Akredytywa

Zabezpieczenie w rozliczeniach zagranicznych oraz krajowych wykorzystywane w transakcjach "podwyższonego ryzyka"

Akredytywa dokumentowa jest to nieodwołalne, pisemne zobowiązanie banku otwierającego (banku importera lub kupującego) wobec beneficjenta akredytywy (eksportera lub sprzedającego), do zapłaty określonej kwoty za dokumenty prezentowane w ramach akredytywy ściśle zgodne z jej warunkami.
Stronami akredytywy są:
 • zleceniodawca akredytywy - importer lub kupujący,
 • bank zleceniodawcy (bank importera lub kupującego) - bank otwierający akredytywę,
 • beneficjent akredytywy - eksporter lub sprzedający,
 • bank pośredniczący/bank beneficjenta (eksportera lub sprzedającego) - bank, za pośrednictwem którego beneficjent otrzymuje informację o otwarciu na jego rzecz akredytywy.

Możliwość realizacji transakcji poprzez platformę internetową, która pozwala na śledzenie on-line transakcji na każdym etapie jej realizacji oraz na przyspieszenie i ułatwienie prowadzenia korespondencji z bankiem - usługa PekaoTrade.

Zabezpieczenie transakcji handlowej

Akredytywa zapewnia płatności za zgodne dokumenty, bez względu na zdolność kupującego do dokonania zapłaty.

Zaangażowanie banku

w akredytywie bank podejmuje niezależne zobowiązanie zgodnie ze zleceniem.

Wsparcie Banku

Obsługą transakcji zajmują się wyspecjalizowane zespoły ekspertów posiadających dyplomy z zakresu operacji dokumentowych (CDCS – Certificate for Documentary Credit Specialists), nadane przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu (ICC).

Nowoczesność, digitalizacja

Wszystkie produkty dokumentowe są dostępne za pośrednictwem platformy internetowej Pekao Trade.

Korzyści dla eksportera lub sprzedającego

  • Zobacz szczegóły
    • minimalizacja ryzyka handlowego związanego z kontrahentem (np. jednostronnego odstąpienia od kontraktu, odmowy zapłaty, niewypłacalności), jego bankiem i krajem siedziby (w przypadku akredytywy potwierdzonej),
    • ograniczanie ryzyka nieotrzymania zapłaty za sprzedane/wysłane towary/usługi,
    • zapewnienie płatności za zgodne dokumenty, bez względu na zdolność kupującego do dokonania zapłaty,
    • możliwość dyskontowania należności przed terminem płatności oraz zabezpieczenia płatności w z góry określonym terminie poprzez dobór odpowiedniego typu akredytywy,
    • możliwość sfinansowania transakcji poprzez przeniesienie akredytywy na dostawcę.

Korzyści dla importera lub kupującego

  • Zobacz szczegóły
    • minimalizacja ryzyka jakościowego, transportowego, nieterminowości dostaw poprzez dobór odpowiedniego typu akredytywy i dokumentów wymaganych w ramach akredytywy,
    • ograniczanie ryzyka nieotrzymania towarów/usług lub otrzymania towarów/usług niezgodnych z zamówieniem,
    • kontrola jakości zamawianego towaru poprzez zażądanie w ramach akredytywy dokumentów wystawionych przez niezależne, odrębne instytucje np. świadectwo inspekcji, certyfikat jakości, certyfikat pochodzenia, specyfikacje ładunku itp.
    • zabezpieczenie przed nieuzasadnioną wypłatą należności eksporterowi lub sprzedającemu.

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję