Gwarancja w obrocie zagranicznym jest to wyrażone na piśmie zobowiązanie banku, że zaspokoi otrzymującego gwarancję beneficjenta - zgodnie z jej treścią - gdyby zleceniodawca nie wypełnił w stosunku do niego określonych w gwarancji swoich zobowiązań umownych. W treści gwarancji określa się kwotę lub górną granicę kwoty, do wysokości której mogą nastąpić wypłaty z gwarancji. Bank udziela różnych gwarancji, w zależności od rodzaju zobowiązania klienta z tytułu zawartej umowy: gwarancje nostro i loro. Dla firm zawierających transakcje z kontrahentami akceptującymi gwarancje wyłącznie banków zagranicznych, bank wystawia regwarancje. Mając na uwadze ochronę interesów klienta, bank przyjmuje także od niego w depozyt gwarancje adresowane i przesyłane bezpośrednio do klienta, zapewniając im profesjonalną obsługę.
Bank zajmuje się także awizowaniem klientom gwarancji innych banków. Bank nie podejmuje wtedy zobowiązań, ale zapewnia fachową ocenę merytoryczną awizowanej gwarancji.
Gwarancje w obrocie zagranicznym
-
Zobacz szczegóły
Legitymizujące się gwarancją bankową firmy mogą negocjować najbardziej korzystne dla siebie warunki kontraktu g,dyż współpraca z nimi nie jest obarczona żadnym ryzykiem. Importer z gwarancją bankową negocjuje sprzyjające mu warunki płatności i cenę. Eksporterowi zaś łatwiej wynegocjować żądane terminy dostawy czy zaliczkową formę płatności.
-
Zobacz szczegóły
Pomoc w przypadku konieczności wykorzystania gwarancji, tj. wystąpienia z roszczeniem.
Rozpoczęcie świadczenia usługi jest uzależnione od pozytywnej oceny kondycji finansowej klienta.
Skontaktuj się z doradcą
Zamów kontakt-
Pytania i odpowiedzi
-
Od czego jest uzależnione rozpoczęcie usługi?
Rozpoczęcie świadczenia usługi jest uzależnione od pozytywnej oceny kondycji finansowej Klienta
-
Co daje Klientowi gwarancja bankowa?
Zapewnia zleceniodawcy większą swobodę działania. Legitymizujące się gwarancją bankową firmy mogą negocjować najbardziej korzystne dla siebie warunki kontraktu gdyż współpraca z nimi nie jest obarczona żadnym ryzykiem. Importer z gwarancją bankową negocjuje sprzyjające mu warunki płatności i cenę. Eksporterowi zaś łatwiej wynegocjować żądane terminy dostawy czy zaliczkową formę płatności.
-
Jakich gwarancji udziela Bank?
Bank udziela różnych gwarancji, w zależności od rodzaju zobowiązania Klienta z tytułu zawartej umowy: gwarancje nostro i loro. Dla firm zawierających transakcje z kontrahentami akceptującymi gwarancje wyłącznie banków zagranicznych, Bank wystawia regwarancje. Mając na uwadze ochronę interesów Klienta, Bank przyjmuje także od niego w depozyt gwarancje adresowane i przesyłane bezpośrednio do Klienta, zapewniając im profesjonalną obsługę
-
Czy Bank awizuje gwarancje z innych banków?
Bank zajmuje się także awizowaniem Klientom gwarancji innych banków. Bank nie podejmuje wtedy zobowiązań ale zapewnia fachową ocenę merytoryczną awizowanej gwarancji oraz pomoc w przypadku konieczności wykorzystania gwarancji, tj. wystąpienia z roszczeniem.
-
Wypełnij formularz
Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.
Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj
Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku
Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.
Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności