla osób fizycznych".

      Ponadto firma Apple świadczy swoją usługę na podstawie regulacji akceptowanych przez użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Apple Pay.
       

    • Czy transakcje za pomocą Apple Pay są bezpieczne?

      Usługa Apple Pay chroni transakcje, korzystając z funkcji zabezpieczeń wbudowanych w sprzęt i oprogramowanie urządzenia. Dodatkowo aby można było korzystać z usługi Apple Pay, na urządzeniu musi być ustawiony kod oraz (opcjonalnie) funkcja Face ID lub Touch ID.
      Każda transakcja przeprowadzana na telefonie iPhone, iPadzie lub zegarku wymaga uwierzytelnienia za pomocą funkcji Face ID, Touch ID lub kodu.

      Więcej szczegółów znajdziesz na stronach Wsparcia Apple Pay.
      Bardzo ważnym aspektem bezpieczeństwa jest właściwa ochrona telefonu, za pomocą którego jest zlecana płatność i danych umożliwiających zlecenie transakcji. Pamiętaj, by przestrzegać zasad bezpieczeństwa wskazanych w tym zakresie przez bank, w tym zasad postępowania w przypadku utraty telefonu czy wejścia w posiadanie przez inne osoby danych umożliwiających zlecenie transakcji.
       

    • Jak uniknąć nieautoryzowanych transakcji?

      Jeśli korzystasz z Apple Pay z kartami płatniczymi Banku Pekao S.A. stosuj się do poniższych zasad w celu uniknięcia nieautoryzowanych transakcji:
      1) loguj się do Apple Pay  oraz płać wyłącznie osobiście,
      2) zachowaj w tajemnicy hasłai inne dane używane do korzystania z Apple Pay,
      3) nie ujawniaj nikomu danych karty,
      4) nie przechowuj w urządzeniu służącym do korzystania z Apple Pay danych biometrycznych bliskich oraz znajomych,
      5) chroń urządzenie służące do korzystania z Apple Pay, w tym m.in. przed szkodliwym oprogramowaniem, nie pobieraj aplikacji spoza oficjalnego sklepu z aplikacjami (App Store),
      6) niezwłocznie poinformuj bank o utracie, kradzieży, przywłaszczeniu danych niezbędnych do korzystania z Apple Pay albo nieuprawnionym użyciu Apple Pay z Twoją kartą,
      7) niezwłocznie poinformuj bank o utracie, zniszczeniu, kradzieży, przywłaszczeniu, nieuprawnionym dostępie lub nieuprawnionym użyciu urządzenia Apple, na którym zarejestrowana jest karta płatnicza  w Apple Pay,
      8) na bieżąco monitoruj płatności dokonane przy użyciu karty płatniczej w Apple Pay i niezwłocznie zgłoś wszelkie nieprawidłowości do banku,
      9) usuń wszystkie karty z portfela w przypadku sprzedaży lub odstąpienia urządzenia Apple innej osobie.

      Co zrobić w przypadku zgubienia/kradzieży urządzenia Apple?
       

    • Co zrobić w przypadku zgubienia/kradzieży urządzenia Apple?

      W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia Apple, na którym były dodane karty płatnicze do portfela Apple Pay,  niezwłocznie zadzwoń na Infolinię banku 801 365 365 lub można samodzielnie usuń karty z tego urządzenia.

      Jest kilka sposobów jak to zrobić - poniżej podajemy najszybsze:

      - na dowolnej przeglądarce na komputerze/laptopie (Mac lub PC):
      1) Wejdź na stronę appleid.apple.com na dowolnej przeglądarce i zaloguj się swoim Apple ID.
      2) W sekcji Urządzenia pojawi się lista Twoich urządzeń. Te, na których udostępnione są karty będą oznaczone logo Apple Pay.
      3) Kliknij na urządzenie, z którego chcesz usunąć karty.
      4) Kliknij przycisk "Usuń" (lub "Usuń wszystkie" jeżeli jest kilka kart) aby usunąć kartę/karty z urządzenia.
      Uwaga! Z poziomu konta Apple ID nie ma możliwości usuwania kart pojedynczo.

      - na innym Twoim urządzeniu Apple (iPhone lub iPad):
      1) Wejdź w Ustawienia i stuknij Twoje imię na górze ekranu.
      2) Przewiń ekran Apple ID na dół, aby zobaczyć listę urządzeń na których jest zalogowany ten sam Apple ID.
      Stuknij urządzenie aby zobaczyć dodane do niego karty i móc je usunąć.
      3) W sekcji „Apple Pay" będą wyświetlone wszystkie karty płatnicze dodane do tego urządzenia. Stuknij "Usuń karty" - wszystkie karty płatnicze zostaną natychmiast usunięte z urządzenia.
      Przykład: Gdy zgubisz swój iPhone możesz usunąć karty płatnicze dodane do jego portfela (Wallet) przez swój iPad.

      - przez PeoPay:
      1) Wejdź w menu > Ustawienia > Płatności > Metody płatności
      2) Zaloguj się PIN lub biometrią
      3) Wybierz Apple Pay
      4) Na liście "Karty w Apple Pay" stuknij "Usuń" przy wizerunku danej karty płatniczej

      Uwaga! Ta opcja spowoduje, że wybrana karta płatnicza zniknie z listy w PeoPay i nie będzie mogła już być użyta w ramach Apple Pay na żadnym urządzeniu do którego została dodana. W aplikacji Wallet będzie ona nadal widoczna - trzeba ją stąmtąd dodatkowo usunąć.
       

    • Gdzie uzyskam pomoc w sprawie Apple Pay?

      Prosimy o kontakt ze specjalnie przeszkolonymi konsultantami infolinii banku - telefonicznie pod numerem 22 591 23 24 lub wysyłając e-mail na adres: info@pekao.com.pl podając swój numer klienta, 6 pierwszych cyfr numeru karty, 4 ostatnie cyfry numeru karty, 4 ostatnie cyfry "tokena" widoczne w Wallet oraz szczegółowy opis sytuacji.

    • Gdzie znajdę więcej informacji na temat usługi Apple Pay?

      Skontaktuj się ze specjalnie przeszkolonymi konsultantami infolinii banku - telefonicznie pod numerem 22 591 23 24 lub wysyłając e-mail na adres: info@pekao.com.pl podając swój numer klienta, 6 pierwszych cyfr numeru karty, 4 ostatnie cyfry numeru karty, 4 ostatnie cyfry "tokena" widoczne w Wallet oraz szczegółowy opis sytuacji.

    • Jakie karty Banku Pekao S.A. mogę dodać do Apple Pay?

      Karty debetowe, z odroczonym terminem płatności (charge) oraz kredytowe Mastercard dla klientów indywidulanych, klientów biznesowych oraz klientów segmentu Małych i Średnich firm oraz kartę Visa Debit Gold wydawaną dla klientów indywidualnych oraz kartę debetową Visa Business wydawaną dla klientów Małych i Średnich Firm.

    • Czy do Apple Pay mogę dodać karty VISA wydane przez Bank Pekao S.A.?

      Tak, Bank obecnie umożliwia dodanie do Apple Pay kart Visa Debit Gold wydawanych dla klientów indywidualnych oraz kart debetowych Visa Business wydawanych dla klientów Małych i Średnich Firm.
      Obecnie pracujemy także nad udostepnieniem pozostałych kart to Apple Pay, w tym kart kredytowych Visa.
      W przypadku próby dodania nie obsługiwanej karty płatniczej do Wallet pojawi się komunikat "Ten wystawca nie oferuje jeszcze karty obsługującej Apple Pay".
       

    • Dlaczego wizerunek mojej karty w Wallet różni się od tej, którą posiadam?

      Wizerunek karty w Wallet nie zawsze jest zgodny z wizerunkiem fizycznej karty plastikowej. W Wallet jest widoczna grafika, która jest aktualnym, podstawowym wizerunkiem Twojej karty (nie zawiera np. zdjęcia zwierząt czy miasta, które może być wybrane przy zamawianiu niektórych typów kart).

      W lewym dolnym rogu grafiki karty w Wallet są widoczne ostatnie 4 cyfry Twojej karty płatniczej, które zawsze zgadzają się z 4 ostatnimi cyframi plastikowej karty płatniczej, którą posiadasz.

    • Ile kart płatniczych można dodać do Apple Pay?

      12 różnych kart płatniczych na iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 plus, oraz Apple Watch Series 3.
      8 różnych kart płatniczych na pozostałych urządzeniach wspierających Apple Pay.
      Tę samą kartę płatniczą możesz dodać do różnych urządzeń.

    • Czy jedną kartę mogę dodać do większej liczby urządzeń?

      Tak, kartę płatniczą możesz dodać na wielu urządzeniach Apple. Na każdym z urządzeń, ze względów bezpieczeństwa, zostanie jej nadany oddzielny numer konta urządzenia (token), który jest jedynym numerem przekazywanym podczas wykonywania transakcji.
      Na jednym urządzeniu możesz dodać do 8 kart płatniczych, a jeśli używasz iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 plus, lub Apple Watch Series 3 - nawet 12 kart płatniczych.
       

    • Co to jest biała karta PeoPay, którą mogę dodać do Apple Pay?

      "Karta PeoPay" nie ma swojego odpowiednika w postaci plastikowej karty płatniczej. Bank Pekao S.A., jako jedyny w Polsce, umożliwia powiązanie Apple Pay bezpośrednio z rachunkiem przypisanym do aplikacji PeoPay (ten sam rachunek z którego dokonujesz transakcje BLIK). Transakcje będą się wtedy rozliczały w ciężar tego rachunku. Dzięki tej funkcjonalności, każdy klient banku może płacić swoim iPhonem od razu po wyjściu z oddziału zaraz po założeniu rachunku i aktywacji aplikacji PeoPay, nawet bez posiadania fizycznie karty płatniczej.

    • Jaki regulamin akceptuję w trakcie podłączania karty do Apple Pay?

      W procesie podłączania karty do Apple Pay każdy wystawca karty - także Bank Pekao S.A. wystawia swój regulamin korzystania z kart płatniczych banku w ramach usługi Apple Pay. Jest on taki sam dla wszystkich kart płatniczych i PeoPay dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Dla kart biznesowych jest odrębny regulamin Apple Pay.

      Ponadto Apple Inc. świadczy swoją usługę na podstawie regulacji akceptowanych przez użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Apple Pay (dostępny w Wallet lub Ustawieniach).

    • Co to jest Kod weryfikacyjny? Czy muszę go zapamiętać/zapisać?

      Kod weryfikacyjny służy do potwierdzenia dodaania danej karty płatniczej do Apple Pay na danym urządzeniu przez jej użytkownika. Jeżeli karta płatnicza jest dodawana na iPhonie, do którego  jest przypisany numer telefonu komórkowego na który przyjdzie SMS z kodem weryfikacyjnym z Banku Pekao S.A.to podczas podłączania karty płatniczej do Wallet, pojawi się komunikat u  góry ekranu, a kod weryfikacyjny zostanie automatycznie skopiowany do właściwego pola. Należy kliknąć "Dalej", aby zakończyć podłączanie karty płatniczej. Kod może być usunięty i nie jest później wykorzystywany.

    • Czy mogę dodać moje karty do urządzenia Apple mojego dziecka?

      Apple Pay jest wyłączone dla dzieci poniżej 16 lat dodanych do rodzinnego konta iCloud oraz na iPadach używanych do celów edukacyjnych.

    • Co to jest Numer konta urządzenia (token)?

      Jest to odpowiednik karty płatniczej/aplikacji PeoPay na urządzeniu Apple. Urządzenie przestawia się tym numerem w sieci sprzedaży przez co numer fizycznej karty płatniczej jest bezpieczny. Przy dodawaniu tej samej karty płatniczej na kilka urządzeń otrzymamy różne numery tokenów przypisanych do danego urządzenia.

      W przypadku zgłaszania problemów przy dokonaniu transakcji, należy sprawdzić w Wallet cztery ostatnie cyfry użytej karty płatniczej oraz numer konta urządzenia - dostępne po stuknięciu na wizerunek właściwej karty płatniczej oraz ikony "i" w prawym dolnym rogu ekranu. W przypadku odpowiednika plastikowej karty płatniczej, na tej podstawie  możesz podać pełny numer karty płatniczej, a w przypadku użycia "karty PeoPay" - należy dodatkowo podać numer rachunku przypisanego do aplikacji PeoPay - Menu > Ustawienia > Personalizacja > Rachunek przypisany do PeoPay.
       

    • Mam w telefonie ustawiony inny region niż Polska – czy mogę podpiąć swoją kartę?

      W pierwszej kolejności sprawdź na stronie wsparcia Apple, czy możesz dodać kartę w obecnie używanym przez Ciebie regionie (kraju). Jeśli nie, wówczas wejdź w Ustawienia > Ogólne > Język i region > Region i zmień na Polskę.

    • Jak długo moje karty będą widoczne w Wallet?

      Twoje karty płatnicze będą widoczne w Wallet tak długo, jak będziesz korzystać ze swojej karty płatniczej.

    • Jak zaktualizować aplikację Wallet?

      Aplikacja jest aktualizowana wraz z wydaniem nowej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS. Upewnij się, że masz aktualną wersję systemu przechodząc do Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia.

    • Co sprawdzić gdy nie można dodać karty do Apple Pay?

      •    Czy podpinana karta płatnicza jest aktywna (niezastrzeżona/ niezablokowana/ ważna), aktywowana (zrobiona pierwsza transakcja z PIN) i ma włączoną opcję płatności zbliżeniowych (opcja domyślnie włączona)?
      •    Czy dane karty płatniczej, data ważności karty płatniczej zostały poprawne odczytane przez aparat telefonu?
      •    Czy masz w telefonie ustawiony wpierany region/kraj np. Polskę? (Ustawienia > Ogólne > Język i region)
      •    Czy masz zarejestrowany w Banku aktualny numer telefonu dla aplikacji PeoPay lub usługi 3D Secure. niezbędny do weryfikacji karty w Apple Pay?
      •    Czy masz dobre i stabilne połączenie internetowe?
      •    Czy nie przekroczyłeś limitu 5 prób dodawania tej samej karty płatniczej?
      •    Czy poprawnie przepisałeś kod weryfikacyjny? (jeżeli odbierałeś kod na innym telefonie, niż ten na którym dodajesz kartę)
      •    Czy jesteś zalogowany do iCloud/Apple ID na swoim urządzeniu?
      •    Czy nie przekroczyłeś limitu kart płatniczych (różnych banków) dodanych do Wallet na tym urządzeniu?

    • Jak zmienić kartę domyślną do płatności na inną?

      - Na iPhone: otwórz aplikację Wallet, a następnie dotknij i przytrzymaj kartę, którą chcesz ustawić jako domyślną - przeciągnij ją na wierzch swojej listy kart. Po zmianie zobaczysz komunikat potwierdzający zmianę.

      - Na iPad: przejdź do Ustawień, a następnie wybierz Wallet i Apple Pay. Po wybraniu Domyślna karta, zobaczysz listę Twoich kart dodanych do Apple Pay i wybierz kartę, którą chcesz ustawić jako domyślną.

    • Jak usunąć kartę z urządzenia?

      W aplikacji Wallet dotknij kartę, a następnie kliknij małą ikonę "i" w prawym dolnym rogu. Opcja "usuń kartę" znajduje się na dole ekranu.

    • Czy z poziomu PeoPay można usunąć kartę dodaną do Apple Pay na dowolnym urządzeniu?

      Tak, w PeoPay na liście "Karty dodane do Apple Pay" (menu > Ustawienia > Płatności > Metody płatności > Apple Pay) każda karta dodana do Apple Pay (tzw. token) pojawia się na liście (może być kilkukrotnie, jeżeli została dodana na kilka urządzeń; pod nazwą karty jest też informacja dotycząca urządzenia) i z tej listy można je pojedynczo usunąć z Apple Pay klikając przycisk "wyłącz".

    • Czy usunięcie karty z poziomu PeoPay powoduje, że w Wallet trzeba ją usunąć? Czy można taką kartę ponownie reaktywować w Wallet, czy należy ją usunąć i ponownie dodać?

      Tokeny kart usunięte w aplikacji PeoPay (menu -Ustawienia - Płatności - Metody Płatności - Karty dodane do Apple Pay - wyłącz) przestają działać na danym urządzeniu, lecz token karty jest nadal widoczny w cyfrowym portfelu Wallet. Token karty należy dodatkowo ręcznie usunąć w aplikacji Wallet. Jeżeli  chcesz ponownie używać do płatności taką kartę musi przejść proces dodawania karty od nowa (nie ma "reaktywacji" tokena).

    • Czy jeśli usunę kartę (token) z Apple Pay, moja plastikowa karta płatnicza też zostanie automatycznie zastrzeżona?

      Nie, po usunięciu tokena karta plastikowa będzie działać normalnie. Jeżeli natomiast karta płatnicza zostanie zastrzeżona / zablokowana, wszystkie tokeny tej karty automatycznie przestaną działać w Apple Pay. 

    • Czy karta dodana do Apple Pay będzie ciągle działała na urządzeniu, jeśli zastrzegę plastikową kartę płatniczą i zamówię nową?

      Nie, aby nowa karta działała na urządzeniu będzie konieczne dodanie do aplikacji Wallet (tokenizacja), nowo wystawionej karty.

    • Jak potwierdzana jest płatność zbliżeniowa w Apple Pay?

      Autoryzacja płatności zbliżeniowej, niezależnie od kwoty, odbywa się domyślnie na urządzeniu Apple przez biometrię (odcisk palca lub skan twarzy), lub kodem do odblokowania telefonu - jeżeli wyłączysz na urządzeniu logowanie biometrią lub jej odczyt był niemożliwy. Drugim etapem jest zbliżenie iPhone'a lub Apple Watch do terminala i gotowe! W standardowych warunkach nie jest wymagane potwierdzanie kodem PIN na terminalu, niezależnie od kwoty płatności.

    • Dlaczego muszę potwierdzać transakcję kodem PIN, jeśli używam Touch ID lub Face ID?

      Potwierdzanie transakcji kodem PIN zależy od ustawień terminala i umowy między sprzedawcą  a organizacją płatniczą (Mastercard lub VISA). W niektórych przypadkach, terminal może poprosić o podanie kodu PIN, co oznacza, że ma jeszcze niezaktualizowane oprogramowanie. Należy wtedy wprowadzić czterocyfrowy kod PIN dla danej karty lub aplikacji PeoPay.

    • Czy transakcje Apple Pay mogą być na dowolną kwotę? Czy są limity kwotowe?

      Transakcje Apple Pay nie mają osobnych limitów kwotowych, lecz są zgodne z dziennymi/miesięcznymi limitami karty płatniczej (możliwe do zmiany w menu > Moje finanse > sekcja "Karty do rachunków" > Limity), a w przypadku używania "karty PeoPay" - zgodne z limitem płatności zbliżeniowych, nie więcej niż 10 000 zł dziennie (możliwe do zmiany w menu > Ustawienia > Płatności > Limity PeoPay). Oczywiście w przypadku kart do rachunku lub "karty PeoPay" limitem jest też ilość dostępnych środków na rachunku, a w przypadku kart kredytowych - dostępny limit kredytowy.

    • Czy jak zmienię rachunek przypisany do PeoPay to transakcje „kartą PeoPay” zapisaną do Apple Pay będą rozliczały się z nowego rachunku?

      Tak.

    • Czy Apple Pay rozpozna walutę przy płatności za granicą kartą wielowalutową Mastercard lub PeoPay z ustawioną funkcją wielowalutowości?

      Tak, płatności Apple Pay zachowają się tak samo jak podpięta karta. To oznacza, że w przypadku podłączonej karty PeoPay z włączoną wielowalutowością lub karty wielowalutowej FX - transakcja będzie rozliczona w obcej walucie (o ile na odpowiednim rachunku walutowymzostały zapewnione wystarczające środki).

    • Czy w przypadku odrzucenia płatności zobaczę na swoim urządzeniu Apple komunikat o niezrealizowanej transakcji?

      Na urządzeniu Apple zobaczysz komunikat o wykonanej transakcji niezależnie, czy zostanie ona finalnie zaakceptowana lub odrzucona przez terminal lub bank. Stan swoich środków możesz sprawdzić po zalogowaniu się na konto poprzez aplikację PeoPay lub serwis mobilny Pekao24 lub poprzez kontakt z  infolinią banku pod numerem 22 591 23 24.

    • Gdzie mogę sprawdzić historię transakcji Apple Pay?

      W aplikacji Wallet wybierz kartę, której historię transakcji chcesz poznać. Zobaczysz kwotę i miejsce ostatniej transakcji Apple Pay z użyciem tej karty. Po wybraniu ikony "i" w prawym dolnym rogu ekranu, a następnie zakładki "Transakcje" widoczna jest lista 10 ostatnich transakcji wykonanych Apple Pay przy użyciu tego iPhone (nie będzie widać historii transakcji dokonanych przy użyciu innych Twoich urządzeń Apple).  Możesz zobaczyć miejsce wykonania płatności, kwotę oraz datę transakcji. Oczywiście pełne szczegóły transakcji zobaczysz również w historii swojego rachunku w bankowości mobilnej PeoPay lub serwis bankowości internetowej Pekao24.

    • Czy płatność zbliżeniowa Apple Pay wymaga łączności z internetem?

      Nie, transakcja zbliżeniowa nie wymaga łączności z Internetem ani karty SIM w telefonie. Tylko proces dodawania kart do Apple Pay wymaga dostępu do transmisji danych.

    • Ile czasu trwa transakcja zbliżeniowa?

      Aby zatwierdzić płatność zbliżeniową należy zbliżyć iPhone/Apple Watch do terminala w sklepie w ciągu 60 sekund od wstępnej autoryzacji transakcji w Wallet (odciskiem palca, skanem twarzy lub PINem).

      Należy zaczekać na symbol i komunikat "Gotowe" na swoim urządzeniu oraz sygnał "piknięcia" na terminalu (oraz zapalenie się kompletu diod, o ile występują), aby mieć pewność, że transakcja została dokonana i dane zostały przekazane do terminala. Zazwyczaj trwa to około sekundę.

    • Czy transakcje kartą w Apple Pay są od razu widoczne w historii rachunku?

      Tak, transakcje dokonane Apple Pay są dostępne online i są opisane jako "transakcje kartą płatniczą".

    • Czy transakcje kartą w Apple Pay są inaczej oznaczane w historii rachunku?

      Nie, transakcje Apple Pay są obecnie oznaczone jako transakcje kartą płatniczą. W przyszłości planujemy, aby miały dedykowane oznaczenie / opis.

    • Ile transakcji jest dostępnych w historii urządzenia?

      Na iPhone i iPad jest dostępna historia 10 transakcji, nie starszych niż 30 dni jest dostępnych dla każdej karty dodanej do Apple Pay.

    • Czy historia transakcji jest dostępna na Apple Watch?

      Nie, na Apple Watch historia transakcji jest niedostępna.

    • Dlaczego nie działa płatność Apple Pay na terminalu w sklepie?

      Z zasady płatności Apple Pay powinny działać na wszystkich terminalach płatniczych z czytnikiem zbliżeniowym. Jeżeli trafiłeś na terminal niedostosowany do płatności Apple Pay, prosimy o przekazanie informacji o operatorze terminala oraz nazwie i adresie sklepu na adres: info@pekao.com.pl.

    • Dlaczego moja transakcja została odrzucona?

      Jeśli transakcja została odrzucona, należy sprawdzić czy na karcie/ koncie są dostępne środki oraz limity na transakcje zbliżeniowe/ na odległość. W razie dokonywania większej ilości zakupów bezgotówkowych należy odpowiednio zwiększyć dzienne limity transakcyjne.

      Symbol i komunikat "Gotowe" na urządzeniu podczas płatności informuje tylko, że nastąpiła poprawna transmisja danych z urządzenia Apple do terminala POS - nie oznacza to, że transakcja została zrealizowana (zaakceptowana przez bank).

    • Podczas próby wykonania transakcji przy użyciu terminala w sklepie, transakcja została odrzucona, natomiast na urządzeniu Apple wyświetlił się komunikat „Gotowe” . Czy transakcja doszła do skutku?

      Komunikat "Gotowe" pojawi się na Twoim urządzeniu Apple bez względu na to, czy płatność została zaakceptowana czy odrzucona przez terminal płatniczy. Potwierdzenie dokonania transakcji będzie widoczne na terminalu płatniczym. Po rozliczeniu transakcji w Apple Pay dostaniesz także powiadomienie wiadomością push. W razie wątpliwości stan swoich środków możesz sprawdzić po zalogowaniu się do bankowości mobilnej PeoPay, serwisie internetowym Pekao24 lub poprzez kontakt z infolinią banku pod numerem 22 591 23 24.

  • Pliki do pobrania

    Regulamin Apple Pay dla osób fizycznych

    Pobierz plik

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję